Урок 2 6 клас Урок квк «Числівник у нашому житті»



Дата конвертації11.09.2018
Розмір52.5 Kb.
#49760
ТипУрок
Урок 2

6 клас

Урок – КВК «Числівник у нашому житті»

Мета: повторити й систематизувати знання учнів про числівник як частину мови; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, правильно вживати числівники в мовленні, знаходити вивчені орфограми, пояснювати їх; розвивати пізнавальний інтерес, потяг до знань; виховувати толерантність.

Тип уроку: систематизація знань і вмінь

Методи, прийоми і форми роботи: гра, бесіда

Літературні джерела:

  1. Гаврилюк О. Виховання толерантності на уроках української мови та літератури //Бібліотечка «Дивослова».- 2011.- №2.- С. 2-3

  2. Сучасний орфографічний словник української мови: 60000 слів. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2007.- 768с.

  3. Ющук І. Тести з правопису// Дивослово.- 2007.- №2.- С. 6-9

Обладнання: стенд «Правила поведінки під час гри», жетони, дидактичний матеріал, анкети.

Структура уроку:

І. Організаційний момент – 1 хв.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку – 2 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності – 4 хв.

IV. Узагальнення й систематизація здобутих знань – 28 хв.

V. Підсумок уроку – 3 хв.

VI. Оцінювання – 5хв.

VII. Домашнє завдання – 2 хв.



Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети року

Ми завершили вивчення великої та важливої теми «Числівник». Сьогодні наш урок присвячений узагальненню й систематизації знань. Я запрошую вас узяти участь у грі «КВК».



  • Згадайте, які задачі ми ставили перед собою під час вивчення теми «Числівник». (Бачити мовне явище, чути його, правильно вживати в писемному та усному мовленні).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Робота зі стендом «Правила поведінки під час гри».



  • Один за всіх - усі за одного

  • Умій говорити й слухати

  • Поважай усі висловлені думки

  • Будь ввічливим: не ображай і не ображайся

  • Будь активним

Клас ділиться на дві команди, обираються капітани та назва команди.

ІV. Узагальнення й систематизація здобутих знань

1. «Розминка». Правильно прочитати числівники. Відгадати загадки.



  • Хто вранці ходить на 4 ногах, вдень на 2, а ввечері на 3? (Людина)

  • (Перший) брата всі бачать, але не чують, а (другий) всі чують, але не бачать. (Блискавка та грім)

  • 3 зубами сіно їсть. (Вила)

  • Під 1 ковпаком 700 козаків. (Мак)

  • Летить птах на 12 ногах та 1 яйце зніс. (Рік)

  • 1 батько 940 синів має, всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб і жолуді)

Бесіда. Які числівники за значенням вживалися? Який жанр усної народної творчості прозвучав?

2. «Швидше, швидше…». Командам необхідно дати якомога більше правильних відповідей за одну хвилину.




І команда

ІІ команда

1. Запитання кількісних числівників (скільки?)

2.Розряд числівника шостий (порядковий)

3. Група кількісного числівника обидва

(збірний)

4. Розряд числівника двадцять другий (порядковий)

5. Група числівника кількасот (неозначено-кількісний)

6. Відмінок числівника тридцятьом (давальний)

7. Будова числівника сім (простий)

8. Місцевий відмінок числівника третій

(на третьому)

9. Будова числівника вісімдесят чотири (складений)

10. Орудний відмінок числівника дев’ять (дев’ятьма, дев’ятьома)

11. Місцевий відмінок числівника сто (на ста)

12. Збірний числівник від числівника шістдесят (не утворюється)



1. Запитання порядкових числівників (котрий?)

2. Розряд числівника сто (кількісний)

3. Група кількісного числівника півтора (дробовий)

4. Група числівника десятеро (збірний)

5. Група кількісного числівника кількадесят (неозначено-кількісний)

6. Відмінок числівника десятьома (орудний)

7. Будова числівника одинадцять (складний)

8. Місцевий відмінок числівника шостий (на шостому)

9. Будова кількісного числівника двісті двадцять (складений)

10. Орудний відмінок числівника десять (десятьома, десятьма)

11. Місцевий відмінок числівника сорок (на сорока)

12. Збірний числівник від числівника вісімдесят (не утворюється)



Бесіда. Назвати розряди числівників за значенням. Які ви знаєте групи кількісних числівників? Як поділяються числівники за будовою?

3. «Фільтр для числівників». Командам необхідно швидко вибрати з поданих слів тільки числівники.

П’ять, п’ятірка, п’ятеро, одна, п’ята, п’ятірня, сотня, сто, сотий, уп’яте, усоте, одна сота, половина, одна друга, подвійний, по-друге, другий, двоє, двійко, двічі, двійка, два.

Як відрізнити числівники від інших частин мови?

4. «Цифри й слова». Замінити цифри словами.



  • Довжина язика мурахоїда досягає 60 сантиметрів.

  • Своє єдине яйце альбатрос висиджує протягом 80 днів.

  • Довжина кроку страуса від 4 до 5 метрів.

Бесіда. Як відмінюються числівники від 50 до 80; від 200 до 900. Які особливості мають відмінювання числівників 40. 90, 100?

5. «Майстер орфографії». Вставити пропущені букви.

П’ят…, сім…, п’ят..десят, шіст…, шіст...сот, шіст…десят, шіст..ма, міл..йон, міл..ярд, дев’ят..надцять, п’ят..сот, п’ят..ома, чотир..ох, тр…ох.

Бесіда. Коли в числівниках пишеться м’який знак?. У яких числівниках м’який знак не пишеться?

6. Конкурс для капітанів «Котра година?»

01. 00 14.00

11. 30 05.30

20. 15 22.15

7. «Перекладач».


І команда

ІІ команда

1. Одиннадцатый

2. Шестнадцатый

3. Семидесятый

4. Восемьдесят

5. Пять

6. Сорок девятый



7. Миллион

8. Пятитысячный

9. Ноль целых семь десятых

10. Обе



1. Двенадцатый

2. Восемнадцатый

3. Пятидесятый

4. Семьдесят

5. Восемь

6. Сорок пятый

7. Миллиард

8. Девятитысячный

9. Ноль целых девять десятых

10. Оба

8. Творче завдання «Мій клас». Скласти зв’язну розповідь, уживаючи числівники.

9. «Домашнє завдання». Команди по черзі називають прислів’я та приказки, що містять числівники.



V. Підсумок уроку.

Підбиття підсумків гри. Визначення переможців.



VI. Оцінювання. Капітани команд оцінюють кожного гравця.

VII. Домашнє завдання

Кожному учневі індивідуально заповнити анкету.



  • Чого я навчився, опрацювавши тему «Числівник»?

  • Що було найцікавішим?

  • Які труднощі траплялися?

  • Що у мене раніше не виходило, а тепер виходить?

  • Які завдання я ставлю перед собою?






Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка