Тема. Запилення квіткових рослин. Цілі і завдання уроку



Сторінка1/2
Дата конвертації07.05.2017
Розмір0.84 Mb.
  1   2
Тема. Запилення квіткових рослин.
Цілі і завдання уроку: ознайомити учнів із процесом запилення;

вивчити головні типи запилення у квіткових рослин;

з’ясувати переваги та недоліки кожного типу; визначити, які особливості будови повинні мати квітки, що запилюються комахами та вітром, роль штучного запилення; звирнути вміння учнів знаходити, аналізувати та систематизувати матеріал, навички роботи з інформаційними джерелами; вміння робити висновки; виховувати матеріалістичний, науковий та екологічний світогляд, почуття прекрасного та любов до природи.
Обладнання та матеріали: картки для опитування, малюнки.
Базові поняття та терміни: запилення, самозапилення, штучне запилення.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Відтворення та корекція опорних знань
Завдання І
Експрес-опитування


  1. Як називаються суцвіття, що мають одну нерозгалужену вісь?

(Прості)

  1. Як називається суцвіття з укороченою віссю та квітками на вкорочених квітконіжках?

(Головка)

3. Як називається суцвіття, в якому квітки кріпляться до головної осі почергово з допомогою квітконіжок приблизно однакової довжини?



(Китиця)

4. Як називається суцвіття, що складається з простих китиць або колосків?



(Волоть)

5. Як називається суцвіття, в якому квітки кріпляться квітконіжками до верхівки осі?



(Зонтик)

6. Яке суцвіття має соняшник?



(Кошик)

7. Як називається суцвіття, в якому до головної осі кріпляться сидячі квітки?



(Колос)
8. Яке суцвіття має цибулина?

(Зонтик)

9. Як називається колос із потовщеною віссю?



(Початок)

10. Яке суцвіття має подорожник?



(Колос)

11. Як називається суцвіття, що складається із сидячих квіток, розміщеній тарілкоподібній головній осі?



(Кошик)

12. Яке суцвіття має конюшина?



(Головка)
Завдання ІІ

Робота з картками
Картка 1

  1. Напроти малюнка запишіть приклад рослини, якій властивий такий тип суцвіття:




  1. Назвіть суцвіття, які зображені на малюнках.


Картка 2

1. Напроти малюнка запишіть приклад рослини, якій властивий такий тип суцвіття:


2. Назвіть суцвіття, які зображені на малюнках.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель.

Ми вже неодноразово говорили про те, що в природі існує тісний зв'язок між організмами. У ХХ столітті склалася дивна ситуація. Людина активно почала розорювати луки, щоб отримати більшу кількість земель під сільськогосподарські культури. Аж раптом з’ясувалось, що різко зменшилась кількість насіння, що утворює конюшина. Дивним було те, що конюшина не росла на розорюваних ґрунтах. На вашу думку, що сталося? (Учні пропонують варіанти, які записуємо на дошці).


ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку та форм організації навчальної діяльності.

Учитель.

Тема сьогоднішнього уроку «Запилення». Сьогодні ми з вами повинні з’ясувати:



  1. Що таке процес запилення.

  2. Які є види запилення.

  3. Які особливості будови мають квітки рослин залежно від способу запилення.

  4. Які переваги та недоліки кожного зі способів запилення.

  5. Як використовує процес запилення людина.

На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати в групах, кожна з яких буде експертом з певного способу запилення. Ми будемо працювати індивідуально з підручником та в парах, а ще знайдемо помилки, яких припускався юний художник, малюючи малюнки про запилення.



ІУ. Сприймання та первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків та відношень об’єктів.


  1. Що таке процес запилення.

У підручнику прочитайте, що таке процес запилення.
Запилення – це перенесення пилку з пиляка тичинки на маточку квітки.
Які є типи запилень?

(Самозапилення та перехресне)


  1. Самозапилення та перехресне запилення

Зі своїм сусідом по парті складіть схему перехресного запилення та самозапилення.

Запилення

Самозапилення Перехресне запилення

Відбувається в межах Пилок з однієї квітки

однієї квітки переноситься

на приймочку іншої





  1. Способи запилення

Об’єднуємо клас у групи.

Група 1. «Експерти з вітрозапильних рослин»
З’ясуйте:

  1. Які особливості повинні мати квітки вітрозапильних рослин?

  2. Які особливості повинен мати пилок вітрозапильних рослин?

  3. Які особливості мають маточки вітрозапильних рослин?

  4. Які з рослин нашої місцевості запилюються вітром?

  5. Які недоліки має запилення рослин вітром?


Група 2 «Експерти з комахозапильних рослин»

З’ясуйте:




  1. Які особливості повинні мати квітки комахозапильних рослин?

  2. Які особливості повинен мати пилок комахозапильних рослин?

  3. Які особливості мають маточки комахозапильних рослин?

  4. Які з рослин нашої місцевості запилюються комахами?

  5. Які недоліки має запилення рослин комахами?


Група 3 «Експерти зі штучного запилення»
З’ясуйте:


  1. Що таке штучне запилення та як воно здійснюється?

  2. Де застосовується штучне запилення?

  3. Яка мета штучного запилення?


Виступ груп.

Вчитель


А тепер перегрупуйтесь так, щоб до новоутворених груп входили представники кожної з попередніх груп, та попрацюйте над табличкою:



Ознака

Запилення комахами

Запилення вітром

Штучне запилення

Особливості будови квітки










Особливості пилку










Особливості маточки










Яке значення має









Приклади рослин (не менше 5)










Порівняємо ознаки різних типів запилення.
Каталог: uploads -> editor -> 1641 -> 91993 -> sitepage 126
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
sitepage 126 -> Тема: Поняття про механізми
91993 -> Турнір правознавців
91993 -> Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми
91993 -> Довкілля змінюється
91993 -> Урок 2 Тема 3 Досліджую довкілля
91993 -> Урок 31. Тема: Наша планета Мета: сформувати в учнів наукове уявлення про форму Землі, про Сонячну
91993 -> Розмова про життя


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка