№
п/п
|
Тема уроку
|
Теоретичні відомості
|
Матеріал для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Дата
|
Примітка
|
|
Музичні спогади про літо
|
Образи літа у музиці;
правила співу
|
В. Підвала.
« Музичні загадки»
|
М. Чембержі.
« До побачення літо»
|
|
|
|
Що таке музика
|
Музика як мистецтво звуків;
музичний твір
|
Я. Степовий.
« Колискова»
|
Ф. Колесса.
« Школяр»
|
|
|
|
Хто створює музику
|
Композитор;
Уявлення про запис музики
|
Й. С. Бах.
« Волинка»
|
М. Катрічко.
« Два єноти
вчили ноти»
|
|
|
|
Музика, яка не знала нот
|
Народна музика
|
Український народний танець
« Козачок»
|
Українська народна пісня
« Диби – диби»
|
|
|
|
Хто виконує музику
|
Виконавці музики;
виконавські склади: соло, ансамбль,
хор, оркестр;
диригент
|
М. Сільванський.
Полька
« Комарики»;
Віночок українських народних мелодій
|
Французька народна пісня
« Пастух»
|
|
|
|
Вчимося слухати і чути
|
Культура і мистецтво слухача
|
Г. Свиридов.
« Дощик»
|
В. Гребенюк.
« Осінь»
|
|
|
|
Підсумковий урок
|
« Десять завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів за вибором
|
Виконання вивчених пісень
|
|
|
|
Урок
узагальнення
|
Узагальнення та коригування
Знань, умінь та навичок
|
Слухання музичних творів за вибором
|
Різні види виконавської
Музично – творчої діяльності за вибором
|
|
|
|
Розповідає музика
|
Змістове й
емоційне багатство
музики;
людина – провідний образ музичного мистецтва
|
Д. Кабалевський
« Три подружки»
|
Українська народна пісня
«Українка я маленька»
|
|
|
|
Музика та природа
|
Образи природи у музиці; сюїта
|
М. Степаненко.
« Про звірів»
С. Прокоф’єв.
« Дощ і веселка»
|
Українська народна пісня
« Ходить квочка»,
В. Попович.
«Зійшов місяць»
|
|
|
|
Музика і казка
|
Казкові образи у музиці,
опера - казка
|
М. Лисенко.
« Коза – Дереза»
(фрагмент)
|
С. Дяченка.
« Круть і Верть»
|
|
|
|
Музика виражає
|
Виражальні можливості музики;
виражальність
як провідна
ознака музики
|
В. Косенко.
« Не хочуть купити ведмедика»,
« Купили ведмедика»;
Український народний танець
« Аркан»
|
М. Пляцковський.
Якщо добрий ти»
|
|
|
|
Музика зображає
|
Зображальні можливості музики
|
М. Римський –
Корсаков.
« Політ джмеля»
(з опери « Казка про царя Салтана»;
Д. Кабалевський.
« Клоуни»
|
Бразильська народна пісня
« Потяг»
Т. Попатенко.
« Щеня і кошеня»
|
|
|
|
Навіщо музиці ім’я
|
Програмна та не програмна музика
|
П. Чайковський.
« Хвороба ляльки»,
« Нова лялька»
(з дитячого альбому)
|
Українська народна пісня
« Я маленький пастушок»
М. Ведмедеря.
«Різдво»
|
|
|
|
Підсумковий урок
|
«Десять завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів
|
Виконання вивчених пісень
|
|
|
|
Урок
узагальнення
|
Узагальнення, поглиблення та коригування знань, умінь та навичок
|
Слухання музичних творів
|
Різні види музично - творчої діяльності; концертне виконання пісень
|
|
|
|
Чарівна мова музики
|
Зимові образи в музиці;музична мова, ії структурні
складові
|
Р. Шуман.
« Зимою»;
Український народний танець
«Метелиця»
|
А. Філіпенко.
« Кришталева зимонька»
|
|
|
|
Музична мова…і розмова
|
Спільне та відмінне
У розмовній і музичних мовах;
Поняття про музичну інтонацію
|
М. Степаненко.
« Дражнилка», « Скривдили»
Л. Бетховен.
« Бабак»
|
М. Ведмедері.
« Наша мова»
|
|
|
|
Які вони – звуки музичної мови?
|
Властивості музичних звуків: висота,тривалість, гучність, тембр
|
С. Майкапар.
«Музична скринька»,
« Хмари пливуть»
|
В. Шаїнський.
« Гра»
|
|
|
|
Ритм – музичний чаріник
|
Ритм, ритмічний рисунок
|
Барабанний дріб;
М. Шух.
« Весняні передзвони»
|
Я. Дубравін.
« Крапельки»
|
|
|
|
Перетворення ритму
|
Шумові звуки у музичній мові;
мелодизація ритму
|
А. Хачатурян.
« Гра на бубні»
( з дитячого альбому)
|
Українська народна пісня
« Ой минула вже зима»
|
|
|
|
Мелодія – душа музики
|
Мелодія, як провідний елемент
Музичної мови; мелодія та супровід
|
А. Рубінштейн.
« Мелодія»;
Р. Шуман.
« Перша втрата»;
С. Майкапар.
«Роздуми»
|
В. Верменич.
« Вишиванка»
|
|
|
|
Сім сестриць - трудівниць
|
Складові назви нот, гама
(загальне ознайомлення)
|
Р. Шуман.
« Мелодія»
|
А. Островський.
« До, ре, мі, фа, соль…»
|
|
|
|
Ритми та мелодії весни
|
Весняні образи у музиці
|
М. Степаненко.
« Перший пролісок»
П. Чайковський.
« Пісня жайворонка»
|
П. Козицький.
« А вже красне сонечко»
|
|
|
|
Підсумковий урок
|
Виконання комплексу
« Десять завдань
Для перевірки знань»
|
Слухання музичних торів
|
Виконання
поспівок та пісень
|
|
|
|
Урок узагальнення
|
Узагальнення, поглиблення та коригування знань, умінь та навичок
|
Слухання музичних торів
|
Концертне виконання вивчених пісень
|
|
|
|
Брати - лади
|
Лад;
мажорний і мінорний лади
|
Л. Бетховен.
« Весело. Сумно»;
Р. Шуман.
« Веселий селянин», « Сміливий вершник»
|
А. Філіпенко.
« Зацвіла в долині»,
« Соловейко»
|
|
|
|
В царині гучно-тихої луни
|
Динаміка; динамічний розвиток музики
|
С. Майкапар.
« Луна в горах»
|
І. Асєєва.
« гра в слова»,
М. пляцковський.
« Пограємо в луну»
|
|
|
|
Повільно –
швидко
|
Темп; темповий розвиток музики
|
М. Глінка.
« Попутна пісня»
|
М. Катричко.
« Сійся, сійся дощику»;
Г. Ернесакс.
« Їде потяг»
|
|
|
|
Чарівні барви музики
|
Тембр; тембральний розвиток музики
|
С. Прокоф’єв.
Симфонічна казка
« Петрик і вовк»
|
Н. Рубальська.
« Різні барви у природі»
|
|
|
|
Казкові тембри голосів
|
Тембри співочих голосів
|
К. Стеценко.
«Лисичка, Котик і Півник»
(фрагменти на вибір)
М. Сільванський.
« Пташка і кицька»
|
М. Ведмедері.
« Веснянка»
|
|
|
|
Як розвивається музика
|
Елементи музичної мови та іх розвиток
( узагальнення), варіації
|
Український народний танець
« Гопак»,
Ю. Щуровський.
Варіації на тему української народної
пісні
« Ой єсть в лісі калина»
|
Українська народна пісня
« Ой єсть в лісі калина»,
В Гребенюк.
« Кущ калини»
|
|
|
|
Звідки музика прийшла
|
Джерела музичного мистецтва
( узагальнення)
|
Е. Гріг.
«У печері гірського короля»
|
І. Тучак.
« Рідний край»
|
|
|
|
Підсумковий урок
|
« Десять завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Виконання вивчених пісень
|
|
|
|
Урок узагальнення
|
Узагальнення, поглиблення та коригування знань, умінь і навичок
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Різні види музично – творчої діяльності.
Концертне виконання пісень
|
|
|