Урок до нас прийшов за розкладом сьогодні



Скачати 18.45 Kb.
Дата конвертації20.03.2017
Розмір18.45 Kb.
#12740
ТипУрок
  • Дієприслівник
  • 7 клас
  • Урок-лабораторія мислення
  • Автор презентації -
  • учитель української мови та літератури
  • Мар'їнської ЗОШ І - ІІІ ст. №2
  • Майорчикова Вікторія Вікторівна

Вступне слово вчителя.

  • - Учні!
  • Ще один урок до нас прийшов
  • за розкладом сьогодні.
  • Отож, давайте зробимо ще крок,
  • Щоб знов пірнуть у мовну цю безодню.
  • Бо мову, діти, забувати не гоже,
  • І дієприслівник нам у цьому допоможе!
  • Мета: закріпити знання учнів про дієприслівник, його ознаки, повторити правила написання дієприслівника з часткою не, вдосконалити орфографічні й пунктуаційні навички;
  • розвивати уяву, логічне, образне та критичне мислення, вміння сприймати і редагувати речення з дієприслівниковими зворотами, формувати активну пізнавальну мотивацію учнів, упевненість у власній спроможності самостійно здобувати знання;
  • виховувати повагу до народних звичаїв, любов до рідного слова.
  • Урок- лабораторія мислення на тему
  • "Дієприслівник"
  • Я калина, я краплина
  • твого серця, Україно!

Самооцінка знань.

  • Я вважаю, що зміг вивчити і запам’ятати на ……… балів:
  • поняття про дієприслівник, його ознаки та синтаксичну роль;
  • види дієприслівників і творення їх;
  • правила написання не з дієприслівниками;
  • дієприслівниковий зворот, розділові знаки при ньому
  • - Юні мовознавці! Вітаю вас у своїй лабораторії мислення. Сьогодні ми поговоримо про калину. А ще я хочу дізнатись, як ви засвоїли тему: «Дієприслівник». Пропоную вам виконати творчо-мисленнєві вправи у моїх лабораторіях. Кожний, хто правильно відповість, отримає по одному балу за кожну відповідь, а в кінці уроку ми підсумуємо ваші результати. Успіхів вам!
  • Слово Лінгвіста
  • Розповісти про дієприслівник за таблицею.
  • Виступ творчого Лінгвіста
  • Дієприслівник
  • Додаткова дія
  • Д
  • і
  • є
  • с
  • л
  • о
  • в
  • о
  • залежні слова
  • вид
  • час
  • П
  • р
  • и
  • с
  • л
  • і
  • в
  • н
  • и
  • к
  • обставина
  • Що роблячи?
  • Що робивши?
  • Що зробивши?
  • Відповісти на запитання і передати мікрофон наступному.
  • Що таке дієприслівник?
  • Які ознаки має від дієслова?
  • Які ознаки має від прислівника?
  • На які питання відповідає?
  • А що утворює дієприслівник разом із залежними словами?
  • Чим дієприслівник виступає в реченні?
  • " Мікрофон"
  • - ючи
  • - вши
  • - ши
  • - ачи
  • - вшись
  • - ячи
  • - учи
  • - ячись
  • У Лінгвіста розірвався листок, залишилася тільки друга половина слів. Допоможіть йому відтворити слова, розподіливши їх у дві колонки:
  • недоконаний доконаний вид
  • Лабораторія
  • "Слова-мандрівники"
  • Доберіть до слова виголосивши синоніми-дієприслівники.
  • “Хто більше і швидше?” – запитує Лінгвіст.
  • Вимовивши, промовивши, кажучи, подейкуючи, оповідаючи, розповідаючи, бесідуючи, балакаючи, говорячи, промовляючи, базікаючи, патякаючи, розговоривши…
  • Складіть із двома з них речення.
  • Лабораторія "Аукціон"

Мудрий Лінгвіст пропонує вам виконати цікаві завдання.

  • Мудрий Лінгвіст пропонує вам виконати цікаві завдання.
  • “Тематичні терміни”.
  • Запишіть терміни, які ви вивчили по темі “Дієприслівник”
  • 2.Самостійна робота. Запишіть речення, розставляючи розділові знаки при дієприслівниковому звороті, підкреслити члени речення.
  • Варіант І.
  • Не взявшись за сокиру хати не зробиш. Не спитавши броду не лізь у воду. Не працюючи ситий не будеш. Не бажаючи образити скажу.
  • Варіант II.
  • Не посіявши не пожнеш. Не нагнувшись гриба не знайдеш. Не маючи гербового вживай простого. Не хвалися йдучи у бій.
  • Лабораторія "Цікавинка"
  • Лінгвіст пропонує вам знайти мовні помилки
  • у рекламному тексті.
  • Червона калина від ста хвороб лікує.
  • Якщо вас огорнуло не бажання будь-що робити не забувайте про калину. Скуштувавши бабусиних пиріжків з калиною ви неодмінно станете бадорішими. А може ви роздратовані? Ви одразуж заспокоїтесь випивши відвар із кори калини. А додавши червоних плодів з цукром чи медом до гарячого чаю ви позбавитесь заздрошчів злості пихатості. Не забувайте! Сік калини дуже користний як косметичний засіб. І звичайнож посадивши калину на своєму обійсті будьте певні:
  • ніяке лихо непереступить поріх
  • вашої хати.
  • Про що ми дізнались із цього тексту?
  • Яка тема і основна думка тексту?
  • Складіть “сенкан” до слова калина.
  • Запишіть по пам’яті усі дієприслівники
  • Лабораторія "Рекламна пауза"
  • Робота в парах
  • Користуючись словником, пояснити значення фразеологізмів, увести їх у речення.
  • Засукавши рукава –
  • Чухаючи потилицю —
  • Склавши руки —
  • Шукаючи кістки в молоці —
  • Поклавши руку на серце —
  • Обливаючись потом —
  • Братися ревно до роботи; задуматися, не знаючи, що робити; бути пасивним, не діяти; шукати те, чого знайти не можна; щиро, чистосердечно; дуже важко працювати.
  • Лабораторія "Фразеологічна"
  • Записати речення, прибравши риску, пояснити правопис НЕ з
  • дієприслівниками.
  • 1) Не\нагнувшись, гриба не знайдеш.
  • 2) Не\хтуючи честю, не вбережеш совісті. +
  • 3) Не\працюючи, не будеш ситим.
  • 4) Не\славлячи інших, соромиш себе.
  • 5) Не\навидячи ближніх, оскверняєш себе. +
  • 6) Не\розтрощивши горіх, не смакуватимеш зернятком
  • Лабораторія "Орфографічна"
  • Гра «Так/ні»
  • 1. Дієприслівник - це особлива форма дієслова, що вказує на додаткову дію.
  • 2. Дієприслівники поєднують риси дієслова та прислівника.
  • 3. Дієприслівники бувають тільки доконаного виду
  • 4. Дієприслівники змінюються в теперішньому і минулому часі.
  • 5. Дієприслівники недоконаного виду утворюються за допомогою суфіксів ши -, вши -
  • 6. Слова «опадаючим, «квітнучи», «радіючи» - дієприслівники недоконаного виду.
  • 7. Дієприслівники завжди пишуться з НЕ окремо
  • 8. Дієприслівники разом із залежними словами утворюють дієприслівниковий зворот.
  • 9. В реченні дієприслівники виступають обставиною.
  • 10. В реченні «Хлопець сидів склавши руки» ставиться кома
  • 11. Дієприслівники «не/хтуючи», «не/волячи», «не/навидячи» пишуться з НЕ окремо
  • 12. Збагнувши, опустившись, знайшовши - дієприслівники доконаного виду.
  • Грайлива лабораторія
  • Анкета “Мікрофон”.
  • Закінчити речення, передаючи мікрофон наступному.
  • На уроці я:
  • дізнався...
  • повторив...
  • навчився...
  • зрозумів …
  • зробив успіхи...
  • труднощі я відчув...
  • я не вмів, а тепер умію...
  • мене захопило...
  • творити на уроці...
  • мислити на уроці…
  • Лабораторія "Підсумково-рефлексійна"
  • 1. Творчий відпочинок. (12 – 10 балів)
  • Написати твір-мініатюру на тему:
  • «Про що розповіла мені калина за вікном?»,
  • використовуючи опорні словосполучення:
  • затамувавши подих;
  • опустивши додолу важкі віти;
  • весело наспівуючи;
  • мріючи про весну;
  • згадуючи тепле літечко.
  • 2. Пошукова робота: виписати до 10 висловів з дієприслівниками з творів усної народної творчості. (8 – 10 балів)
  • Ви сьогодні потрудились на славу. І дуже хотілося б, щоб ви шанували одвічні українські символи. Адже кущ калини біля батьківської хати - це наш духовний світ, потяг до своєї землі, свого берега, своїх традицій.
  • А сьогоднішній урок довів нам, що «Без верби і калини нема України», а без знань немає щасливого майбутнього.
  • Посадіть калину коло школи,
  • Щоб на цілий білий світ
  • Усміхалась щиро доля,
  • Материнський ніжний цвіт.
  • А щоб цвіт її не стерся,
  • Не зів'яв у спориші,
  • Посадіте коло серця,
  • Щоб цвіла вона в душі.
  • Антоніна Листопад
  • Підсумкове слово Лінгвіста
  • Урок закінчено!
  • До побачення!

Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію

Скачати 18.45 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка