Твір-розповідь з елементами опису калини



Сторінка1/2
Дата конвертації20.03.2017
Розмір1.36 Mb.
#12730
ТипУрок
  1   2
НВК «Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5»

Урок розвитку зв'язного мовлення



«Твір-розповідь з елементами опису калини»

Вчителя початкових класів

Мараховської Н.В.

Грудень 2014



Тема: Твір-розповідь з елементами опису калини

Мета: Навчати дітей висловлювати свої думки за власними спостереженнями, складати і записувати розповідь з елементами опису за планом та опорними словами. Розвивати образне мислення, збагачувати словниковий запас, пізнавальні і творчі здібності. Формувати в учнів естетичну культуру. Виховувати бережливе ставлення до калини як лікарської рослини, оберегу, символу України

Обладнання: Ілюстрації пейзажів, малюнковий план, ілюстрація калини по деталях, пучечки калини

Тип уроку: Урок розвитку зв’язного мовлення

І Організація класу до уроку

– Сьогодні до нас на урок завітали гості. Поверніться до них обличчям і привітайтесь.

Подаруйте посмішку собі,

Один одному, мені.

Я дарую посмішку і вам.

Радість допоможе у роботі нам.



ІІ Актуалізація навчальної діяльності

– Сьогодні у нас незвичайний урок.

Ми зробимо з вами ще один крок.

В країну відому, в країну чудову.

Що всіх нас навчає й збагачує мову.

Тож мусите ви мені обіцяти,

Як слід на уроці вам працювати?

(Уважно, творчо, старанно, толерантно).

– Діти , відкрийте зошити і запишіть дату сьогоднішнього уроку. (Діти відкривають зошити промовляючи):

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу,

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно не зігнусь –

До роботи я берусь!



ІІІ Оголошення теми та завдань уроку

– Про що ми будемо говорити

Не буду вам розповідати –

Самі ви спробуйте загадку відгадати.



Загадка

За хатою у садочку,

У зеленому віночку

Та в червоних намистах

Стала пава молода.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен смик –

Та й укине на язик.

Що це таке? (Калина)



(чіпляю на дошці таблицю із зображенням куща калини)

– Наш урок присвячується цій неперевершеній красуні, надзвичайно чарівному кущику калини, який дарує нам свою красу в будь-яку пору року. Калина – це символ України. Вона оспівана в піснях, живе в казках, легендах, прислів'ях та приказках. Народ шанує її за пишну вроду, цілющі властивості.


Завдання нашого уроку:

• Вчитися висловлювати свої думки за власними спостереженнями.

• Збагачувати словниковий запас.

• Повторити знання про текст.

• Вчитися писати твір-розповідь з елементами опису.



ІV План уроку

  1. Кубування.

  2. Робота в парах.

  3. Робота в групах.

  4. Фізкультхвилинка.

  5. Мозковий штурм.

  6. Творча робота.

  7. Домашнє завдання.

V Кубування

В мене кубик непростий

В мене кубик чарівний

Він стежину прокладає

І калину прославляє.

1 грань: Де росте калина?

(Калина любить вологі місця, може рости у лісі, лузі, біля хати.)

2 грань: Який кущик на вигляд?

(Пишний, розложистий, невисокий.)

3 грань: Яке гілля та листя має цей кущ?

(Гілля в неї тонке, розгалужене, гнучке; листя – темно-зеленого кольору, схоже на гусячі лапки)

4 грань: Цвіт і ягоди.

(Білий цвіт, по краю більші квіточки, а в середині – дрібні, має приємний запах. Червоні ягоди,зібрані в кетяги, кислувато-терпкі, насінинка нагадує форму серця)

5 грань: Кого приваблює калина?

(Навесні цвіт калини приваблює бджілок, які збирають нектар та запилюють цвіт, щоб утворилися плоди. А взимку кетяги калини приваблюють птахів. Вони люблять ласувати ягідками, бо стають ще смачнішими.)

6 грань: Яку користь приносить вона людям? Як народ величає?

(Калина має лікувальні властивості. Свіжі ягоди калини рекомендують при серцевих захворюваннях. Чай з калиною допомагає при простуді. Соком калини навіть вмивалися, щоб обличчя рум’янилось.)

А ось як народ оспівує калину в легендах, розповість нам Стицюра Вікторія. Це було її попереднім завданням.

Легенда про калину

На Україну напали турки і татари. Вони вбивали дітей, старих людей, а молодих дівчат забирали у полон. В одному селі дівчина втікала, зачепилась за дерево і впала. Разок червоного намиста розірвався і розсипався. Дівчина загинула в неволі, а на місті розсипаного намиста виросла калина.



VІ Робота в парах

Завдання: відремонтувати прислів'я, які надруковані на стрічечках і розрізані навпіл.

Без верби і калини нема України.

Любуйтеся калиною, коли цвіте, а дитиною — коли росте



Весною калина білим цвітом квітує, а восени червоні ягоди дарує.

(Діти зачитують утворені прислів'я. Вчитель чіпляє їх на дошці у збільшеному вигляді)

Опис калини В.О. Сухомлинським

- Багато письменників оспівували калину в своїх творах. Не залишила уваги вона Василя Олександровича Сухомлинського. Послухайте його опис…

Стоїть при дорозі калина.Хто йде,той милується нею.Гарна вона кожної пори року. Навесні вбирається калина у смарагдове листя з білим мережевом квіток.Духмяні запашні квіти милують око. Згодом на місці суцвіть з’являються важкі кетяги,зарум’яняться.

А прийде осінь-не мине й калини,прибереже для неї найчарівніші барви.Навіть зима не насмілится зірвати це чудове намисто.Обережно притрусить його сніжком,і стане воно цілющим.

Так і стоїть калина,гостинно пригощає ягідками пташок і перехожих.

VІІ Робота в групах



Учні класу розподіляються на чотири групи: осінь, зима, весна, літо. Кожна група отримує 4 аркуші із записами художніх засобів, що стосуються калини у різні пори року:

1аркуш: Смарагдове листя, біле мереживо цвіту, ніби фата нареченої, вбирається, приваблює комашок;

2 аркуш: Рубінові кетяги, кислувато-терпкий сік, наливаються, виблискують на сонці;

3 аркуш: Яскраво-червоне намисто багряно-золоте листя, ховається;

4 аркуш: Притрусить, пухнастий сніжок, червоні грона, пригощає пташок, людей.

Діти обирають фрази, характерні для своєї пори року та підкреслюють незрозумілі за значенням слова і прикріплюють на дошці під відповідною ілюстрацією. «Спікери» кожної групи по черзі зачитують обрані фрази. Учитель пояснює лексичне значення незрозумілих слів

Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка