від 10 березня 2010 р. № 1-05/2
Пропонується науковцям у галузі педагогіки та психології творчості, педагогам-практикам.
Голова редакційної ради:
доктор юридичних наук, доцент Монаєнко А.О.
Історія педагогіки 10
БІЛИК В.М. 10
В. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНО-ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛЯ 10
Григорова Л.С. 15
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ В УКРАЇНІ у 1900–1917 рр. 15
Іноземцева С.В. 19
СПЕЦИФІКА РОБОТИ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ З ПІДЛІТКАМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В СПЕЦІАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ У 90-х рр. ХХ ст. 19
Овчарова О.М. 24
ЗАВДАННЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ в ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТОЛІТТЯ 24
ОРЛОВА О. 30
Особливості формування розумової самостійності майбутніх учителів у 60–70 рр. ХХ ст. 30
Проскурня О.І. 35
ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД БРАТСЬКИХ ШКІЛ 35
ЩОГОЛЄВА І.А. 41
ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ СВІДОМОЇ ДИСЦИПЛІНИ в СПАДЩИНІ Я. КОМЕНСЬКОГО 41
Теоретичні основи сучасної педагогіки та освіти 45
Алфімов Д.В. 45
РОЛЬ МІЖШКІЛЬНОГО ПРОСТОРУ У ВИХОВАННІ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ 45
АНІСІМОВА А.О. 52
ДО ПРОБЛЕМИ ДИДАКТИЧНОГО ЗІСТАВЛЕННЯ КОНТАКТУЮЧИХ МОВ у ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ 52
БАБАКІНА О.О. 58
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ 58
Байкова І.С. 64
ДО ПИТАННЯ ПРО СУТНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ 64
Белозьорова Н.О. 71
Місце спецкурсу “Розвиток початкової освіти в Україні (друга половина XIX – початок XX ст.)” у підготовці сучасного вихователя початкової ланки освіти 71
Бутенко Г.П., Молчанова О.А. 76
ВИКОРИСТАННЯ КАЗКИ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ ОСОБИСТОСТІ 76
Гертер Н.Л. 82
ОБґРУНУВАННЯ ВИБОРУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ЯК ЗАСОБУ ТВОРЧОГО САМОРОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ 82
Глазкова І.Я. 86
СУТНІСТЬ ПСИХОЛОГІЧНИХ БАР’ЄРІВ 86
Гришко Ю.А. 94
Аксіологічний підхід до визначення категорії цінностей 94
Грубіч Д.Ю. 99
ІННОВАЦІЯ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА 99
Данилевич О.К. 103
Управлінська підтримка зростання професійної компетентності педагогів закладу освіти 103
Дмитренко Л.В. 107
РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА ШКОЛИ ТА СІМ’Ї У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ 107
ЄРМАК Ю.І. 113
ПРОФЕСІЙНЕ САМОПІЗНАННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ 113
Єсіна Н.О. 119
ВПЛИВ ФАКТОРІВ ТА МЕТОДІВ НА ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ТВОРЧИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ 119
Жидких Т.М. 123
ДЕЯКІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ КОМПЛЕКСІВ у КОНТЕКСТІ КОНЦЕПЦІЇ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ 123
Залізняк А.М. 131
ЗНАЧЕННЯ ВИКОРИСТАННЯ УСНОЇ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ У ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 131
Квас О., Кемінь В. 135
Дитинство крізь призму європейських дослідницьких студій на зламі ХХ та ХХІ ст. 135
Комогорова М.І. 142
ЗМІСТОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ГУМАНІТАРНИХ ЗНАНЬ 142
Матузова І.Г. 146
ОРГАНІЗАЦІЯ СПІЛКУВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗІ СВІТОМ ПРИРОДИ в ПОЗАШКІЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 146
Околович О.С. 152
ЕКОНОМІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ КЕРІВНИКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ 152
Паламарчук О.Ф. 155
Проблеми розвитку туризму та зміст туристичної освіти на заморських територіях Франції 155
Сокирко О.С. 162
оцінка сформованості плавальних умінь глухих дітей дошкільного віку 162
Степанюк К.І. 168
ІНСТРУМЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ в ПРОЦЕСІ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 168
Таран І.В. 174
СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ ПОНЯТТЯ “ГНУЧКІСТЬ” В ОСВІТІ 174
ТАРАСЕНКО Т.В. 180
МІСЦЕ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОГО КОМПОНЕНТа В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ 180
Трофімук К.В. 184
КОМУНІКАТИВНА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ 184
Фарінець О.О. 189
АНАЛІЗ МОДЕЛЕЙ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПСИХОЛОГІЧНІЙ НАУЦІ 189
Фоголь А.М. 194
Новації в процесі навчання іноземних мов 194
ХОМЯК Л.В. 199
КУЛЬТУРА ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРА 199
Черкашин А.І. 205
Психолого-педагогічна характеристика професійної діяльності працівників органів внутрішніх справ 205
ШЛОМЕНКО О.Б. 212
ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ в СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ 212
ШТЕФАН Л.В. 216
РЕФЛЕКСИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА В УМОВАХ ВТІЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ 216
загальноосвітня школа 224
Ворожбіт В.В. 224
СУТНІСТЬ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ 224
Вороніна Ю.А. 235
АНАЛІЗ КАТЕГОРІАЛЬНОГО ПОЛЯ ПРОБЛЕМИ ПОДОЛАННЯ ЕГОЇЗМУ в ШКОЛЯРІВ 235
Добродуб Є.З. 240
ОЦІНКА УЧНЯМИ 9–11-х КЛАСІВ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ уЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ 240
Зєня Л.Я. 245
ТЕХНОЛОГІЇ ПРОФЕСІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У СТАРШІЙ ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ 245
Малецька І.В. 255
ПЕДАГОГІЧНА КРЕАТИВНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ЛІТЕРАТУРИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ 255
Меркулова Н.В. 261
Управління інноваційними процесами в загальноосвітньому навчальному закладі 261
НІКУЛОЧКІНА О.В. 265
ДО ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ПИСЬМА ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 265
Вища школа 271
БЕРЕКА В.Є. 271
МОДУЛЬНИЙ ПРИНЦИП ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗААУДИТОРНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ 271
Віндюк А.В. 281
КОНЦЕПЦІЯ КОМПЕТЕНТІСтНО ОРІЄНТОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ГОТЕЛЬНО-КУРОРТНОЇ СПРАВИ В УМОВАХ СТУПЕНЕВОЇ ОСВІТИ 281
Гаркуша І.В. 287
ДО ПИТАННЯ ПРО КОМУНІКАТИВНІ ВМІННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З РЕКЛАМИ В ПРОЦЕСІ РИТОРИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ 287
Гусельникова С.В. 292
Готовність викладачів ВНЗ до використання проектного методу в процесі викладання іноземних мов на немовних спеціальностях 292
Зінченко В.О. 296
МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ВИЩОЇ ОСВІТИ 296
Ігнатьєва А.І. 306
ВИВЧЕННЯ СПАДЩИНИ Я.П. РЯППО У ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 306
Ігнатюк О.А. 311
ПОТЕНЦІАЛ ДИСЦИПЛІН СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ У ВИПЕРЕДЖАльній ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ 311
Колбіна Т.В. 318
Специфіка формування міжкультурної комунікації студентів ВНЗ економічного профілю 318
КОНДРАТОВА Л.Г. 327
ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ДО ВИКЛАДННЯ КУРСУ “ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА” В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА 327
Коробчук Л.І. 331
ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ МАШИНОБУДІВНОГО ПРОФІЛЮ 331
Крамаренко Т.В. 336
Про ефективність електронної пошти під час вивчення іноземної мови студентами різних спеціальностей 336
Лесь Т.Г. 342
Соціальне дослідження проблем вищої школи щодо впровадження інноваційних технологій методом анкетування 342
Михайличенко В.Є., Канівець М.В. 349
САМОСВІДОМІСТЬ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА 349
Олійник В.В. 356
НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ в ПІДГОТОВЦІ КЕРІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ у СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ 356
Порох Д.О. 363
ЩОДО ДІАГНОСТИКИ адаптованості іноземних студентів до навчання у вищих медичних закладах України 363
Ткаченко О.Б. 367
СТРУКТУРА ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ 367
Токарєва А.В. 373
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙНОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ у ПРАКТИЦІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ 373
Черемісова І. 378
ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ 378
ЧЕРЕПЄХІНА О.А. 384
АВТОРСЬКЕ БАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ, СПРЯМОВАНОГО НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ВНЗ 384
ЧЕРКАШИНА О.О. 391
МЕТОДИЧНА СЛУЖБА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК АКТУАЛЬНА ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА 391
Чорна С.С. 395
Система цінностей викладача вищої школи як показник його педагогічної культури 395
Чорна Т.В. 401
УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ З УРАХУВАННЯМ ІНДІВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ 401
Шаров С.В. 406
РОЗВИТОК ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО САМОСТІЙНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ЇЇ ЗДІЙСНЕННЯ 406
Шепеленко Т.Л. 410
Перцептивний аспект підготовки фахівців економічного профілю до професійно-комунікативної діяльності 410
Яценко О.М. 418
Православний світогляд як можлива методологічна основа сучасної системи підготовки майбутніх інженерів 418
Література 422
Анотації 423
Аннотации 438
Annotation 455