Урок-дослідження 1 клас повітря. Вітер мета



Дата конвертації27.11.2018
Розмір69 Kb.
ТипУрок
Урок-дослідження 1 клас

ПОВІТРЯ. ВІТЕР
Мета: Ознайомити учнів з властивостями повітря, з силою вітру та її використанням;; вчити працювати у групах і парах; розвивати спостережливість, вміння доводити свою думку; викликати бажання дбати про чистоту повітря.
Обладнання: . Склянки з водою, трубочки, порожні пляшечки, надувні кульки і надувні предмети, свічки, вентилятор, таблиці, модель повітря­ного змія, іграшка «Віхола».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вітання з гостями.

2.. Азбука настрою дітей
П. Актуалізація опорних знань.

— Діти, у мене теж гарний настрій. Я дуже зраділа, отримавши листа для нашого класу і бандероль. Дозвольте зачитати листа.

«Невидимко поруч з нами.

Вмійте відшукать мене.

Постарайтеся дізнатись

Про моє життя земне.

Як зумієте на славу

Дружно всі попрацювати,

Обіцяю приз-сюрприз

Вам від мене передати.

Невидимко».

- Дітки, а ви хочете познайомитися з Невидимком? Отже, ми спочат­ку відгадаємо, хто він, а потім дізнаємося про нього більше. На допомогу Невидимко прислав нам ребус.






Тря тря
Тря тря

Давайте розгадаємо ребус.

— Так, діти, це повітря. Це і є наш Невидимко. (Вивісити тему уроку «Повітря»))
ПІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Сьогодні на уроці ми з вами будемо вивчати багато цікавого про повітря. Пізнайко пропонує нам працювати в парах, у групах, по підруч­нику і зошиту. Нас чекають цікаві хвилинки. Ми поповнимо нашу слов­никову скарбничку. Будемо вчитися спостережливості, вміти доводити свою думку.



IV. Вивчення нового матеріалу.

1.. Проведення дослідів. Робота у групах.

(Діти вибирають свою групу за кольором кружечків на партах і кольо­ром кульок біля столиків для дослідів))
Дослід 1 . Опустіть порожню пляшечку у посудину з водою. Що ви по­бачили? (Бульбашки)
Дослід 2. Опустіть трубочку у склянку з водою і подміть у неї. Що ви помітили? (Бульбашки)
Дослід 3.. Вкиньте у склянку з водою грунт, а у іншу склянку — цукор-рафінад.
2.Висновок , який роблять діти. У воді з'явились бульбашки — це повітря. Воно є у воді (бо на стінках склянки з водою теж є бульбаш­ки) , у грунті, у цукрі -рафінаді, ним ми дихаємо і видихаємо.

(Висновки з дослідів діти записують у зошити).
3. Бесіда про повітря.

Повітря є скрізь. Воно заповнює подвір'я, приміщення, тріщини і щілинки у предметах.

— Де працює Невидимко?

(Діти розповідають за малюнками у підручниках і за таблицями: повітрям наповнені шини, ним надувають багато предметівчовни, ря­тувальні круги)

Повітря потрібне людям, тваринам і рослинам. Всі живі організми не можуть жити без нього. Повітря прозоре і безбарвне. Наша планета з усіх боків оточена шаром повітря.

- А чому ж небо блакитне? (Небо – це товстий шар повітря, освітлений сонцем).

- Ми хочемо дихати чистим повітрям?

- А що забруднює повітря? (Вихлопні гази машин і механізмів, заводи, спалювання опалого листя тощо).

- А що очищає повітря? (Рослини)

— Ми не можемо вирішити проблеми шкідливих викидів в атмосфе­ру, але можемо дбати про чистоту повітря в класі і вдома. Давайте по­думаємо, як це зробити.

(Провітрювати кімнату, дбати про її озеленення, частіше бувати на свіжому повітрі)
4. Бесіда про вітер.

(Пропонувати учням помахати листочком біля обличчя))

— Що ви відчули? (Вітерець)

— Відшукати у підручнику, що таке вітер.

Вітер — це природний рух повітря. Повітря рухається навіть тоді, ко­ли ми не помічаємо його.

(Пропонувати побачити рух повітря в класі. Один учень пускає мильні бульбашки, і діти бачать їхній рух)

Повітря рухається так, як тече струмок. Але повітря часто змінює на­прям руху і силу. Вітер можна створити штучно.



(Включити вентилятор, продемонструвати дітям слабий і сильний вітеррух повітря)
5. Загадка. книги читає учень).

Летить коник, басує.

Полем-долом пустує,

Ніхто його не впіймає

І не загнуздає. (Вітер).
V. Осмислення знань.

1. Робота з підручником, таблицями, картиною.

— Повітря виконує роботу. Яку саме? (Допомагає запустити повітряного змія. З його допомогою можна змолоти зерно. За допомогою вітру пливе вітрильник.



Вітрова електростанція виробляє електроенергію).

— Повітря ми не бачимо, а вітер можемо побачити, почути і відчути. Подивіться на картину на стіні і визначте: є вітер чи нема.


2. Фізкультхвилинка.

Віє вітер нам в лице.

Захиталось деревце.

Вітерець все тихше, тихше.

Деревце все вище й вище.
3. Робота у групах.

Завдання 1-й групі. Підібрати ознаки вітру. (Діти підбирають)

Влітку: легкий, теплий, пустотливий, свіжий, легенький, сухий.

Взимку: морозний, рвучкий, крижаний, злий, дошкульний, холодний.
Завдання 2-й групі. Прочитати, як змальовано вітер у віршах Т.Г.Шевченка.

По діброві вітер виє.

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю.

До самого долу.
Реве та стогне Дніпр широкий.

Сердитий вітер завива.

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.


Вітер з гаєм розмовляє,

Шепче з осокою.

Пливе човен по Дунаю

Один за водою.
Сонце гріє. Вітер віє

З гори на долину.

Над водою гне з вербою

Червону калину.


Завдання 3 – й групі. Попрацювати з тлумачним словником і пояснити значення вітрів різної сили.
Бурясильний вітер з грозою, дощем чи снігом.

летить на чорному кон.і

Чорна дуря в чорному вбранні!

Чорні хмари небо облягли.

Трави захитались, полягли...)
Буревій — дуже сильний вітер, ураган.

(Буревій свистів без тями

Поміж вільхами й дубами:

«Поламаю, потрошу, напущу на все дощу!»)
Віхола — сильний вітер зі снігом.

(На білих конях віхола

В село моє заїхала.

Линемо крізь віхолу

З радісною втіхою)
Вихор — сильний крутовин рух вітру.

(Дядько вихор по землі примчав

Грушу обтрусив і витовк рядку)
Завдання 4-й про вітер. (Діти пояснюють значення)

• Шукай вітра в полі

•Летить, як вітер.

• Вітер в голові.

• Бажаю попутного вітру.

Перевірка роботи у групах.

(На дошці вивішені малюнки до слів «буря», «буревій», «віхола», «вихор»; написи (синоніми) під словом «вітер». Під час перевірки роботи груп розповісти дітям про вітер – шквал, бору, мусони, торнадо, вітер-афганець. Продемонструвати дитячу іграшку «Віхола»)
4. Гра «Який малюнок зайвий?»

- Вітер малюють художники.

Намалюю вітер тихий, ніжний.

Намалюю грозовий і сніжний.

Вітер, що здіймає грізні хвилі,

І вітрець між квітами на схилі.



(Розгляд малюнків осіннього і зимового вітру. Розгляд серії малюнків. Діти відшукують зайвий).

Вітри бувають різні: добрі і злі. Вони можуть приносити користь і робити шкоду.

- Давайте подивимося на малюнки і визначимо корисну або шкідливу роботу вітру.
5. Складання Сенкана до слова «вітер».
6.Відповіді на запитання Чомусика.

- Чому не тоне у воді м’яч?

- Чому холодний сніг гріє землю?

- Чому людина довго не може перебувати під водою, адже у воді є повітря?


7.Занесення нових слів у «Словникову скарбничку».
VI. Підведення підсумків роботи.

- Перевіримо, чи всі завдання Пізнайка виконали? (Так!)

- Що сподобалося на уроці?

(Відкривання бандеролі з подарунком Невидимка – повітряного змія. Демонстрація роботи саморобного вітрячка).

- На уроці образотворчого мистецтва ми будемо малювати повітряних зміїв. На трудовому навчанні виготовимо такі вітрячки. А на екскурсії запустимо цього змія.



(Лідери груп говорять слова гостям).

  • Нехай вітер лиш попутній віє.

  • І збуваються всі заповітні мрії.

  • Дихайте завжди на повні груди.

  • Хай вас люблять і шанують люди.

  • Діток добру й розуму навчайте.

  • З радістю до школи поспішайте.

Вчитель

Скоро продзвенить дзвінок,

Бо закінчиться урок,

За який спасибі всім:



І дорослим і малим.
Каталог: uploads -> editor -> 7520
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
7520 -> Старокостянтинівський районний методичний кабінет
7520 -> Збірник позакласних заходів з англійської мови


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка