Урок контекстуального аналізу українська література музичне мистецтво



Сторінка1/5
Дата конвертації19.11.2018
Розмір0.77 Mb.
#65079
  1   2   3   4   5
Інтегрований урок

контекстуального аналізу

(українська література – музичне мистецтво –

образотворче мистецтво)



6 клас
Тема: Л.Українка

Вірш «Тиша морська.»

Підготувала

учитель ЗОШ №26

м.Донецька

Бурда Ірина Валеріївна

2014 рік
Л. Українка «Тиша морська»

Мета:  продовжити знайомити з поетичною творчістю Лесі Українки, пов’язуючи її з біографією письменниці; проаналізувати, з’ясовуючи ідейно-тематичне спрямування, художні особливості поезії «Тиша морська»; 


розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість, уміння виразно читати поетичні твори; узагальнювати, систематизувати висновки; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу; інтегрований урок

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, підручник

Методи і прийоми: слово вчителя, бесіда, метод «Мікрофон», рефлексія.

Перебіг уроку

І.Організаційно-мотиваційний етап

Стали, діти, підтягнулись, Один одному всі щиро посміхнулись. Поверніться обличчям до гостей І лагідно промовте: «Добрий день!» Продзвенів уже дзвінок, Сіли всі рівненько, Починаємо урок.



  1. Відповіді на запитання. Гра «Мікрофон».(Слайд 1)

– Погляньте на цю картину. Як ви думаєте, що на ній зображено?

- Так, на картині зображений пейзаж.

- Пригадайте, що називається пейзажем?

Пейзаж — один із композиційних компонентів художнього твору: опис природи, будь-якого незамкненого простору зовнішнього світу.

2.А зараз погляньте будь ласка на ці зображення, що на них зображено? (Слайд 2 Морські пейзажі)



Відгадування загадки. Кругом вода, а з питвом – біда. Хто знає – де це буває? (На морі)

Образ моря в українській народній творчості починає з’являтися в часи створення козацького флоту. Прислів’я та приказки живуть в народній мові століттями, глибоко відображаючи історію та запам’ятовуючи події. Вони створювалися багатьма поколіннями, як правило, не мають автора, їх поетична мова багата, проста та виразна. Не можна оминути й прислів’їв та приказок, пов’язаних з морем, рибалками, риболовлею.



3.Учні наводять приклади прислів;їв та приказок .

Нащо в море воду лити, коли й так море повне.

До моря води не доливай.

Чекай моря погоди, то роса очі виїсть.

Сиди у моря та жди погоди.

І море починалося з краплі.

З малих крапель робиться море.

Ложкою моря не вичерпати.

Йому й море по коліна.

Море – рибальське поле.

Море перепливти – не поле перейти.

Море перепливти – не шматок хліба з’їсти.

Не море топить кораблі, а вітер.

По морю плавав, а води не бачив.



ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

1.Мотивація.

- Чи доводилося вам колись бувати коло моря?

-З чим асоціюється у вашій уяві море?

-Які звуки ви чуєте, коли уявляєте цю стихію? .

– Обґрунтуйте свою відповідь.



Технологія «Асоціативний кущ».

– Діти, коли ви чуєте чи вимовляєте слово «море», що ви уявляєте?

море

(Діти називають і записують на дошці слова, будуючи «асоціативний кущ».)



  • Вид пейзажу, об’єктом зображення якого є море, має назву марина. А художників, які пишуть море, називають мариністами.

3.Маринізм — морська тематика в художній літературі, позначена не тільки естетичним переживанням морських краєвидів та життя моряків, а доволі часто й поривом у незвіданий простір, бажанням до відкриття нового. Це і мариністичні мотиви, і образи в народній, класичній і сучасній літературах; жанри морського роману й мариністичної лірики, образи мореплавців, першовідкривачів, піратів та морських фантастичних істот у художніх творах.

Вічна загадка морського плеса та бажання людини знайти відгадку до його розуміння відкривають перед нами все більше нових граней осмислення мегаобразу моря. Найціннішими у розширенні семантичного діапазону образу морської стихії є твори багатьох українських письменників.



При творенні образу моря, водної стихії, українські мариністи подаючи водночас своє оригінально-авторське, філософськи насичене, суб'єктивне бачення цього образу, який за частотністю і символічним насиченням можна визначити як один із важливих мотивів їх творчості. Змалювання моря - традиційна тема в письменстві. До поетичної мариністики зверталися багато українських письменників. В творах їх більшості присутня морська тема.

Доповіді учнів

1-й учень

Представником мариністики в українській літературі можна вважати Івана Петровича Котляревського, який підкреслював, що тема моря була популярна і в духовних творах. Таким чином, морська стихія з давніх-давен наповнювала народну уяву.

. Пригадаймо уривок з «Енеїди»:

Прокляті вітри роздулися,

А море з лиха аж реве;

Слізьми троянці облилися,

Енея за живіт бере;

Всі човники їх розчухрало,

Багацько війська тут пропало;

Тогді набрались всі сто лих!

Еней кричить, що "я Нептуну

Півкопи грошей в руку суну,

Аби на морі штурм утих".


2-й учень
Александрів Володимир Степанович збирав усну народну творчість, етнографічні матеріали, опрацьовував фольклорні мелодії. Яскравим прикладом є «Пісня про всяку рибу». Це віршована казка на мариністичну тему.

«…Вийшла Стерлядь гостроноса,

Кілька йде простоволоса,

Осетер пливе, Білуга,

Вобла, Камбала, Севрюга;

Далі Сьомга, та Форелька,

Та Снітка мала, худенька,

І тріска йде нечупарна,



І Доратка люба, гарна…»
Каталог: uploads -> doc
doc -> Методичні рекомендації для проведення І (районного) етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2015»
doc -> Наказ Державіаслужби від 14. 06. 2006 №416
doc -> Правила сертифікації суб’єктів аеропортової діяльності
doc -> Реферат на тему: Франсуа Вієт
doc -> Активність мікроорганізмів-азотфіксаторів у ґрунті західного
doc -> Вправ для навчання аудіювання
doc -> Сучасна практика підготовки баяністів
doc -> «історія розвитку поняття інтеграл»
doc -> Технологія концентрованого навчання дозволяє викладачеві урізноманітнити заняття за формами та методами
doc -> Сьомого скликання


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка