Урок літературного читання та природознавства в 4 класі. Давні та сучасні уявлення про Всесвіт. Міф «Дедал і Ікар»



Скачати 20.03 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір20.03 Kb.
Тема. Інтегрований урок літературного читання та природознавства в 4 класі. Давні та сучасні уявлення про Всесвіт. Міф «Дедал і Ікар».

Мета. Поглиблювати знання учнів про міфи. Ознайомити з міфами Стародавньої Греції. Удосконалювати навички свідомого та виразного читання, літературного аналізу твору. Закріпити знання учнів про сучасні уявлення щодо складу Всесвіту, будову Сонячної системи та нашої Галактики-Чумацького Шляху. Розвивати вміння порівнювати та робити висновки, формувати вміння робити оцінні судження. Виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання. Презентація «Планети Сонячної системи» , книга К.Гловацької «Міфи Стародавньої Греції» , Слайди із завданнями для роботи над твором.

Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1 Вступна бесіда.

―Ви всі не раз бачили нічне небо, милувалися його красою. І напевно не раз задавали собі питання:― А що там далеко- далеко? Хто створив цей дивний світ?

Зараз кожному малюкові відомо, що Земля має кулясту форму. А в давні часи вважали, що вона це плаский круг над яким висить небесна твердь, на якій закріплені Сонце, Місяць і зорі.

Люди з давніх давен задумувались над тим, що таке зірки, Місяць, Сонце, мріяли дістатись до них і заздрили птахам, які мають крила і можуть злетіти в небеса.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Найдавніші цивілізації мали свої міфи про те, як влаштований світ, про своїх богів. На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось з давньогрецьким міфом «Дедал та Ікар» та узагальнимо наші знання про будову Всесвіту, шляхи його вивчення.

IV.Вивчення нового матеріалу.

―Пригадаємо, які види усної народної творчості ми уже вивчили?

―Що таке міфи?(Слайд №1)

1.Словникова робота (Слайд №2).



Ікар

Ікарія


Ікарійський

Крит


критяни

критський

Афіни

афіняни


афінський

2.Читання твору колективним способом.

―Про що розповідає міф?

―Хто головні герої?

― Коли і де відбувалися події?

3. Повторне читання мовчки.

Зверніть увагу га зачин, основну частину і кінцівку твору.

4.Робота над змістом твору .Вибіркове читання.

― Ким був Дедал? Чому його звинуватили у смерті небожа?

― Як Дедал опинився на острові Крит? Чому він почувався там рабом?

―Яке відкриття він зробив ? Прочитайте міркування.

―Знайдіть опис роботи майстра над крилами.

―Прочитайте повчання батька. В яких словах виражена пересторога?

―За яких обставин загинув Ікар?

―Що примусило Ікара забути перестороги батька?

―Як люди зберегли пам’ять про Ікара?

5. Визначення головної думки твору.

―Яку віковічну мрію людей зміг виконати Дедал?

―Хто став втіленням мрії людства про крила?

―Чому символом мрії людини про крила став Ікар, а не його талановитий батько Дедал?

Прочитайте.



Фізкультхвилинка

V.Узагальнення і систематизація знань з природознавства про Всесвіт та шляхи його вивчення.

―З тих пір пройшли тисячоліття. Наука невпинно розвивалась. В минулому столітті люди змогли спочатку відірватись від землі і літати неначе птахи, а потім і взагалі вирвались за межі нашої планети. Були направлені космічні апарати на Місяць, на Марс, на Сатурн, побудовані сучасні обсерваторії. І все для того, щоб розгадати таємниці Всесвіту.(Слайд №3).

В 1957 р. перший супутник.

12 квітня 1961 р. ― в космос полетіла перша людина. Це був Юрій Олексійович Гагарін. Він пробув у космосі 108 хв.

Наша країна теж має свого космонавта. Це Леонід Каденюк.(слайд № 4)

На уроках природознавства ми вивчали тему « Що таке Всесвіт?»

Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нього?

(Всесвіт ―це космічний простір і все , що його заповнює: небесні тіла, газ і пил. Або інакше сукупність галактик і простір між ними.)

Наша планета Земля частина Всесвіту.

Пригадаймо , де вона знаходиться?

―Що входить до Сонячної системи?

― Скільки планет? Які ще небесні тіла є в Сонячній системі?― Давайте помандруємо по Сонячній системі. Ви вдома мали підготувати невеличкі розповіді про планети та малі тіла нашого спільного дому.

(Розповіді дітей про планети, астероїди , комети та метеори.)

Перегляд презентації «Сонячна система»

А що таке Галактика? У якій Галактиці розташована Сонячна система? Чому вона так називається?

Презентація «Порівняння розмірів небесних тіл.»



VI.Підсумок уроку.

― Що робили на уроці? Що найбільше запам’яталося?

― Чому люди пам’ятають про Ікара та Дедала?

― Що таке Всесвіт? Як зветься наша домівка у Всесвіті?

Давайте запишемо нашу повну адресу у Всесвіті.

Куди. Всесвіт.

Галактика Чумацький шлях.

Сонячна система.

Третя кільцева вулиця.

Планета Земля.



VII. Домашнє завдання.

1.Переказувати міф « Дедал та Ікар».



2.Скласти розповідь про уявну мандрівку по нашій Галактиці.
Каталог: uroki
uroki -> Загальні відомості про системне, службове та прикладне програмне забезпечення. Класифікація, основні функції та складові операційних систем. Поняття про ядро операційної системи, інтерфейс користувача, драйвери та утиліти
uroki -> Заступник директора з навчально-виховної роботи В. В. Лешко
uroki -> Узагальнення знань учнів за розділами «вступ» та «закономірності формування природи материків та океанів». Мета
uroki -> Відділ освіти віньковецької райдержадміністрації районний методкабінет слобідко – охрімовецька зош І-ІІ ступенів
uroki -> Збереження даних на комп’ютері. Файлові системи
uroki -> Реферат з історії хімії на тему: " Теорія флогістон"
uroki -> Тема: Публій Вергілій Марон. По
uroki -> Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона
uroki -> Відділ освіти, молоді та спорту віньковецької райдержадміністрації районний методкабінет інформаційно-методичний центр рмк
uroki -> Роль вірусів у природі та житті людини

Скачати 20.03 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка