Урок 21. Комахи восени. Міні-проект: Як готуються до зими бджоли?



Скачати 188.28 Kb.
Дата конвертації26.02.2017
Розмір188.28 Kb.
ТипУрок
Урок 21. Комахи восени. Міні-проект:

Як готуються до зими бджоли?
Ключові компетентності:
вміння вчитися:

навчально-організаційні:

- співпрацює в групі;



загальномовленнєві:

- зосереджено слухає вчителя й товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;



загальнопізнавальні:

- виконує творчі завдання в контексті навчальних завдань і проектів;



контрольно-оцінні:

- перевіряє результати праці, своєї і товаришів, за

орієнтирами , поданими вчителем;

інформаційно-комунікативна:


  • планує створення повідомлення про спостереження у вигляді фотоколажу,розповіді,інтерв’ю;

загальнокультурна:

- поводиться згідно з прийнятими у суспільстві правилами поведінки у природі;



громадянська:

- прагне охороняти природу рідного краю;



здоров’язбережувальна:

- дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.


Предметні компетентності
( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

:
Початковий рівень:

- знає назви деяких представників тваринного світу (звірів і комах);

- відгадує загадку і ребус про комах з метою визначення теми уроку;


Середній рівень:

  • наводить приклади тварин, які по-різному готуються до зими ;

  • розпізнає комах своєї місцевості;


Достатній рівень:

- спостерігає в групі за об’єктами живої та природи;

- знаходить необхідну інформацію (за завданням вчителя) у енциклопедіях, довідниках, Інтернеті про осінні явища в житті комах, обговорює знайдену інформацію.

- обговорює в групі власні спостереження за комахами восени,;
Високий рівень:

- описує поведінку комах своєї місцевості восени.

- узагальнює результати дослідження у вигляді певного освітнього продукту;

- презентує творче завдання;

- висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками.

План уроку:


  1. Перевірка учителем готовності до уроку.

  2. Відгадування загадки і ребуса про комах з метою визначення теми уроку. (Додаток 1).

  3. Наведення учнями прикладів тварин, які по-різному готуються до зими. (Додаток 2).

  4. Розпізнавання за фотографіями комах своєї місцевості і описування їхньої поведінки восени. ( Додаток 3)

  5. Встановлення відповідності між зображенням комахи і способом, в який вона готується до зими. (Додаток 4).

  6. Обговорення в групах власних спостережень за поведінкою комах восени. Оформлення результатів у вигляді коротких тез на аркуші чистого паперу.

  7. Доповнення вчителем знань учнів про поведінку комах восени. (Додаток 5).

  8. Читання акровірша «бджола» ( Додаток 6).

  9. Презентація учнями творчого завдання міні – проекту «Як готуються до зими бджоли?» Робота в групах.

група 1- репортери – розповідь пасічника; демонстрування

відеофільму «Як бджоли готуються до зими»; ( Додаток 7).


група 2 - фотокореспонденти – представлення фото колажу;
група 3 - науковці – наукова доповідь з теми міні-проекту;
група 4 - літератори – інсценізація твору відомого дитячого письменника .

( Додаток 8).




  1. Висловлення учнями оцінних суджень щодо міні – проектів, виконаних однокласниками ( Додаток 9).

Додаток 1.

Відгадайте , яку групу тварин я описую, і дізнайтеся, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці.
Найчисленніша група тварин. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають. Їхня істотна ознака – це шість ніг. Їх тіло поділено на три частини: голова, груди, черевце. На голові є очі, вусики і рот. За допомогою вусиків вони відчувають запах. Добрий нюх допомагає їм у пошуках їжі.

Як називається ця група тварин?
Відгадка.




 5  = Х





(Комахи)

Додаток 2.
Пригадайте, як тварини готуються до зими і продовжте усно речення.
Осінь на порозі

  • Мешканці лісу!- закричав одного разу влітку мудрий Ворон. – осінь біля лісного порогу. Чи всі готові до його приходу?

  • Готові, готові, готові…

  • А ми зараз перевіримо!- каркнув Ворон.

  • Спочатку осінь холоду напустить. Що робити будете?

  • Ми, _____, ________, _______, у зимові шуби переодягнемося.

  • Ми, ______, ________, ______, міцно заснемо!

  • Ми, ____________________, у теплі країни полетимо.

  • Ми, осілі, пухові кожушки одягнемо!

  • Потім, - Ворон гукнув, - осінь листя з дерев позриває!

  • Хай зриває! – відповіли звірі. –Тихіше в лісі стане!

  • Хай зриває! – відповіли птахи. –Ягоди краще будуть помітні…

(За М. Сладковим)

Додаток 3.
Назвіть комах, зображених на фотографіях. Опишіть усно поведінку комах своєї місцевості восени.

1. 2.




3. 4.



5. 6.

Додаток 4.

Встановіть відповідність між зображеною комахою і способом, в який вона готується до зими.
А Зимують під корою дерев .

Б Залазить глибоко в землю.

В З настанням холодів збираються на стільниках у вулику.

Г Переживають холодні часи на глибині понад метр у зимувальній камері.




А

Б

В

Г















Додаток 5.

Як готуються до зими комахи?
Інформація для вчителя
Уявіть собі спекотний день влітку. Ви бачите живий килим різноманітних рослин. А над ним і в ньому не менш різноманітний світ комах: метелики, бджоли, джмелі, жуки. Увесь цей світ живе, радіє, тому що тепло і достатньо їжі. В цю теплу пору комахи розмножуються. Вони відкладають яйця, з яєць розвиваються личинки (гусінь). Через деякий час вони перетворюються на нерухомі лялечки, з них з’являються комахи, схожі на своїх батьків.

Восени, коли стає холодно, зникають рослини, якими харчуються рослиноїдні комахи; зникають комашки – їжа для хижих комах. В цей час одні комахи ховаються під кору дерев, у щілини, ґрунт і там зимують. Інші гинуть, а зимують їхні яйця, личинки чи лялечки.

Зимують під корою дерев сонечко, метелик кропив’янка.

Колорадський жук залазить глибоко в землю.

Джмелі розміщують гніздо глибоко у землі. Восени вся джмелина сім’я вимирає. Живими залишаються тільки молоді джмелі, які перезимувавши, весною створюють нове гніздо.

З настанням холодів бджоли збираються на стільниках у вулику. Люди утеплюють вулики, годують бджіл сиропом, який варять із цукру і води. Завдяки тому, що бджоли їдять, у них виділяється тепло. У вулику температура піднімається до + 20 градусів.

Мурахи переживають холодні часи на глибині понад метр у зимувальній камері. Там вони збираються у великий клубок. Коли виглядає сонце, комахи виповзають погрітися. Мурашки не замерзають навіть тоді, коли мороз сягає – 30 градусів. Ще з осені вони у своєму тілі накопичують в’язку рідину – гліцерин. ця рідина рятує їх від морозів.

З приходом весни комахи прокидаються і знову починають турбуватися про потомство. Так змінюється життя комах протягом року.


Додаток 6.

Прочитайте акровірш
Біля гаю хатку маю

День у день, я вилітаю.

Жде на мене праця влітку,

Оглядаю кожну квітку.

Легко лину над лужком

А частую всіх медком.

Додаток 7.

Відеофільм «Як бджоли готуються до зими»;


http://mistikarus.ru/video/sonnik/jak-bdzholi-gotuutsja-do-zimi.html
Додаток 8.
К. Ушинський

Бджоли й мухи

Пізньою осінню видався гарний день, які й навесні бувають дуже рідко: свинцеві хмари розсіялися, вітер улігся, виглянуло сонце й дивилося так ласкаво, немов прощалося з побляклими рослинами. Викликані з вулика світлом і теплом, мохнаті бджілки, які весело дзижчали, перелітали з травки на травку не за медом (його вже було ніде взяти), а так собі, щоб повеселитися й порозправляти свої крильця.


— Які ви дурні зі своїми веселощами,— сказала їм муха, яка сиділа тут же на траві, засмутившись і опустивши носа.— Хіба ви не знаєте, що це сонечко тільки на хвилинку і що, мабуть, сьогодні ж почнуться вітер, дощ, холод, і нам усім доведеться загинути?

— Зум-зум-зум! Навіщо ж гинути? — відповіли мусі веселі бджілки.— Ми повеселимося, поки світить сонечко; а як почнеться непогода, заховаємося у свій теплий вулик, де в нас за літо багато припасено меду.



Додаток 9.

Оцінювання проектної діяльності однокласників

У вчителя в наявності стільки фішок, скільки учнів - учасників проекту. Після завершення презентації кожен учасник проекту підходить до учителя, отримує одну фішку і дарує її тій групі, яка найоригінальніше презентувала свій проект (крім своєї).


На допомогу вчителеві
Планування роботи учнів над створенням міні-проекту: «Як готуються до зими бджоли?» (випереджуюча діяльність)

Вид проекту за домінуючою діяльністю: дослідницько-інформаційний.
Мета проекту: спостереження за комахами восени та збір інформації про поведінку бджіл на стадії їх підготовки до зими.
Очікувані результати:

- вміє презентувати власні спостереження за комахами восени за змістом створеного ним (ними) певного освітнього продукту (фото колаж, інтерв’ю, твір тощо);

- оцінює власну діяльність та діяльність однокласників
Навчальні предмети: природознавство
Тривалість: 10 днів.



ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
І етап. Організація проекту.

На цьому етапі треба визначити тему, мету проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.


ІІ етап. Планування проектної діяльності.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.
Бесіда:

-- Упродовж 10 днів ви будете збирати інформацію про те, як готуються до зими бджоли. Ваше завдання - ознайомити згодом на уроці однокласників з отриманою інформацією про поведінку бджіл восени та підготовку до зими.


Формування груп для проведення дослідження.

Учні класу об’єднуються в групи за бажанням.


Форми представлення продукту проектної діяльності:
група 1 - репортери (беруть інтерв’ю у пасічника);

група 2 - фотокореспонденти (спостерігають за поведінкою бджіл на домашній пасіці і фотографують побачене для створення фотоколажу);

група 3 - науковці (знаходять інформацію про поведінку бджіл восени в Інтернеті, енциклопедіях, довідниках );

група 4- літератори (знаходять необхідну інформацію у дитячій художній літературі і оформляють у вигляді книжечки)
ІІІ етап. Реалізація проекту.

  1. Складання учнями плану роботи над проектом.

- Обговоріть у групі, що саме ви повинні зробити для реалізації поставлених перед вами завдань.

- Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите.

- Обговоріть у групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.
2 . Розподіл обов’язків між членами групи.
3. Самостійна творча робота учнів.
4. Виготовлення освітнього продукту.
І Vетап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).


  1. Оформлення результатів.




  1. Підготовка до презентації.




  1. Захист проектів.


Форми презентації:
група 1 - репортери – розповідь пасічника; демонстрування

відеофільму «Як бджоли готуються до зими» (з Інтернету);


група 2 - фотокореспонденти – представлення фото колажу;
група 3 - науковці – наукова доповідь з теми проекту;
група 4 - літератори – інсценізація твору про бджіл відомого дитячого письменника .

4. Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями.



  1. Аналіз успіхів і невдач. Висновки.

Каталог: files -> 2013 -> Metodyka -> Poch-shkola -> 2-klas -> Pryroda
Pryroda -> Інформації про лікарські рослини, дослідження їхніх цілющих властивостей та способів використання лікарської сировини. Тривалість проекту: 5 днів Ключові компетентності: вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички
Pryroda -> Інформації про квіти, складання діалогу квітів, розучування пісень про квіти та набуття дизайнерських навичок, пов’язаних із квітами. Тривалість проекту: 10 днів Ключові компетентності: вміння вчитися
Pryroda -> Урок 42. Екскурсія у весняний ліс ( парк)
Pryroda -> Правила збирання грибів. Ключові компетентності: вміння вчитися : навчально-організаційні : своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі
Pryroda -> Урок 55. Життя прісних водойм влітку Ключові компетентності: вміння вчитися: навчально-організаційні вміння і навички: розподіляє час для виконання роботи залежно
Pryroda -> Урок 37. Ранньоквітучі трав’янисті рослини. Міні-проект «Не зривай первоцвітів»
Pryroda -> Урок 30. Тварини взимку. Птахи і звірі взимку. Турбота людей про тварин узимку. Ключові компетентності
Pryroda -> Урок 23. Звірі восени. Підготовка звірів до зими
Pryroda -> Урок 51. Тварини лісу Ключові компетентності
Pryroda -> Урок 4 Весняні зміни в житті звірів. Розмноження. Піклування про потомство

Скачати 188.28 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка