Урок 15 Ти дізнаєшся: Коли при складанні алгоритмів у середовищі Скретч використовують числові величини



Скачати 13.45 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір13.45 Kb.
ТипУрок

Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch

За новою програмою


Урок 15

Ти дізнаєшся:


Коли при складанні алгоритмів у середовищі Скретч використовують числові величини

Як у середовищі Скретч задати випадкову величину

Як у середовищі Скретч пов'язати дії різних об'єктів

Розділ 3 § 15


Числові величини в середовищі Скретч


Розділ 3 § 15

При складанні алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч для того, щоб, наприклад, управляти рухом виконавців на сцені чи визначати відстань до вказаного об'єкта, можна використовувати числові величини, значення яких можуть змінюватись або задаватись.

Числові величини в середовищі Скретч


Розділ 3 § 15

Оскільки сцену середовища Скретч можна вважати координатною площиною.

Числові величини в середовищі Скретч


Розділ 3 § 15

Для того, щоб під час виконання програми визначити положення деякого об'єкта (координати х та у), можна скористатись відповідними величинами:

Значення величини, яка є координатою х об'єкта (у межах від -240 до 240)

Значення величини, яка є координатою у об'єкта (у межах від-180 до 180)

Числові величини в середовищі Скретч


Розділ 3 § 15

Крім величин, що визначають місце розташування об'єкта на сцені, при створенні проектів у середовищі Скретч використовують й інші величини.

вказує на відстань до обраного об'єкта чи вказівника миші

розмір об'єкта у відсотках до початкового

величина гучності звуку

Такі команди передають у проект числові дані — значення відповідних величин.

Числові величини в середовищі Скретч


Розділ 3 § 15

Числові величини можна використовувати як при формулюванні умов розгалуження, так і наслідків — відповідних дій виконавців алгоритму.

Наприклад, при використанні числових величин в умові

можна визначити, чи знаходиться об'єкт у «лівій половині сцени», оскільки центр сцени має координати (0,0). При перевірці істинності зазначеної умови визначається поточне значення координати х — позиції розміщення об'єкта на сцені, та порівнюється із вказаним в умові — у даному випадку 0.

Як у середовищі Скретч задати випадкову величину?


Розділ 3 § 15

У середовищі Скретч можна задати випадкове значення параметрів деяких команд у процесі виконання програми. З випадковими величинами ти вже ознайомився в курсі математики. Наприклад, при підкиданні грального кубика цілком випадково може випасти число від 1 до 6.

Як у середовищі Скретч задати випадкову величину?


Розділ 3 § 15

У середовищі Скретч випадкову величину отримують із певного числового діапазону, вказавши її найменше та найбільше з можливих значень. Наприклад, команда

задає деяке число, значення якого більше або дорівнює числу —50 та менше або дорівнює числу 50.

Як у середовищі Скретч задати випадкову величину?


Розділ 3 § 15

Розглянемо, наприклад, проект Бджола, у якому бджола переміщується ліворуч або праворуч у точку, значення координати х якої задається випадково. Після чого повертається праворуч, якщо отримане число додатне, а якщо навпаки — ліворуч.

Як у середовищі Скретч задати випадкову величину?


Розділ 3 § 15

Фрагмент програми в середовищі Скретч матиме вигляд:

Як у середовищі Скретч пов'язати дії різних об'єктів?


Розділ 3 § 15

У середовищі Скретч можна створити проект, у якому декілька виконавців виконують свою програму незалежно одне від одного. Наприклад, можна створити проект Дитячий майданчик, де дівчинка стрибатиме через скакалку, а хлопчик підкидатиме м'яч, і при цьому вони не будуть взаємодіяти.

Але можна створити і проект, у якому буде передбачено взаємодію кількох об'єктів.

Розділ 3 § 15


  • Потяг, що рухається залізничним полотном із регульованим шлагбаумом,
  • Шлагбаум Л,
  • Шлагбаум П.

Для цього у програмі має з'являтися повідомлення про цю подію. Наприклад, нехай у проекті Шлагбаум беруть участь такі три об'єкти:

Розглянемо засоби, які дають змогу виконати пов'язані дії кількох об'єктів: коли виконання події з одним об'єктом викликає деяку дію іншого об'єкта.

Як у середовищі Скретч пов'язати дїї різних об'єктів?


Розділ 3 § 15

У проекті передбачено дві події:

Коли натиснути на Шлагбаум Л, потяг рухатиметься ліворуч, а коли на Шлагбаум П — праворуч. Лівий шлагбаум передає повідомлення потягу — рухатися ліворуч, а правий — рухатися праворуч. Для побудови програми зазначеного руху потягу в проекті Скретч можна скористатися спеціальною командою

яка передає появу відповідного повідомлення.

Як у середовищі Скретч пов'язати дїї різних об'єктів?


Розділ 3 § 15

Команда

дає змогу після отримання повідомлення розпочати виконання команд, що слідують за нею. Для створення нового повідомлення або вибору з уже існуючих натискають

Отримують нове повідомлення

Як у середовищі Скретч пов'язати дїї різних об'єктів?


Розділ 3 § 15

Або обирають раніше створене

Нове повідомлення можна створити у вікні

Як у середовищі Скретч пов'язати дїї різних об'єктів?


Розділ 3 § 15

Програми для взаємодії об'єктів:

Шлагбаум Л

Шлагбаум П

Потяг

Повторюємо


Розділ 3 § 15

Поясни, як пов'язані між собою команди розгалуження в середовищі Скретч, Наведи приклади.

Обговорення вивченого


Коментоване виконання завдання з рубрики “Обговорюємо”

Сторінка 113

Розділ 3 § 15


Обговорення вивченого


Виконання завдання з рубрики “Працюємо в парах”

Сторінка

113-114

Розділ 3 § 15


Обговорення вивченого


Самостійне виконання завдання з рубрики “Працюємо самостійно”

Сторінка

114-115

Розділ 3 § 15


Домашнє завдання


Розділ 3 § 15

Проаналізувати

§ 16, ст. 107-115

Фізкультхвилинка


Розділ 3 § 15

Працюємо за комп’ютером


Розділ 3 § 15

Працюємо за комп’ютером


Сторінка

111-112

Розділ 3 § 15



Дякую за увагу!

За новою програмою


Урок 15

Скачати 13.45 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка