Урок №7 Тема. Виразні силуети. Виготовлення аплікації з природних матеріалів. Сімейка грибів



Дата конвертації05.11.2018
Розмір95.5 Kb.
ТипУрок
Образотворче мистецтво
Клас 1
Назва розділу: Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі.
Урок №7
Тема. Виразні силуети.Виготовлення аплікації з природних матеріалів. Сімейка грибів.


Підготувала вчитель

початкових класів

Лисичобалківського НВК

Цісельська Наталія Анатоліївна

Тема . Виразні силуети. Виготовлення аплікації з природних матеріалів. Сімейка грибів.

Мета. Надавати учням початкові знання про силуетні форми; продовжувати формувати первинні навички роботи в техніці аплікації; ознайомлювати з техніками аплікації з природних матеріалів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання. Простий олівець і гумка; засушені листя і трави; клей ПВА;пензлик для клею; серветки; коробочка для елементів аплікації.

Хід уроку
І. Організація класу

1 Привітання

Ніжний погляд, добре слово

Зігріває кожен день.

Діти, привітаємось



  • Добрий день!

А щоб гарний настрій мати

Треба друзів також привітати.



(Діти стають у коло, передаютьодин одному кульку і посміхаючись вітаються)

2 Перевірка готовності до уроку
3 Упорядкування робочих місць

II. Актуалізація опорних знань і вмінь:

  1. Бесіда за запитаннями

  • Який вид образотворчого мистецтва має справу з лініями та силуетами?

  • Ви вже знаєте, що графіка — це невибагливе мистецтво, якщо ми маємо на увазі малюнок. Але малюнок — це не завжди мистецтво.

  • Людей, які малюють, можна побачити не лише в майстерні Художника. Люди малюють у будь-якій обстановці, на будь-якій поверхні, будь-якими матеріалами. Малюють на уроках, на тротуарах, на піску, вологій землі... Малюють дорослі й діти, малюють для справи і просто так... Малювати можна не лише на будь-чому, але і чим завгодно — цвяхом, паличкою, пальцем на піску.

  • Які засоби виразності дарує нам графіка?

  • Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, створюючи лінійне зображення?

  • Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями?

III. Пояснення нового матеріалу:

  1. Пояснення вчителя




  • Якщо прикласти руку до яскраво освітленої шибки або розглядати її проти світла, то видно темний силует руки.

  • Слово «силует» з’явилося майже 300 років тому. Це прізвище француза, який вирізав різні фігурки з паперу і дарував їх знайомим. Силуети всім подобалися, тому що у такий спосіб можна було робити портрети людей у профіль (нібито дивлячись на них збоку, коли видно обриси — ніс і підборіддя). Ці портрети були значно дешевшими, ніж намальовані фарбами, виготовляли їх швидше. Після винаходу фотографії про силуети майже забули. Лише поодинокі художники робили їх для прикрашання книг і власного задоволення.

  • З допомогою силуету можна зобразити навколишній світ через різницю світлого і темного. СЛАЙД 2

  • Проте силуетні зображення можна створювати не лише за допомогою графічних матеріалів. їх можна вирізувати з кольорового паперу. Можна заповнювати контур дрібними природними (насіння, пісок) або штучними матеріалами (бісер). А можна створювати силуетні зображення за допомогою висушеного різнокольорового листя.

  1. Фізкультхвилинка

Вправа «Зірочка»(виконується під супровід повільної музики).


  • А тепер трохи відпочинемо. Уявіть, що знаходимось за селом. Літо. Глибока ніч. Навколо тихо- тихо. Ми виходимо босоніж в сад. Ногам холодно і мокро, тому що трава покрита росою. Над головою чорніє безкрає небо, всіяне мільйонами зірок. І раптом під нашими ногами ми помічаємо маленьку зірочку! Вона впала з неба і загубилась в густій траві. Візьміть її в руки. Чи відчуваєте ви, яка вона холодна? Як же їй страшно і самотньо далеко від дому, від рідних... Ще трохи, і зірочка згасне, перетвориться на крапельку роси, а вранішнє сонечко висушить її... Подихайте у свої долоньки. Поділіться із зірочкою своїм теплом... Бачите, вона стала світити яскравіше...А тепер уявіть найщасливіщий день у своєму житті. Можливо - це ваш день народження. Можливо, день, коли ви отримали гарну оцінку. А може просто звичайний день, коли ви прокинулись вранці, поглянули на радісне сонечко і подумали: «Як добре жити на світі!» Поділіться із зірочкою своїм щастям. А тепер розкрийте долоні. Погляньте, який яскравий вогник горить перед вами! Тепер уже зірочка не згасне! Це ви подарували їй нове життя! Можна покласти зірочку в кишеню або подарувати другові. Можна відпустити...А я дарую зірочку всім вам! Будьте щасливі!

— Сьогодні на наш урок завітав Лісовичок. Він запрошує нас відвідати лісову галявину. Але спочатку, щоб вирушити у подорож, необхідно відгадати загадку, яку пропонує Лісовичок, щоб дізнатися, про що піде розмова на нашому уроці.


В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Може б, з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Гриб)




  • Ми вирушимо з вами до осіннього лісу! Там можна побачити безліч грибів. Вони ростуть у траві та під листям. Проте із задоволенням залишають свої схованки аби позувати таким художникам, як ви. СЛАЙД 3.

  • Отже, діти, Лісовичок запросив нас на гостину до грибного царства.

  • Хто з вас уже збирав гриби в лісі?

  • — Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні. Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зривати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісових звірів він — як ліки від хвороби.

  • Які гриби ви знаєте? СЛАЙД 4,5,6,7.




  • Знайдіть серед ілюстрацій силуети грибів. СЛАЙД 8, 9, 10.




СЛАЙД 11,12,13.

IV. Закріплення вивченого матеріалу:

  1. Пояснення до творчого завдання:

  • Сьогодні ми працюватимемо із засушеними листочками дерев і травами, які ви приготували вдома.

  • Згадайте: перед тим, як покласти листочки під прес, ви ретельно розгладжували їх, щоб не викривити форму рослин. Висохле листя — готовий матеріал для нашого уроку. Воно легко лягає на площину, що відповідає головній умові будь-якого декоративного зображення.

  • Для виконання роботи ми скористаємося технікою аплікації. Вона зручна тим, що природні або вирізані з паперу форми можна пересувати, додавати до них нові, прибирати зайві. Це полегшує . пошук різних варіантів композиції.

  • Наклеювати елементи потрібно лише тоді, коли кожен елемент займе своє місце і композиція цілком відповідатиме задуму.

  1. Фізкультхвилинка

Зранк угноми в ліспішли… (ходьба на місці)

По дорозі гриб знайшли… (Нахиляємося вперед, потім піднімаємося, при цьому руки тримаємо на талії)

А за ним то раз-два-три… (Нахиляємося вправо, вліво…)

Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)

І поки гриби збирали… (Нахиляємося, і руками намагаємося достати до пальців ніг)

Гноми в школу непопали…(Руками беремося за щоки і качаємо головою вправо, вліво…)

Побігли, поспішили… (Біг на місці, або по кругу)

І гриби всі погубили…(Присідаємо).


  1. Індивідуальна робота за творчим завданням:

Використовуючи засушене листя і трави, виконайте композицію «Сімейка грибів».

(Учитель звертає увагу учнів на те, що елементи мають бути схожими на природні форми не лише за силуетом, але й за кольором.) СЛАЙД 14, 15.



V.Актуалізація набутих знань

- Що таке силует?

- Звідки до нас прийшли ці зображення?

- На честь кого такі зображення отримали свою назву?



VІ. Підбиття підсумків

1. Перегляд і виправлення помилок у роботах учнів.

2. Демонстрування дитячих робіт.

3. Бесіда:



  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Чому навчилися?

  • Кому подаруєте свою аплікацію?

Каталог: uploads -> editor -> 5098 -> 407825 -> sitepage 30 -> files
files -> У майстерні скульптора
files -> У майстерні скульптора
files -> Кружляє листопад
files -> 4 клас (за новою програмою) Книжка для вчителя Черкаси
files -> Свідоме обрання колірного рішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Барви осені
files -> Урок 8 Л. Т. Дідук, вчитель початкових класів Мокрокалигірської загальноосвітньої школи
files -> Урок 11 Гавриш Валентина Миколаївна, вчитель початкових класів Шостаківського нвк тема: Гармонія архітектурних форм


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка