Урок навчання грамоти 1 клас Тараненко Світлана Петрівна, вчитель початкових класів, Митлашівський нвк



Скачати 35.06 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір35.06 Kb.
#65347
ТипУрок
Грамоти вчиться – завжди знадобиться

Урок навчання грамоти 1 клас

Тараненко Світлана Петрівна,

вчитель початкових класів ,

Митлашівський НВК

Черкаська обл.

Тема. Звук [м], позначення його буквою Мм («ем»). Читання складів із вивченими літерами. Велика буква на початку речення.

Мета. Ознайомити учнів із буквою Мм («ем»), її звуковим значенням; формувати вміння читати склади з буквою «ем» та вивченими голосними; розвивати зв’язне мовлення учнів, пам'ять; виховувати любов до мами – найріднішої людини.

Матеріали та обладнання. Презентація до уроку, таблиця «Вивчаємо букву Мм», таблиці із предметними малюнками на позначення складів МА,МО,МУ,МИ; яблука та гриби із написаними складами, їжак; потяг із вагончиками, окремо букви А, О, У, И, М; казковий замок для букв на позначення голосних; фішки на позначення голосних, приголосних твердих та приголосних м яких звуків; схеми речень.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Діти! Давайте щиро і сердечно привітаємо один одного з сьогоднішнім чудовим днем і уроком, який допоможе нам зробити ще один крок у здобутті нових знань.

Учитель. –Я всміхаюсь сонечку.

Учні. – Здрастуй, золоте!

Учитель. – Я всміхаюсь квіточці.

Учні. – Хай вона росте!

Учитель. – Я всміхаюсь дощику.

Учні. – Лийся, мов з відра!

Учитель. – Друзям усміхаюся.

Учні. – Зичу їм добра!

( Марія Познанська)

Учитель. – Тепер поверніться й подаруйте усмішку своєму товаришеві.

Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо і їх.

Добрий день!

У добрий час радо ми вітаєм вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо!



  • Працювати будемо під гаслом:

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будем:



Учні: - Швидко! Дружно! Вміло!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправи для розвитку артикуляційного апарату.

Артикуляційна зарядка «Розмова лісу»

Вітерець у лісі: ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві: с-с-с.

Прилетів жук: ж-ж-ж.

Заспівав комарик: з-з-з.

Мовне дихання


  • Здуйте кульбабку.

  • Подуйте на гарячий чай.

  • Подмухайте на пелюстки квітки, що на долоні.

  1. Фонетична розминка.

  • Послухайте загадку і відгадайте її

Ми, звичайно, не хитруєм.

Нас і бачать, нас і чують,

Нас читають і співають.

Це зовсім не новина.

Як же наші імена? ( Букви і звуки)


  • Які є звуки в українській мові? (Голосні і приголосні)

  • Послухайте вірш і підкажіть, про які звуки йде й ньому мова?

Шість звуків вільно можна

Співати к пісні.

Ці звуки знає кожен.

Як зуть їх? (Голосні)



  • То скільки голосних звуків в українській мові?

  • Давайте назвемо їх разом. (називають)

  • А зараз раз назвемо їх разом з віршем Марійки Підгірянки.

  • А-а-а И-и-и

Котика нема. Має гарні сни.

Е-е-е О-о-о

Де наш котик, де? Не будіть його.

У-у-у І-і-і

Мишку з’їв малу. Тихо, мишки, всі.

І-і-і


Він спить на печі (М. Підгірянка)

  • На що схожий наш ротик, коли ми вимовляємо голосні звуки?

  • Якою фішкою позначаємо голосні звуки? Покажіть.

  • Крім голосних звуків в українській мові є приголосні звуки. Давайте вимовимо декілька з них: [м],[н] [р].

  • Як ми вимовляємо їх? (коротко)

  • Чому? (видихуване повітря потрапляє на перешкоди: губи, зуби, язик, піднебіння)

  • Які є приголосні звуки? ( тверді і м’які)

  • Якою фішкою позначаємо тверді? М’які?

Гра «Відлуння-1»

Учитель називає тверді приголосні звуки, а вони у відповідь – м’які.



Гра «Відлуння-2»

Учитель називає звуки, учні з них складають склад (слово).

[н] [о] - но; [б] [а] - ба; [р] [а] - ра; [г] [у] – гу;

[н’] [а] - ня; [л’] [у] – лю;

[м] [а][к] – мак, [р][а] [к] - рак, [м] [и] [р] - мир.

3. Мовленнєва розминка.

Промовляння чистомовки

Ма-ма-ма – мама рідна, дорога.

Мо-мо-мо – ми тебе любимо.

Ми-ми-ми – пишайся нами, своїми дітьми.

Му-му-му – я квітку осені візьму.

Мі-мі-мі – подарую її мамі.

Бо люблю тебе я,

Рідна мамочко моя.



  • Про кого іде мова у чистомовці? (про маму)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Мама. Яке ніжне і лагідне слово. А скільки у ньому любові і ніжності. Мама – найрідніша, наймиліша у світі людина. Мама подарувала кожному з нас життя, турбується про нас повсякчас. Її любов до вас, дітки (і дорослі) безмежна і неоціненна. Кожного ранку, прокидаючись, ви бачите перед собою усміхнене обличчя мами. «Доброго ранку, донечко!», «Доброго ранку, синочку!» - говорить вона. «Доброго ранку, мамочко!» - говоримо ми, обнімаємо маму за шийку і ніжно цілуємо у щічку. Слово «мама» - ніжне і ласкаве.

Сьогодні ми зробимо своїм мамам невеликий подарунок – вивчимо букву, якою починається слово МАМА.


  • Що ж це за буква, можливо, ви здогадалися? (ем)

Кожна мама дуже хоче щастя і здоров’я своїм дітям. А ще – щоб її доньки і сини жили у злагоді і мирі. Слово мир - таке важливе для нас сьогодні – розпочинається також маминою літерою, бо так на світі повелося, що мама і мир – нероздільні, цілі, єдині.

Тихіше, люди! Сонце

Зупиніться, дівчинка малює,

Подивіться, Мир і тишу

Усміхніться! Всім дарує!

(Оксана Сенантович)

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.


  1. Артикуляція звука [м].

  • Вимовте звук [м]. Як ми його вимовляємо? (коротко)

  • Чому? (видихуване повітря потрапляє на перешкоди)

  • Які? (Губи міцно стулені. Повітря частково проходить через ніс)

  1. Визначення місця звука [м] у словах (за предметними малюнками):




  1. Самостійний добір слів зі звуком [м] у різних позиціях.

  2. Гра « Впіймай звук [м]

Мишеня мале для мами

Хустку вишило квітками.



Мама-мишка у хустині

Наче квітка у долині.



(Ганна Чубач)

5.Звуковий аналіз слів: мова, мак.

Побудова звукової моделі кожного із цих слів.

Фізкультхвилинка

(за мультимедійною презентацією)

  1. Ознайомлення з буквою «ем».

  • Звук [м] на письмі позначаємо буквою «ем». Повторіть назву букви і запам’ятайте її. Буква «ем» буває великою і малою. (Вчитель показує картку з літерами)

  • Зіставте велику і малу букви. Порівняйте їх за формою і розміром.

  • На що схожа буква М?

  • Михась маленький і Марійка

Узялись міцніш за руки

І – гулять мерщій у луки.

Біжимо – не доженем,

Та не друзів – букву «ем».



  1. Написання друкованих великої та малої букв М,м.

Знаходження і розфарбовування серед ряду друкованих букв (знайомих і незнайомих) букви М. Взаємоперевірка виконання роботи (в парах).

  1. Підготовка до читання прямого складу.

1.Гра «Давайте знайомитись»

  • Сумно стало букві М. Стоїть вона одна-однісінька. Нікого поряд немає.

Вирішила вона знайти друзів. Сіла у потяг і рушила в дорогу. Аж ось вона побачила цікаве місто – її мешканці весело співали, гралися. Сподобалися букві М ці букви і вирішила вона з ними познайомитися.

  • Доброго дня, - сказала вона і підійшла до букви А.

  • Доброго дня, - відповіла А і весело підкинула апельсин.

  • Можна познайомитися? – запитала буква М.

  • Авжеж. Я – буква А, а ти?

  • А я – буква ЕМ. Будемо дружити?

  • Авжеж, - знову сказала буква А.

  • А як же нас тепер називатимуть? Адже ми стоїмо разом, - задумалися букви .

  • Якщо я стою спочатку, то мене слід називати першою, а тебе – другою. А якщо ми стоїмо поряд, то ім’я наше слід вимовляти злито – МА.

  • Як цікаво! – сказала буква А. Ходімо, я тебе познайомлю із своїми подружками. (Аналогічно МО,МУ,МИ)

Методичне забезпечення.

Підготуємося прочитати склад «му»: стуліть губи і витягніть їх уперед трубочкою. Подивіться один на одного. Для вимовляння якого звука ви витягнули губи вперед трубочкою?(у). А для якого звука міцно стулили їх?(м). До вимови скількох звуків ви одночасно підготувалися? (2). Вимовте склад «му». За скільки разів ви вимовили два звуки?(1) Обидва звуки, приголосний і голосний, ми вимовили злито, тому ці два звуки і називають злиттям. Підготуйтесь тепер вимовити склад «мо» і подивіться одне на одного,як це вийшло. Який голосний звук ми зібралися вимовити в цьому складі? (о) …

  • Дуже сподобалося букві М у гостях, але час було повертатися додому.

Перед поїздкою буква М запросила у гості своїх нових друзів.

А на прощання вони вирішили покататися на каруселі.



2.Гра «Карусель»

Учні беруть у руки картки з буквами. У центрі «каруселі» стоїть учень з М, по боках у колі - учні з буквами А, О, У, И. Вони ходять по колу (спочатку за часовою стрілкою, а потім проти), утворюють склади, учні у класі їх читають.



  1. Робота з таблицею складів.

Поїхали букви по домівках, але від їхньої веселої каруселі утворилося багато складів. Давайте їх прочитаємо.

  1. Гра «Збери слова»

Проводиться із предметними малюнками на позначення складів МА, МО, МУ, МИ, МЕ, МІ.

  • Ваше завдання: прочитати склад і підібрати слова, що починаються на цей склад:

  • МА (мама, малина, макарони, машина, Маша, мармелад…);

  • МИ (мило, Микола, Микита, мир, мишка…);

  • МО (молоко, молоток, морква, мова,море…);

  • МУ ( Мурка, муркоче, музика, мураха, муха…);

  • МЕ (мед, медаль, метал…);

  • МІ (міст, місто, Міша, мішок, місяць…).

  1. Складання і читання слів.

Гра «Їжак із Лісової школи»

  • Наш учитель-Їжак із Лісової школи завжди таємниче приходить до нас на урок і так само таємниче зникає. Так трапилося і сьогодні. Він вирішив почастувати нас смачними яблуками. Але яблучко дістанеться тому, хто зуміє на ньому прочитати склад. Учні беруть по яблучку, читають на ньому склад. Можна ускладнити завдання: скласти слова із поданих складів.

Фізкультхвилинка

Виростем великі

Яблук нарвемо.

В кошики великі

Їх покладемо.

V. Робота за «Букварем».

1. Читання букви «ем».

2. Звуко-складовий аналіз слів мак, миша, мухомор з опорою на схеми.

3. Читання складів у будиночках.

4. РЗМ

- Яка тварина зображена на малюнку?

- Вона свійська чи дика?

- Для чого людина тримає корову у своєму господарстві?

- Давайте прочитаємо, що нам говорить корівка.

5. Читання слів у стовпчиках.

- Прочитайте перший склад поданих слів.

- Яким повинен бути другий склад у словах? (складається із твердого приголосного і голосного).

- Доповніть слова і прочитайте їх.

Слова другого стовпчика учні читають «луною» за учителем.


  1. Читання речення.

Робимо висновок: перше слово в реченні пишемо з великої букви, у кінці речення становимо крапку.

VІ. Підсумок уроку.

  • Яку букву ми вивчили сьогодні?

  • Який звук вона позначає?

  • Яке найрідніше, найдорожче слово вчилися читати? (мама)

Дуже швидко час біжить,

Нам його не зупинить.

Ще один зробили крок,

Ще один минув урок.

Пам’ятайте: всі завдання

Вам дарують скарб – знання.




Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель

Скачати 35.06 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка