Урок 5 Запитання Для чого призначені глобуси та географічні карти?



Дата конвертації21.09.2018
Розмір6.74 Mb.
#50129
ТипУрок

Поняття моделі. Типи моделей

За новою програмою


Урок 5

Запитання

  • Для чого призначені глобуси та географічні карти?
  • Хто такі модельєри? Що створюють представники цієї професії?

Розділ 2 § 2.1
  • Які дослідження з географії ви проводили в 6-му класі?

Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

У житті людини важливе значення має вивчення властивостей предметів та явищ навколишнього світу. Людина вивчає властивості рослин і ґрунтів, щоб з’ясувати, за яких умов можна отримати найкращий врожай.

Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

Для того щоб зробити прогноз погоди, потрібно вивчати властивості руху повітряних мас.

Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

Для досягнення високих результатів у спорті потрібно знати властивості організму людини.

Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

Діяльність людини, спрямовану на вивчення властивостей об’єктів навколишнього світу та їх зв’язків з іншими об’єктами, називають дослідженням.

Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

Множину всіх предметів, властивості яких і відношення між якими розглядаються в межах деякого дослідження або в процесі діяльності, називають предметною областю.

Предметна галузь


Предметна галузь — сукупність всіх об’єктів, властивості яких і відношення між якими розглядаються у відповідній галузі.

Предметну галузь часто називають галуззю дослідження, областю вивчення чи колом інтересів. В англійській мові це Field of Study.

Розділ 2 § 2.1


Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

Наприклад, під час дослідження туристичних маршрутів, які можна прокласти для ознайомлення з історією та культурою рідного краю, до предметної області входять транспортні шляхи, визначні місця, історичні та культурні пам’ятки вашого краю.

Поняття предметної області


Розділ 2 § 2.1

А під час вивчення чинників, які впливають на погоду, предметна область охоплює атмосферу Землі, вплив на неї Сонця, океанів і діяльності людини.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

Не завжди можна або доцільно досліджувати самі предмети або явища безпосередньо. Наприклад, неможливо виміряти безпосередньо розміри та масу Місяця для вивчення його впливу на морські припливи та відпливи.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

Недоцільно починати будувати міст через річку, не визначивши попередньо, які матеріали забезпечать необхідну міцність цієї споруди.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

У цих випадках досліджують не самі об’єкти, а спеціально створені моделі цих об’єктів або явищ.

Модель — спрощене подання реального об’єкта, явища чи процесу.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

Люди створюють моделі одягу для знаходження нових силуетів і напрямків моди, моделі літаків для з’ясування умов, що забезпечать надійність їх польоту, моделі архітектурних комплексів для вивчення їх сумісності з уже існуючими тощо.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

Моделями об’єктів є знайомі вам карта України і глобус у кабінеті географії, моделі органів людини в кабінеті біології, план спортивного майданчика школи, словесний опис незнайомої вам людини. Моделями явищ є малюнок веселки, звукозапис співу птахів, відеозапис північного сяйва.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

Якщо об’єкт або явище має багато різноманітних властивостей, то створюють його модель, яка обов’язково має ті властивості, що досліджуються. Інші властивості, несуттєві для даного дослідження, можуть бути в моделі відсутні. Наприклад, глобус має форму, наближену до форми земної кулі, подібне до земного розташування

континентів, океанів, країн тощо, а розміри, рух повітряних мас, солоність води в океанах є несуттєвими для багатьох географічних досліджень.

Поняття моделі


Розділ 2 § 2.1

Таким чином, модель об’єкта або явища – це новий об’єкт, який має властивості об’єкта або явища, суттєві для даного дослідження.

Об’єкти та явища досліджуються з різних точок зору, і тому для кожного з них можуть існувати різні моделі. Це залежить від того, які саме властивості досліджуються. Так, різними будуть моделі людини в дослідженнях фізика, біолога, лікаря, модельєра. Глобус і географічна карта світу є різними моделями нашої планети.

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1

Моделі можна класифікувати за способом подання, за галузями використання та за значеннями інших властивостей.

За способом подання моделі розподіляють на:

Матеріальні

Інформаційні

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1

Матеріальна модель – це модель об’єкта або явища, подана у вигляді його предметної копії. Іграшки, опудала тварин, манекени, муляжі, глобус, макет водяного млина – усе це приклади матеріальних моделей.

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1

Інформаційна модель – це модель об’єкта або явища, подана у вигляді його опису. Наприклад, карта земної кулі, портрет письменника, хімічна формула речовини, твір з описом дощу, фотографія блискавки – це приклади інформаційних моделей.

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1

Інформаційні моделі за формою подання розподіляють на:

словесні – усні та письмові описи;

графічні – рисунки, креслення, піктограми, карти тощо;

структурні – таблиці, графіки, діаграми, схеми тощо;

математичні – формули, рівняння, нерівності, функції тощо

спеціальніхімічні формули, нотні записи, записи шахових партій тощо

Приклади інформаційних моделей


Розділ 2 § 2.1

Приклади інформаційних моделей


Розділ 2 § 2.1

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1

За галузями використання моделі розподіляють на:
  • навчальні – наочні прилади, тренажери, що створюються для навчання, наприклад тренажер для навчання пілотів, та інше;

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1
  • дослідні – створюються для дослідження об’єкта або явища з метою передбачення можливих значень його властивостей; як правило, це зменшені або збільшені копії об’єк та, що створюється, наприклад модель крила літака для визначення підйомної сили, що діє на нього, тощо;

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1
  • науково-технічні – створюються для наукових досліджень об’єктів та явищ, наприклад модель руху планет Сонячної системи, та інші;

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1
  • ігрові – військові, економічні, спортивні, ділові ігри, які створюються для розробки та перевірки різноманітних стратегій поведінки, та інші.

Типи моделей


Розділ 2 § 2.1

Домашнє завдання


Розділ 2 § 2.1

Проаналізувати

§ 2.1 ст. 35-39

Фізкультхвилинка


Розділ 2 § 2.1

Працюємо за комп’ютером


Практичне завдання

Використання моделей людьми

Розділ 2 § 2.1



Дякую за увагу!

За новою програмою


Урок 5
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка