Урок № Тема уроку. А. Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті



Дата конвертації20.11.2018
Розмір95 Kb.
#65191
ТипУрок
Українська література 7 клас

Урок №

Тема уроку. А. Чайковський. «За сестрою». Коротко про митця. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті

Мета уроку: ознайомити школярів з життєвим і творчим шляхом А. Чайковського, розпочати роботу над ідейним змістом твору «За сестрою» (І, ІІ част.), з’ясувати історію написання повісті; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, вміння грамотно висловлювати свої думки, робити ґрунтовні висновки; активізувати словник учнів; формувати кругозір, світогляд; виховувати пізнавальний інтерес до творчості А. Чайковського, почуття любові до рідного краю, народу, гордості за свою Батьківщину.

Тип уроку: засвоєння нових знань(формування інформаційної та комунікативної компетенції)

Обладнання: портрет А. Чайковського, бібліотечка його творів, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

Хід уроку



І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями

  • З якими загарбниками боровся український народ?

  • Що вам відомо про монголо-татар?

  • Чому наш народ непереможний у боротьбі із завойовниками?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів

ІV. Опрацювання матеріалу теми уроку

1. Життєвий і творчий шлях А. Чайковського. Матеріал для вчителя

2. Теорія літератури

2.1. Героїко-романтична повість.

3. Андрій Чайковський «За сестрою»



3.1. Історія написання твору.

.



3.6. Проблематика повісті:

3.7.7. Обговорення змісту І розділу за питаннями.

3.8.7. Обговорення змісту ІІ розділу повісті за питаннями:

.Закріплення вивченого матеріалу

  1. Проведення тестового опитування


VІ. Підсумок уроку

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

VІІІ. Домашнє завдання

Дочитати повість А.Чайковського «За сестрою»

Українська література 7 клас

Урок №

ТЕМА УРОКУ. АНДРІЙ Чайковський «За сестрою». ГЕРОЙСТВО І ЛИЦАРСЬКА ВІДВАГА ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ

Мета уроку: охарактеризувати образ головного героя твору Павлуся Судака; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, враження; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття любові до рідної землі, своєї родини.

Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь.(формування комунікативної компетенції)

Обладнання: портрет А. Чайковського, дидактичний матеріал (тестові завдання).

Хід уроку



І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

Мотивація навчальної діяльності школярів

ІV. Основний зміст уроку

1. Характеристика образу Павлуся



1.1. Орієнтовний план до образу

1) Павлусь — представник славного козацького роду Судаків.

2) Портрет і зовнішність п’ятнадцятирічного юнака.

3) Вольові якості: а) цілеспрямованість і наполегливість; б) мужність і витримка; в) незламність і твердість; г) готовність на самопожертву; д) велика сила волі; е) ненависть до гнобителів українського народу, зрадництва.

4) Розум і кмітливість: а) володіння зброєю; б) застосування знань, отриманих від діда Андрія і козаків.

5) Почуттєві риси: а) справедливість; б) вірність; в) сердечність і доброта; г) гордість; д) кмітливість і винахідливість; е) любов до сестри, родини, рідного краю; є) вміння реально оцінювати ситуацію.

6) Павлусь — відважний лицар і герой.

1.2. Цитатна характеристика

Робота з підручником (вибіркове читання)



2. Робота над змістом

2.1. Виразне читання найцікавіших, на думку учнів, епізодів твору

2.2. Бесіда за питаннями

V. Закріплення вивченого матеріалу

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

VІІІ. Домашнє завдання

Складіть усний міні-твір: а) «Павло Судак — оборонець рідної землі».

б) «Павлусь і Ганна вдома».



Українська література 7 клас

Урок №

Тема уроку. Контрольна робота №2. Тестування. Про далекі минулі часи

Мета уроку: виявити рівень знань, умінь та на­вичок учнів з метою їх корекції; розвивати пам'ять, уміння складати зв'язні висловлювання, фор­мулювати власні думки, зіставляти літератур­ні явища, давати їм оцінку, узагальнювати; прищеплювати гуманні, моральні принципи, естетичний смак.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.
Тип уроку. Урок оцінювання навчальних досягнень
Хід уроку
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

ІІІ. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ


        1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

        2. Виконання контрольної роботи.

І V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про Михайла Стельмаха, прочитати трів «Гуси-лебеді летять»

Українська література 7 клас

Урок №

Тема уроку. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Автобіографічна основа повісті

Мета уроку: з’ясувати особливості автобіографічної повісті; опрацювати ідейний зміст; розвивати увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки, враження; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.(формування інформаційної та комунікативної компетенції)

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Особливості твору:

  • розповідь від першої особи;

  • автобіографічність;

  • символічний образ гусей-лебедів;

  • зв’язок з народознавством;

  • наявність ліричних відступів (розмірковування хлопчика над власними вчинками, поведінкою інших людей, сприйняття ним оточуючого світу; розповідь про минуле життя інших героїв).

2. Опрацювання змісту повісті

2.1. Сюжет

Розповідь діда Дем’яна про ключі, що є у сонця, якими воно «відімкне землю».

Незадоволення матері поведінкою Михайлика. Бабуся і внук у церкві. Сприйняття Михайликом картини Страшного суду під час перебування в церкві. Розмова Михайлика з дядьком Себастіяном. Розповідь про життя дядьки Миколи. Читання дядькою Миколою листа від батька, в якому сповіщалося, що він живий і здоровий, передавав низький уклін усім родичам.

Михайлик з дозволу матері вирушає на прогулянку до лісу. До нього залучається і Петро.



2.2. Бесіда за питаннями

3. Робота з підручником

3.1. Відповідь на запитання

3.2. Вибіркове читання

4. Метод «Ти мені, я тобі»

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

VІІІ. Домашнє завдання

Українська література 7 клас

Урок №

Тема уроку. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Показ життя і побуту села. Поєднання у творі фантастичного і реального

Мета уроку: через художнє слово пояснити учням, як письменник намагається яскраво відобразити звичаї та традиції українського народу в повісті; продовжити знайомство школярів із змістом твору, опрацьовуючи його V, VI розділи; розвивати словник учнів, збагачувати їх мовний запас; формувати кругозір, світогляд; виховувати шанобливе ставлення людини до природи, пошану до звичаїв і традицій народу; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: комбінований.(формування мовної компетенції)

Обладнання: портрет М. Стельмаха, підручник, ілюстрації «Звичаї та обряди українського народу», дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

Хід уроку



І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда за питаннями



  • Який календар називається народним? В чому його призначення?

  • З чим було пов’язано те, що люди намагалися протягом свого життя дотримуватися народного календаря?

  • Назвіть народні свята, які вам подобаються. Чому саме вони є для вас цікавими? Відповідь обґрунтуйте.

  • Які народні свята є популярними дотепер?

ІV. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів

V. Основний зміст уроку

1. Народознавство у творі

Убога хатина Михайлових батьків, прикрашена вишитими рушниками й кетягами калини, три хлібини й грудка солі на столі, свячені страви у мальованих полумисках.



2. Зв’язок повісті з УНТ

У творі багато прислів’їв і приказок («Сто друзів — це мало, один ворог — це багато», «Над шкурою дрижати — людиною не жити», «Де не посій, то вродиться», «Справді, добре сміється той, хто сміється останнім», «Зверху сміється, а всередині сичить»), влучних народнорозмовних висловів («Птиця також боса ходить і не журиться», «В книжці злеліяне слово має бути справжнім святом душі й мислі», «Мужицька музика — ціп і коса», «Чи знайдеться чоловік, якому не треба було б більше, ніж він має»), фразеологізми («Раки пекти»). М. Стельмах — великий майстер художньої деталі при змалюванні портрета, пейзажу.



3. Опрацювання змісту твору

4. Робота в зошиті

4.1. Складання плану-характеристики до образу Михайлика

4.2. Пошукове завдання (фантастичне та реальне в повісті)

VІІ. Підсумок уроку

VІІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

ІХ. Домашнє завдання

Прочитати оповідання чи повість Є.Гуцала

Українська література 7 клас

Урок № А. ЧАЙКОВСЬКИЙ «ЗА СЕСТРОЮ». БЛАГОРОДСТВО, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, МУЖНІСТЬ, ВІРНІСТЬ, ЖИТТЄЛЮБСТВО ЗАПОРОЗЬКИХ КОЗАКІВ



Мета: продовжити опрацьовувати зміст твору, зосереджуючи увагу на V, VІ розділах повісті; дослідити, як на прикладі козаків розкриваються кращі риси характеру українського народу-патріоту; розвивати творче та логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння грамотно висловлювати свої думки, враження, робити висновки; раціонально використовувати навчальний час; виховувати почуття поваги до творчості А. Чайковського, шанобливе ставлення до історичного минулого рідного краю; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці, пунктуальність.

Тип уроку: комбінований.(формування комунікативної компетентності)

 І. Організаційний момент

 ІІ. Актуалізація опорних знань у формі гри «Найуважніший»

 ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.


Мотивація навчальної діяльності школярів

 ІV. Основний зміст уроку

 1. Круглий стіл. Козацтво у творі А. Чайковського «За сестрою». Обговорення питань

• Хто є представниками українського козацтва у творі? (Родина Судаків, Семен Непорадний, Андрій Недоля, Остап Тріска, дід Панас)


• Що їх об’єднує? (Дружба, єдина мета, взаємодопомога, розуміння одне одного)
• Чому козаки намагаються досягти своєї мети, хоча це і досить складно?
• За якими правилами живуть козаки? Відповідь у формі гри «Карусель».
Наприклад:
• вірно служити народу, обороняти його від будь-якого ворога;
• допомагати один одному;
• бути чесним, благородним, відповідальним, мужнім;
• стійко витримувати військові труднощі;
• дотримуватися клятви.
• Яким у творі зображений рід Судаків?
• Для чого А. Чайковський приділяє у творі багато уваги Семену Непорадному?
• Що нового і цікавого ви дізналися читаючи цей твір з життя козаків ? (Надання ймення; вміння приготувати їжу; ритуал поховання)
• Які твори про козаків вам вже відомі? (І. Нечуй-Левицький — «Запорожці», О. Сенатович — «Малий Віз», І. Крип’якевич — «Малі козаки», «Бурсаки».
• Чи буде Павлусь у майбутньому козаком? Відповідь вмотивуйте.

 2. Опрацювання змісту V розділу твору

 V. Закріплення вивченого матеріалу

VІ. Підсумок уроку

 

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

 

VІІІ. Домашнє завдання
Скласти план до характеристики образу Павлуся, дібрати цитати; знати ідейний зміст VІІ–ІХ розділів повісті

Українська література 7 клас

Урок № М. СТЕЛЬМАХ «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ». ОБРАЗ ЧУТЛИВОГО ДО КРАСИ ХЛОПЧИКА МИХАЙЛИКА,

Мета: охарактеризувати головного героя автобіографічної повісті, акцентувати увагу на ролі оточення щодо формування особистості Михайлика; опрацювати ідейний зміст ІХ розділу повісті; з’ясувати значення твору; розвивати пам’ять, увагу, навички виразного читання та переказу, вміння грамотно висловлювати думки, наводити переконливі докази, обґрунтування; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати в учнів почуття любові до природи, рідної літератури; прищеплювати пунктуальність, інтерес до наслідків власної праці.

Тип уроку: комбінований.(формування комунікативної компетентності)

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні в музичному супроводі демонструють свої малюнки на тему «Мій улюблений герой твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».
Кожний учнівський малюнок має містити міні-коментар.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Визнач правильне твердження»

Завдання: відповідаючи «Так» чи «Ні», намагайтеся посилатися на текст твору для підтвердження власної думки.

1. Ганна Іванівна полюбляла читати Біблію і намагалася прищепити до неї інтерес Михайлику. (Ні)


2. Дідусь Дем’ян зробив для свого онука вітряка. (Так)
3. М. Стельмах присвятив свою повість дядьку Себастіяну. (Ні)
 ІV. Оголошення теми, мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності школярів

 V. Основний зміст уроку

 1. Матеріал до характеристики образу Михайлика

1.1. Цитатна характеристика.

1.3. Орієнтовний план до характеристики образу Михайлика.

1.4. Схема формування Михайлика як особистості:

1.5. Бесіда за питаннями.
2. Інші герої твору

2.1. Дядько Себастіян.

2.2. Дядько Микола.

VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

 ІХ. Домашнє завдання


Українська література 7 клас

Урок № 25 М. СТЕЛЬМАХ «ГУСИ-ЛЕБЕДІ ЛЕТЯТЬ». СИМВОЛ ОБРАЗУ ГУСЕЙ-ЛЕБЕДІВ. ІНШІ ОБРАЗИ ТВОРУ (ДІД, БАТЬКИ, ПОДРУЖКА ЛЮБА),



Мета: продовжити роботу над опрацюванням змісту повісті, зокрема звертаючи увагу на її VІІ, VІІІ розділи; з’ясувати символічний образ гусей-лебедів; схарактеризувати інші образи твору (дід, батьки, подружка Люба); розвивати пам’ять, творчу уяву, логічне й абстрактне мислення, увагу, вміння спостерігати, робити висновки, формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття любові, поваги до своїх батьків, рідних, оточуючих, риси доброти, порядності, чесності; прищеплювати пунктуальність, відповідальність за доручену справу.

Тип уроку: комбінований.(формування інформаційної та мовленнєвої компетентності)

 І. Організаційний момент

 ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вікторина на краще знання героїв твору.
2. Бесіда за питаннями
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності школярів

 ІV. Основний зміст уроку



1. Символ образу гусей-лебедів
2. Характеристика образів твору

2.1. Дід Дем’ян.

2.2. Бабуся.
2.3. Образ батька Михайлика — Панаса Дем’яновича.
2.4. Образ матері Михайлика — Ганни Іванівни.
2.5. Образ подружки Люби.
V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Проведення тестового опитування


VІ. Підсумок уроку

 

VІІ. Оголошення результатів роботи школярів на уроці

 

VІІІ. Домашнє завдання
Скласти план, дібрати цитати до характеристики образу Михайлика, підготувати малюнок «Мій улюблений герой твору»; знати зміст ІХ розділу повісті.

Українська література 7 клас

 Тема. А. Чайковський «За сестрою». Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів, засобів (прийому гіперболізації).

Мета. Вчити характеризувати образи козаків-запорожців, з'ясувати фольклорні мотиви, засоби, показати складні міжнаціональні конфлікти в історичному минулому з позицій гуманізму; виховувати благородство, відповідальність, почуття гордості за героїчне минуле українського народу.

Тип уроку: засвоєння нових знань.(формування комунікативної компетенції)

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

II. Мотивізація навчальної діяльності.

III. Повідомлення теми та очікуваних результатів уроку.

IV. Робота над новим матеріалом (характеристика образів козаків).

1. Міні-дослідження в групах. Кожна група отримує завдання дослідити образи козаків-запорожців і зробити на дошці записи (у таблиці).

2. Аргументація власних суджень про вчинки персонажів.

— Якими людьми постають у вашій уяві запорожці, що зустрілися на Свиридовій могилі? Чим захоплюють?

— Чим вразила вас картина загибелі козацького ватажка Остапа Тріски у бою з ординцями?

— Хто з запорожців викликає до себе особливу симпатію і чому?

 4. Опрацювання пейзажу у творі.

— Чи є у творі пейзажні картини? Яка їхня роль?



5. З'ясування фольклорних мотивів, засобів.

а) У фольклорному ключі подає автор образи запорожців, вони схожі на фольклорних героїв-богатирів. Наприклад, Семен Непорадний «згинає залізні штаби, а коня підіймає поперед себе мов барана». Учні наводять свої приклади.

б) Мова твору глибоко народна: прислів'я («Мовчи язичку — їстимеш кашку», «Не скачи у воду, як не знаєш броду», «Не питай, а на вус мотай»), епізоди взяті з різних фольклорних джерел(виконання дідом Панасом на бандурі старої козацької думи), сцени, сповнені народного гумору:

— Ану, Петре, скажи що-небудь. Твій язик не любить дармувати.

— Не можу, братчики.

— А то чому?

— Кашу їм.

— Хіба ж не можна їсти й говорити?



— Можна, та не при каші. Коней шкода.

— А хіба ж воно як?
Каталог: resources
resources -> 2: нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та інтернету в бібліотеці
resources -> Теми рефератів (доповідей) з основ екології
resources -> Міжнародне ціноутворення
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни історія міжнародних відносин для студентів IV курсу історичного факультету
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни «Історія Західної Європи І Північної Америки Нового часу. Перший період»
resources -> Рефератів з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням»
resources -> Програма навчальної дисципліни Еволюційна психологія напрям 030102 психологія
resources -> Програма курсу «інтелектуальна свобода та доступність інформації в демократичному суспільстві. Етика бібліотечного працівника»
resources -> Основи здоров'Я 2 клас Посібник для вчителя


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка