Учитель: Бунчук Л. М



Скачати 13.38 Mb.
Дата конвертації24.11.2018
Розмір13.38 Mb.

Збереження та зміцнення здоров*я учнів на уроках хімії та біології

Учитель: Бунчук Л.М.

Здоров*я:

- фізичне

-психічне

-соціальне

-духовне

-психічне здоров’я – це запорука особистого успіху

-духовне здоров’я – формування цінностей у житті.

-фізичне здоров’я-функціонування окремих органів і всіх систем органів

Вивчаючи кожну тему розділів біології рослин, тварин, людини та загальної біології знаходжу час, щоб звернути увагу учнів на бережливе ставлення до свого організму і оточуючих людей.

- створюю у кабінеті біології комфортну атмосферу, адже проводити уроки у класі, де все на своєму місці і немає нічого зайвого – це важлива складова досягнення успіху у навчанні;

- допомагаю створити емоційний комфорт та ситуацію успіху, що є профілактичним способом запобігання психічного травматизму, стресу, неврозу.

- враховую індивідуальні стилі навчання, майже, кожного учня класу, тобто тип темпераменту, що допомагає мені встановити на що здатен у навчанні той або інший учень;

- забезпечую на уроках рухову активність, що сприяє профілактиці стомлення мозку

- забезпечую таку атмосферу, щоб учні не боялися вчителя, інакше вони не можуть сконцентрувати увагу, не можуть запам’ятати необхідного, тому що стрес ніколи не буває продуктивним і здоровим явищем;


  • при вивченні біології рослин та тварин пропоную учням перевтілитися у якусь рослину чи тварину,тобто зайняти іншу нішу життя на планеті.

- на уроках біології людини, вивчаючи системи органів, пропагую: важливість здорового способу життя,

необхідність профілактики захворювань

значення вірного харчування

дотримання режиму сну та бадьорості

важливість загартування

-боротьба з шкідливими для здоров’я факторами

- використовую технології толерантного спілкування, які сприяють зниженню неприязні, розвитку емпатії та комунікативних здібностей, що необхідно для зміцнення психічного здоров’я

- використовую релаксопедичний метод, що включає в себе психологічне розвантаження, який створює бадьорий та життєрадісний тонус

- використання рефлексії на уроках фіксує власне ставлення кожного до уроку і виховує стійку соціальну позицію, тому я намагаюсь, щоб учні у більшості випадків ішли з уроків біології задоволеними почутим, побаченим та реалізувавши себе: «успіх породжує успіх, а невдача – невдачу»

Виховувати бережне ставлення до свого здоров'я потрібно і на уроках хімії.


Уже на першому уроці ознайомлюю учнів із правилами роботи в хімічному кабінеті і правилами надання невідкладної медичної допомоги при нещасних випадках

Під час вивчення тем «Кислоти» та «Луги» ознайомлюю учнів з профілактикою та першою допомогою при хімічних опіках.

Під час вивчення теми «Вода» розкриваю роль води в життєдіяльності організму і зосереджую увагу учнів на тому, що вживаючи воду, дуже важливо дотримувати гігієнічні вимоги до неї.

Під час розгляду теми”Солі” зосереджую увагу учнів на кухонній солі і її дії на людський організм.

У темі «Горіння» звертаю увагу, що опіки є наслідком необережного поводження з вогнем, легкозаймистими речовинами, гарячими рідинами і їжею, хімічними речовинами,

У темі “Електроліти та неелектроліти” обговорюємо небезпеку ураження електричним струмом.

Вивчаючи тему “ Метали” повідомляю,

що в тканинах людського організму виявлено 70 елементів.

Серед них є металічні елементи.

Вивчаючи поняття про радіоактивний розпад хімічних елементів, вплив

радіоактивного випромінювання на живі організми, разом з учнями обговорюємо небезпеку впливу радіації на живі організми.

Під час вивчення теми

” Мінеральні добрива” зупиняюся на особливій уважності у використанні

мінеральних добрив,на дотриманні правил особистої гігієни у користуванні ними. Пояснюю учням, що нітрати, які є у харчових продуктах у дещо перевищеній дозі, шкідливі для здоров*я.

Вивчаючи тему “Спирти”,ознайомлюю учнів зі згубним фізіологічним впливом

спиртів на організм людини. При постійному вживанні алкогольних напоїв

і не обов*язково в надлишковій кількості в людини розвивається алкоголізм-

тяжке захворювання, що призводить до ураження всього організму.

В темі”Бензен” розглядаємо хімічні засоби захисту рослин. Крім того, пояснюю учням на науковій основі шкоду куріння.

Зосереджую увагу учнів на тому,що серед молоді поширилася дуже небезпечна звичка-”мода” на наркотики. Від наркотичних засобів людина деградує 15-20 разів швидше, ніж від алкоголю.

Набула поширення і токсикоманія, що призводить до гострих отруєнь, серйозних розладів

здоров*я,каліцтва, а то й летальних наслідків.

Утім отрутою може стати навіть кава, якщо пити її щодня надміру.

Розгляд тем “Жири”, “Вуглеводи”, і “Білки” допомагає сформувати аксіоми правильного харчуванння, аби не зашкодити своєму здоров*ю.

На уроках розширюються й поглиблюються знання учнів

про хімічні речовини , використовувані в побуті, сферах їхнього застосування; акцентується увага учнів на дотриманні правил безпеки під час роботи із синтетичними мийними засобами.

Учні створили презентацію про значення харчових добавок,

їхню необхідність і небезпеку для здоров*я; визначається значення хімії

в сучасній харчовій промисловості; розвивається критичне мислення учнів.

В презентаціях пояснюється про роль хімії у створенні нових

лікарських препаратів, можливості застосуваня нових синтетичних лікарських

препаратів, їхню ефективність; формується уявлення про користь і шкоду лікарських

препаратів, правила їх застосування.

З*ясовується роль органічних речовин, що використовуються в побуті,

в екосистемах; формується в учнів екологічний світогляд; повторюються правила роботи

з органічними речовинами в побуті.

Формування здорового способу життя, ознайомлення наших дітей з головними знаннями в галузі гігієни та медичної допомоги допоможе учням бути здоровими, енергійними, творчо активними,замолоду боротися за збереження й поліпшення свого здоров*я.

Висновок :



керуючись такими методами у викладанні біології та хімії формується в учнів компетентнісне ставлення до особистого здоров’я як найважливішої ланки повноцінного життя людини.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка