Урок №30 Створення форм, запитів і звітів баз даних Тип уроку : урок-практикум. Вид уроку: здвоєний урок



Дата конвертації20.11.2018
Розмір61 Kb.
#65790
ТипУрок
Урок №30

Створення форм, запитів і звітів баз даних

Тип уроку: урок-практикум.

Вид уроку: здвоєний урок



Мета уроку:

навчальна - закріплення теоретичних знань, формування практичних умінь по створенню баз даних;

розвиваюча - розвиток прийомів розумової діяльності (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення), пам'яті, логічного мислення;

виховна - розвиток пізнавального інтересу учнів, основ комунікаційного спілкування, впевненості у власних знаннях.

План уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перегляд відео фрагменту

ІІІ. Робота в групах

ІV. Фізкультхвилинка

V.Звіт груп

VІ . Підведення підсумків уроку

VІІ. Домашнє завдання



Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів та відмічення відсутніх. Аналіз готовності учнів до роботи і надання всім гарного настрою

Отже, тема сьогоднішнього уроку: "Створення форм, запитів і звітів баз даних".

Завдання: створити базу даних для розв’язування бізнес завдань фірми. Переконатися, що теоретичні знання допомагають прискорити розв’язування практичних завдань. Навчитися користуватися можливостями СУБД Access для створення баз даних.

Уявімо, що тут знаходяться дві команди однодумців, які вирішили зайнятися двома різними видами діяльності, в нашому випадку, двома напрямками торговельного бізнесу: продаж навчальної літератури та продаж розвиваючих ігор. Для оптимізації діяльності обидві фірми вирішили створити відповідні бази даних.

Зараз ви створюєте 2 команди – 2 фірми. Кожна фірма складається з 4 відділів (управління, дизайну та реклами, обслуговування клієнтів, розвитку) і виконує наступні функції:


  • розподіл обов’язків,

  • визначення структури і змісту таблиці БД власної діяльності,

  • розробка головної форми БД,

  • визначення завдань, які можна вирішити за допомогою запитів,

  • підготовка звітів, впровадження нових технологій,

  • презентація результатів діяльності.

Для формування команд використовуємо елемент випадковості. Скористаємося картками від 1 до 16. Кожен з вас витягне картку з номером. Ті, кому дісталися картки з цифрами 1 - 8 утворюють першу групу, кому дісталися картки 9 - 16 – другу. Займіть, будь ласка, свої місця, оберіть директора фірми і створюйте відділи власних фірм. (Директора фірми може призначити учитель.) Учні займають місця за столами, на яких стоять таблички "Команда 1", "Команда 2".

Директор кожної фірми отримує конверт із завданням. Конверт вибирається випадковим чином. На роботу в групах відводиться 35 хвилин. Зверніть увагу на екран, де написано приблизний час роботи на кожному етапі (Слайд 7).



ІІ. Перегляд відео фрагменту

Учні розбирають запропонований матеріал. Аналізують таблицю, визначають поля, з яких складається база даних, їх властивості. У цей час вчитель розставляє на їхні столи таблички з написами: "Фірма з продажу навчальної літератури", "Фірма з продажу розвиваючих ігор".

На столах інструкції з рекомендаціями роботи відділів (кожний відділ – 2 учні) (Додаток 1). Кожному відділу надається окремий ПК. Учні займають місця за ПК і виконують завдання відповідно до отриманих інструкцій (Додатки 2-5), при цьому вони можуть користуватися зошитами, підручниками, додатковою літературою, довідкою MS Access.

Учитель виконує роль консультанта, підходячи до команд по мірі необхідності, надаючи допомогу і коригуючи напрямки роботи. Відділ управління отримує ліцензію шляхом виконання електронних тестів. Відділ підтримки приступає до формулювання можливих потреб клієнтів. Потреби є завданнями, які дозволить вирішити створювана база даних. (Наприклад: клієнт бажає придбати навчальну літературу з алгебри для 6 класу). Рекламний відділ створює головну форму БД із назвою, логотипом. Результати роботи відділу дизайну та реклами демонструються перед виступом кожної з команд. Відділ розвитку вивчає можливості створення звітів і готує міні-тренінг для інших членів команди. Учні можуть спілкуватися з представниками інших відділів власної фірми. В результаті дискусії виникають пропозиції щодо поліпшення даної бази.



ІІІ. Робота в групах

Представники відділів за власним ПК повідомляють постановку задачі, яку вони одержали, і розповідають про отримані результати: (Слайд 4). Їх робота проектується на екран.

1. Презентація фірми (відділ дизайну та реклами). Демонструють головну форму, яка містить назву фірми, логотип, основні задачі організації і кнопки для відкриття основної таблиці та форми для додавання даних в таблицю.

2. Структуру і зміст таблиці пояснює відділ розвитку ( Кількість полів у базі даних. Типи полів, їх властивості. Кількість записів.)

3. Відділ роботи з клієнтами формулює типові завдання, що вирішуються за допомогою запитів і демонструє їх виконання.

4. Відділ розвитку проводить міні-тренінг «Створення звітів» і демонструє алгоритм створення звіту на прикладі БД власної фірми.

Інструкція 2

Завдання та рекомендації для роботи відділу управління:



  1. Ліцензування фірми у формі виконання електронних тестів по темі «MS Access».

  2. Виконання керівних функцій: розподіл обов’язків, прийняття рішень, контроль виконання.

  3. Супроводження (консультування) виконання завдань усіма підрозділами.

  4. Підготовка пропозицій щодо покращення структури БД власної фірми (наприклад додати таблиці з наступною структурою…)

  5. Аналіз презентації БД іншої команди - сформулювати потреби, які можуть виникнути у клієнтів, але представлена база даних не зможе їх вирішити.

Додаток 3

Інструкція 3

Завдання та рекомендації для роботи відділу дизайну та реклами фірми:


  1. Обрати назву, девіз фірми.

  2. Створити логотип фірми (в редакторі Paint) і зберегти файл у форматі bmp в поточному каталозі, який містить БД.

  3. Для БД фірми створити головну форму, яка містить назву, логотип, девіз, основні задачі фірми і кнопки для відкриття основної таблиці і форми для додавання записів. При роботі можна співпрацювати з членами команди, враховувати їх побажання та пропозиції.

Додаток 4

Інструкція 4

Завдання та рекомендації для роботи відділу роботи з клієнтами фірми:



  1. Сформулювати можливі запити клієнтів фірми (письмово). Наприклад, пошук підручників з алгебри.

  2. Створити 4-5 запитів різного типу (на вибірку, параметричний, на створення нової таблиці).

  3. Перевірити роботу запитів.

  4. Підготуватись до захисту.

Додаток 5

Інструкція 5

Завдання та рекомендації для роботи відділу розвитку фірми:


  1. Аналіз структури і змісту таблиці.

  2. Вивчення інструкції по створенню звітів.

  3. Створення звіту до таблиці.

  4. Підготовка проведення міні-ренінгу «Порядок створення звіту» з демонстрацією прикладу.

Інструкція зі створення звітів.

Для представлення даних бази в звичайному вигляді потрібно створити звіт. Для цього в Access передбачено декілька засобів: майстер звітів, конструктор і майстер діаграм.

Найпростіше скласти звіт за допомогою майстра звітів. Складемо звіт на основі Прайс листа фірми і надрукуємо його. Для цього потрібно:


  • Відкрити базу даних. Перейти до Створити - Звіти.

  • Вибрати Майстер звітів.

  • В наступному діалозі у списку вказати потрібну таблицю «Прайс лист», на основі якої буде створюватися звіт, а також перемістити усі поля зі списку Доступні поля до списку Обрані поля, після чого натиснути кнопку Далі.

  • Наступний діалог призначений для завдання рівнів групування для полів звіту. Можна прийняти установки за замовчуванням і натиснути кнопку Далі.

  • Дотримуватись вказівок майстра, задаючи в наступних діалогах порядок сортування полів, вид макета, стиль оформлення звіту, а також ім’я звіту. На завершення натиснути кнопку Готово.

Ви отримали звіт, виведіть його у вікно перегляду.

Можете відредагувати розташування написів і їхній формат. Для цього потрібно переключитися у режим конструктора звітів. Ці операції, що виконуються в окремому вікні конструктора звітів, інтуїтивно зрозумілі, тому залишаємо їх для вашого самостійного опрацювання.

Зазначимо, що звіти можна створювати не лише на основі таблиць, а й використовуючи дані запитів. Для формування такого звіту потрібно в діалозі Новий звіт обрати відповідний запит. Створений звіт можна надіслати на друк, для чого слід натиснути кнопку Друк на Стрічці попереднього перегляду.

ІV. Фізкультхвилинка

Дивимось відео та робимо коротку розминку

V.Звіт груп

Прошу здати листи з оцінюванням. Встановимо регламент для доповіді кожної групи - 5 хв, і 5 хвилин на обговорення представленої роботи.



VІ . Підведення підсумків уроку
Учитель проводить оцінювання учасників кожної групи, ґрунтуючись на участі кожного учня в практичній частині та активності на етапі звіту власної групи і обговорення роботи групи опонентів. Як ви думаєте, чи досягли ви мети уроку? Слово надається учням.

Вчитель: Дійсно, бази даних ви створили, отже, мета уроку досягнута. Тема вами засвоєна. З чим я вас вітаю і дякую за чудову роботу (Слайд 9).



VІІ. Домашнє завдання

Повторення матеріалу по темі.
Каталог: uploads
uploads -> Правила прийому до аспірантури державної наукової установи «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини»
uploads -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
uploads -> Положення про аспірантуру Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського Загальна частина
uploads -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
uploads -> Положення правил прийому до нту "хпі" на 2016 рік правила прийому 2016 Організацію прийому до нту "хпі" та його структурних підрозділів здійснює приймальна комісія правила прийому 2016
uploads -> Програма та методичні вказівки з навчальної дисципліни історія науки І техніки для студентів усіх спеціальностей денної форми навчання
uploads -> Лекція № Тема лекції: Поняття мистецтва як частини культури
uploads -> Афінська держава та стародавня спарта у стародавній історії та культурі людства
uploads -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
uploads -> Освіта осіб з інвалідністю в Україні Тематична національна доповідь Київ -2010 Тематичну національну доповідь «Освіта осіб з інвалідністю в Україні»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка