У нвп той, хто хоче бути здоровим, частково вже видужує



Дата конвертації20.11.2018
Розмір3.66 Mb.
#65481
  • Той, хто хоче бути здоровим, частково вже видужує.
  • Джованні Боккаччо

Призводить до гіподинамії

  • Причини і наслідки
  • порушення здоров'я дитини
  • Увага до питання здоров'я школярів суттєво зросла. Про несприятливість у даній сфері говорять давно, але сьогодні ця проблема стоїть дуже гостро.
  • Зростання навчального
  • навантаження
  • Призводить до
  • порушення постави
  • Діти все більше часу
  • проводять за
  • переглядом
  • фільмів
  • Проводять багато часу
  • за комп'ютерними іграми
  • Призводить до
  • порушення зору
  • Завдання школи – зберігати, зміцнити здоров'я учнів, сформувати в них відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Повсякденна діяльність школи

  • Нейтралізація
  • стресів
  • Організація
  • гарячого харчування
  • Озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями
  • Здоров`язберігаючі технології
  • Використання прийомів
  • рухової активності
  • Грамотно складений
  • розклад уроків
  • це не є чимось невідомим

Напрямки для реалізація складових здоров'я

  • 1
  • 2
  • Соціальна
  • складова
  • 3
  • Психічна складова
  • 4
  • Духовна складова
  • Формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я.
  • не допускати перевантаження учнів, визначаючи оптимальний обсяг навчальної інформації й способи її надання;
  • враховувати інтелектуальні та фізіологічні особливості школярів, індивідуальні мовні особливості кожної дитини;
  • планувати такі види роботи, які сприяють зниженню втоми;
  • змінювати види діяльності, чергувати інтелектуальний, емоційний, руховий види діяльності, групову й парну форми роботи, які сприяють підвищенню рухової активності, вчать поважати думки інших, висловлювати власні думки;
  • проводити ігри та ігрові ситуації, нестандартні уроки, інтегровані уроки;
  • з перших хвилин уроку створити середовище доброзичливості, позитивного емоційного налаштування ;
  • чітко організовувати навчальну працю;
  • проводити роботу з профілактики стресів;
  • позитивне емоційне забарвлення.
  • Впровадження здоров'язберігаючих технологій потребує від учителя:
  •  ♦ ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровча рухлива діяльність);
  •  ♦ контроль та самоконтроль за правильною поставою під час
  • письма, читання, ходіння тощо;
  •  ♦ використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;
  •  ♦ виконання дихальних вправ;
  •  ♦ виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний день;
  •  ♦ навчання народним засобам оздоровлення та профілактики захворювань;
  •  ♦ знання свого особистого рівня здоров’я;
  •  ♦ навчання щодо дотримання режиму навчання, харчування, праці, відпочинку.
  •  
  • Реалізація фізичної складової здоров`я
  •  
  •  ♦ використання засобів, які сприяють інтересу до навчального матеріалу;
  •  ♦ створення умов для самовираження учнів;
  •  ♦ стимулювання аргументації відповідей;
  •  ♦ заохочування ініціативи учнів;
  •  ♦ розвиток інтуїції, творчої уяви учнів;
  •  ♦ зосередження уваги на якості мовлення;
  •  ♦ демонстрація правильного мовлення;
  •  ♦ своєчасне закінчення уроку;
  •  ♦ використання на уроці засобів:
  •   -диференційованого навчання;
  •   -проблемного навчання;
  •   -діалогового навчання;
  • -рефлексивного навчання;
  •   -колективної розумової діяльності ;
  •  ♦ використання зв’язків з іншими предметами;
  •  ♦ використання матеріалу з інших сфер життєдіяльності;
  •  ♦ використання дидактичного матеріалу;
  •  ♦ надання різнорівневих домашніх завдань;
  •  ♦ ініціація різноманітних видів діяльності;
  •  ♦ здійснення взаємоконтролю;
  •  ♦ навчання дотриманню правил спілкування в класі, в громадських місцях;
  •  ♦ формування вміння уникати конфліктних ситуацій за алгоритмом «Стій! Подумай! Прийми рішення!»;
  •  ♦ виховання гуманного ставлення до людей з фізичними вадами.
  • Реалізація соціальної складової здоров`я

Реалізація психічної складової здоров`я

  •  
  •  ♦ створення сприятливого психологічного клімату на уроці;
  •  ♦ дотримання позитивного мислення;
  •  ♦ демонстрація ненасильницьких засобів навчання;
  •  ♦ формування вміння керувати своїми емоціями, почуттями; 
  •  ♦ здійснення самооцінки, самоконтролю;
  •  ♦ здатність аналізувати наслідки дій шкідливих звичок тощо;
  •  ♦ музикотерапія;
  •  ♦ кольоротерапія.
  •  
  •  
  • здоров'я
  • Реалізація духовної складової здоров`я
  •  ♦ навчання доброзичливому ставленню до товаришів у класі, до учнів школи,
  •  до дорослих;
  •  ♦ навчання відповідальності за власні дії та вчинки;
  •  ♦ навчання висловлювати свої погляди щодо здорового способу життя;
  •  ♦ навчання здатності бачити й сприймати прекрасне в житті, природі, мистецтві, літературі;
  •  ♦ навчання усвідомленню життєвих цінностей.  
  • Здоров'язбережувальні технології — це психолого-педагогічні програми та методи, спрямовані на виховання в учнів особистісних якостей, що сприяють збереженню та зміцненню здоров'я.
  • - здоров'язбережувальні (забезпечення рухової активності, вітамінізація, інгаляція, організація здорового харчування, профілактичні щеплення);
  • - здоров'ятворчі (фізична підготовка, валеохвилинки, фізіотерапія, ароматерапія, загартовування, гімнастика, масаж, фітотерапія, арттерапія; «м'які» світло, колір та звук; оздоровчі сили природи: сонячні та повітряні ванни, водні процедури тощо);
  • - технології навчання збереження здоров'я (введення відповідних тем до шкільних предметів загальноосвітнього циклу);
  • - виховання культури здоров'я (ознайомлення з санітарно-гігієнічними вимогами, факультативні та позакласні заняття з розвитку особистості учня).
  • Фахівці визначають такі типи ЗЗТ:

Напрями діяльності щодо збереження та зміцнення здоров'я

  • *навчання здоров'я — включення до предметів тем про здоров'я (наприклад, про профілактику травматизму, статеве виховання, формування таких життєвих навичок, як керування емоціями, поведінка під час конфлікту тощо); введення до варіативної частини навчального плану спеціальних предметів; організація факультативного навчання, спрямованого на збереження здоров'я учнів;
  • * виховання культури здоров'я — формування в учнів мотивації вести здоровий спосіб життя; підвищення відповідальності учнів за особисте здоров'я;
  • *оздоровлення — зміцнення фізичного здоров'я учнів, зокрема за допомогою таких видів здоров'язбережувальних технологій , як фізична підготовка, фізіотерапія, аромотерапія, загартування, гімнастика, масаж, фітотерапія, музикотерапія тощо;
  • *власне збереження здоров'я - створення безпечних умов для перебування учнів у школі; раціональна організація навчально-виховного процесу( з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм); забезпечення відповідності навчального навантаження можливостям дитини.
  • Напрями діяльності щодо збереження та зміцнення здоров'я

Основні групи здоров`язбережувальних технологій

  • технології, що забезпечують належні гігієнічні умови освітнього процесу;
  • *технології оптимальної організації навчально-виховного процесу і фізичної активності учнів;
  • *психолого-педагогічні технології, які застосовують під час уроків та у позакласній діяльності.
  • дотримання необхідних санітарно-гігієнічних умов навчання;
  • оптимальний режим праці та відпочинку, організація активного відпочинку учнів;
  • профілактика втоми;
  • застосування протягом уроку динамічних пауз, фізкультурних хвилинок (для очей, хребта, пальців рук), масажних вправ, релаксаційних пауз, хвилин розслаблення з використанням музичного супроводу;
  • дотримання норм домашніх завдань;
  • відповідність парт зросту і віку учнів;
  • створення сприятливого психологічного клімату, наявність емоційних розрядок, кольоротерапія;
  • формування в учнів мотивації досягнення успіху (пояснення виконання завдань, підтримка зацікавленості, організація інтерактивного навчання, взаємодопомога);
  • раціональне використання завдань, спрямованих на розвиток пам'яті, уваги, уяви, мислення, мови.
  • Критерії здоров'язбережувального уроку
  • • зміна фронтальних, групових та індивідуальних форм роботи з учнями;
  • • чергування періодів активності й розслаблення;
  • • зміна видів навчальної діяльності.
  • Способи профілактики втоми

Мовна хвилинка

  • *Рано утром я встаю,
  • * Бога я благодарю,
  • * Солнцу, ветру улыбаюсь
  • * И при этом, не стесняясь,
  • * Слово «здравствуй » говорю,
  • * С кем встречаюсь поутру,
  • * Всем здоровья я желаю,
  • * Никого не обижаю.
  • * Хватит места на земле
  • * Людям всем, животным, мне.
  • * Чтоб цвела моя земля,
  • * Я желаю всем добра!
  • Комфортний початок уроку,
  • який забезпечує позитивний емоційний настрій учнів
  • Вы сегодня потрудились для души,
  • До чего же вы, ребята, хороши.
  • А сейчас мы все немного отдохнем
  • И работать с новой силою начнем.
  • Из-за парты встанем дружно,
  • Но шуметь совсем не нужно.
  • Мы глаза слегка прикроем,
  • Душу – сердце приоткроем.
  • Раз - глубокий вдох все вместе,
  • Два – покружимся на месте.
  • Три – всем классом мы присели,
  • Как на детской карусели.
  • Счет - четыре, наклоняйся
  • Ничему не удивляйся,
  • Потому что на счет пять,
  • Будем делать вдох опять.
  • Фізкультхвилинка

Пальчикова гімастика

  • Здійснюючи масажні рухи пальців, учень відповідає на питання:
  • *МІЗИНЕЦЬ. Що нового я дізнався?
  • *БЕЗІМЕННИЙ. Що я робив на уроці?
  • *СЕРЕДНІЙ. Який у мене настрій?
  • *ВКАЗІВНИЙ. Від чого отримав
  • задоволення ?
  • * ВЕЛИКИЙ. Що я зробив для свого здоров’я?
  • Твори на морально – етичну тему:
  • ***Здоров’я - головне багатство.
  • *** Тато, мама, я - дружна сім’я.
  • ***Здорове харчування – девіз життя.
  • ***Яку роль відіграє спорт в моєму житті???
  • ***Я люблю комп’ютер за те, що...
  • * ***Я ненавиджу комп’ютер за те, що...
  • Завдання творчого характеру, які сприяють формуванню у школярів мотивації на власне здоров'я та гармонійно розвинену особистість
  • .
  • Дібрати прислів’я та приказки про здоров’я, пояснити зміст, скласти усний або письмовий твір
  • *Где здоровье, там и красота.
  • *Здоровье за деньги не купишь.
  • *Чистота – залог здоровья.
  • *Кто не болел, тот здоровью цены не знает.
  • *Лук семь недугов лечит, а чеснок семь недугов изводит.
  • *Всякая болезнь идет к сердцу.
  • *Не по лесу болезнь ходит, а по людям.
  • *В здоровом теле - здоровый дух.
  • *Солнце, воздух и вода- твои лучшие друзья.
  • *Здоровый человек – счастливый человек.
  • Завдання творчого характеру, які сприяють формуванню у школярів мотивації на власне здоров'я та гармонійно розвинену особистість
  • Складання діалогів, монологів на тему:
  • а) Моя улюблена спортивна програма;
  • б) Улюблений вид спорту;
  • в) Видатні спортсмени України;
  • г) Призери Олімпійських ігор;
  • д) Історія виникнення виду спорту;
  • е) Що обрати: сенсорні імітатори чи звичайне тренування?
  • Творчі вправи з елементами тренінгу:
  • «Мене розуміють батьки»
  • « Я – успішна людина»!
  • «Мене розуміють і однокласники, і вчителі»
  • «Якщо я буду здоровим, я буду успішним!
  • Творчі вправи з елементами тренінгу:
  • Висновок
  • Використання здоров’язбережувальних технологій в навчальному процесі дає змогу учням успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі,проявити свої творчі здібності .
  • Якщо ми навчимо дітей з дитинства цінувати, берегти і зміцнювати своє здоров’я, то можна сподіватися, що майбутні покоління будуть здоровішими .

Каталог: uploads -> editor -> 1612
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
1612 -> Приказка На Русі здавна водилося
1612 -> Які правопорушення називають адміністративними
1612 -> Гриби. Бактерії
1612 -> Боротьба проти монгольських завойовників
1612 -> Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві. Площа ринок у Львові
1612 -> Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
1612 -> Китай. Для Китаю епоха Нового часу починається з часів правління династії Мін. Пекін


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка