Урок 12 Химич Алла Федорівна



Скачати 44.38 Kb.
Дата конвертації10.10.2018
Розмір44.38 Kb.
5 клас.. Тема 2: Живопис. Кольорознавство. Урок 12

Химич Алла Федорівна



Тема . Засоби виразності живопису нюанс, контраст, колір природних форм. Створення образу пташки використовуючи контраст, нюанс

Мета:

  • продовжувати ознайомлювати учнів з засобами виразності живопису, поняттями «контраст», «нюанс»; вчити спостерігати характерні риси тварин, компонувати фігуру тварин, відтворювати цілісність, створювати колірну гаму; закріплювати навички роботи з фарбами.

  • Розвивати дрібну моторику руки, спостережливість, увагу, творчу уяву.

  • Виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.

Цілі навчання: формувати в дітей художньо-естетичне ставлення до дійсності . Розвивати знання і уявлення про засоби виразності живопису..

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: живопис

Методи навчання: інформаційно-рецептивний

Форма організації: урок

Терміни і поняття: хроматичні та ахроматичні кольори, контраст, нюанс, тон, колорит, хроматичні та ахроматичні кольори, анімалістичний жанр

Обладнання для вчителя: мультимедійна дошка, комп’ютер.

для учнів: простий олівець, гумка, альбом, фарби, пензлики, стаканчик для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра

Візуальний ряд: презентація

Музичний ряд: музичне мистецтво.

Літературний ряд: загадки про птахів, вислів Е. Делакруа

Міжпредметні зв’язки: природознавство, екологія, музичне мистецтво

План уроку

І.Організація класу (1-2 хв.) ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв..) ІІІ. Актуалізація опорних знань (3-4 хв.) Бесіда за питаннями ІV. Мотивація навчальної діяльності (5хв.) Бесіда про світ в якому ми живемо V. Вивчення нового матеріалу (8 -9 хв.) Бесіда про засоби виразності живопису: контраст, нюанс, природні форми. VІ.Практична робота (20 хв.) 1. Пояснення до творчого завдання. 2.Виконання роботи VІІ. Підсумок уроку (3хв.) VІІ. Домашнє завдання. (Підготовка д наступного уроку)

Хід уроку
І. Організація класу Слайд 1, 2

Перевірка готовності учнів до роботи Створення емоційної атмосфери.

Доброго дня! Доброго всім настрою!

Як веселка кольорова, Має здібності до мови. Слово пташці цій скажуть, Вона його повторить вмить. (Папуга)

* * *


Птах поважно походжає, У хвості квітник ховає. Як розпустить він хвоста – Наче ружа зацвіла. (Павич)

* * *


Пір’я – вбраннячко розкішне: Золоте, барвисте, пишне. Ходить гордо, наче пан, Дивний красень, птах - … (Фазан)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Слайд 3

Ви вже здогадалися, сьогодні на уроці ми познайомимось з кольором природних форм, контрастом, нюансом і створимо композицію «Папуга» або «Павич»



ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за питаннями.

Слайд 4

(Учитель пропонує учням пригадати, якими бувають кольори та для чого художники використовують співвідношення кольорів)



  • На які дві групи художники поділяють кольори?

  • Які виражальні можливості надають художникам хроматичні та ахроматичні кольори?

  • Що таке тон? (те саме, що колір: червоний зелений, синій)

  • Що таке колорит? (загальна кольорова гармонія малюнка, коли кожний колір перебуває в узгодженому поєднанні з іншими.

ІV.Мотивація навчальної діяльності

Слайд 5, 6, 7

Бесіда.

Світ, в якому ми живемо, наповнений кольором. Без нього він став би сірим і безрадісним. Все, чого сягає наш погляд, вражає досконалістю форм, насиченістю фарб, дивовижними сполученнями кольорів: безмежність морських просторів, велич лісів та численні форми рослин і тварин.

Природа – мудрий та винахідливий митець. Кожне її творіння неповторне та особливе, наділене притаманними лише йому формою та кольором.

Це забезпечує виживання в середовищі існування. Забарвлення і форма зумовленості навколишнім середовищем і способом життя живих організмів. Вони допомагають їм пристосуватися, стати непомітними або, навпаки, привернути увагу до себе.

Малювати птахів – нелегка справа, адже вони ніколи не позуватимуть вам. Тварини завжди рухаються. Тільки спостережливість, гострий погляд та уява можуть допомогти художникові створити картину анімалістичного жанру.

(Анімалістичний жанр – зображення тварин в живописі, скульптурі, графіці.)

V.Вивчення нового матеріалу

Слайд 8

Пояснення вчителя з елементами бесіди

Колір – це життя, і світ без фарб представляється нам мертвим. Кольори зберігають багато дивовижних таємниць. Сьогодні ми познайомимось ще з однією з них. Будь –яка річ відзначається індивідуальними, притаманними тільки їй якостями та властивостями. Колірні співвідношення в живописця будуються на контрастах, зіставленням одним кольором інших. З цією метою використовують додаткові кольори. Різницю між ними або їх протилежність називають контрастом. Контраст підсилює відчуття різниці між предметами , їх частинами або ознаками. Контрастні кольори – це кольори , максимально віддалені один від одного на колірному (спектральному) колі.



Слайд 9 Наприклад, щоб відтінити зображення якого-небудь предмету, забарвленого в жовтий колір, потрібно поряд покласти фіолетовий. Щоб підкреслити червоний колір, потрібно взяти зелений, а для оранжевого – синій і так далі.

«В природе все — контраст. Контраст движений, линий, форм, светлого и темного, контраст цвета, — все это мы повсюду наблюдаем. Он же проявляется и в произведениях искусства. Общий закон — больше противоположения».

Э.Делакруа

На перший погляд контраст — поняття дуже просте. Взагалі його можна визначити як протиставлення предметів або явищ, які різко відрізняються за тими або іншими властивостями. Але при такому визначенні відмічаються лише зовнішні умови контрасту.



Слайд 10

Нюанс — це відхилення, ледве помітний перехід, відтінок у кольорі, звуці, формі. Задача нюансової погодженості колірного середовища вимагає одноколірності композиції, використання принципів нюансової розтяжки кольору і колірної подібності. Розповсюдженим прикладом побудови нюансово погодженого колірного середовища є використання зближених кольорів, кольорів однієї групи.

Контраст та нюанс — основні засоби досягнення художньої виразності у всіх різновидах мистецтв. У живописі контраст має дуже велике значення.



Слайд 11

У природі нюанс, в основному, служить засобом маскування, як для збереження свого життя, так і для полювання. Нюансові сполучення найбільш характерні для тварин і рослин середніх широт, півночі, непрохідних тропічних джунглів і т. ін. Там, де в меншому ступені спостерігається контраст світла і тіні, зв'язаних із сонцем. Нюансові сполучення підкреслюють взаємозв'язок всіх елементів природи, поєднують усі живі істоти в єдину гармонічну колірну гаму.



(учитель демонструє слайди)

Природа майстерно прикрашує все живе на планеті кольором, який допомагає пристосуватися оточуючому ландшафту і стати непомітним або привернути до себе увагу своєю яскравою окрасою.



Слайд 12

Наприклад, австралійський морський коник-Ганчірник, що живе серед бурих водоростей, схожий на водорості; смертельно небезпечний кораловий аспід (Єгипет) володіє забарвленням слабо ядовитої псевдо коралової змії, помітне контрастне фарбування свідчить про те, що тварина неїстівна, деякі тварини відлякують хижаків, демонструючи плями схожі на очі..



VІ.Практична робота

Слайд 13-16

Різноманітність форм і барв споконвіку надихали людей на творчість.

Сьогодні ми звернемось до птахів, вони в нашій уяві стають чарівними:

Жар-птиця, Фенікс, огненний птах, папуга.



  1. Пояснення до творчого завдання.

Слайд 17 - 26

Незважаючи на велику кількість птахів і їх розміри будова тіла всіх майже однакова. Залежно від клімату, умов життя та способу добування їжі у різних птахів по-різному розвинені окремі частини тіла. Тобто відрізняються всі птахи в основному пропорціями свого тіла та оперення.

(Вчитель пояснює,показує на дошці схему зовнішнього вигляду птаха)

Малюнок птаха виконується в такій послідовності: легкими дотиками олівця проводяться межі зображення птаха: визначається напрям положення тулуба, шиї, голови, ніг, крил; знаходяться правильні пропорції та найзагальніші форми головних частин тіла; уточнюються обриси птаха, його характерні ознаки; звертається увага на його контурні лінії його тіла; продумуються світлотінь та вирішується його характерне забарвлення.


2. Виконання роботи

Слайд 27-28

Дотримуватись правил безпечного користування матеріалами та інструментами при виконанні роботи



(Учні виконують роботу під керівництвом вчителя. Під час роботи вчитель надає учням індивідуальну допомогу у вигляді пояснень, настанов, зауважень)

VІІ. Підсумок уроку

Слайд 29

  • Навести приклади контрастів і нюансів в оточуючому світі.

  • Які почуття викликає кольоровий контрас?

  • Яка роль нюансу в живописі, в природі?

Обговорення учнівських робіт.

Під час обговорення учнівських робіт потрібно акцентувати увагу учнів передачі природних форм птахів, контрасту та нюансу. Учні мають аналізувати роботи своїх товаришів, обґрунтувати свою точку зору.

Приведення в порядок робочого місця.

VІІІ. Заключне слово вчителя. Домашнє завдання

Слайд 29-30

Наша подорож країною живопису завершилась.



Дякую за цікаву співпрацю!

Слайд 31-32

Список використаних джерел

  1. Авторські уроки з образотворчого (візуального) мистецтва в 5 – 7 класах: Посібник для вчителя: У 2 ч. Ч. 2/ Упоряд. Ж. С. Марчук, О. В. Ночвінова. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2005. – 368 с. – (На допомогу вчителю)

  2. Вильчинский В. М. Учитесь рисовать. Альбом для 5 класса. 2-е изд. – К.: Рад. Шк.., 1985.

  3. Образотворче мистецтво: 5 кл.: Підруч. Для загальноосвт. Навч. Закл./ Т.Є.Рубля, С. І. Федун. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005.- 144 с.: іл..

  4. Образотворче мистецтво. 5 клас. – Х.: Вид. група»Основа», 2009. – 80 с.: іл..

  5. Образотворче мистецтво. 4 клас. – Х.: Вид. група»Основа», 2009. – 80 с.: іл..

  6. Образотворче (візуальне) мистецтво. 5 – 7 класи: Тематичне планування та розробки уроків. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок, 2004. – 384 с. – (На допомогу вчителю).

  7. azov-tour.com.ua

  8. av-stl.ru

  9. asia-kazahstan.photoclub.kz

  10. koloristika.info

  11. urystyka.wp.pl

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 44.38 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка