Урок № 37
II. Ознайомлення з темою й метою уроку. Мотивація навчання
Завдання учням.
Прочитайте речення. Які розділові знаки треба поставити в ньому? Відповідь обґрунтуйте.
Але як Роман сільський парубок увійшов у город і проходив вузькою вулицею поглядаючи на невеличкі одноповерхові будиночки пооббивані дошками і помазані сірою фарбою то не знав у які саме двері має почати стукати. (За Б. Грінченком)
ІІI. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Робота в групах.
Опрацювавши матеріал, складіть лінгвістичну розповідь.
Група 1
Кома і тире при відокремленому означенні
Відокремлюються, виділяючись інтонацією при вимові та комами на письмі.
Правило
|
Приклад
|
Узгоджені поширені означення, а також здебільшого однорідні непоширені означення, якщо вони стоять після означуваного іменника.
|
Хліба, змиті дощем, яскраво зеленіли. (О. Гончар)
|
Узгоджені означення, що стоять перед означуваним іменником, відокремлюються лише тоді, коли вони мають додаткове обставинне значення.
|
Знесилений, кінь зупинився, важко дишучи. (О. Гончар)
|
Будь-які означення узгоджені й неузгоджені, поширені й непоширені в позиції перед означуваним словом і після нього, якщо вони відносяться до особового займенника.
|
Переляканий і розтривожений, я вискакую у затоплений місячною повінню двір. (М. Стельмах)
|
Постпозитивне означення (прикметниковий зворот), що здебільшого виражає постійну ознаку предмета — суб’єкта дії.
|
Румун, худющий, смаглий, з горбатим полупленим носом, дивився на Маковейчика, а той — на нього». (О. Гончар)
|
Декілька відокремлених означень, що стоять у кінці речення, можуть виділятися за допомогою тире.
|
З моря здіймалась хмара — чорна, важка, з суворими обрисами, схожа на гірські пасма. (О. Копиленко)
|
Поділіться з Вашими друзьями: |