Тема. Я людина. Я хлопчик. Я дівчинка



Сторінка1/11
Дата конвертації11.09.2018
Розмір1.49 Mb.
#49790
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Вересень

Інтегроване заняття 1



Тема. Я – людина. Я – хлопчик. Я – дівчинка.
Мета: підтримувати бажання дітей спілкуватися одне з одним, з вихователем; формувати культуру людських взаємин; поглиблювати уявлення про те, що кожна дитина має своє ім’я, воно дається при народженні та у мовленні може вживатися у різних формах(пестливо, скорочено); учити відчувати риму та римувати слова; спонукати до самостійного закінчення висловлювання думки за аналогією до відповідей вихователя; розвивати активне мовлення, вміння помічати і знаходити суперечності, протилежні ознаки предметів і дій; розвивати уяву, мислення, уміння оцінювати власні дії; прищеплювати навички взаємної поваги у спілкуванні та спільній діяльності, дбайливого ставлення до інших людей(дорослих і однолітків); виховувати почуття справедливості, дружні взаємини, цікавість до всього, що оточує дитину.

Матеріал: картинки із зображенням хлопчика та дівчинки; кольорові та прості олівці; чисті аркуші паперу; розрізані малюнки хлопчика та дівчинки; сюжетні малюнки з хлопчиком та дівчинкою; картки із зображенням одягу для хлопчика та дівчинки, іграшок.
Хід заняття

Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям поглянути на неї, демонструє різні вирази обличчя, що малята намагаються наслідувати.



Основна частина

Вихователь пропонує поглянути на малюнки хлопчика і дівчинки (мал 1).



  • Погляньте на малюнки. Кого ви бачите?

  • Це хлопчик, його звуть Ігорьок. Ігорькові виповнилось 6 років. У Ігорька є мама і тато, а ще сестричка Надійка. Ігорьок живе в місті Київ.

  • Це дівчинка. Її звуть Катя. Каті виповнилось 5 років. У Каті є мама, тато, а ще братик Вова та сестричка Оленка.

  • Розкажіть про себе.

Вихователь допомагає дітям у разі виникнення труднощів.

  • Порівняймо дівчинку та хлопчика. Що в них спільного ?

  • Що різниться?

  • Погляньте у дзеркало і спробуйте намалювати свій портрет. Що таке портрет?

  • Портрет – це зображення обличчя.

Робота в зошиті

Вихователь пропонує дітям намалювати в зошиті свій портрет. Малята мають називати частини обличчя, їх розміри і форму.

- Які гарні портрети у вас!

- Які частини тіла є в людини?

Вихователь пропонує дітям показати на малюнку частини тіла людини і назвати їх, потім показати на собі (мал 2).

Д/гра «Заховай»

Вихователь називає частину тіла, а дитина має її прикрити.



  • У кожного є своє ім’я . воно дається людині назавжди. Але одне і те саме ім’я може звучати по-різному: скорочено або пестливо. Ось хлопчик, батьки назвали його Тарасом. А це – дівчинка. Придумайте їй ім’я.

  • А як твоє ім’я?

  • Як звати двох твоїх друзів?

Д/гра «Добери риму»

  • Є багато імен, схожих за звучанням. Ось послухайте: Назар-Захар, Сашко-Мишко, Ганнуся-Маруся-Катруся, Роман-Богдан, Шура-Юра, Оля-Толя-Коля, Валя-Галя, Марина-Дарина, Петро-Дмитро.

  • Повторіть пари схожих імен.

  • Але є такі імена, що не мають схожих за звучанням: Денис, Олег, Максим, Антон, Олена, Юля...

  • Промовте ці імена та прислухайтесь до їх звучання.

  • Розгляньте малюнки сумного хлопчика та веселої дівчинки(мал 3).

  • Який хлопчик?

  • Яка дівчинка?

  • Як ви гадаєте, чому?

Д/гра «То весело, то сумно»

  • Вихователь пропонує дітям закінчити речення виражаючи свої почуття.

  • Мені весело, коли...

  • Мені сумно, коли...

Д/гра «Що для кого?»

  • Назвіть іграшки , зображені на малюнках (мал 4)

  • Як ви гадаєте, якими іграшками любить гратися Марічка?

  • Якими іграшками любить гратися Тарасик?

  • Доберіть іграшки для хлопчика і дівчинки.

Фізкультхвилинка

Д/гра «Хто куди?»

  • Розкажіть за малюнками, куди вирішили йти діти. (мал 5)

  • Доведіть свої думки.

  • Складіть речення за малюнками.

М/гра «Відгадай, про кого ці рядки?»

Вихователь читає рядки з віршиків та пропонує впізнати, про кого й деться у віршиках,- про дівчинку чи хлопчика. Коли діти вгадують, вихователь просить сказати, які слова їм допомогли це визначити.



  • Правда ж мамо я великий,

Сам взуваю черевики (хлопчик).

  • В мене коса до пояса,

В мене личко, як яблучко,

В мене очки, як терночок,

В мене брівки, як шнурочок.(дівчинка)

Д/гра «Хто що робить?»

Вихователь пропонує розглянути дітям малюнки і розповісти, що роблять діти. Діти розповідають, а вихователь за потреби коригує відповіді дітей (мал 6)



  • У хлопчиків та двічат можуть бути однакові імена. Які? (Женя, Саша...)

Д/гра «Одягни ляльок»

Вихователь демонструє малюнок дітей та пояснює, що це Сергійко та Соня. Пропонує повторити імена(мал 7).



  • Сергійко та Соня хочуть піти на прогулянку, але вони ще маленькі, самі не вміють одягатися. Допоможіть їм обрати відповідний одяг.

  • Що одягнемо Соні? Соні вдягнем колготки, спідничку і кофту.

  • Якого кольру колготки, спідничка і кофта?

  • Що вдягнемо Сергійкові? Сергійкові одягнемо колготи, штани, светр.

  • Якого кольору колготи, штани, светр?

  • У що взуємо Соню? У черевики (гумові чоботи)

  • У що взуємо Сергійка? У черевики.

  • Який верхній одяг одягнемо Соні? Їй одягнемо шапку та пальто.

  • Який верхній одяг одягнемо Сергійкові? Йому одягнемо шапку та куртку.

Підсумок

  • Розкажіть, як ви граєте на майданчику з іншими дітьми. Якщо під час гри ви необережно штовхнете когось чи ненавмисне образите, то що скажете?

  • Хто ти – хлопчик чи дівчинка?

  • Як тебе звуть?

  • Як звуть твоїх маму і тата, друзів?

Вересень

Інтегроване заняття 2



Тема. Я – українець. Я – українка.
Мета:формува уявлення дітей про Україну, як одну із країн планети Земля; поглибити і розширити знання дітей про нашу Батьківщину – рідну Україну; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, естетичний смак; закріплювати вміння зв’язно, логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; продовжити ознайомлення з державними символами України; збагачувати та активізувати словниковий запас; виховувати почуття любові до рідного краю, рідної мови, до свого народу, почуття гідності за велич та красу держави, в якій вони живуть.

Матеріал: малюнок дітей, одягнених в український одяг; картинки із зображенням Прапора України та тризуба – Державного Герба; олівці; білий аркуш паперу формату А5; авторське художнє слово, шаблон круга, вирізані квіти для викладання віночка, стрічки з кольорового паперу.
Хід заняття

Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям обвести шаблон круга,роздає квіточки(для українського віночка) і стрічечки з кольорового паперу. Діти мають викласти віночок.



  • Що це? Навіщо він потрібен?

  • Хто його надягає?

  • Чи подобається вам віночок?

  • Які квіти в ньому вам знайомі?

Основна частина

Вихователь пропонує заплющити очі, на дотик упізнати предмет. Після відповідей вихователь демонструє глобус.



  • Чи знаєте ви, що це ?

  • Так, це глобус, макет нашої планети. Такою її бачать космонавти з космосу. Як вона називається ?

Словникова робота: макет, глобус.

  • Правильно. На планеті Земля багато різних країн. Які країни ви знаєте?

Вихователь пропонує розглянути зображення хлопчика та дівчинки. (мал 1) .

  • З якої країни ці діти? (з України)

  • Де народились і живуть ці діти?

  • Як ви здогадалися? (Вони одягнені в український одяг)

  • Анічка, скажи,будь ласка, хто ти ? (Я – українка ).

  • Нікіта, скажи, будь ласка, хто ти? ( Я – українець ).

  • Розфорбуйте прапор України.

  • Як називається одяг, у який одягнена дівчинка? (спідниця, вишиванка, віночок, чобітки...)

  • Як називаєтя одяг у який одягнений хлопчик? (вишиванка, шаровари, кушак, чоботи...)

  • Країна в якій ми живемо, називається Україна. Народ, який мешкає в Україні, - український народ. Країну, у якій людина народилась і живе, називають Батьківщиною. Це земля на якій народились і ви, і ваші батьки, і ваші дідусі і бабусі. Це стежка, якою ви ходите щодня до дитсадка, це ваш будинок і дерева біля будинку... Рідна домівка, місто, село – це ваш рідний край, ваша мала Батьківщина.

Річечка синя з струмка говіркого,

Гори, долини, березовий гай,

Спів на весні солов’я гомінкого,

Щедрий, родючий, багатий мій край...

Де щовесни розквітає калина –

Рідна моя, дорога Батьківщина



О.М.Мягких

  • Український народ розмовляє українською мовою.

  • Це наша мова. Вона гарна, мелодійна і співуча. Українці її дуде люблять і пишаються нею. Усі ми повинні любити нашу мову, берегти і розвивати її, адже без мови немає народу, немає держави.

Мово моя – співуча, єдина,

Мово моя – як у лузі калина,

Ти мелодійна, ти солов’їна,

Любляча ти і кохана дитина.

Можна півсвіту навкруг обійти,

Але такої ніде не знайти



О.М. Мягких

- Український народ здавна оберігає свої традиції, звичаї, символи та обереги. За чим упізнають украінців в усьому світі? (за нашим національним вбранням і мовою).



  • А ще кожна країна має державні символи, за якими її впізнають в усьому світі. Це державний прапор , державний герб і державний гімн. Такі знаки-символи є і в Україні.

Вихователь демонструємалюнок Державного Прапора України. (мал 2)

  • Якого кольору Державний Прапор України?

  • Блакитний колір угорі, жовтий – внизу. Що вам нагадують ці кольори? (мал 3).

  • Так. Жовтий колір – це колір пшеничного поля, колір хліба, зерна, що дарує всім хліб, а отже, життя. Жовтий колір – це ще й колір сонця. Без сонячного тепла не дозрів би хліб, не жили б рослини, тварини, люди. Синій колір – це колір, ясного, чистого, мирного неба. А ща це колір води, без якої також не визрів би врожай, не існувало б життя.

Зверху неба синь

Річкою розлита,

А внизу – пшениця,

Сонечком зігріта.

Прапор наш усюди

В світі пізнають –

Шану небу й хлібу

Люди віддають.



О.М.Мягких

  • Зобразимо український прапор.

Вихователь пропонує дітям аркуш формату А5, що потрібно скласти навпіл. Після того, як склали аркуш, верхню його частину треба розфабувати у блакитний колір, а нижню у жовтий

Пальчикова гімнастика

  • А зараз пограємо з нашими пальчиками! Складіть ручки як я та повторюйте слова вірша за мною! Вірш повторюється декілька разів.

Струмок серед гаю, як стрічечка!

(у дітей складені долоньки «човником», рухи вперед – хвилясті рухи)

На квітці

(діти складають долоньки у квіточку)

Метелик,

(перехрещені запястя і рухи, ніби то метелик махає крильцями)

Мов свічечка

(рухи руками – стовпчик зверху вниз)

Хвилюють,

(рухи вгорі ,махи справа наліво і навпаки)

Малюють,

(рухи начебто малюють перед собою)

Квітують поля!

(пальці стуляють і розчепірюють начебто розбризкуючи щось обома руками)

Добридень тобі,

(махають руками)

Україно моя!

(прикладають руку до серця)



Д/гра «Склади малюнок»

Вихователь дає дітям розрізану на 6 частин картинку.



  • Складіть картку і скажіть, що на ній зображено?

Якщо дітям важко, вихователь допомагає.

  • Що це? Так, це державний символ – Герб України. Він називається Тризубом. А чому він має таку назву?

  • Ну по-перше ми візуально бачимо, що тут є три зуба, але так тут зашифровано слово, яке символізує вічне прагнення нашого українського народу до волі, до незалежності. (виховатоль графічно зображує слово «ВОЛЯ» малюючи при цьому тризуб: ліва частина гербу – буква В, внизу посередині маленька кругла О, над нею буква Л, права частина герба – буква Я). Ще у тризубі відображено триєдність життя – це батько, мати і дитя, які символізують силу, мудрість і любов. (мал 4)

  • Розповім вам ще про один символ нашої держави – про Гімн України. Гімн – це урочиста головна пісня, що звучить під час відзначення державних свят та урочистих подій, ушанування переможців у спортивних змаганнях.

  • Коли на урочистостях звучить мелодія Державного Гімну, його слухають стоячи і співаючи. (мал 5)

  • Музику Гімну написав Вербицький М., а слова – Чубинський П.

  • Послухайте Державний Гімн України.

Підсумок

  • Про що ми сьогодні говорили на занятті?

  • Що таке Батьківщина?

  • В якій країні ми живемо?

  • Як називається наша мова?

  • Хто ми? Хто ти?

  • Які державні символи України ви знаєте?

  • Якого кольору Прапор України? Як називаєть Герб України?

  • Ми повинні берегти і любити нашу Батьківщину, пишатися своєю державою, любити і вивчати рідну мову, знати свої державні символи.


Вересень

Інтегроване заняття 3



Тема. Осінні зміни в природі. Мовленнєві та немовленнєві звуки. Слово.
Мета: ознайомити дітей з мовленнєвими та немовленнєвими звуками; дати уявлення про органи мовотворення, про те, що мовленнєві звуки вимовляє лише людина, що з них складаються слова, зміст яких зрозумілий оточуючим; систематизувати уявлення дітей про послідовність змін пір року; учити бачити зміни, що відбулися у природі з настанням ранньої осені; закріплювати вміння правильно вимовляти звуки; розвивати фонематичний слух, уважність, пам’ять, образне мислення; виховувати любов до природи, бажання бути грамотним.

Матеріал: таця з предметами; дві склянки(одна з водою); ножиці, аркуш паперу, олівець, дзвіночок, тканина для накриття таці, м’яч, предметні картинки та контурні зображення предметів на маленьких аркушах, сюжетна картина «Рання осінь», прості та кольорові олівці.

Хід заняття
Організаційний момент

В-ль пропонує дітям пограти у гру «Вітерець». Для цього він заздалегідь готує листочки з дерев – різні за формою і підвішує їх ниткою до палки. Дітям потрібно «перетворитись на вітерець» і пограти з листочками – дути на листочки, щоб вони «потанцювали».



Розгляд сюжетних малюнків

В-ль пропонує розглянути малюнкі та назвати кожну пору року. (мал 1)



  • За якими ознаками можна впізнати будь-яку пору року?

  • Яка зараз пора року?

  • Біля зображення осені намалюйте листочок.

Основна частина

Д/гра «Що як звучить?»

В-ль приносить тацю, накриту тканиною. На таці дві склянки – одна порожня, друга – з водою; ножиці й аркуш паперу; олівець та аркуш паперу, дзвоник.



  • Діти, заплющьте, будь ласка, очі та послухайте уважно.

В-ль по черзі робить такі дії:

  • Переливає воду з однієї склянки в іншу;

  • Малює олівцем по аркушу;

  • Дзвонить у дзвіночок;

  • Ріже ножицями аркуш паперу.

Після виконаних дій вихователь накриває все тканиною і просить дітей розплющити очі.

  • Що ви чули?

  • Перевірмо, чи все правильно почули?

В-ль знімає тканину з таці, виконує ті самі дії в тій самій послідовності, як перед цим.

  • Навколо себе ми чуємо безліч звуків.

  • Згадайте, як шумлять листям дерева: ш-ш-ш...

  • Як співають птахи?

  • Як гавкає собака?

  • Як крапає дощик?

  • Усе це немовленнєві звуки, адже їх ніхто не вимовляє, але ми їх чуємо.

В-ль демонструє дітям малюнки різних тварин (мал 2).

  • Яких тварин зображено на малюнку?

  • Що ми чуємо, коли: мурчить кішка, кукурікає півень, мукає корова, гавкає собака?

  • Що нам допомогло вимовити ці звуки? (язик, губи та зуби)

  • Так, справді, вимовляти всі ці звуки нам допомагають язик, губи і зуби.

  • Ці органи називають органами мовотворення.

Артикуляційна вправа «Жабка»

В-ль пропонує дітям виконати пісеньку веселих жабенят. Для цього необхідно широко посміхнутися, перетворившись на кумедних жабенят, які дуде люблять плавати, стрибати.

Ми веселі жабенята,

Стре-ке-ке, ква-ква-ква!

Любим плавати й співати:

Стре-ке-ке, ква-ква-ква!

У зелених стрекотушок

Рот широкий, аж до вушок.

Стре-ке-ке, ква-ква-ква!

В-ль пропонує дітям заплющити очі та прислухатись до того, що вони чують.

В-ль бере м’яч та відбиває ним по підлозі декілька разів(так, щоб було чути , як він підстрибнув.)


  • Що ви почули зараз?

  • Чи зрозуміли ви пісеньку м’яча, чому?

  • Звуки бувають мовленнєвими і немовленнєвими. Голоси звірів, шурхіт листя, свист вітру, гуркіт машини – це немовленнєві звуки. Поміж цих звуків ми легко відрізняємо звуки людського мовлення. Вони відрізняються від решти звуків тим, що дають нам якусь інформацію. Розмовляти може тільки людина. З людських мовленнєвих звуків складаються слова, зрозумілі оточуючим.

  • Отже, людина також може вимовляти прості звуки, але для того, щоб оточуючі її розуміли, вона розмовляє за домомогою слів, що мають певне значення.

В-ль пропонує дітям розглянути малюнки, відтворити звуки, обвести зображення тих, хто промовляє мовленнєві звуки (мал 3).

Д/гра «Поясни слово»

Той гравець, до кого покотився м’яч, має пояснити, що означає те слово, яке вимовив вихователь.



  • Я говоритиму слова, а ви пояснюватимете, що вони означають.

В-ль називає прості слова – назви предметів та звукосполучення: помідор, цукерка, машина, ра, дуб, им...

  • Що означає слово помідор?

  • Ви правильно розумієте, яке значення має слово помідор. Але ви не змогли пояснити ра, им... чому?

  • Тому,що це не слова , а просто звуки, що нічого не означають, тобто не мають змісту.

В-ль демонструє малюнки: жук, кішка, цукерка (мал 4).

  • Назвіть, що зображено на малюнках?

  • Зараз ви промовляли слова. Слова звучать, вони складаються зі звуків. Кожне слово має значення і зміст.

Фізкультхвилинка

Бесіда за сюжетним малюнком «Рання осінь».

В-ль пропонує дітям заплющити очі та послухати (вмикає аудіозапис звуків дощу).



  • Діти, що ви почули?

  • У яку пору року багато дощіть?

В-ль демонструє малюнок, на якому люди йдуть під парасольками (мал 5).

  • Що ви бачите на малюнку?

  • Тепле літечко закінчилось і настала осінь. Який перший осінній місяць?

  • Так, перший місяць осені – вересень.

Мовленнєва гра «Добери слівце»

В-ль спонукає дітей дібрати якомога більше іменників до прикметників. Під час гри вихователь має стежити за тим, щоб діти правильно узгоджували названі слова із заданим родом та числом.



  • Осіння...(погода, прохолода, хмаринка,пора, діброва....).

  • Осіннє...(пальто, небо, листя, поле...)

  • Осінній...(дощ, день, туман, урожай, вечір...)

  • Осінні... (дні, дерева, хмари, дерева, місяці...)

В-ль демонструє малюнки: огірок, олівець, автобус, помідор, ананас, папуга, лист, лисиця. (мал 6).

  • Розгляньте уважно зображення предметів. Назвіть їх. Назви яких предметів починаються з однакового звука?

Д/гра «Спіймай звук»

Вихователь промовляє слова і якщо в слові є заданий звук, діти мають плеснути в долоні.



Підсумок

  • Які звуки ми можемо чути в природі та навколо нас?

  • Як називаються звуки, що вимовляє людина?

  • Чим відрізняються звуки від слів,слова від звуків?

  • Придумайте слово, що починається на звук О, М, К.


Вересень

Інтегроване заняття 4



Тема. Сад. Фрукти. Звук. Слово.
Мета: формувати уявлення дітей про різноманітність осіннього врожаю в саду та працю людей у саду; збагачувати словниковий запас прикметниками; учити класифікувати предмети та знаходити зайві предмети поміж певної групи предметів; закріпити знання про звук, слово; розвивати фонематичний слух; продовжувати вчити добирати слова із заданим звуком; розвивути увагу, пам’ять, логічне мислення, мовлення, дрібну моторику.

Матеріал: малюнки або картки із зображенням овочів та фруктів, сюжетний малюнок «У фруктовому саду», муляж помідора, пірамідка, лялька, машинка, барабан, яблуко, зайчик, яблуко порізане на шматочки, малюнок за темою «Праця садівника», прості та кольорові олівці.

Хід заняття
Організаційний момент

В-ль пропонує дітям стати чарівниками. Роздає шаблони круга, діти мають його обвести на аркуші декілька разів, а після цього домалювати деталі, щоб перетворити круги на предмети.



Основна частина

В-ль демонструє дітям картки із зображенням яблука, сливи, груші, абрикоса, персика (мал 1).



  • Як можна назвати це все одним словом?

В-ль пропонує дітям закрити очі та скуштувати щось смачне, а потім назвати, що вони скуштували.

  • Діти, що ви скуштували ? (яблуко)

  • Так це яблуко!

  • Якими бувають яблука за смаком? (солодкі, кислі, кисло-солодкі)

В-ль читає віршик «Яблука осінні».

Нахилилось сонечко

Нахилилось.

Промінцем за яблуню

Зачепилось.

Яблука самрагдові

Там на гіллі,

Соковиті і хрумкі,

І дозрілі.

Жовті – сонця повнії,

Аж по вінця!

Світяться прозорії

Наче скельця.

Яблука червоніїї

Наливні.

Всім дарує осінь,

І мені.

Мягких О.М.


  • Коли настає час збирати врожай яблук, то вони які ?(стиглі, дозрілі, спілі)

  • Де ростуть яблука?

  • Так яблука ростуть на дереві у саду. Зазвичай фрукти ростуть у саду.

  • Як ми називаємо дерева, на яких ростуть фрукти?

  • Які фруктові дерева ви знаєте?

В-ль пропонує показати на малюнку лише фруктові дерева. (мал 2)

  • Як ми назвемо сад , де ростуть такі дерева? (фруктовий сад)

Д/гра «Що зайве?» Робота з мал.3

Діти знаходять зайве і пояснюють свій вибір.



Д/гра «Назви садок»

В-ль просить дітей відповісти, як називається сад, де ростуть певні дерева.



  • Вишні – вишневий сад.

  • Яблуні – яблуневий сад.

  • Персики – персиковий сад.

  • Груші – ...

  • Черешні – ...

  • Сливи – ...

  • Абрикоси – ...

Бесіда про садівника

  • Хто вирощує дерева в саду та доглядає за ними?

  • Як називається професія такої людини?

В-ль демонструє малюнки за темою «Праця садівника» (мал 4)

  • Праця садівника складна. Як ви думаєте, чим займається садівник навесні? (саджає нові дерева, білить стовбури, знешкоджуючи шкідників, обкопує дерева, прибирає в саду...)

  • Чим займається садівник улітку? (бореться зі шкідливими комахами, які шкодять саду, підтримує порядок у саду, поливає молоді деревця... )

  • Чим займається садівник восени? (збирає врожай, прибирає опале листя, прищеплює дерева...)

  • Чим займається садівник узимку? (відпочиває, утеплює стовбури молодих дерев, обкутуючи їх сіном).

  • У садівника дуже багато справ. Навесні, щойно розтане сніг, йому треба прибрати сад, посадити нові саджанці. Потім садівник обкопує дерева, білить стовбури дерев. Улітку робота триває, садівник дбає про порядок у своєму саду, поливає молоді деревця, бореться зі шкідливими комахами, які можуть знищити плоди та листя фруктових дерев. Восени садівник збирає щедрий врожай . Ось фрукти зібрані. Підметене опале листя. Наближається зима. Узимку садівник і його улюблений садок відпочивають до настання весни.

Тепер вихователь пропонує самостійно розповісти про працю садівника спираючись на малюнки про працю садівника.

Пропонує обрати предмети, необхідні для садівникові для роботи (мал 5)



Фізкультхвилинка.

Руки вгору, руки вниз

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали .

Вдих глибокий – раз, два, три...

Знову грати почали.

В-ль виставляє на стіл предмети : муляж помідора, пірамідку, ляльку, машинку, барабан, яблуко, зайчика.



  • Що стоїть у мене на столі? Назвіть кожен предмет.

  • Ми щойно назвали предмети, ми промовляли звуки чи слова?

  • Чим відрізняються звуки від слів?

  • Коли я вимовила слово машинка , ви зрозуміли, що я назвала?

  • Лєра, покажи ляльку.

  • Нікіта, покажи помідор.

  • Варя , покажи мені [к]. Варя, ти зрозуміла, що треба показати? Ні! Тому що я промовила тільки звук [к].

  • Для того, щоб нас розуміли, ми маємо спілкуватися за допомогою слів.

Вправа на розвиток фонематичного слуху

Вихователь демонструє дітям малюнки (мал 6)



  • назвіть фрукти.

  • У яких словах є звук [а]?

  • У яких словах є звук [с]?

  • У яких словах є звук [р]?

  • У яких словах є звук [и]?

  • У назві якого фрукта є всі ці звуки?

Д/гра «Фотоапарат»

Вихователь викладає перед дітьми різні предмети, називаючи їх.



  • Зараз ми пограємо у гру «Фотоапарат». Ви будете «фотографувати» предмети, а коли я їх сховаю, назвете їх.

  • Складіть, будь ласка, з пальчиків «фотоапарат» і «сфотографуйте» всі предмети по черзі.

  • Заплющьте очі, будь ласка!

Вихователь прибирає предмети зі столу, або просто накриває їх тканиною.

  • Тепер назвіть, що ви «сфотографували»?

Д/гра «Вгадай за описом»

Одна дитина не називаючи предмет, описує його (колір, форма, навіщо потрібен...). Діти повинні відгадати за описом. Хто відгадує, продовжує гру. (мал 7)



Д/гра «Скільки звуків»

В-ль пропонує порахувати кількість звуків у словах і покласти стільки фішок перед собою (мал 8).



Д/гра «Запамятай!»

Вихователь пропонує дітям назвати предмети та спробувати їх запам’ятати (мал 9)

Потім назвати кольори цих предметів (мал 10)

Підсумок


  • У яку пору року люди збирають урожай?

  • Що збирають люди восени?

  • Хто доглядає за садом?

  • Що він робить?

  • У яку пору року садівник білить дерева та навіщо?

  • Навіщо садівник обкутує стовбури молодих дерев взимку сіном?

  • Назвіть будь-який звук.

  • Назвіть будь-яке слово.


Жовтень

Інтегроване заняття 5




Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка