“В кожній людині є сонце, треба дати тільки можливість їй світити”
“В кожній людині є сонце, треба дати тільки можливість їй світити”
Сократ
“Система освіти має забезпечувати підтримку обдарованих дітей і молоді, розвиток у них творчих здібностей, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості”
“Система освіти має забезпечувати підтримку обдарованих дітей і молоді, розвиток у них творчих здібностей, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості”
(Доктрина Національної освіти)
Наші правила
Ми позитивно налаштовані.
Ми уважні та активні.
Ми підтримуємо один одного.
Ми маємо право на помилки – ми на них вчимося.
Ми цінуємо один одного, тому толерантні та ввічливі.
Мета: посилення почуття групи, включення всіх учасників в роботу, створення позитивного емоційного настрою, визначення поняття «обдарованість».
Які асоціації виникаютьз поняттям «Обдарованість»
Обдарованість – це Дар Божий земній людині: надзвичайна здатність досконало й натхненно творити прекрасне і корисне – мистецтво на межі дива чи ремесло на межі мистецтва.
Обдарованість – це Дар Божий земній людині: надзвичайна здатність досконало й натхненно творити прекрасне і корисне – мистецтво на межі дива чи ремесло на межі мистецтва.
Не ганьба, а горе тому вчителеві,
Не ганьба, а горе тому вчителеві,
який не бачить у своїх учнях особистостей і кожним своїм кроком не здійснює індивідуальний підхід.
С. Максименко
Обдарованість – рівень задатків, схильностей людини, що є свідченням високого ступеня інтелектуального, моторного, сенсорного розвитку індивіда. Обдарованість є сплавом природного й набутого.
Обдарованість – рівень задатків, схильностей людини, що є свідченням високого ступеня інтелектуального, моторного, сенсорного розвитку індивіда. Обдарованість є сплавом природного й набутого.
Талановитість – вища здатність людини до певної діяльності, природний хист, який формується і розвивається під впливом сприятливих умов.
Здібності – якості особистості, які зумовлюють успішність діяльності.
Кожна дитина – особистість, кожна дитина – талановита!
Кожен учень нашої школи неповторний та унікальний, кожен заслуговує на увагу та любов
Американський психолог Дж. Рензуллі : "обдарованість — результат поєднання трьох характеристик: інтелектуальних здібностей, що перевищують середній рівень; творчого підходу й наполегливості".
Американський психолог Дж. Рензуллі : "обдарованість — результат поєднання трьох характеристик: інтелектуальних здібностей, що перевищують середній рівень; творчого підходу й наполегливості".
Обдарованість
Знання
Інтелектуальні здібності
Наполегливість
Креативність
Сприятливе оточуюче середовище
Дуже актуальною є проблема виявлення розвитку і педагогічної підтримки здібних та обдарованих учнів, розкриття їхнього потенціалу. Кожен обдарований учень – індивідуальність, яка потребує особливого підходу.
Дуже актуальною є проблема виявлення розвитку і педагогічної підтримки здібних та обдарованих учнів, розкриття їхнього потенціалу. Кожен обдарований учень – індивідуальність, яка потребує особливого підходу.
Сприяння реалізації обдарування потребує організації особливого середовища. Навчальний заклад – повинне бути творчим середовищем, де формується нова людина, формується не як субстант до існуючого суспільства, а як творча особистість.
Вправа “ Портрет обдарованої дитини ”
Вправа “ Портрет обдарованої дитини ”
Ознаки обдарованого учня:
часто перескакують через послідовні етапи свого розвитку;
мають чудову пам'ять, беруть участь у всіх заходах, змаганнях, усних турнірах, олімпіадах, конкурсах фахової майстерності тощо;
мають великий словниковий запас, вони із задоволенням читають словники, енциклопедії; можуть займатися кількома справами відразу;
Допрофільне навчання, факультативи, курси за вибором
Профілізація
10-11-й клас
Шкільні конкурси,
олімпіади,
інтелектуальні ігри
Підготовка
1-4-й класи
1-4 класи
Завдання
Розкриття та розвиток інтелектуального та творчого потенціалу учня.
Формування цілісної картини світу.
Формування здібностей до самостійного здобуття знань .
Формування початкових дослідницьких навичок та вмінь
Формування знань про «світ професій»
5-7класи
Завдання
Розвиток уявлення про власні інтереси та здібності .
Розвиток здібностей до самостійного здобуття знань (формування способів засвоєння, обробки та запам'ятовування інформації).
Розвиток дослідницьких навичок та вмінь застосовувати знання в новій ситуації.
Форсування первинних професійних планів і намірів і вибір напряму для подальшої профілізації
9 -11 класи
Завдання:
* Формування індивідуальних умінь самоосвіти.
* Формування основ дослідницької і творчої діяльності.
* Формування обгрунтованих професійних намірів.
Зміст
Профільне навчання:
Факультативи:
Гуртки:
Організація роботи школи по розвитку здібностей і талантів учнів передбачає кілька етапів здійснення:
1. Діагностичний: виявлення дітей, які мають здібності до певних видів діяльності; відрізняються нестандартністю мислення та творчим підходом до вирішення проблем.
3. Мотиваційно-стимулюючий: стимулювання учнів до саморозвитку та самовдосконалення.
4. Контрольно-результативний: підведення підсумків здійсненої діяльності, виявлення недоліків
Постійний пошук в інноваційному процесі, крокуємо в ногу з часом!
Поради вчителеві, щодо розвитку творчих здібностей обдарованих учнів
Підхоплюйте думки учнів та оцінюйте їх тут же, підкреслюючи їхню оригінальність, важливість.
Підсилюйте інтерес учнів до нового.
Заохочуйте оперувати предметами, матеріалами, ідеями. Учень практично вирішує дослідницькі ідеї.
Навчайте учнів систематично оцінювати кожну думку. Ніколи не відкидайте її.
Виробляйте в учнів терпиме ставлення до нових понять, думок. Не вимагайте запам'ятовувати схеми, таблиці, формули, одностороннє рішення, де є багатоваріантні способи.
Культивуйте творчу атмосферу – учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки зустрічаються з визнанням, приймаються, використовуються.
Навчайте учнів цінувати свої та чужі думки, цінно фіксувати їх у блокноті.
Іноді однолітки ставляться до здібних учнів агресивно. Необхідно не усунути проблему, а запобігти їй. Найкраще здібному учневі пояснити, що це характерно, і розвивати в ньому терпимість і впевненість.
Пропонуйте цікаві факти, випадки, ідеї.
Розсіюйте страх.
Стимулюйте і підтримуйте ініціативу, самостійність. Підкидайте проекти, які можуть захопити.
Створюйте проблемні ситуації, що потребують альтернатив, прогнозування, уяви.
Створюйте у навчальному закладі періоди творчої активності, багато геніальних рішень приходить в ті моменти.
Розвивайте критичне ставлення.
Навчайте доводити почате до логічного завершення.
Впливайте особистим прикладом.
Методи та заходи психолого-педагогічної підтримки діяльності учнів