Урок №39 Тема уроку. Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між його частинами



Скачати 21.59 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір21.59 Kb.
#65234
ТипУрок
Клас – 9 – Б

Дата проведення – 04.02

Урок № 39

Тема уроку . БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЙОГО ЧАСТИНАМИ.

Мета уроку : поглибити знання учнів про безсполучникове складне речення , ознайомити з основними ознаками БСР , смисловими відношеннями між його частинами ; розвивати увагу , пам’ять , уміння знаходити БСР у висловлюваннях , правильно інтонувати їх , аналізувати будову БСР , смислові відношення в них ; виховувати почуття патріотизму , любові до рідної землі.

Обладнання : підручник Заболотний О. В. : підр. для 9 кл. загальноосвітнього навч. закл. / О. В. Заболотний , В. В. Заболотний . – К. : Генеза , , 2009. – 240с., дидактичний матеріал , таблиця «Смислові відношення між частинами БСР» , ММЗ.

ХІД УРОКУ

Епіграф уроку :

Будемо щасливі й вдячні рідній землі : вона нагодувала й напоїла нас не тільки хлібом і медом , а й чистими думками і незлобними почуттями , любов’ю до людей , співчуттям до людського лиха , гнівом до ворога.

Олександр Довженко

І. Організація класу.

Ось ще один урок

Прийшов до нас за розкладом сьогодні.

Отож озброймось книгами й пером

І знов поринемо у мовную безодню.

А перепусткою для нас на урок нехай будуть відкриті душі й серця. Забудьмо про буденність і пориньмо в атмосферу тепла та приязні. Увійдемо в світ неповторної мелодії ніжного українського слова.



ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. « Я – редактор» ( індивідуальна робота біля дошки ).

Сьогодні потрібно нам глибоко усвідомити , що ми будуємо нове суспільство , яке створює умови для найповнішого розквіту кожної людини.



Завдання : виправити помилки , побудувати структурну схему , визначити вид речення ( у реченні підкреслено члени речення , надписано частини мови , але зроблено декілька помилок , які учень повинен виправити ).

2. « Я – редактор» ( індивідуальна робота біля дошки ). Завдання : виправити помилки , допущені при написанні слів , підкреслити орфограми у словах : духмяний , торф’яний , пів яблука , пів ‘Нетішина , контрастний , захистний , баластний , росписка , безхарактерний , прекордоний , приміський . прибережний , сфотографувати , зробити.

Лінгвістична задача : торф’яний – духмяний?

3. Графічний диктант.

Завдання : позначити цифрою 1 СПР з 1 підрядним , а цифрою 2 – СПР з кількома підрядними.

1. Хто не знає свого минулого , той не вартий майбутнього.

2. Хто не шанує видатних людей свого народу , той сам не годен пошани ( Максим Рильський ).

3. Щоб глибоко збагнути душу народу , треба знати його історію , його майстрів слова ( з журналу ).

4. Людина тим і велика , що прямує дорогами , які ми називаємо життям ( з журналу ).

5. Сповнюєшся високістю простору , що облягає тебе , і відчуваєш , що ти не в силі не любить цей рідний куточок землі ( Євген Гуцало ).

Відповідь : 1, 1, 1, 2, 2.

4. Відшукай « зайве» речення :


  1. Чому ми такі прибиті та принижені, що іноді боїмося перед чужинцями признатися , що ми великий український народ ( Чайковський ).

  2. Нерідко нам колють очі , що це така наша нація , яка не вміє дорожити своїм ( Гончар ).

  3. Хай же воскресне на зорі третього тисячоліття страдниця – Україна , вона зазнала так багато лиха на землі ( Гончар ).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. « Знаю – бажаю вивчити».

2. Реклама – презентація «БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ».

3. Зорові схеми – опори : «СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЧАСТИНАМИ БСР»

4. «Втрачена інформація» .

Робота з підручником ( с. 118 – 120 ) .



5. Мозковий штурм .

Що спільного і відмінного у БСР і ССР та СПР ?



V. Закріплення знань , умінь і навичок.

Робота з підручником:

1. Вправа 218 ( робота у парах ).

Завдання : відшукати у тексті БСР , визначити смислові відношення між частинами.



2. Вправа з ключем.

Вправа 220 .

Завдання : виписати послідовно спочатку БСР з однорідними частинами , а потім – із неоднорідними.

Ключ : у виписаних реченнях підкреслити першу букву першого слова . Якщо правильно виконано завдання , то з підкреслених букв прочитаємо назву річки , що протікає на Полтавщині ( Ворскла ).



3. Вибірковий диктант.

Ми , українці , тяжко несемо через усю історію хрест своєї долі , бо і досі в складній боротьбі здобуваємо собі на власній землі і рідну школу , і незалежну Україну.


Ми – нація , яка споконвіку прагне багато знати , а це утверджує нашу віру , що вічно будемо на цій землі.
Нас віками мордували , палили і різали , нищили і гноїли в концтаборах , морили голодом і розстрілювали , ми ж відроджуємося , живемо , ростемо , дужчаємо , воскресаємо з вічності і сяємо на світовому небозводі…

Завдання : побудувати структурну схему БСР.



4. Визначити смислові відношення між частинами БСР :

1. Хочеш жити в Україні – вивчи її мову ( О. Лупій ).


2. Повторюю з гордістю сина : для мене лишається дивом із див моя Україна ( О. Лупій ). 3.Вільну Україну не скують кайдани :
В оборону волі наше військо стане,
Заревуть гармати , закричать шаблі –
Не дамо в наругу рідної землі !

5. Орфоепічна зупинка.

Одинадцять , читання , курятина , дата , подруга, випадок , спина , олень , дрова , батьківський , залоза , колія.



VІ. Підсумок уроку.

1. Гра « Вірю – не вірю».

2. Рефлексія.

Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці ? Чи всі завдання , які ставили перед собою , виконали ? Які були труднощі ? Що було для вас найцікавіше ?



Рефлекторні картки ( зелена – працював добре , своєю роботою задоволений ; жовта – виникли деякі труднощі ; червона – було складно , потрібна допомога вчителя ) .

VІІ. Домашнє завдання : $ 22 , вправа 227.

Нетішинська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 4

Міське методичне об’єднанння вчителів української мови та літератури

Відкритий урок

з української мови у 9 класі на тему :

«БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ.

СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЙОГО ЧАСТИНАМИ»

Підготувала

вчитель української

мови та літератури

Бондарь Н. Г.

2015
Скачати 21.59 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка