«Типи хімічного зв’язку»



Дата конвертації03.11.2018
Розмір46 Kb.
#57792
Тема: «Типи хімічного зв’язку»
Мета: узагальнити й систематизувати знання про хімічний зв'язок, стимулювати і розвивати пізнавальну активність та мислення; вчити самостійно узагальнювати й систематизувати матеріал за допомогою пнтерактивних вправ, схем, таблиць; формувати вміння працювати в колективі; виховувати інтерес до вивчення предмету. Тип уроку: урок вдосконалення практичних умінь і навичок.

Епіграф : “Питання про природу хімічного зв'язку — серце всієї хімії” Брайк Кроуфорд -мол.

Хід уроку

І Організаційний момент Доброго дня, шановні учні! Сьогодні ми з вами вирушаємо у незвичайну подорож .

ІІ Мотивація навчальної діяльності. На початку уроку я хочу прочитати уривок з твору «Аліса в Країні чудес» : «За кілька кроків від неї сидів на гілці Чеширський кіт Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти? А ти куди хочеш потрапити? – запитав у неї кіт Мені все одно …- відповіла Аліса. Тоді однаково, куди йти, – зробив висновок кіт.»

Питання класу. Що кіт хотів сказати цим Алісі? І навіщо я прочитала ці слова на самому початку уроку? Правильно, потрібно знати мету своєї роботи. І ми з вами на сьогоднішньому уроці повторимо й узагальнимо знання про види хімічного зв’язку та будову речовини. Знання одержані на уроках, слід уміти використовувати в потрібний момент. Ви повинні правильно відповідати на запитання, міркувати, мислити. Наприкінці уроку ми підіб’ємо підсумки. А щоб наш урок видався плідним, працьовитим якими ми повинні бути
У – уважні, Р – розумні, Оорганізовані, К – кмітливі.

ІІІ Закріплення вивченого матеріалу

Перш ніж вирушити в подорож ми з вами повинні зібрати валізу. Що ми туди покладемо? Звичайно те що нам знадобиться у дорозі До вашої уваги

Вправа “ Збери валізу” EXERCISE «Collect the suitcase» Доповніть поняття

Хімічний зв'язок -це.....

Електронегативність — це ......

Йон — це......

Ковалентний полярний зв'язок - це....

Ковалентний неполярний зв'язок - це....

Йонний зв'язок — це...

Види йонів - .......

Ступінь окиснення - це......

Ми з вами готові вирушати у подорож.

Наша перша зупинка станція “ Зв'язкова” «Connected» station

Пропоную вашої уваги вікторину, т.я. часу у нас мало, а бали отримати хочуть всі, у вікторині можуть приймати участь одразу декілька учнів . Моя помічниця буде фіксувати у своєму маршрутному листі ваші відмітки .

(на екрані) http://learningapps.org/display?v=pdxvatauj16

Молодці , добре спрацювали.

Дуже часто в дорозі люди гублять свої папери , документи. От і у нас хтось залишив записи , але вони виявились закодованими. Пропоную вам переглянути їх і спробувати розшифрувати. Увага на єкран

Скласти формули речовин , утворених частинками X та Y, вказати тип зв'язку

1)X(1е-) та Y(2е- ,6е-)

2) X (1s 22s2 2p6 3s1 ) та Y(1s22s22p6 3s2 3p5 )

3) X(Ba2+ ) та Y(Cl-)

4) X(головна підгрупа IVгрупи, 2-й період) та Y(головна підгрупа VІ групи, 2-й період)

Хто з вас буде готовий піднімайте руки , і до дошки перевіряти.

До вашої уваги пазл якщо ми з вами вірно все розгадаємо то побачимо картинкуНе забуваємо про бали , моя помічниця готова

http://learningapps.org/display?v=p7qn5zk9316 .

Хто не встиг ви не сумуйте Вас чекає інша вправа . Вам потрібно з'єднати формули речовин з відповідним видом зв'язку



http://learningapps.org/display?v=px27dy6i316

Станція «Творчості» «Creativity» station

Хто сказав що хімія це не цікава наука , вона надихає поетів на створення віршів Давайте з вами пригадаєм,

Чим атоми в речовині з"єднаєм.

Тут незамінний він практично,

Звичайно, це зв"язок хімічний.

Якщо він ковалентний, то звичайно

Ми розрізняємо полярний й неполярний.

А ще, як мислити логічно,

Буває він іонний й металічний.

І, безумовно, віддамо належне

Поняттям "ступінь окиснення" й "валентність".

Повинні неодмінно ми згадати

Як можемо їх чітко розрізняти.

Якщо валентність - це ми пам"ятаєм-

реальній кількості зв"язків відповідає;

То ступеню окиснення, безумовно,

Відповідає заряд атома умовний.

Якщо ми все зуміли пригадати,

Хімічні таємниці будем пізнавати.

А наших юних аматорів хімія надихнула на створення скрайб-презентації. Не судіть дуже суворо адже це перші спроби. І уважно дивіться , тому що в кінці вам потрібно буде дати відповідь на поставлене запитання.

(Звернення до скрайб презентації)

Молодці . Але ми з вами трішки засиділись пропоную розім’ятись (Руханка)



Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться,

За щасливий день вчорашній.

Ви до сонця потягніться,

Веретеном обкрутіться,

Раз присядьте, два присядьте,

І за парти тихо сядьте.

Ми з вами прибуваємо на наступну зупинку “Кристалічна “ «Crystal» station

Вам потрібно пригадати типи кристалічних решіток. Увага на єкран

http://learningapps.org/display?v=pq91s8aa516

Ваші здобутки внесено до маршрутного листа. Ми продовжуємо рухатись вперед. Пропоную вам пригадати інформацію що знадобиться вам на наступній зупинці. Вам потрібно розмістити елементи

І в порядку збільшення неметалічних властивостей : O C F Li N

II в порядку зменшення неметалічних властивостей : I At F Br Cl

Ми з вами прибули на станцію “ Ступінь окиснення”«Degree of oxidation» station Увага на екран

http://learningapps.org/display?v=pj301heyj16

http://learningapps.org/display?v=pgijs2u3j16

http://learningapps.org/display?v=pqrsfeipj16

«Третій зайвий»

У кожному рядку знайти третього зайвого, пояснити свій вибір. Розста­вити ступені окиснення елементів.

І варіант

NaCl SO3 MqO NO N2 CO KCl NO CO2 H2O KCl PH3 NaCl O2 KF F2 NH3 H2

Прибуття “Побажання вчителя” Greeting Teachers

Я вас вітаю з успішним прибуттям на нашу кінцеву станцію. Але перш ніж вийти на зупинці пропоную вам поділитись враженнями від уроку. Що вам вдалося ? На що потрібно звернути увагу? Результат поїздки ПІДСУМКИ

Також у вас є можливість отримати ще один додатковий бал . Хто першим прочитає зашифроване послання той і отримує винагороду.

Вид зв'язку



Cl2



Li

N2O5

KBr

Fe

H2


HF


Йонна

А

С

К

М

П

Р

У

Ковалентний

полярний

Т

Б



О

Г

В

Я



Л

Ковалентний

неполярний




О

Є

Щ

В

Ю



Д

Ф


Металічний

Ч

Ц

Н

Ь

І

Е

Ж

Ви довели, що від сумлінної праці кожного з вас залежить загальний результат. Ви показали, що злагоджено працюючий колектив має гарні результати. Ви продемонстрували, що працювати разом – означає мати успіх. Дякую вам за активну роботу на уроці.

Домашне завдання : повторити параграф 13-18.підготувати презентацію на тему “Види хімічного звязку”

Каталог: doc -> files -> news -> 558
558 -> Педагогічна рада з теми
558 -> План-конспект уроку з англійської мови в 7-му класі з теми «Кіно, телебачення» Розробила
558 -> Конспект уроку з фізичної культури «Змагання за всесвітньою програмою іааf «Дитяча легка атлетика» для учнів 5а класу
558 -> Організація екскурсій у початковій школі
558 -> Земля спільний дім для людей. Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи спільними зусиллями
558 -> Україна єдина країна методична розробка першого уроку
558 -> Програма «Знижений комунікативний рівень»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка