Урок на тему: Тема: Карбон і Силіцій, їх місце в періодичній системі, будова атома. Алотропні модифікації Карбону. Цілі уроку



Дата конвертації03.11.2018
Розмір51.5 Kb.
#58063
ТипУрок


Урок на тему:





Тема: Карбон і Силіцій, їх місце в періодичній системі, будова атома. Алотропні модифікації Карбону.

Цілі уроку: охарактеризуйте місце Карбону і Силіцію у періодичній системі, порівняти будову їх атомів, передбачити властивості утворених ними сполук; розвивати критичне мислення, уміння порівнювати та робити висновки; виховувати вміння працювати в групі.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Обладнання періодична система, зразки вугілля, графіту, роздавальний матеріал, ноутбук
Хід роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Етап підготовки учнів до активного свідомого сприйняття матеріалу

  1. Мотивація навчальної діяльності .

Сьогодні ми починаємо вивчати дивні, і зовсім, здавалося б, такі звичні для нас елементи та їх сполуки. До вашої уваги хвилина поезії про ці елементи.

У елемента номер шесть

Достоинств много очень есть.

Людям я совсем как брат.

Много тысяч лет назад

Я уже пылал в костре,

Освещая интерьер

Первобытных их пещер.

И украсить был я рад

Дам и рыцарей наряд,

Что мягким быть решу,

То в тетради я пишу.

Такова, друзья, природа

Элемента углерода!

Сосед углерода привык к работе,

Замену ему нигде не найдете.

Если бы этот пропал элемент,

Где бы мы взяли кирпич и цемент?

Чем бы стеклили окно и куда делись

бы кварц, и фафор, и слюда?

Пляжи песчаные, толщи подземные -

Где бы все это было без кремния?

Отже, які елементи ми з вами будемо вивчати?

Що ми повинні дізнатися на цьому уроці, яка мета нашої роботи?

План вивчення теми


  1. Місце Карбону і Силіцію в періодичній системі.

  2. Характеристика елементів.

  3. Властивості простих речовин, їх застосування.

  4. Алотропні модифікації Карбону.

ІІІ. Усвідомлення змісту уроку.

  1. Асоціативні зв’язки

Ми вже знаємо з життєвого досвіду дещо про ці два елементи та їх сполуки.
Стратегія «Гронування»

Пропоную скласти асоціативні грона у своїх зошитах (1-2 хв.) до опорних слів.

І варіант – Карбон

ІІ варіант – Силіцій.

Зі слів учнів записуємо на дошці «Грона»

Вугілля Пісок

Чадний газ ↑ Фотосинтез ↑

Вуглекислий газ ← С → Крейда № 14 ← S і → Неметал

Жива Аг – 12 ↓

природа Елемент Аг (28)


  1. Характеристика хімічних елементів за планом, який є у кожного на парті. Працюють в малих групах по 2 учні, записують в зошит. І варіант – С, ІІ - Sі. Два учні пишуть на дошці Sі і С, потім всі звіряють.

  2. Вивчення алотропних модифікацій С. Карбон цікавий тим, що утворює декілька алотропних форм. Пригадайте, що називається алотропією?


Стратегія «Допомога»

Учням пропонується текст. Учні працюють з олівцем, позначаючи текст відповідними значками:

! – це я знаю.

+ - це нова інформація.

- - це суперечить тому, що я знаю.

? – ця інформація мене дивує.

Обговорення суперечливої інформації.

  1. Галузі застосування вуглецю та силіцію.

Пропоную розглянути опорну схему на партах.

(4). Повторене осмислення і закріплення нових знань.

1. Заповнення таблиці.

«Застосування вуглецю та кремнію»


Галузь застосування

На яких властивостях

заснована

Графіт – вогнетривкі тиглі

Тугоплавкий ( = 38000 С)

Графіт – грифелі для олівців

Від слабкого тертя залишає слід

Графіт – у ядерних реакторах

Уповільнювач електронів.

Алмаз – свердління, шліфування

Найтвердіший мінерал

Силіцій - електроніка

Напівпровідник

Силіцій у металургії Відновник



2. Словникова робота.

Адсорбція – це …
(5.) Етап закріплення знань.
1.Стратегія «Сенкан»

Для бажаючих учнів. Тема: алмаз або графіт. Для складання сенкану необхідно розмірковування над темою. Пятирядковий сенкан – вірш не римований, складається з 11 слів.

1) Алмаз. Найтвердіший, коштовний.

Свердлить, шліфує, прикрашає.

Перша алотропна модифікація Карбону. Вуглець.

2) Графіт, тугоплавкий, м’який, малює, розшаровується, уповільнює, друга алотропна модифікація карбону, вуглецю.

2. Стратегія взаємних запитань.

(для учнів, які не задіяні у «Сенкан»)

(6.) Домашнє завдання.

(7) Підсумки уроку.
Каталог: download -> version
version -> Захист навколишнього середовища від забруднення мийними засобами
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка