Урок із світової літератури у 6 а класі Вчитель Сидоренко Ірина Михайлівна



Скачати 10.53 Mb.
Дата конвертації15.10.2018
Розмір10.53 Mb.
ТипУрок

Навчально-методична кафедра

вчителів філології

Урок

із світової літератури

у 6 - А класі

Вчитель – Сидоренко Ірина Михайлівна


Романтика подорожей як основний пафос творiв Жуля Верна

Життя під час мандрів —

це мрія в чистому вигляді.

Агата Крісті


Тема уроку

розвивати навички роботи з текстом художнього твору ;

  • розвивати навички роботи з текстом художнього твору ;
  • розвивати навички зв’язного мовлення ;

Навчальна

Мета уроку

Розвивальна

Виховна
  • поглиблювати знання учнів з теорії літератури;
  • познайомитися з пафосом романтики

  • подорожей в творчості Ж.Верна ;


  • виховувати естетичний смак на зразках творів

  • різних жанрів мистецтва .

Шхуна “Романтика”

Світ такий , яким ти хочеш його бачити.

Цицерон

Чи вдалося Жулю Верну втілити романтику подорожей у своїх творах?


“Впізнай героя за літературним портретом”

«Він був скоріше довгий, ніж високий, скоріше сухорлявий, аніж худий. Кістлява статура, велика кудлата голова, золоті окуляри — одне слово, в усій довжелезній особі ___?____ вгадувався вчений … ».

1

2

3

5

Бенедиктики



1. У якій країні народився Жуль Верн?

2. Що означає ім’я головного героя?

3. Як називався корабель Діка Сенда і

що означає ця назва?

4. Що означали літери “С.В.“ на нашийнику

собаки Дінго?

5. Як називалось судно, на якому

перебували негри?

“Пляшкова пошта”


Вікторина

Завдання капітану


Жуль Верн — великий мрійник із Нанта


Жуль Верн

Ж. Верн в дитинстві. Пам’ятник в порту Нанта

Паризький університет

Александр Дюма

Марко Вовчок

Місто Нант

Мої читачі … є моїми пасажирами, і мій обов'язок — турбуватися про те, щоб вони повернулися з плавання задоволеними … Жуль Верн


1863р. “П'ять тижнів на повітряній кулі”

1864р. “Подорож до центру Землі”

1865р. “Подорож з Землі на Місяць”

1866р. “Подорож капітана Гаттераса”

1868р. “Діти капітана Гранта”

1870р. “Навколо Місяця”

1870р. “Двадцять тисяч льє під водою”

1872р. “Навколо світу за вісімдесят днів”

1874р. “Таємничий острів”

1878р. “П’ятнадцятирічний капітан”

Клуб мандрівників

Серія науково-фантастичних і пригодницьких романів “Незвичайні подорожі” (1862—1905) налічує

63 романи, 2 збірники повістей і оповідань

“Розплутайте “морські вузли”, назвіть роман і місце, де відбуваються події


Африка , Нова Зеландія

Ядро Землі

Космос

Південна Америка , Нова Зеландія , Австралія

Безлюдний острів

Підводний човен, океан

Африка

“Таємничий острів”

“Двадцять тисяч льє під водою”

“Діти капітана Гранта”

П’ять тижнів на повітряній кулі”

“Навколо Місяця”

“П’ятнадцятирічний капітан”

“Подорож до центру Землі”

Фрагмент фільма «В пошуках капітана Гранта»



Пляшкова пошта

Нам лист надійшов незвичайний …

Розмито в нім літер чимало .

Яку ж таємницю фатальну

Послання оце приховало ?

«6 квітня 1873 року після подорожі, що тривала 74 дні, шхуна-бриг “Пілігрім” викинулася на берег і розбилася об рифи. Екіпаж корабля у складі Діка Сенда, місіс Уелдон, малого Джека, Нен, кузена Бенедикта, Геркулеса, Тома, Бета, Остіна, Актеона та собаки Дінго в безпеці. Скоріше за все буря винесла шхуну на узбережжя Перу, як гадав Дік Сенд. Один з членів екіпажу Негору зник.»

Бухта пригод

Користуючись визначенням “пригодницький роман”, доведіть, що твір Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан” належить до різновиду пригодницького роману

Робота в групах

Пригодницький роман – один із різновидів роману, що наповнений великою кількістю пригод та надзвичайних подій, йому притаманні:
          • напружений сюжет;
          • наявність таємниці;
          • герої – мандрівники;
          • ризиковані ситуації;
          • географічне тло.



І група. Робота за І ч. роману

Основні події

небезпечної подорожі

команди “Пілігріма”

ІІ група. Робота за ІІ ч. роману

ІІІ група. Географічне тло роману

Чи вдалося Жулю Верну втілити романтику подорожей у своїх творах?

Кают-компанія — місце відпочинку на кораблі



Фрагмент фільма “Діти капітана Гранта”

Літературна загадка

Що можна сказати про людину, якій можуть належати ці предмети?


Яхта «Сен-Мішель»

Група дослідників тексту “Морські хвилі”

Як зобразив морську стихію Ж. Верн в романі “П’ятнадцятирічний капітан”?


“ Однак, хоча море й пустельне, воно саме тому привертає до себе особливу увагу. Дарма що його поверхня видається одноманітною неуважному зорові-вона безмежно розмаїта для того, хто вміє дивитись. Найменша мінливість водяного обширу чарує уяву тих, що відчувають поезію моря. Онде гойдається на хвилях пучок морської трави, там морська водорость-саргасова гілка лежить на воді хвилястим візерунком…Чого тут тільки немає! Перед цим безкраїм обширом багата уява не знає спину”(Ч.I ,р.VI)

“Кожна з цих часток води, які то підносяться парою до хмар, то спадають з неба дощем, може приховує в собі таємницю якоїсь катастрофи! І слід позаздрити тим, хто своїм допитливим розумом уміє розкривати таємниці океану, хто вміє заглядати глибоко під його хвилясту поверхню!”(Ч.I р.VI)

“Хмари мовби наздоганяли одна одну.Верхні рухались набагато швидше від тих, що сунули нижче. Можна було чекати, що бистрі потоки повітря от-от опустяться донизу й “дуже свіжий вітер” перейде в шторм або і в ураган…”(Ч.I,р.XI)

“Так, це був справжній ураган, один із тих жахливих вітровіїв, що жбурляють на берег кораблі, зриваючи їх з якоря в порту, й руйнують навіть найміцніші будівлі на землі.” (Ч.І, р.ХІІ)

“Пілігрім” ішов тепер зовсім без вітрил, проте вітер віяв у корму, в щогли… Подеколи здавалося, що судно вихоплюється з хвиль і мчить по самим тільки їхнім гребням.” (Ч.I, р.XII)

“Але ураган і досі шаленів. Здавалося, ніяка сила не годна його приборкати. Дік Сенд міг налаштувати “Пілігрім” проти бурі, але він не міг наказати вітрові вщухнути, хвилям улягтися, а небу прояснитися.”(Ч.I, р.XII)

“Буря, очевидно, вщухала, і, хоч море й далі залишалося бурхливим, вітер слабнув, повільно змінюючись на західний.”(Ч.I, р.XIII)

“Попід берегом вимальовувалась довга смуга рифів, над якими бурхало й пінилося море. Прибій був дуже сильний : велетенські хвилі злітали ледве не до краю високого берега. А вітер чимраз дужчав. Шхуна-бриг була вже за якусь милю від берега.”(Ч.I, р.XIII)

“У цьому місці море люто бурхало, й хвилі заливали палубу. Сташний поштовх струсонув судно. Величезна хвиля підняла його й кинула на прибережне каміння; щогли з тріском повалилися, на щастя нікого не зачепивши. Від удару в корпусі утворилася пробоїна, й крізь неї гунула вода. Однак до берега залишалося з півкабельтова, й туди легко було дістатись низкою чорних каменів, що виступали над водою.”(Ч.I, р.XIII)

Пейзаж (фр. paysge, від pays - місцевість, країна) — опис природи в художньому творі

Течія наукова

Різновиди пейзажу

Степовий

Урбаністичний (опис міста)

Мариністичний (опис моря)

Фантастичний (опис природи вигаданої планети)

Лісовий

Індустріальний (опис заводів)

Бухта “Довідкова”

Мариніст (італ. marinista, від mare – море) – художник, для творчості якого характерне зображення морських краєвидів.



Марина (італ. marina, від лат. marinus – морський) – твір пейзажного живопису, в якому зображено морський краєвид.

І.К. Айвазовський

К.А. Дебюссі

Пафос (від гр. pathos – пристрасть) –

емоційно-оцінювальне ставлення письменника до зображуваної ним дійсності, що відзначається великою силою почуттів; емоційне звучання, настрій твору, який визначає його загальну тональність.
  • Після сьогоднішнього уроку я для себе вирішив …
  • Основний пафос творів Жуля Верна …

Продовжіть речення:
  • Після сьогоднішнього уроку я для себе вирішила …

Порт «Досягнення»

Домашнє завдання


  • Мікрогрупам учнів (біологам, географам , мовознавцям) підготувати повідомлення про роль науки та знань в романі «П’ятнадцятирічний капітан»;


  • вивчити нові поняття з теорії літератури.



Дякуємо за увагу.
Каталог: 2013
2013 -> Програма для складання вступного іспиту до аспірантури
2013 -> Архітектура та скульптура в Україні 19 століття
2013 -> Київський національний лінгвістичний університет
2013 -> «Архітектура І скульптура XX століття» Неокласицизм
2013 -> Тематичний план занять: Заняття 1 «Патологія червоної крові
2013 -> Медичного факультету
2013 -> Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного заняття
2013 -> Методична розробка
2013 -> Коматозні стани при цукровому діабеті. Кетоацидоз. Кетоацидотична і гіпоглікемічна кома. Клініка. Діагноз. Диференціальний діагноз. Лікування

Скачати 10.53 Mb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка