План і хід уроку Актуалізація знань учнів Вступне слово
- Високо-високо в горах жила щаслива сім’я: тато, мама і маленька дівчинка.Вони дуже любили свій дім,гори,природу,що оточувала їх,і часто співали коломийки про рідний край,слухали пісні про красу рідної землі.
-Одну із таких пісень вони запропонували послухати нам і подумати,про що вона.(Звучить пісня «Де на світі є така земля..» - додаток 1.)
1.2. Бесіда
-Що ви уявили,слухаючи цю пісню?
-Кого побачили коло рідної хати?
-Давайте знайдемо на дошці малюнок до цієї пісні.
- Що на ньому зображено?
- Так, це рідний дім цих діток, їхні батьки коло хати.Тут вони живуть з батьками.Це їхня маленька Батьківщина.У кожного з нас є свій рідний дім,з якого починається наша Батьківщина.
-Що росте біля хати?
-В що одягнуті люди на малюнку?
-Чим він прикрашений?
-Чому?
(Звучить мелодія коломийки).
-Яка це мелодія?
-Де її співають?
-Хто співає?
-А ми вміємо співати коломийки?
- Гуцульські коломийки звучать у кожній хаті нашого села.Їх уміють співати ваші батьки,бабусі й дідусі.Вони вчать співати й вас.Ось яку співанку запам’ятала маленька Марічка від своєї бабусі – знаної у селі співачки.
( Дівчинка виконує коломийки – додаток 2 ).
Фізкультхвилинка.
2.Мотивація навчальної діяльності.
Рідна хата,батьки і родина-це маленька моя Батьківщина.Звідси починається – Україна,держава,в якій живемо ми,українці.Її не можна забрати чи розділити,бо вона в серці кожного з нас.Ось вона – Україна на карті.(Знайомство з картою України).
За право називатися державою боролося не одне покоління українців.Ось ця стежина веде нас в минуле,в ті часи,коли Українські Січові Стрільці 100 років тому стали на захист української землі,культури.Це були патріоти,які хотіли бачити Україну незалежною державою.Ось вона – наша рідна Україна.Сьогодні ми помандруємо її просторами.
3.Робота над темою.
3.1.Заочна мандрівка по Україні.
-У кожного з нас є родичі,які проживають далеко від рідного дому.
(Кожна дитина несе на дошку свою квіточку до віночка пам’яті).
-Вшануємо пам’ять героїв хвилиною мовчання.
3.4. Хвилини творчості.
-Ось і ваші маленькі ручки долучилися до великої справи – збереження пам’яті про тих,хто загинув у боротьбі за незалежність України.Запам’ятайте цей час.
-А щоб ви завше пам’ятали сьогоднішній урок,день,події в Україні,попробуємо на папері залишити «слід» від вашої долоньки.
(Діти відмальовують свою долоньку).
4.Підсумок уроку.
- Сьогодні,у цей час,тисячі ваших ровесників у своїх класах ведуть розмову про свій рідний край,про Україну.Ми радіємо,що нас багато.Віримо,що всі діти хочуть миру на рідній землі,у єдиній державі – Україні.Шлемо вітання всім,хто живе на українській землі.(Діти розказують вірші про Україну – додаток 3.