Урок «Гідросфера» Урок-гра «Щасливий випадок»



Скачати 27.64 Kb.
Дата конвертації26.10.2018
Розмір27.64 Kb.
ТипУрок
Тернопільська загальноосвітня школа I-III ступенів № 2

Тернопільської міської ради Тернопільської області


Урок «Гідросфера»

Урок-гра «Щасливий випадок»

Підготувала і провела

у 6-А класі

вчитель географії

Корнійчук О. М.
Мета:

  • розширити і поглибити в учнів знання оболонку землі;

  • розвивати вміння учнів, поєднувати знання з географії з іншими науками. Привчити учнів до виступу перед чисельною аудиторією;

  • виховувати в учнів дотепність, кмітливість, увагу. Здійснювати екологічне виховання.

Тип уроку: поширення,поглиблення й систематизації знань й умінь.

Метод: частково-пошуковий.

Обладнання: фізична карта світу і України, роздатковий матеріал.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

2. Вступне слово вчителя.

Ми завершуємо вивчати тему «Гідросфера». Всі неодноразово в своєму житті переконувалися в живу, «що без води ані туди, ані сюди». Сьогодні на уроці ми підведемо підсумок даної теми у вигляді гри «Щасливий випадок». Де ви повинні проявити увагу, кмітливість, дотепність, вміння працювати з атласом і контурною картою, покажете свої знання з номенклатури і термінології.

Гра складається із таких конкурсів:


  1. Розминка «Наші-ваші»

Під час якої прозвучать 22 запитання. Яка команда швидше піднімає руку, та і буде відповідати. За повну відповідь команда отримує 1 бал.

  1. «Заморочка з бочки»

Командам пропонується запитання з пачки(бочки) на 1 обдумування 1 хвилина, за правильну відповідь 1 бал.

  1. «Ти мені я тобі»

Команди задають запитання, оцінюється і запитання і правильна відповідь.

  1. «Музичний»

Команди по черзі виконують пісні (українські народні), де зустрічаються назви річок, озер, морів (з допомогою, під супровід вчителя музики).


  1. «Однодумці»

Команди отримують по 3 завдання на виконання дається 3 хвилини, журі оцінює відповіді по 1 балу.

  1. «Темне лоша»

Цікаві 3запитання від вчителів різних кафедр (української літератури, зарубіжної літератури, географії). Яка команда знає відповідь піднімає руку, правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. «Розумники»

Конкурс капітанів. Команда показує свої знання номенклатури, кожен учасник, таким чином заробляє додаткові бали для команди.

  1. «Гідросфера» - кросворд, по значеннях термінів, які стосуються даної теми. Правильна відповідь 1 бал.

Оцінювати гру буде журі у складі …

За кожну правильну відповідь команди заробляють капельки, по яких ми будемо підводити підсумки уроку.

Розпочнемо із девізів команд.

Перша команда «Юні географи»

Ми юні географи

Хочемо все знати

Читаємо, вивчаємо,

Щоб орієнтир вміло тримати.

Друга команда «Глобус»

Глобус – це наша земля

Загадкова й прекрасна,

Щоб на най щасливо жити

Треба нею дорожити

Розминка


  1. Найбільший океан?(Тихий)

  2. Найсолоніший океан?(Індійський)

  3. Найбільший острів?(Гренландія)

  4. Найтепліший океан?(Тихий)

  5. Найбільший півострів?(Аравійський)

  6. Наймілкіший океан?(Північний льодовитий)

  7. Найбільший жолоб у водах світового океану?(Маріанський)

  8. Найвищі гори світу?(Гімалаї)

  9. Найсолоніше море?(Червоне)

  10. Найбільша тепла течія?(Гольфстрім)

  11. Найхолодніша течія?(Західних вітрів)

  12. Найдовша ріка світу?(Ніл)

  13. Найглибше озеро світу?(Байкал)

  14. Найповноводніша ріка світу?(Амазонка)

  15. Найвищий водоспад?(Анхель)

  16. Найменший материк?(Австралія)

  17. Найширша протока?(Дрейка)

  18. Найбільша затока?(Бенгальська)

  19. Найбільше море?(Аравійське)

  20. Найбільша пустеля?(Сахара)

  21. Найвищі хвилі?(Цунамі)

  22. Найбільша річка в Україні?(Дніпро)

«Заморочка з бочки»

  1. Назвіть материк який омивається водами 4-х океанів?(Євразія)

  2. Який материк омивають всі океани крім Північно-Льодовитого?(Антарктиду)

  3. Яка протока сполучає 2 моря, 2 океани, відокремлює 2 материки, 2 держави?(Баренсова)

  4. Два внутрішніх моря двох океанів сполучає канал?(Суецький)

«Ти мені – я тобі»

Запитання:



Перша команда

  1. Яку протоку змушений був перетинати д’Артанян, щоб привезти підвіски королеві Франції?

Відповідь: Ла-Манш, яка розділяє материк Євразію з островом Великобританія.

  1. Поясніть, чому океанічна вода не замерзає при температурі 0 градусів С?

Відповідь: по причині солоності.

Друга команда

  1. Які кольорові річки та моря вам відомі?

Відповідь: Моря: Біле, Чорне, Червоне, Жовте.

Ріки: Білий та Голубий Ніл, Оранжева.



  1. Які хвилі мчать із швидкістю реактивного літака?

Відповідь: Хвилі-Цунамі.

«Музична пауза»

  1. «Реве та стогне Дніпр широкий»

Реве та стогне Дніпр широкий

Сердитий вітер завива



  1. «Ще не вмерла Україна»

Станем браття в бій кривавий

Від Сяну до Дону



  1. «Ой під вишнею, під черешнею»

Купую собі хатку

І ще сіножатку

І ставочок і млиночок

І Вишневенький садочок



  1. «Черемшина»

Ось і вечір вівці біля броду

З Черемошу п’ють холодну воду



  1. «Їхав козак за Дунай»

Їхав козак за Дунай

Сказав дівчино прощай



  1. «Місяць на небі зіроньки сяють»

Місяць на небі зіроньки сяють

Тихо по морю човен пливе



  1. «Їхали із Дону додому»

Їхали козаки із Дону додому

Підманули Галю забрали з собою



  1. «Як тебе не любити Києве мій»

Грає море зелене

Тихий день догора

Дорогими для мене

Стали хвилі Дніпра



  1. «Ще не вмерла Україна», - 2 команди разом

Чорне море ще всміхнеться

Дід Дніпро заграє

Ще на нашій Україні доленька настане

«Однодумці»


  1. Користуючись схемою, визначте за літерами (2 карточки – 2 команди – по елементах річки).

  2. Заповніть схему:

  • вод суходолу (першій команді);

  • вод світового океану (другій команді).

  1. Розгадати ребус і нанести річки на контурну карту:

  • річка Дунай(першій команді);

  • річка Дніпро(другій команді).

«Темне лоша»

Запитання від вчителів української мови і літератури:



  1. Про яку річку писав Т. Г. Шевченко

«Ріко який птах долетить до середини»

Відповідь: Дніпро

Запитання від вчителів зарубіжної літератури


  1. «Прощай все море! Не забуду

Твою красу, твої дари

І довго, довго чути буду

Твій шум в далекі вечори»

Відповідь: Чорне море.



  1. «В океані є річка. Вона не пересихає і в найсильніші посухи і не виходить з берегів навіть підчас найбільшої повені. Її береги та ложе з холодної вади, а бистрина – з теплої» - про яку річку писав американський вчений М. Ф. Марс?

Відповідь: Наймогутнішу у світі теплу течію Гольфстрім.

«Розумники»

  1. Від слова «водосховища» утворіть іменники.

Варіанти слів: вода, дах, вдова, сад, овід, соха, сова, диво, дощ, хаща, сода, хода, хаос, сховища, хвощ, вид, вдох.

  1. Поки капітани працюють, члени команди можуть заробити бали за знання номенклатури. Показують усі учасники команд по черзі:

  • Течія західних вітрів;

  • Берінгова протока;

  • Материк Африка;

  • Північний-Льодовитий океан;

  • Євразія;

  • Чорне море;

  • Австралія;

  • Тихий океан;

  • Північна Америка;

  • Острів Гренландія;

  • Мексиканська затока;

  • Річка Дніпро;

  • Річка Амазонка;

  • Атлантичний Океан;

  • Острів Мадагаскар;

  • Течія Гольфстрім;

  • Індійський океан;

  • Аравійський півострів;

  • Середземне море;

  • Річка Ніл;

  • Річка Дністер;

  • Червоне море;

  • Антарктида;

  • Озеро Байкал;

  • Водоспад Анхель;

  • Водоспад Ніагарський;

  • Озеро Вікторія;

  • Гора Джамалунгла;

  • Японські острови.

Кросворд «Гідросфера»







1

П

О

Р

О

Г

И


















Т

Е

Т

І

С




3

П

І

Д

З

Е

М

Н

І

4

5


П

Р

О

М

І

Л

Л

Е
















Б

О

Л

О

Т

О




6

В

О

Д

О

С

П

А

Д







7

Б

А

Т

И

С

К

Ф







8

П

О

С

Е

Й

Д

О

Н




9

О

З

Е

Р

О
















10

Р

І

К

А






  1. Мілководні кам’яні ділянки в річці, що утворені виходами твердих гірських порід.

  2. Богиня моря.

  3. Води що знаходяться в горах, пустотах і тріщинах гірських порід у верхній частині земної кори.

  4. Одиниці виміру солоності води.

  5. Надмірно зволожені ділянки суходолу часто з шаром торфу вкриті волокнистими рослинами.

  6. Падіння річки з вступу, утвореного річці, складного твердими порогами.

  7. Самокерований апарат для дослідження морів та океанів на великих глибинах.

  8. Бог океану.

  9. Природне заглиблення на суходолі, заповнене водою.

  10. Природний водний потік, що протікає в зниженні рельєфу, створеному її руслом.

Підсумок уроку.

  • Зачитування пам’ятки, написаної і складеної учнями.

  • Підрахування капельок – оцінювання;

  • Виставлення оцінок.

Слово журі, нагородження грамотами команд «Юні географи» і «Глобус»

Д/з. Повторити тему «Гідросфера»

Наш урок я б хотіла завершити словами В. Сосюри:

«Любіть свій край –

Це значить все любіть

У чім його святе ім’я живе».

Література

-В.Ю.Пестушко Загальна географія.6 клас.

-Г.Д.Довгань Усі уроки географії у 6 класі.

-Керол Варлі,Лайза Майлз Географія енциклопедія.

-Світ таємниць землі.Дитяча енциклопедія.Що?Як?Коли?



-О.М.Скоробогатська.Енциклопедія чомусика.
Каталог: bitstream -> 123456789
123456789 -> 1. Коротко про симетрію…
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка