Творчість братів Грімм. Казка «Бременські музиканти»



Скачати 22.02 Kb.
Дата конвертації02.12.2018
Розмір22.02 Kb.
Тема:Творчість братів Грімм. Казка «Бременські музиканти».

Мета:ознайомити учнів із німецькою казкою «Бременські музиканти»,з творчістю братів Грімм; вчити визначати послідовність дій у творі; розвивати навички швидкого , правильного читання, увагу; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги.

Обладнання: ілюстрація до казки, аудіо запис із мультфільму «Бременські музиканти», картки для роботи в групах, карта світу, «Квіточка» для гри.

Хід уроку



I.Організаційний момент (слайд)

Продзвенів уже дзвінок, починається урок. Працюватимем старанно, щоб сказали у кінці , Що у нашім 3 класі усі діти МОЛОДЦІ.

1.Мовна розминка (слайд) -Перед тим, як приступити до читання , ми проведемо мовну розминку.

Півень півневі співав: «Я сьогодні рано встав»! Потім вилетів на пліт - Заспівав на цілий світ: «Я співати так люблю, Що ніколи не просплю» . - А зараз – увага на дошку. Завдання - прочитай речення.



-Щоб речення зрозуміти, слова потрібно розуміти.

Кожна людина в дитинстві полюбляла слухати й читати казки.(слайд)

-Дітки, а ви знаєте, які казки полюбляли в дитинстві ваші батьки? - А брати і сестри? –Дідусі й бабусі? -Хто не знає, поцікавтеся ви будете приємно вражені . - Я б дуже хотіла, щоб ви мене і присутніх приємно здивували своїми знаннями.

2.Гра «Переплутанка» (слайд) читання анограм «Дюймовочка»,»Буратіно»,»Мауглі», «Горбоконик»,»Рукавичка». – Яким одним словом можна узагальнити всі ці слова?(Казка). 3» Мозковий штурм» -Що таке казка? –Які види казок ви знаєте? 4–Слова вчителя про казки. – Казка - це вигадана історія зі щасливим кінцем і обов язково перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутні чари і різні неймовірні у звичному житті пригоди. Казка - це світ чарівний та незвичний, Казка – це диво, сповнене краси. Поринь у казку – це ж бо так цікаво, Це справді свято, радість для душі. Саме тому казки люблять діти і дорослі. У кожного народу є свої казки, з їх особливостями – національними героями, побутом. Це один з основних жанрів фольклору. У кожній казці є головні герої, за пригодами яких ми спостерігаємо. - У яких країнах Європи ви побували вивчаючи казки? (Болгарія,Білорусія, Японія). (Слайд) -Сьогодні казка запрошує нас в самий центр Європи, де на берегах Ельби та Рейну розташувалася відома своїм мальовничим краєвидом Німеччина. А місто Бремен зустрічає нас скульптурами великих і маленьких осликів.(слайд) - Подорожувати ми будемо з однією незвичною музичною групою.Відгадайте , хто її учасники. –Загадки(слайди)

1.Двічі родився, у школі не вчився, а години знає. 2.Сірий та не вовк, Довговухий, та не заєць, З копитами, та не кінь. 3.День мовчить,вночі гавчить, Хто до господаря іде, знати дає. 4.Має вуха, темний хвіст Й дуже гарну звичку. Спершу добре він поїсть, Потім вмиє личко. -Хто здогадався, як називається ця група? -Давайте послухаємо,як вони співають.(пісня) Повідомлення теми і мети II.Опрацювання нового матеріалу. 1.Діти, цю казку написали брати Грімм - Якоб та Вільгельм. (слайд ) Народилися вони у графстві Ханау, землі Гесен, у родині небагатого юриста.У сім ї було 5 синів та маленька донька. Якоб та Вільгельм - старші. У 1801 році велика, дружна родина перебралася до Штайнау, на батьківщину батька. Вони оселилися в старому будинку,(слайд) де за переказами, темними, глухими ночами вештали привиди. Це дуже захопило уяву братів – фантазерів. Але казка дитинства швидко скінчилася. Сім я пережила велику скруту, їм потрібна була якась казкова фея, котра могла б відвести біду від сім ї. І такою феєю для братів Грімм на довгі роки стала сестра їхньої матері. Саме вона допомогла дати дітям освіту. Незабаром з я вилися перші статті Якоба та Вільгельма Гріммів. Іноді вони підписувались іменем одного з братів, але якщо роботу неможливо було розділити, вони просто ставили під твором два слова «Брати Грім». Вони зовсім були не схожі один на одного. Якоб – серйозний, завжди задумливий, Вільгельм - романтичний. Їх розлучила смерть: хворобливий Вільгельм помер раніше. Поховані вони разом на Берлінському цвинтарі. На скромних надгробниках викарбувані лише їхні імена, без усяких титулів. А найкращою пам яттю про них стали їхні безсмертні твори. Зараз з одним таким твором ми ознайомимося. -В казці вам будуть зустрічаться деякі незнайомі слова, тому значення їх я вам зараз поясню.



III.Робота над казкою «Бременські музиканти». Словникова робота

а)лютня – старовинний, струнний музичний інструмент.(слайд); б) хвицнути – вдарити однією або двома задніми ногами ; в) довбня - великий, дерев яний молоток або дерев яна палиця з потовщеним кінцем (слайд); г) лантух - великий мішок з грубої тканини (слайд); д) ґвалт - сильний крик, галас (слайд). –Дітки, запам ятайте значення цих слів назавжди. –В підручнику казка надрукована скорочено, тому початок її ми складемо за допомогою схеми, яка знаходиться на форзаці підручника.



1. Складання початку казки за схемою, поміщеною на першому форзаці підручника . « У одного господаря…» 2 Читання казки вчителем та учнями (разом) 4. «Юний диктор» (слайд) -Ви звернули увагу, що в казці є слова, які в повсякденному житті використовуються не часто,давайте всі разом навчимося їх чітко, виразно читати. Отже, увага, «Юний диктор» . Влаштується , небезпечніше, чудовисько, розкукурікався, розбійницького, уперіщить, гребенястий, забринчали. -Фізкультхвилинка -Читання казки учнями . Гра «Ланцюжком», «Квіточкою», «Буксиром», « Скоромовкою», « Читання пошепки». 5.Бесіда за прочитаним -Хто були «Бременські музиканти»? - Який план здійснили музиканти? - Чому їм це вдалося? -Чому всі тварини охоче погодилися з пропозицією осла? –Як друзям вдалося налякати розбійників першого разу? 6.Вибіркове читання -Знайдіть абзац, зміст якого відображено на малюнку . (слайд) - Як розташувались тварини на першу ночівлю в лісі?(Прочитайте) . - Чому пес погодився з півнем вирушити до далекої оселі? ( Підтвердьте словами з тексту) . –Як друзі вирішили вигнати з оселі розбійників?(Знайдіть у тексті та зачитайте) . -Як зреагували на це розбійники? (Прочитайте). -Що запропонував отаман розбійникам, коли побачив, що в домі погасло світло?(Прочитайте). -Скажіть словами з тексту, хто і як першими налякав розбійника в домі. - Знайдіть та прочитайте в тексті емоційну розповідь розбійника про те, що сталося з ним в оселі. –Куди чотири музиканти пішли потім? (Прочитайте).

IV . Узагальнення й систематизація знань учнів . –А зараз перевіримо, як ви запам ятали казку 1 Робота в парах. –У кожного на парті лежить завдання, вам потрібно встановити послідовність подій казки, поставте нумерацію. (читає вчитель, потім працюють учні) 1.Вигнав господар осла. 2.Пес і осел пішли до міста Бремен. 3.Зустріч звірів і кота. 4.Півневі сподобалась рада. 5.Вирішили музиканти переночувати у великому лісі. 6.Почали радитись, як розбійників прогнати. 7.Добре наїлись музиканти і міцно поснули. 8. Розбійники боялись і близько підійти до свого дому. 2 Робота в зошиті а) прочитайте речення .Поставте знак «+», якщо твердження відповідає тексту, а якщо ні «-«. б) продовжте думку казка має назву «Бременські музиканти « тому , що… 3 Кросворд 1.Як називається місто, до якого йшли музиканти? (Бремен ) 2.Дійова особа, яка першою з явилась у казці. (Осел) 3. Куди прийшли звірі ввечері? (В ліс ) 4 .Головний розбійник. (Отаман) 5. Доповни прислів я: вірний …..- то найкращий скарб. (Друг ) 6. Як сказати одним словом вираз « вдарити ногами »? (Хвицнути ) 7. Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками? (Кмітливість) V.Підбиття підсумків уроку -Чим схожі долі бременських музикантів? -Чого навчила ця казка? - Які людські якості допомогли музикантам перемогти розбійників ? (організованість, дружба,винахідливість,уміння знайти вихід із скрутного становища, віра в перемогу, оптимізм). –Отже, про що розповідається в казці?( Як музиканти перемогли розбійників) – це і є тема твору. -А яка ж тоді головна думка? –Що допомогло перемогти розбійників? –А може хто скаже головну думку прислів ями? «Дружба – велика сила», «Дружній отарі вовк не страшний». VI.Оцінювання VI.Д/З Прочитати казку ст. 33-35 , за бажанням намалювати малюнок або вивчити пісню, яку співали бременські музиканти в мультфільмі.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка