Тема. Явище електромагнітної індукції. Досліди фарадея слайд 1



Скачати 56.75 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації11.12.2018
Розмір56.75 Kb.
#76335
ТипПовідомлення
  1   2   3

ТЕМА. ЯВИЩЕ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ ІНДУКЦІЇ.

ДОСЛІДИ ФАРАДЕЯ Слайд 1


Мета: Показати взаємозв’язок між електричним і магнітним полями;

пояснити суть явища електромагнітної індукції, його практичне значення.



Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, гальванометр, котушки, постійний магніт, реостат, джерело постійного струму, кільця.

Очікувані результати:



Знаннєвий компонент:

Учень/учениця

розуміє механізми магнітної взаємодії, електромагнітної індукції, магнітної левітації;

матеріальність магнітного поля, гіпотезу Ампера;

володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (індукція магнітного поля) та її одиниці;

пояснює досліди Ерстеда, Фарадея, принцип дії електромагніту, електродвигуна, електровимірювальних приладів;

знає прояви магнітного поля Землі.

Діяльнісний компонент:

застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів;

графічно зображає магнітне поле;

визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму;

складає електромагніт.

Ціннісний компонент:

оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів;

оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм.

Хід уроку


  1. Повідомлення теми та завдань уроку. Актуалізація опорних знань

На уроці ми познайомимося з дуже важливим явищем, пов'язаним з магнітним полем і з геніальним вченим, автором цього явища Майклом Фарадеєм.

Але перш, ніж приступити до нової теми пригадаємо, що ви засвоїли на попередніх уроках.



Пограємось: якщо висловлювання вірне, ви піднімаєте руку.

  1. Існує магніт тільки з південним полюсом. (Ні)

  2. Лінії магнітного поля починаються на північному полюсі магніту та закінчуються на південному. (Ні)

  3. Різнойменні полюси 2-х магнітів відштовхуються. (Ні)

  4. Феромагнетики – це речовини, що послаблюють магнітне поле. (Ні)

  5. Кожен атом є мікромагнітом. (Так)

  6. Північний кінець стрілки компаса вказує на південний магнітний полюс Землі.(Так)

ТЕСТИ перевірка засвоєних знань /7 хв./ (Комп’ютер).

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Пригадайте, які ви знаєте джерела електричного струму? (Пристрої, що роз’єднують електричні заряди і перетворюють різні види енергії в електричну.) (Гальванічний елемент, електрофорна машина, акумулятор, генератор).

Показати роботу генератора: загоряється лампочка і механічна енергія перетворюється в електричну. А тепер уявляємо, що людство не використовує генератори для отримання електричної енергії. До початку ХІХ ст. людству були відомі тільки хімічні джерела струму – гальванічні елементи.

Явище, яке вивчаємо сьогодні на уроці безпосередньо пов’язано з виробленням та перетворенням електричної енергії в тих масштабах, які є сьогодні, воно дозволяє нам користуватися тими зручностями, які нам дає використання електричної енергії (генератор). Тому тема уроку: «Явище електромагнітної індукції.»(учні записують у зошиті) і план уроку ви бачите на дошці.

План уроку


  1. Відкриття електромагнітної індукції.

  2. Досліди, що пояснюють суть явища електромагнітної індукції.

  3. Застосування явища електромагнітної індукції.

    1. Вивчення нового матеріалу. Слайд 3

В 1820 р. Ерстед виявив навколо провідника зі струмом магнітне поле. Електричний струм завжди створює в просторі магнітне поле. А чи немає зворотного зв’язку? Чи можна за допомогою постійного магніту створити струм у провіднику, й у такий спосіб одержати нове джерело електричного струму? Попробуємо разом на уроці вирішити цю проблему.

Вчені поставили перед собою задачу: чи може магнітне поле створити (породити ) електричний струм? Це завдання ставлять перед собою Араго і Ампер у Парижі, Колладон в Швейцарії, але вони незабаром вирішили, що ця справа безнадійна.



Англійський фізик-експериментатор Майкл Фарадей ставить також перед собою задачу: «Перетворити магнетизм в електрику». Фарадей ішов до своєї мети цілих десять років. Як нагадування про те, над чим йому весь час слід думати, він навіть носив у кишені магніт і моток дроту. У вільний час він по-різному згинав дротину і міркував, що станеться при тому чи іншому розміщенні магніту і провідника.

Каталог: resources
resources -> 2: нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та інтернету в бібліотеці
resources -> Теми рефератів (доповідей) з основ екології
resources -> Міжнародне ціноутворення
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни історія міжнародних відносин для студентів IV курсу історичного факультету
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни «Історія Західної Європи І Північної Америки Нового часу. Перший період»
resources -> Рефератів з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням»
resources -> Програма навчальної дисципліни Еволюційна психологія напрям 030102 психологія
resources -> Програма курсу «інтелектуальна свобода та доступність інформації в демократичному суспільстві. Етика бібліотечного працівника»
resources -> Основи здоров'Я 2 клас Посібник для вчителя

Скачати 56.75 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка