Тема Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій.. Відкриття європейців. Мета



Скачати 21.71 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір21.71 Kb.
Тема 1. Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій.

. Відкриття європейців.

МЕТА. Розкрити зміст поняття «Великі географічні відкриття», їх передумови і причини. Дати знання про основні географічні відкриття, напрямки подорожей європейців, імена видатних мандрівників. Формувати вміння висловлювати судження щодо характеру і значення Великих географічних відкриттів, змін у соціально-економічному житті.

Розвивати загальнонавчальні уміння: розумові(аналізувати інформацію, виділяти головні ідеї в тексті чи розповіді вчителя, будувати доказ чи спростування); мовленнєві(самостійно будувати відповідь, використовуючи різні джерела, користуватись словником).

Розвивати предметно – історичні вміння: хронологічні(визначати дати і хронологічні межі подій); картографічні(читати історичну карту, правильно використовуючи знання легенди карти); спеціальні(аналізувати джерела історичної інформації; формулювати емоційно-ціннісну оцінку історичних подій і діяльності історичних осіб). Виховувати повагу до історичного минулого.

^ Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: Всесвітня історія: Новий час(кінець XV-XVIII ст.): підруч. Для 8-го кл.\ Н.Г. Подаляк. - К.: Ґенеза, 2008., карта «Великі географічні відкриття», картки для організації індивідуальної, групової роботи, репродукції портретів видатних мандрівників, повідомлення учнів.

^ I. Організація класу

II. Актуалізація чуттєвого досвіду і опорних знань учнів

Вступна бесіда.

- У всі історичні часи жили люди, які любили подорожувати і прагнули побачити щось нове, незвідане або перевірити розповіді про «казкові землі».

А чи любите ви подорожувати ? Хто із вас здійснив подорож під час літніх канікул, хто відкрив для себе щось нове ? Хто бажає поділитись враженнями ?

2. Робота в групах( обмін враженнями від подорожей під час літніх канікул, формулювання речення – відповіді: ми дізнались…)

^ III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Бліц - опитування. Чи знаєте ви ?

Які факти в історії дістали назву «найбільша помилка, яка привела до найбільшого відкриття», « пам’ятник людської несправедливості»?

Які події раннього Нового часу були охарактеризовані як «біг наввипередки».

А кому і за що було пожалувано дворянський герб із написом «Ти перший мене обігнув»?

Відповіді на ці і інші питання ви будете знати по завершенню уроку.

^ IV.Оголошення теми, мети, завдань уроку (за конспектом)

Епіграфом уроку є буддистська приказка, до якої ми повернемось в кінці уроку:

«Хто скаже, що є удача, а що невезіння ?»

План

1. Причини і передумови Великих географічних відкриттів XV- XVI століть.

2. Початок і перебіг основних відкриттів.

3. Перша навколосвітня подорож.

4. Доколумбові цивілізації Америки та народи Африки

^ V. Сприйняття та первинне усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Уявна подорож «картинною галереєю»(на дошці прикріплені репродукції портретів: Енріке Мореплавець, Христофор Колумб, Васко да Гама, Фернан Маггелан). Розгляньте репродукції. Користуючись підручником, підготуйте відповіді на питання: Хто ці люди ? Коли вони жили ? Чим прославились?

2. Самостійна робота з підручником і атласом. Підготовка відповідей.

3. Відповіді учнів(ланцюжком ) за схемою: ХТО ? КОЛИ ? ЩО ?

По завершенню відповідей учні роблять висновок про те, що відкриття європейців були дійсно «Великими».

Робота із словником. Розкриття змісту поняття «Великі географічні відкриття»

5. Виконання завдання.

- Прочитайте слова: компас, золото, каравела, товар, срібло, портолани, торгівля, Іспанія, астролябія, Португалія, схід, захід, Реконкіста, «нові» дворяни, Фердінанд, Ізабелла.

- Сформулюйте запитання щодо незрозумілих слів ?

- Об’єднайте слова в групи за спільною темою.(Теми: винаходи, коштовні метали, торгівля, країни, частини світу, люди).

- Розташуйте теми за принципом «первинний - вторинний», «причина - наслідок». Вибір обґрунтуйте.

- Які теми характеризують умови, що склалися в Європі в кінці XV – на початку XVI століття?

- Сформулюйте причини «Великих географічних відкриттів»

- Які відкриття є основними ? (робота з картою)

- Яке відкриття поставите першим ?

- Яке відкриття, на вашу думку, було найважливішим?

- Кого зустріли мореплавці на нових землях ?

6. Короткі повідомлення про народи доколумбових цивілізацій (попередньо підготовлені учнями завдання)



7. Підсумкова бесіда – висновок.

^ VI. Усвідомлення об’єктивних зв’язків і відношень у новому матеріалі, розкриття внутрішньої суті явищ, які вивчаються

1. Логічна вправа. Використовуючи нижчезазначені слова, побудувати зв’язні відповіді за схемою:

Коли? Хто? Де? Що?(Куди?)

? Енріке Мореплавець Іспанія Сагриш

? Бартоломео Діаш Португалія мис доброї Надії

? Христофор Колумб Африка о. Сан-Сальвадор

? Паоло Тосканеллі Італія(Флоренція, Генуя) м. Калікут

? Амеріго Вееспуччі Індія Тихий океан

? Васко да Гама Америка Філіппіни

? Фернан Магеллан порт Севілья

? Себастіан Ель Кано

? Васко Нуньєс де Бальбоа

2. Бліц-турнір відповідей відповідно до поставленого завдання.

^ VII.Узагальнення та систематизація знань

1. Записати слова в клітинки за першою буквою, користуючись підручником і атласом (робота в парах)



Домашнє завдання: опрацювати тему уроку, робота із контурною картою
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 21.71 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка