Україна єдина країна



Сторінка1/2
Дата конвертації20.11.2018
Розмір5.48 Mb.
#65489
ТипКонспект
  1   2
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 ім. О.С.Пушкіна

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області

Конспект першого уроку в 5 класі



на тему: «Україна – єдина країна»

Класний керівник 5 класу,

вчитель історії:

Сичова Оксана Миколаївна

м. Кіровоград

2014


МЕТА: розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів; розвивати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни, любов до рідного краю. 

ОБЛАДНАННЯ: карта України малюнки дітей, Конституція України, зображення державних символів, малюнки куточків Кіровограду.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Доброго ранку травам росистим.

Доброго ранку квітам барвистим.

Доброго ранку сонечку ясному,

Людям усім і усьому прекрасному!

Класний керівник

Любі мої діти – ці слова завжди будуть висловлювати радість зустрічі нового дня, для мене також і радість зустрічі з вами. Вітаю вас з початком нового навчального року в середній школі.( оплиски дітей)



ІІ. Основна частина.

1. Екскурс у минуле.

Класний керівник

Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням. А згадаємо її історичне минуле – безмежна боротьба, величний порив волі, вічна сутичка з людьми, котрі бажали розділити землю, на якій жили наші предки і житимуть наші діти.

Не оминають нашої пам’яті величні походи князів за часів Київської Русі, набіги на татар козаків під супроводом гетьманів, бунти під проводом Олекси Довбуша та Максима Залізняка, захист загальнонаціональних прав під час Першої і Другої Світових Воєн, від’єднання від СРСР, утворення самостійної держави. Люди боролися тому, що відчували себе частиною одного цілого, розуміли, що за них самих ніхто не побудує їхнього майбутнього. Нас роками відучували від мови, традицій, культури і навіть історії.

 

ЯК РОЗПОЧАЛАСЬ ІСТОРІЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ

Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну державу. У середині 1980-х років XX століття знову розпочалась боротьба українського народу за незалежність.

24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України.

Цей документ припинив існування Української Радянської Соціалістичної Республіки і проголосив створення незалежної держави — України. 24 серпня,день прийняття цього Акту є національним святом–святом Незалежності України.



З того часу на території України мають чинність виключно Конституція і закони України.

Щоб упевнитись у підтримці населення, Верховна Рада України закликала всіх громадян підтвердити своє рішення голосуванням — 1 грудня 1991 року під час референдуму за незалежність України.

Проголошення незалежності України відкрило нову сторінку в її історії.

За п’ять років після здобуття незалежності 28 червня 1996 року Верховна Рада України утвердила Конституцію України.

Фізхвилинка

Класний керівник

Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи, широкі поля, густі ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна, журавель у небі і соловей у лузі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.



Відкритий діалог учнів .

  1. Про Конституцію України – основний Закон держави. (картинки- Я.Мудрий (Руська Правда 1054р. говорив «Не сваріться, жийте в згоді»), П.Орлик 1711р. перша Конституція)

  2. Про Державний Гімн України «Ще не вмерла Україна» слова Павла Чубинського музика Михайла Вербицького (картинка).

Гімн – це не звичайна пісня, це урочиста пісня нашої країни, це символ державної єдності та віддзеркалення душі українського народу. Давайте поміркуємо, у які моменти нашого життя звучить Гімн України? Як часто ви сьогодні чуєте слова Гімну? Які почуття у вас виникають коли ви чуєте Гімн? Гімн є одним із символів об’єднання людей. Які ще державні символи ми знаємо?

  1. Розповідь про Державний Герб України (картинка)

Володимир Великий говорив «Про майбутнє дбай, та минуле пам’ятай») один із трьох офіційних символів держави, в ряду з прапором і гімном. Складається із Малого і Великого гербів. В теперішні часи використовується тільки Малий герб, затверджений 19.02.1992 р. Великий герб України існує в виді законопроекта.

Центральною геральдичною фігурою двох гербів являєтся «тризуб» князя Володимира, володаря і хрестителя Русі. Окрім того, згідно Конституції України, елементами Великого герба мають бути козак з мушкетом (символ Війска Запорізького) и коронований лев (герб Галицько-Волинської держави). ( на дошці плакат «Козацькому роду нема переводу»)

На дошці тлумачення слова («геральдика»)


  1. Розповідь про Державний прапор України

Кольори прапору походять від герба Галицько-Волинської держави. В європейській геральдиці синій символізує великодушність, чесність, вірність і бездоганність. Жовтий (золотий) символізує знатність, могутність і багатство, а також чесноти: силу, вірність, чистоту, справедливість, милосердя і упокорювання.

Існує популярне негеральдичне тлумачення, за яким синій колір символізує небо, а жовтий — пшеничне колосся.



5. «Пісенна Україна» (Легенда про таланти)

Читання віршів

Учень 1 Полях Олександр

Моя найкраща в світі сторона,

Чарівна, неповторна, Україно!

Для мене в цілім світі ти — одна

І рідна, й мила, дорога, єдина.

Учень 2 Баклан Анастасія

Ми всі малі пагінчики твої

Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.

Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,

Та нам судилось в Україні жити.

Учень 1 Косенко Єгор

Ми — патріоти, дочки і сини,

Для твого блага все в житті здолаєм!

Бо ти найкращий, краю мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм.

Учень 2 Герб Лілія

А просто любимо, бо ця земля свята,

Вона нас народила і зростила.

Вітчизною зовемо неспроста,

Бо нам вона дала і душу, й крила.

6.Мандрівка по рідному Єлисаветграду.

Класний керівник

Діти, сьогодні ми здійснимо подорож просторами нашої держави. Мандруючи, потрапимо у наймальовничіші куточки країни.

Заглянемо у рідне місто – Єлисаветград - Кіровоград розповімо усій країні про наше привітне місто і талановитих його мешканців

«Довідкове бюро» (діти підготували інформація) про:

«Наша вулиця носить ім’я героя війни»,

«Сторінками історії нашого краю»,

«Наш край у творах мистецтва».

Класний керівник

Безумовно, найціннішим надбанням Кіровоградщини є його мешканці. Завдяки їхній натхненній праці та творчості і розвивається наша мала Батьківщина.

Ось ми і наблизились до столиці України – древнього Києва. Це величне місто відкриває перед нами свої простори. «Київ – столиця України».

Відвідавши древнє місто ми подорожуємо далі.

І ось ми завітали у гарний, мальовничий, багатий край, а ім’я йому – Донбас. Зараз ми на сході, а щоб потрапити сюди із заходу, потрібно йти 90 днів, долаючи пішки по 30 кілометрів щоденно.

Багаті землі цієї території на корисні копалини. На сході України, як і на заході ( зокрема у нашому місті), є поклади кам’яного вугілля. Шахтарі працюють над видобуванням його, щоб забезпечити тепло наших осель.

Нас манить до себе красою морської блакиті і вершинами могутніх гір величний Крим. (діти говорять про Крим)

Наша подорож на цьому не закінчується. Пропоную помилуватися красою Карпатських гір і заслухатися в звучання рідного слова.

Український народ обдарований милозвучною, солов’їною, рідною українською мовою. Вона має статус державної. Про це записано у статті 10 Конституції України. Адже кожна людина, яка проживає в Україні, повинна вміти розмовляти і добре знати державну українську мову.

7. «Книга мудрості»

Учні підготували разом із батьками вислови відомих людей про: Батьківщину. Послухаємо їх.

Класний керівник

Афоризми

Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека)

Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може. (Д. Байрон)

Забудеш рідний край — твоє всохне коріння. (П. Тичина)

Патріотизм — це не любов до ідеї, а любов до вітчизни. (В. Распутін)

Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом. (Ч. Айтматов)

Вітчизна — це не хтось і десь, Я — теж Вітчизна. (І. Світличний)

Українському народу не потрібно співчуття – потрібні патріоти. Потрібен ти! (І. Олійник)



А як ви розумієте ось ці афоризми? Які з них вам сподобались?

Класний керівник

Звертаючись до історичного минулого української нації, осмислюючи його духовні цінності, ми бачимо кращі риси наших предків: патріотизм, волелюбність, повага до своєї нації. Але чи легко бути патріотом? Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому?



8. Обговорення 10 Законів моральних людських заповідей:

1. Люби, оберігай свій рідний край

2. Будь патріотом України

3. Шануй батька, матір своїх

4. Люби і вивчай українські звичаї

5. Шануй, люби і вчи рідну мову

6. Шануй старших, допомагай меншим

7. Люби свою школу, дбай про неї

8. Добре навчайся, старанно працюй, гарно поводься у школі і вдома

9. Будь вірним і щирим другом

10. Живи за законами людської моралі

Класний керівник

Діти, а давайте поміркуємо чи всі хто живе на території України є українцями за національністю? Хто ще проживає тут? Чи можемо ми сказати, що Україна – багатонаціональна країна?



Класний керівник

Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які починаючи із зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін. Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам’ять…



(хвилина мовчання)

Класний керівник

Але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції. Слава Україні! Героям Слава!!!



9. Учениця вірш про Україну В. Сосюри читає Шевченко Єлизавета

Любіть Україну, як сонце, любіть, 
як вітер, і трави, і води… 
В годину щасливу і в радості мить, 
любіть у годину негоди. 

Любіть Україну у сні й наяву, 
вишневу свою Україну, 
красу її, вічно живу і нову, 
і мову її солов'їну. 

Між братніх народів, мов садом рясним, 
сіяє вона над віками… 
Любіть Україну всім серцем своїм 
і всіми своїми ділами. 

Для нас вона в світі єдина, одна 
в просторів солодкому чарі… 
Вона у зірках, і у вербах вона, 
і в кожному серця ударі, 

у квітці, в пташині, в електровогнях, 


у пісні у кожній, у думі, 
в дитячий усмішці, в дівочих очах 
і в стягів багряному шумі…

Як та купина, що горить — не згора


живе у стежках, у дібровах, 
у зойках гудків, і у хвилях Дніпра, 
і в хмарах отих пурпурових,

В грому канонад, що розвіяли в прах 


чужинців в зелених мундирах, 
в багнетах, що в тьмі пробивали нам шлях 
до весен і світлих, і щирих.

Юначе! Хай буде для неї твій сміх, 


і сльози, і все до загину… 
Не можна любити народів других, 
коли ти не любиш Вкраїну!..

Дівчино! Як небо її голубе, 


люби її кожну хвилину. 
Коханий любить не захоче тебе, 
коли ти не любиш Вкраїну…

Любіть у труді, у коханні, у бою, 


як пісню, що лине зорею… 
Всім серцем любіть Україну свою — 
і вічні ми будемо з нею!

1944


10. Поновлення вірша про Україну

Класний керівник

Історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. А ще наша земля багата різними талантами.

- Давайте спробуємо себе у ролі поетів і підберемо риму до вірша про Україну.

(Вчитель роздає незакінчені рядочки, а учні зачитують на клас і римуючи його доповнюють.)



ВІРШ ПРО УКРАЇНУ

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

Класний керівник

Мандруючи територією України, ми ще раз переконалися, що наша держава мальовнича, рідна, мелодійна, дивовижна, єдина…



11. Демонстрація малюнків учнів В підтвердження цього діти підготували малюнки на тему: «Ми – нація єдина!»



Каталог: uploads -> editor -> 3454 -> 137937
137937 -> Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 ім. О. С. Пушкіна Кіровоградської міської ради Кіровоградської області схвалено затверджую
137937 -> «Захист учнівських міні-проектів»
137937 -> Кіровоградської міської ради кіровградської області
137937 -> Проблема, над якою працює Центр методичної та соціально-психологічної служби: «Вдосконалення системи науково-методичної роботи як шлях підвищення професійного рівня розвитку творчості педагогів міста»
137937 -> Урок №20 Тема: Франція Мета: з'ясувати
137937 -> Формування читацьких компетентностей учнів в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти Карабут І.І., вчитель української мови та літератури
137937 -> Урок з історії України в 9 класі «Початок промислової революції» Вчитель Сичова Оксана Миколаївна
137937 -> О. П. Стукаленко
137937 -> Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку (заняття) в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах міста Кіровограда в 2014/2015 навчальному році
137937 -> Урок з історії України «Вступ до історії України» у 5 класі «Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево.»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка