Тема: «Типи хімічного зв’язку»
Мета: узагальнити й систематизувати знання про хімічний зв'язок, стимулювати і розвивати пізнавальну активність та мислення; вчити самостійно узагальнювати й систематизувати матеріал за допомогою пнтерактивних вправ, схем, таблиць; формувати вміння працювати в колективі; виховувати інтерес до вивчення предмету. Тип уроку: урок вдосконалення практичних умінь і навичок.
Епіграф : “Питання про природу хімічного зв'язку — серце всієї хімії” Брайк Кроуфорд -мол.
Хід уроку
І Організаційний момент Доброго дня, шановні учні! Сьогодні ми з вами вирушаємо у незвичайну подорож .
ІІ Мотивація навчальної діяльності. На початку уроку я хочу прочитати уривок з твору «Аліса в Країні чудес» : «За кілька кроків від неї сидів на гілці Чеширський кіт Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти? А ти куди хочеш потрапити? – запитав у неї кіт Мені все одно …- відповіла Аліса. Тоді однаково, куди йти, – зробив висновок кіт.»
Питання класу. Що кіт хотів сказати цим Алісі? І навіщо я прочитала ці слова на самому початку уроку? Правильно, потрібно знати мету своєї роботи. І ми з вами на сьогоднішньому уроці повторимо й узагальнимо знання про види хімічного зв’язку та будову речовини. Знання одержані на уроках, слід уміти використовувати в потрібний момент. Ви повинні правильно відповідати на запитання, міркувати, мислити. Наприкінці уроку ми підіб’ємо підсумки. А щоб наш урок видався плідним, працьовитим якими ми повинні бути
У – уважні, Р – розумні, О – організовані, К – кмітливі.
ІІІ Закріплення вивченого матеріалу
Перш ніж вирушити в подорож ми з вами повинні зібрати валізу. Що ми туди покладемо? Звичайно те що нам знадобиться у дорозі До вашої уваги
Вправа “ Збери валізу” EXERCISE «Collect the suitcase» Доповніть поняття
Хімічний зв'язок -це.....
Електронегативність — це ......
Йон — це......
Ковалентний полярний зв'язок - це....
Ковалентний неполярний зв'язок - це....
Йонний зв'язок — це...
Види йонів - .......
Ступінь окиснення - це......
Ми з вами готові вирушати у подорож.
Наша перша зупинка станція “ Зв'язкова” «Connected» station
Пропоную вашої уваги вікторину, т.я. часу у нас мало, а бали отримати хочуть всі, у вікторині можуть приймати участь одразу декілька учнів . Моя помічниця буде фіксувати у своєму маршрутному листі ваші відмітки .
(на екрані) http://learningapps.org/display?v=pdxvatauj16
Молодці , добре спрацювали.
Дуже часто в дорозі люди гублять свої папери , документи. От і у нас хтось залишив записи , але вони виявились закодованими. Пропоную вам переглянути їх і спробувати розшифрувати. Увага на єкран
Скласти формули речовин , утворених частинками X та Y, вказати тип зв'язку
1)X(1е-) та Y(2е- ,6е-)
2) X (1s 22s2 2p6 3s1 ) та Y(1s22s22p6 3s2 3p5 )
3) X(Ba2+ ) та Y(Cl-)
4) X(головна підгрупа IVгрупи, 2-й період) та Y(головна підгрупа VІ групи, 2-й період)
Хто з вас буде готовий піднімайте руки , і до дошки перевіряти.
До вашої уваги пазл якщо ми з вами вірно все розгадаємо то побачимо картинкуНе забуваємо про бали , моя помічниця готова
http://learningapps.org/display?v=p7qn5zk9316 .
Хто не встиг ви не сумуйте Вас чекає інша вправа . Вам потрібно з'єднати формули речовин з відповідним видом зв'язку
http://learningapps.org/display?v=px27dy6i316
Станція «Творчості» «Creativity» station
Хто сказав що хімія це не цікава наука , вона надихає поетів на створення віршів Давайте з вами пригадаєм,
Чим атоми в речовині з"єднаєм.
Тут незамінний він практично,
Звичайно, це зв"язок хімічний.
Якщо він ковалентний, то звичайно
Ми розрізняємо полярний й неполярний.
А ще, як мислити логічно,
Буває він іонний й металічний.
І, безумовно, віддамо належне
Поняттям "ступінь окиснення" й "валентність".
Повинні неодмінно ми згадати
Як можемо їх чітко розрізняти.
Якщо валентність - це ми пам"ятаєм-
реальній кількості зв"язків відповідає;
То ступеню окиснення, безумовно,
Відповідає заряд атома умовний.
Якщо ми все зуміли пригадати,
Хімічні таємниці будем пізнавати.
А наших юних аматорів хімія надихнула на створення скрайб-презентації. Не судіть дуже суворо адже це перші спроби. І уважно дивіться , тому що в кінці вам потрібно буде дати відповідь на поставлене запитання.
(Звернення до скрайб презентації)
Молодці . Але ми з вами трішки засиділись пропоную розім’ятись (Руханка)
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться,
За щасливий день вчорашній.
Ви до сонця потягніться,
Веретеном обкрутіться,
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.
Ми з вами прибуваємо на наступну зупинку “Кристалічна “ «Crystal» station
Вам потрібно пригадати типи кристалічних решіток. Увага на єкран
http://learningapps.org/display?v=pq91s8aa516
Ваші здобутки внесено до маршрутного листа. Ми продовжуємо рухатись вперед. Пропоную вам пригадати інформацію що знадобиться вам на наступній зупинці. Вам потрібно розмістити елементи
І в порядку збільшення неметалічних властивостей : O C F Li N
II в порядку зменшення неметалічних властивостей : I At F Br Cl
Ми з вами прибули на станцію “ Ступінь окиснення”«Degree of oxidation» station Увага на екран
http://learningapps.org/display?v=pj301heyj16
http://learningapps.org/display?v=pgijs2u3j16
http://learningapps.org/display?v=pqrsfeipj16
«Третій зайвий»
У кожному рядку знайти третього зайвого, пояснити свій вибір. Розставити ступені окиснення елементів.
І варіант
NaCl SO3 MqO NO N2 CO KCl NO CO2 H2O KCl PH3 NaCl O2 KF F2 NH3 H2
Прибуття “Побажання вчителя” Greeting Teachers
Я вас вітаю з успішним прибуттям на нашу кінцеву станцію. Але перш ніж вийти на зупинці пропоную вам поділитись враженнями від уроку. Що вам вдалося ? На що потрібно звернути увагу? Результат поїздки ПІДСУМКИ
Також у вас є можливість отримати ще один додатковий бал . Хто першим прочитає зашифроване послання той і отримує винагороду.
Вид зв'язку
|
Cl2
|
Li
|
N2O5
|
KBr
|
Fe
|
H2
|
HF
|
Йонна
|
А
|
С
|
К
|
М
|
П
|
Р
|
У
|
Ковалентний
полярний
|
Т
|
Б
|
О
|
Г
|
В
|
Я
|
Л
|
Ковалентний
неполярний
|
О
|
Є
|
Щ
|
В
|
Ю
|
Д
|
Ф
|
Металічний
|
Ч
|
Ц
|
Н
|
Ь
|
І
|
Е
|
Ж
|
Ви довели, що від сумлінної праці кожного з вас залежить загальний результат. Ви показали, що злагоджено працюючий колектив має гарні результати. Ви продемонстрували, що працювати разом – означає мати успіх. Дякую вам за активну роботу на уроці.
Домашне завдання : повторити параграф 13-18.підготувати презентацію на тему “Види хімічного звязку”
Поділіться з Вашими друзьями: |