Урок хімії у 8 класі Тема уроку. Солі: поняття, склад і назви солей. Мета уроку: дидактична



Дата конвертації19.11.2018
Розмір41 Kb.
ТипУрок
НВК №10 м. Дружківка, Бондаренко Л.П., учитель хімії
Урок хімії у 8 класі

Тема уроку. Солі: поняття, склад і назви солей.

Мета уроку:

дидактична:

ознайомити учнів зі складом солей, їх назвами, застосуванням;

розвиваюча:

розвивати вміння виявляти солі серед інших речовин, складати формули солей, називати солі за українською номенклатурою; розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, робити висновки та вміння співпрацювати;

виховна:

виховувати співпереживання, взаємоповагу, співчуття.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: таблиця, підручник, запис на дошці, картки для перевірки

Хід уроку



І Організаційний момент

Привітання вчителя й учнів, перевірка готовності до уроку, перевірка присутніх



ІІ Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Робота в парі (картки із завданням)

А Розподілити формули неорганічних сполук на групи: оксиди, кислоти, основи

КОН. АІ2О3.Мq SO4/ Cu(OH)2/ SO2/ HMnO4. CuO. CuCI2. HCIO3. CI2O7

HNO3. KNO3. K2O. NaOH

Б Взаємоперевірка правильності виконання завдання.

В Назвати оксиди і основи один одному.

2. Вправа «Зайві речовини»

- Які формули речовин залишилися не виписані.?

- Назвати формули речовин: MqSO4 /CuCІ2 KNO3

ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Оголошення теми уроку, мети уроку та важливості вивчення даної теми через велику кількість речовин, що використовуються в житті людини (медицині та побуті)



ІV Вивчення нового матеріалу

1. Фронтальна бесіда (з використанням матеріалів підручника)

- Що спільного у формулах даних речовин?

(що вони складні речовини.

на першому місці розміщений метал.

у складі цих речовин є кислотні залишки)

- Дати визначення поняттю: солі.

(Солі – це складні речовини, які складаються з атомів металу і кислотного залишку).

- Назви солей за українською номенклатурою складаються з двох слів:

перше слово – назва металу у називному відмінку.

друге слово - назва кислотного залишку



2 Вправа «Мікрофон»

- Згадаємо назви кислотних залишків

- Що таке кислотний залишок?

- Назвати кислотні залишки:-CI. –NO3. –SO4. –SO3. –CO3. –PO4. –S. –Br

- Як визначити валентність кислотного залишку?

- Назвати солі:

(MqSO4- магній сульфат

CuCI2- купрум(ІІ) хлорид

KNO3- калій нітрат)

3 Складання формул солей за їх назвою(з опорою на таблицю)

а) алюміній сульфат:

- пишемо елемент AI, а потім кислотний залишок SO4

- зверху над ними пишемо валентність

ІІІ ІІ

AI SO4


-знаходимо найменше спільне кратне (6 )

- ділимо його на валентність металу, це число є індексом, який ставимо під знаком AI/


- найменше кратне ділимо на валентність кислотного залишку і одержане число є індексом, яке ставимо біля кислотного залишку, беручи його в дужки

AI2(SO4)3


4 Вправа «Коло ідей»

Обмін інформацією учнів про солі в побуті:

NaCI – натрій хлорид (кухонна сіль )

Na2CO3 – натрій карбонат (кальцинована сода )

К2СО3 – калій карбонат (поташ )

КМпО4-калій перманганат (марганцівка )

KNO3 – калій нітрат (калійна селітра)
V Хвилинка психологічного та фізичного розвантаження
VI Закріплення та узагальнення знань

1. Робота в парах.

І варіант

Складіть формули таких солей: кальцій хлориду. магній карбонату. барій нітрату. ферум ( Ш ) нітрату. натрій карбонату

ІІ варіант

Назвіть солі: CaCI2 / MqCO3 / Ba (NO3)2 / Fe(NO3)3 / Na2CO3

(взаємоперевірка завдань)



2 Розв’язання задачі.

- Обчислити масу 0.35 моль хром Ш сульфату.


VII Підведення підсумків уроку

1. Вправа «Незакінчене речення».

-На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим було ……..

-Я вважаю;що знання одержані на уроці зможу застосувати при……..

- Солі – це……..



- Щоб скласти формулу солі; треба враховувати…….

- Формула калій сульфату………

VIIІ Домашнє завдання:

Опрацювати п. 10 підручника, повторити п.9, виконати вправу 11.
Каталог: doc -> files -> news -> 449
449 -> Департамент науки і освіти Харківської державної обласної адміністрації
449 -> Тип уроку: комбінований. Тема уроку: Захист інформації. Комп’ютерні віруси. Антивірусні програми
449 -> Бокіна Т. М., вчитель Прогресівської загально-освітньої школи І -іі ступенів, Березанського району, Миколаївської області Тема уроку
449 -> Рішення щодо власних вчинків; виховувати любов до рідного краю, традицій, мистецької спадщини українського народу. Засоби навчання
449 -> Тема. Атомна енергетика. Що далі?
449 -> Уроку з світової літератури у 8 класі. Тема уроку. Особливості долі середньовічного поета. Життя Лі Бо як ідеал служіння мистецтву й істині. Творчість Лі Бо вершина
449 -> Комунальний заклад «нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №6» Вчитель: Міщенко Т. С
449 -> Рослини. Різноманітність рослин
449 -> Урок по темі «Додавання і віднімання в межах 10»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка