Урок одна з організаійних форм навчання



Дата конвертації09.12.2018
Розмір49 Kb.
ТипУрок
УРОК – ОДНА З ОРГАНІЗАІЙНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ
УРОК - це динамічна варіативна форма організації процесу цілеспрямованої взаємодії вчителя і учнів, яка включає зміст, форми, методи і засоби навчання. На уроці досягається логіко-психологічна завершеність пізнавальної діяльності щодо визначення конкретного навчального завдання, реагуються етапи процесу навчання :

ОСНОВНІ ОЗНАКИ УРОКУ:

  • постійний склад учнів

  • точно встановлений час, регламентований розкладом

  • систематичне засвоєння знань, умінь, навичок, досвіду творчої діяльності і соціальних відносин, які забезпечуються керуючою роллю вчителя

  • поєднання фронтальних, групових та індивідуальних форм організації діяльності учнів, різноманітність методів навчання та учіння, наявність систематичного поточного контролю.

ТИПИ УРОКІВ ЗА РІЗНИМИ АВТОРАМИ
I. Н.І.Казанцев (1951), за організаційними формами навчання:


  1. Уроки з різними видами занять.

  2. Уроки-лекції.

  3. Уроки-бесіди.

  4. Уроки-екскурсії.

  5. Кіно уроки.

  6. Уроки самостійної роботи учнів у класі.

  7. Лабораторні і практичні заняття.


II. Н.І.Казанцев (1956), за дидактичними цілями:


  1. Вступні (при вивченні великих тем).

  2. Оволодіння новими знаннями.

  3. Закріплення вивчених знань.

  4. Вироблення в учнів умінь і навичок.

  5. Застосування знань на практиці.

  6. Повторювально-узагальнюючі.

  7. Обліково-перевірочні.

  8. Аналізу якості знань

  9. Підсумкові.


III. С.І.Іванов (1952), за дидактичними цілями:


  1. Вступні.

  2. Первісного ознайомлення з матеріалом.

  3. Засвоєння нових знань

  4. Застосування отриманих знань на практиці.

  5. Закріплення.

  6. Повторення і узагальнення.

  7. Контрольні.

  8. Змішані, або комбіновані.

IV. Б.І.Єсипов (1957), за основними дидактичними цілями і місцем в системі уроків:


  1. Комбіновані, або змішані.

  2. За ознайомленням учнів з новим матеріалом.

  3. Закріплення знань

  4. Узагальнення і систематизації вивченого.

  5. Вироблення і закріплення умінь і навичок.

  6. Перевірки знань.


V. І.Т.Огородніков (1978), за різними основами (дидактичними цілями і методами навчання):


  1. Вивчення нових знань

  2. Закріплення

  3. Вправ і практичних робіт.

  4. Лабораторні.

  5. Повторювально-узагальнючі.

  6. Синтетичні.


VI. Н.А.Сорокін, за дидактичними (освітніми) цілями:


  1. Оволодіння учнями новими знаннями.

  2. Формування й засвоєння умінь і навичок.

  3. Узагальнення й систематизація знань.

  4. Повторення і закріплення.


VII. М.І.Махмутов (1981), за дидактичними цілями:


  1. Уроки вивчення нового матеріалу (1 тип)

  2. Удосконалення знань, умінь і навичок (2 тип).

  3. Комбіновані (3 тип).

  4. Контролю і корекції знань,умінь і навичок.


VIII. Ю.Б.Зотов, за дидактичними цілями


  1. Комбіновані уроки.

  2. Вивчення нового матеріалу.

  3. Закріплення знань, їх систематизація і формування вмінь і навичок.

  4. Контролю оцінки і знань учнів.


IX. Ю.К.Бабанський (1983), за дидактичними цілями:


  1. Уроки оволодіння учнями новими знаннями, на яких проводиться накопичення фактичного матеріалу, спостереження, вивчення процесів і явищ, їх усвідомлення (осмислення) і формування понять.

  2. Уроки формування і засвоєння умінь і навичок.

  3. Уроки узагальнення і систематизації знань.

  4. Уроки повторення, закріплення або, за іншим формулюванням – комплексного застосування знань, умінь і навичок.

  5. Контрольно-перевірочні уроки (з усною і письмовою перевіркою знань, умінь і навичок).

  6. Комбіновані уроки, на яких одночасно вирішуються кілька дидактичних задач.


X. В.А.Онищук (1985), за основною освітньою метою:


  1. Засвоєння нових знань.

  2. Засвоєння нових умінь.

  3. Комплексного застосування знань, умінь, навичок.

  4. Узагальнення й систематизації знань.

  5. Перевірки, оцінки й корекції знань, навичок і умінь.

  6. Комбіновані.


XI. М.А.Уфімцева (1986), за дидактичними цілями:



  1. Оволодіння новими знаннями.

  2. Закріпленя і повторення знань, формування умінь і навичок.

  3. Повторювально-узагальнюючий.

  4. Комбінований.

  5. Контролю і перевірки знань, умінь і навичок.


XII. Т.І.Шамова (1987), за основними дидактичними цілями:


  1. Уроки вивчення і первинного закріплення нових знань.

  2. Закріплення знань.

  3. Комплексного застосування знань, умінь і навичок.

  4. Узагальнення і систематизації знань.

  5. Перевірки, оцінки й корекції знань, умінь і навичок учнів.


XIII. І.М.Чередов (1987), за домінуючими дидактичними цілями і основоположними ланками процесу навчання:


  1. Формування знань.

  2. Закріплення і вдосконалення знань.

  3. Формування умінь і навичок.

  4. Удосконалення знань, умінь і навичок.

  5. Застосування знань на практиці.

  6. Перевірки знань.

  7. Комбінований.


XIV. П.Г.Москаленко(1991), за тактичними дидактичними цілями і ланками процесу навчання:
I тип – уроки засвоєння наукових знань і знань про способи діяльності інтелектуального і практичного характеру:

  • урок формування наукових знань і знань про способи діяльності інтелектуального і практичного характеру;

  • урок закріплення наукових знань і знань про способи діяльності інтелектуального і практичного характеру;

  • урок узагальнення наукових знань і знань про способи діяльності

інтелектуального і практичного характеру;

урок систематизації наукових знань і знань про способи діяльності інтелектуального і практичного характеру.

II тип - уроки засвоєння інтелектуальних і практичних способів діяльності (інтелектуальних і практичних умінь і навичок):


  • урок формування інтелектуальних і практичних способів діяльності;

  • урок закріплення інтелектуальних і практичних способів діяльності;

  • урок удосконалення інтелектуальних і практичних способів діяльності;

  • урок узагальнення інтелектуальних і практичних способів діяльності.

III тип – уроки комплексного застосування наукових знань, інтелектуальних і практичних способів діяльності.

IV тип – уроки творчого застосування наукових знань, інтелектуальних і практичних способів діяльності.

V тип – уроки з кількома рівнозначними дидактичними задачами (комбіновані).

VI тип – уроки діагностичного контролю і корекції засвоєння змісту освіти:



  • урок діагностичного контролю і корекції засвоєння наукових знань і знань про способи діяльності інтелектуального і практичного характеру;

  • урок діагностичного контролю і корекції засвоєння інтелектуальних і практичних способів діяльності;

  • урок діагностичного контролю й корекції комплексного застосування наукових знань, інтелектуальних і практичних способів діяльності;

  • урок діагностичного контролю й корекції творчого застосування наукових знань, інтелектуальних і практичних способів діяльності.

Каталог: uploads -> editor -> 4083 -> 344526
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
344526 -> Методичні рекомендації щодо викладання історії у 6 11 класах Лист монмолодьспорту України від 01. 06. 2012 року №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»
344526 -> Методичні рекомендації щодо викладання
344526 -> Звіт про роботу районного методичного об’єднання вчителів російської мови та літератури
344526 -> Звіт щодо роботи методичного об’єднання вчителів образотворчого мистецтва Орджонікідзевського району в 2011/2012 навчальному році


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка