навчитеся створювати та виконувати алгоритми повторення у середовищі Скретч.
Алгоритми з циклами
Ви напевно помічали, що часто сюжети казок побудовані на повторенні подій, ситуацій тощо. Щоб досягти мети, казкові герої знову й знову виконують певні дії.
Розділ 4 § 22
Алгоритми з циклами
Згадаємо, наприклад, казку «Попелюшка». Кришталевий черевичок приміряють усім дівчатам королівства, поки не знаходять ту, якій черевичок до міри.
Розділ 4 § 22
Поміркуйте й складіть алгоритм пошуку нареченої принца.
Алгоритми з циклами
Алгоритм пошуку нареченої принца можна подати таким чином:
Розділ 4 § 22
Приміряйте черевичок по черзі кожній дівчині, поки він не прийдеться якійсь дівчині до міри.
Коли умова «Черевичок дівчині до міри» стане істинною, повторення завершиться. Такий алгоритм називають повторенням з умовою.
Алгоритми з циклами
Для багатьох дітей знайомство з казкою починається з таких казок, як «Рукавичка», «Ріпка», «Колобок» тощо. Ці казки побудовано на повтореннях.
Розділ 4 § 22
Алгоритми з циклами
Розділ 4 § 22
Розгляньте малюнки. Які дії повторюються в казках? За якої умови повторення завершується?
Алгоритми з циклами
За сюжетом казки «Ріпка» герої не могли витягти ріпку, кликали когось на допомогу і разом тягнули ріпку.
Розділ 4 § 22
Алгоритми з циклами
Розглянемо алгоритм їхніх дій.
Розділ 4 § 22
Алгоритми з циклами
Коли умова «Ріпку витягнуто» стає істинною, повторення завершується. Умова «Ріпку витягнуто» — це умова завершення повторення.
Розділ 4 § 22
Алгоритми з циклами
Для створення алгоритмів з повторенням, що закінчують своє виконання за певних умов, у середовищі Скретч існує команда повторювати поки. Ця команда міститься в групі Керувати.
Порівняємо блок-схему та відповідну команду.
Розділ 4 § 22
Алгоритми з циклами
Повторення завершується в разі виконання зазначеної умови.
Розділ 4 § 22
На відміну від команди завжди якщо, після команди повторювати поки можуть слідувати інші команди. Якщо умова істинна, повторення завершується і виконуються наступні команди алгоритму.
Алгоритми з циклами
Пригадаймо алгоритм для казкового Змія, який літає, якщо його не торкаються списом. Подамо цей алгоритм за допомогою команди повторювати поки.
Розділ 4 § 22
Якщо доторкнутися вказівником миші до спрайта, повторення завершиться і виконається наступна команда скрипта.
Цікавинки
А чи знаєте ви, що серед численних винаходів видатного італійського художника та вченого Середньовіччя Леонардо да Вінчі було знайдено креслення робота?
Розділ 4 § 22
Запрограмований він був імітувати людські рухи (підводитися, сідати, рухати руками та шиєю). Невідомо, чи було розробку вченого втілено в життя.