“…треба показати дітям стрункість, красу, гармонійність, «розумність» мови, узгодженість усіх її частин, суворі



Дата конвертації05.03.2019
Розмір1.12 Mb.
  • “…треба показати дітям стрункість, красу,
  • гармонійність, «розумність» мови,
  • узгодженість усіх її частин, суворі
  • закономірності її функціонування.
  • Треба внести в шкільне навчання мови більше
  • теоретичного осмислення, зробити це
  • вивчення цікавим для дітей – і
  • використати цей інтерес для вироблення
  • практичних ( у тому числі – орфографічних ) навичок” .
  • Воскресенська Н.О.
  • Основний спосіб якісного засвоєння
  • активна розумова діяльність.
  • невміння розпорядитися правилом
  • фонетико-графічні: пропуск букв, заміна одних літер іншими,
  • подібними за звучанням і накресленням, перестановка, “дзеркальне”
  • зображення, графічне спотворення слів;
  • орфографічні: сполучення ьо, йо, апостроф, м’який знак, подвоєння приголосних, спрощення в групах приголосних.
  • Типи орфографічних помилок:
  • Слухове сприйняття
  • Зорове сприйняття
  • Моторно-рухове сприйняття
  • Свідомість письма
  • Фактори, що сприяють формуванню умінь і навичок грамотного письма

Мотивацію орфографічної роботи реалізую через:

  • Збудження, розвиток, поглиблення пізнавальних інтересів.
  • Використання на уроках ігор та ігрових вправ.
  • Чітке добирання і продуману структуру дидактичного матеріалу, різноманітних видів робіт.
  • Підвищення рівня самостійності й активності дітей у навчальному процесі
  • Позитивну самооцінку, введення гнучкої і тактичної системи контролю й оцінювання знань, умінь, навичок.
  • Алгоритм формування правописних умінь
  • запам'ятовування правила
  • розуміння орфографічного правопису
  • робота з підручником
  • робота з самостійно підібраними вправами
  • Два етапи становлення
  • орфографічних дій
  • спирання на свідоме застосування засвоєних правил
  • Шлях від ознайомлення
  • і запам’ятання правила
  • до автоматизованої навички письма
  • можливий за таких умов:
  • засвоєння певних граматичних знань
  • для розпізнавання орфограми;
  • точного виконання алгоритму застосування
  • вивченого правила в кожній конкретній
  • орфографічній ситуації
  • передбачає послідовне
  • вирішення таких основних завдань:
  • аналіз буквеного запису слова як особливої моделі, яка відображає зв’язок між значенням слова і його звуковою структурою;
  • виділення, аналіз і узагальнення відношень між звуковою оболонкою слова і його буквеним записом;
  • формування орфографічного завдання і способів його виконання;
  • конкретизація способів орфографічної дії з урахуванням моно семантичної структури слова.
  • Орфографічні вправи
  • списування;
  • диктанти;
  • орфографічний аналіз;
  • нестандартні прийоми роботи.
  • 1) з пропонованого списку слів виписати ( можна за алфавітом) слова з виучуваними орфограмами;
  • 2) з поданого тексту виписати слова з орфограмами, що вивчаються;
  • 3) списати, замість крапок поставити пропущені букви ( відповідні орфограми );
  • 4) із списку слів виписати окремо слова з наголосом на першому , другому, третьому складах;
  • 5) списуючи речення, доповнити їх пропущеними словами, поданими в довідці ( з виучуваними орфограмами );
  • 6) з пропонованого переліку слів вибрати пари слів з першим ( дзвінким чи глухим ) приголосним звуком.
  • Завдання на списування :
  • 1 Уважно прочитай слова ( речення, текст ), які ти будеш списувати;
  • 2 Подумай, чи є там незрозумілі тобі слова. Якщо є, спитай учителя. ( Вчитель має передбачити подібні запитання і заздалегідь пояснити нові слова. Однак запитання можуть іноді виникати в слабких учнів у силу недостатнього розвитку їхнього мислення.)
  • 3 Списуючи, продиктовуй собі кожне слово складами;
  • 4 Звір свій запис з тим, з чого списував.
  • Методика списування :
  • 1. Списування з підкреслюванням букв, написання яких пояснюється вивченням правилами правопису ;
  • 2. Вибіркове списування ( у зв’язку з поставленими завданнями чи запитаннями);
  • 3. Списування із зміною форм слова;
  • 4. Списування з фонетико – чи граматико – орфографічними завданнями;
  • 5. Списування з дописуванням пропущених букв.
  • Види списування:
  • Диктанти
  • зорові
  • контрольні
  • навчальні
  • зорово-слухові
  • попереджувальний
  • Навчальні диктанти
  • слуховий
  • ( словниковий, вибірковий)
  • пояснювальний
  • самодиктанти
  • вільний
  • творчий
  • - використання міжпредметних зв’ язків;
  • - вправи, що пов'язують шукане слово з лінгвістичним матеріалом, що вивчається під час даного уроку;
  • - дидактичні ігри;
  • домашні завдання;
  • елементи етимологічного аналізу;
  • жанри цікавої граматики (навчальні кросворди, ребуси, шаради);
  • -какографія.
  • Нетрадиційні форми роботи
  • в процесі ознайомлення з новими словами такі:
  • Наприклад, тема “žПравопис власних іменників”:
  • У бабусі в селі живе найкраща корова веселка. У нашому класному куточку природи живе їжачок чапко. У катрусі вдома є песик Дружок і кошеня пушок.
  • У наступному році в братиславі сергій першим у світі подолав планку на висоті 5 м 85 см. Відтоді йому вдавалися рекордні стрибки в римі, лондоні, парижі.
  • Основні вимоги до цього виду роботи-тексти не повинні містити малознайомі і складні для розуміння слова, кожне виправлення учень повинен супроводжувати усним поясненням.
  • 1. Запропонована система вправ ( диктанти, вправи на списування, творчі завдання, мовні ігри, кросворди ) сприятиме підвищенню орфографічної грамотності учнів початкових класів.
  • 2. Для вдосконалення навчання української мови в початкових класах роботу зі словами, вимову та правопис яких потрібно запам'ятати, необхідно ввести до загальної системи формування орфографічних умінь.
  • 3. Легкість і міцність засвоєння учнями словникових слів залежить від ступеня розвитку певних умінь: уміння чути слово, що вимовляєть­ся (тобто ступінь розвитку фонематичного слуху), вміння виявити орфограму (тобто ступінь розвитку орфографічної зіркості).
  • ВИСНОВКИ:
  • 4. Етапи ознайомлення зі словниковими словами, закріплення та систематизації знань доцільно урізноманітнювати шляхом використання різних засобів навчання. Особлива роль у розв'язанні цієї задачі, на нашу думку, повинна належати застосуванню елементів етимологіч­ного аналізу та усної народної творчості.
  • 5. Опанування вчителем нестандартних прийомів роботи над правописом словникових слів, уміння ввести їх до єдиної логічної послідовної системи в процесі навчання молодших школярів дає можливість підняти на новий рівень ефективність словниково-орфографічної роботи та уроку української мови в цілому.

Каталог: kopilka -> uploaded files
uploaded files -> Сонце сяє для тих, хто… Вже прокинувся Хоче працювати Не снідав Має на собі щось червоне у доброму гуморі Хотів би дізнатись щось нове
uploaded files -> Уроку 5 клас "незвичайні пригоди алі в країні недоладії"
uploaded files -> Українська мова урок 26-27
uploaded files -> Підготувала Гармаш І.І. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Торецької міської ради
uploaded files -> Українська мова урок 31
uploaded files -> Урок у 5 класі по темі: Комбінаторні задачі та вправи на всі дії
uploaded files -> Тема галицько-волинська держава за часів данила галицького


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка