Українська література 7 клас І. Перевірка домашнього завдання



Дата конвертації20.11.2018
Розмір4.07 Mb.
#65207

Українська література 7 клас

І. Перевірка домашнього завдання.

Твір

“Характеристика образу Климка з однойменної повісті Григора Тютюнника”

Узагальнення й систематизація вивченого

1. Установіть відповідності

  • А. Чайковський. “За сестрою”.
  • І. Франко. “Захар Беркут”.
  • Т. Шевченко. “Тополя”.
  • М. Стельмах.
  • “ Гуси-лебеді летять”.

А. Балада

Б. Автобіографічна повість.

В. Історична повість.

Г. Героїко-романтична повість.

Д. Пригодницька повість.

2. Символом у творі “Гуси-лебеді летять” виступає:

А) образ сонця;

Б) образ соняшника;

В) образ лебедів;

Г) образ житнього колоса.

3. Закінчіть розпочаті думки:

А) Дуже чутливим до краси навколишнього світу був маленький…

Б) Дід Дем’ян був…

В) Батько носив Михайлика на руках до школи, бо…

Г) Найбільше запам’яталася Михайликові молода жінка, яка…

4. Григір Тютюнник у дитинстві постраждав від:

А) епідемію хвороби;

Б) жорстокості однолітків;

В) голодомору;

Д) несправедливості дорослих.

5. Про кого в повісті “Климко” сказано:

“Вона здригнулася і випустила з рук трояндову сукню. Климко із Зульфатом спритно підхопили її, легесеньку, як пух, і так стояли з нею, ніяково й щасливо усміхаючись…”

6. У повісті “Климко йдеться”…

А) про ворожнечу Климка і Зульфата;

Б) про трагічну долю Климка;

В) про Климка-бешкетника;

Г) про Климка-партизана.

ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА?

Хто зберіг любов до краю

І не зрікся роду,

Той ім’ям не вмре ніколи

В спогадах народу.

Олександр Олесь

ІІ. Тема уроку.

Вивчення

творчості

Олекси Стороженка.

Оповідання

“Скарб”.

БІОГРАФІЯ ПИСЬМЕННИКА

СТОРОЖЕНКО ОЛЕКСА

(1806-1874)

Олекса Петрович Стороженко народився 24 листопада 1806 р. в с. Лисогори Борзнянського повіту (тепер Ічнянського району) на Чернігівщині в родині дрібного поміщика, що належала до старовинного козацького роду, відомого ще з XVII ст. Дитячі роки письменника минули в містечку Велик. Будища Зіньківського повіту на Полтавщині, де він одержав домашню освіту. Згодом навчався у „благородному пансіоні” при Слобідсько-Українській губернській гімназії в м. Харкові. З 1824 р., впродовж

майже тридцяти років, О. Стороженко перебував на військовій службі.

Здебільшого служив в Україні, нерідко переїжджав з однієї місцевості в іншу, завдяки чому добре вивчив життя і побут селян в різних регіонах, зустрічався з колишніми січовиками, почув легенди та перекази про Запорозьку Січ. Цей життєвий матеріал ліг в основу багатьох творів письменника.

Здебільшого служив в Україні, нерідко переїжджав з однієї місцевості в іншу, завдяки чому добре вивчив життя і побут селян в різних регіонах, зустрічався з колишніми січовиками, почув легенди та перекази про Запорозьку Січ. Цей життєвий матеріал ліг в основу багатьох творів письменника.

В літературу О. Стороженко ввійшов романом „Братья близнецы” (1857). Того ж року опублікував цикл «Оповідання з селянського побуту малоросіян», твори якого мали переважно гумористичний характер — «Верткий малорос», «Ковбаса», «Голова собі на думці», часом з елементами фантастики — «Лісовий дідько і непевний», «Ярчук». У 1861—1862 рр. виступив у журналі «Основа» з літературними переробками народних казок — «Не впусти рака з рота», «Два брати», «Жонатий чорт», «Cкарб», «Три сестри», драмою «Гаркуша», циклом реалістичних оповідань «Оповідання Грицька Клюшника» та іншими творами.

В літературу О. Стороженко ввійшов романом „Братья близнецы” (1857). Того ж року опублікував цикл «Оповідання з селянського побуту малоросіян», твори якого мали переважно гумористичний характер — «Верткий малорос», «Ковбаса», «Голова собі на думці», часом з елементами фантастики — «Лісовий дідько і непевний», «Ярчук». У 1861—1862 рр. виступив у журналі «Основа» з літературними переробками народних казок — «Не впусти рака з рота», «Два брати», «Жонатий чорт», «Cкарб», «Три сестри», драмою «Гаркуша», циклом реалістичних оповідань «Оповідання Грицька Клюшника» та іншими творами.

Творчість О. Cтороженка, як одного з останніх представників романтичної прози в українській літературі, відзначається широким використанням фольклорних сюжетів і персонажів, активним зверненням до історичної (переважно козацької) тематики, розмаїттям гумористичних прийомів. Розвиваючи традиції М. Гоголя, Г. Квітки-Основ’яненка, П. Куліша, письменник «провадив свої оповідання… в стилі майстерної усної розповіді».

Творчість О. Cтороженка, як одного з останніх представників романтичної прози в українській літературі, відзначається широким використанням фольклорних сюжетів і персонажів, активним зверненням до історичної (переважно козацької) тематики, розмаїттям гумористичних прийомів. Розвиваючи традиції М. Гоголя, Г. Квітки-Основ’яненка, П. Куліша, письменник «провадив свої оповідання… в стилі майстерної усної розповіді».

 


?

АСОЦІАТИВНА СХЕМА

?

?

?

СКАРБ – ЦЕ …

“Скарб”, безумовно, оповідання на морально-етичну тему. Автор зосереджує нашу увагу на тому, який спосіб життя веде людина, якою робить її оточення.

- Визначіть і прокоментуйте : у чому полягає повчальний характер оповідання “Скарб”.

- Як ви розумієте сам образ скарбу? Він алегоричний чи простий? Аргументуйте свою думку.

СИМВОЛІЧНІСТЬ ОБРАЗУ СКАРБУ

Взагалі, образ

скарбу в оповіданні

є символічним.

Це і є те щастя, що дається людині

від Бога, а вона

вже сама повинна вирішити, як ним

скористатися.

ГУМОР У ТВОРІ

Зауважте: автор не засуджує свого героя, а лише кепкує над ним і його звичками, міркує про те, чим і як Бог наділяє кожну людину.

ГУМОР – це доброзичливе незлостиве висміювання в літературі окремих недоліків суспільного житті,вад людського характеру, кумедних ситуацій, загалом усього смішного.

ЗАСОБИ ГУМОРИСТИЧНОГО :

- гіперболізація;

- сполучення реального й фантастичного;

- надання чомусь чи комусь невластивих йому рис;

- смішно побудовані фрази,мовний суржик;

- використання народних приказок, прислів’їв, анекдотів;

- іронічні коментарі, карикатурне зображення героя

Написати твір-мініатюру

Написати твір-мініатюру

“Що для вас є найбільшим скарбом?”


Каталог: download -> version
version -> Захист навколишнього середовища від забруднення мийними засобами
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка