Урок розвага з логопедії та логоритміки для учнів 1-2-х класів



Скачати 44.32 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір44.32 Kb.
Інтегрований урок - розвага з логопедії та логоритміки для учнів 1–2–х класів

Тема. Подорож до країни Здоровя по органам дихання і голосу
Мета:

- закріпити уявлення дітей про анатомо-фізіологічні особливості органів дихання;

- удосконалювати навички правильного фізіологічного й мовленнєвого дихання;

- закріплювати навички елементарного самомасажу;

- закріплювати знання дітей про охорону органів дихання;

- розвивати силу, висоту голосу;

- автоматизувати звуки «С»-«СЬ» у зв’язному мовленні дітей;

- закріплювати навички самоконтролю за диханням, мовленням.


Обладнання: повітряні кульки, палки гімнастичні, дидактична гра «Володар запаху» (кіндерсюрпризи), шапочки-маски бджілок, костюм Буратіно, правила здорового дихання, відеопрезентація, дощик, плакати, виставка малюнків.
Попередня робота:

- розучування комплексів дихальної і звукової гімнастики, рухливих ігор;

- розучування віршів;

- проведення вихователями циклу пізнавальних бесід щодо профілактики застудних захворювань, логопедами занять-дослідів «Як ми дихаємо»;

- випуск санбюлетенів «Бути здоровим – здорово» та «Обережно: грип!»
Хід інтегрованого уроку – розваги
1. Орг.момент

Музичне привітання.


Логопед 1: -  А ви знаєте, для чого люди вітаються? (Бажають один одному здоровя). Якими словами люди ще вітають один одного? (Доброго дня, доброго здоров’я, здрастуйте).
Комунікативная гра «Вітання»

Логопед 2: - Щось ви нецікаво вітаєтесь. А я вас навчу вітатися пальчиками. Я привітаюсь великим пальцем і мізинцем. Якщо я буду вітатись великим пальчиком, то ви вітайтесь зі мною низьким голосом; якщо мізинцем – тоненьким голоском.
 2. Повідомлення теми і мети заняття

(Хлопчик кашляє, чхає)

Логопед 1: - Андрійко, що з тобою? Ти чого такий сумний?

Дитина:  - Я все кашляю та чхаю,

                      Геть здоров’я я не маю!


Логопед 1:  - Діти, давайте допоможемо нашому товаришу стати здоровим. Пропоную відправитися в подорож по нашому організму, а точніше по органам дихання. Що необхідно для подорожі? (Компас, карта, веселий настрій).
Ференц: - Перед подорожжю необхідно потренувати ніжки, щоби вони не втомилися.

Вправа «Зелені ботинки»


  • Ми відправимося в подорож на повітряній кулі.

(На екрані – повітряна куля. Діти «летять» під музику: руки вгору підняти, у формі кулі з’єднати).
3. Перша зупинка – «Країна Носарія» (На екрані – ніс, мапа Носарії).
Логопед 1: - Перша наша зупинка в країні Носарії.  До нас поспішає самий носатий жительцієї країни. (Вбігає Буратіно)

Буратіно: - Привіт, друзі, а ось і я! Я радий зустріти вас у моїй казковій країні Носарії.

Всі люди і звірі мають носи,

які нам потрібні не для краси!
- Ну-ка, розкажіть мені, для чого потрібен ніс?
Логопед 1: - Діти, а ви знаете, що відбувається в носі з повітрям?
- Повітря в носі зігрівається, зволожується, очищується від пилу та мікробів, тому на прогулянці необхідно дихати носом, а не ротом. Ніс – наш захисник від пилу та мікробів, тому що в носі знаходяться маленькі волосинки, які не пропускають до організму пил, мікроби.
Логопед 1: - Буратіно, а ми з дітьми вміємо робити масаж носа, щоби він краще дихав. (На екрані - равлик)

Масаж носа «Равлик»

Тихо й повільно равлики йшли,

Хатинки свої на спинках несли.
(Масаж носа: круговими рухами вказівними пальцями масуємо від перенісся до ніздрів 2-3 р.)
Гра «Вікно – двері»

Логопед 2: - А тепер пограємо у гру «Вікно-двері» і перевіримо, чи добре дихають ваші носики. Затуліть пальчиком ліву ніздрю і зробіть вдих через праву-«вікно», а тепер закрийте цю ніздрю і зробіть видих через ліву-«двері». І навпаки. Молодці і ви, і ваші носики!
Логопед 1: - А окрім людей та тварин у яких речей ще є носи або носики? Відгадки до загадок допоможуть нам це з’ясувати. Знайдіть на табличках контури слів-відгадок і закресліть їх.
1) В синім полі путь моя, швидше всіх літаю я.

Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене … (літак).


2) Рукавички для ніжок (Носки)
3) Захищають наші ноги. Не поранять їх дороги! (Взуття)
4) Він по морю пливе, на собі людей везе. (Корабель)

5) Я пихчу, пихчу, пихчу, більше грітись не хочу.



Кришка голосно дзвеніла:«Пийте чай, вода скипіла!» (Чайник)
(На екрані з’являються предмети – чайник, чоботи, кран, літак, панчоха)
Буратіно: - Добре попрацювали! Спасибі вам, діти, за те, що навчили меня масажувати мій гарний довгий ніс і так багато про нього розповіли! Подорожуємо далі!
4. Друга зупинка – «Країна Гортанія». (На екрані – країна Гортанія. Повітряна трубка - гортань)
Логопед 2:  - Продовжуємо нашу подорож. З носа повітря потрапляє в горло. А ну-ка, витягніть шийки, покажіть мені свої горлечка. Тут знаходиться спеціальна повітряна трубка - гортань.

  • Що ще знаходиться в горлі окрім гортані? (Голосові звязки)

  • Дихання тісно пов’язано з голосом. Саме тому так важливо берегти горло

від застуди. Пропоную послухати дітей, які розкажуть нам, що таке застуда.
Учні 1-Б



1- Хлопчик Петрик насмішив усіх.
Сплутав знов морозиво і сніг,
Бо на сніг, який встелив наш двір,
Він сказав: «Морозяний пломбір».
Сніжку взяв і майже всеньку з'їв.
Далі що?.. Спитайте лікарів. (В. Крищенко)

2- Погано у такую стужу

Ноги промочить в калюжі.

Можна горло застудити,

Буде горлечко хрипіти.
3- Поганий вірус отой грип,

Горло й голова болить.

Боляче їжу ковтати,

Боляче слово сказати.
Учні 1-Д

1- Де взялась ота застуда?

Так, вона не від верблюда.

Цілий день ходив без шапки,

Тепер горло не в порядку.


2- У мені живе застуда,
Лоскоче горло і пече.
Я тепер гулять не буду,
Доки горло не пройдет.
3- Ніс не дихає, пихтить,
Захворів він на риніт.
В горлечко підклали "міну"-
Підхопив я десь ангіну. (М. Придворов)
Учні 2-Б

1-На вулиці - мряка, на вулиці - холод…
Сьогодні нагрянула в город
Панянка великой комплекції
На прізвище тітка Інфекція.
2-Вона цілий день по гостях ходила,
Дарунками два чемодани набила.

Вона дарувала не шоколадки,

А кашель і нежить, та ще лихоманку.

3-Трішки ознобу, біль головний.

Де ще дарунки знайдете такі?

Тітку Інфекцію в дім не пускають,

Двері скоріше всі закривають.

4-Радіє Інфекції тільки Петров,

Бо до контрольної він не готов! (Б. Ельшанський)
Логопед 1: - Уважно послухайте ще один віршик.

Оселився в хаті кашель,
Він не любить манной каші.
В домі дружно всі чихають,
Як позбавитись не знають. 
Мама чаєм напуває,

Ще й лимоном пригощає,
Коли їсти нам дає,
Часник, цибулю додає.
Часник, цибуля, мед, лимон

Для застуди це - заслон!


  • Тож чим вас мама годувала, як від застуди лікувала? (На екрані – малюнки

цибулі, часника, лимону, меду).
Логопед 2: - Кожен клас отримає ароматний кіндерсюрприз. Я буду загадувати загадки, а вам необхідно визначити, який з цих продуктів дістався вашому класу.

(Діти кожного класу визначають за запахом, що знаходиться в кіндер-сюрпризах - цибуля, лимон, часник).



Гра «Володар запаху»

  • Послухайте загадки. Для якого класу ця загадка?

Загадки:

1. У темниці виростає та біленькі зубки має.

Хоч гіркий він і пекучий,

та корисний і цілющий. (Часник)
2. Той, хто їсть його, той знає –

всіх мікробів він вбиває.

Овоч цей корисний дуже,

та від нього сліз калюжа. (Цибуля)


3. Я кислий був зелений. Дозрів – і пожовтів.

З жарких країн далеких до чаю прилетів!

Хоч кислий я, малята, зі мною чай смачніш.

Додам я аромату – і станеш здоровіш. (Лимон)


Логопед 1: - Тож чим корисні ці продукти? Коли вони особливо можуть стати у пригоді людині? (При застуді)
Логопед 2: - Подивіться, який ще продукт, корисний при застуді, ми не назвали? Так, мед. А хто для нас збирає медок?

  • Сьогодні веселі бджілки прилетіли привітати вас та побажати здоров’я.


Пісня «Жу-жу»


  • Давайте пригадаємо чистомовку про недобру сестричку бджілки-трудівниці - осу.

Са-са-са – ось летить оса (машуть ручками, як крильцями)

Си-си-си – вуса у оси (від носа в сторони відвести руки – показуємо вуса)

Су-су-су – я боюсь осу (відмахуємося руками від оси)

Са-са-са – улітай, оса (помахати в слід, наче прощаємося)


Логопед 1: - Ви зрозуміли, що треба берегти горло від застуди?
Буратіно: - А я знаю, що артисти для того, щоб їх голос був дзвінким і красивим, роблять спеціальну гімнастику. Давайте і ми її зробимо? Почнемо з масажу.
Логопед 2: - Розітріть, зігрійте ручки. Зробимо масаж шиї.
Масаж шиї

Шийку вгору тягнемо,

Долоньками погладимо,

Щоби голос наш  дзвенів,

Щоб дзвенів, а не хрипів.
Буратіно: -  Ми з дітлахами справжні володарі дихання і голосу!
Логопед 1: - Щоби голос був дзвінкий, його необхідно тренувати.
Голосова гімнастика

1. Голосова розспіванка «Музична абетка»

2. «Зігріємо руки диханням» (малюнок на екрані – гріємо диханням руки): Х-Х-Х!

3. «Папуга» (екран – папуга):

- укріплення м’язів гортані і глотки: К-Г, К-Г, К-Г;

- укріплення м’язів губ: П-Б, П-Б, П-Б;

- укріплення м’язів язика: Т-Д, Т-Д, Т-Д.

4. Масаж верхної і нижньо губи (екран – вовк, комар):

а) протяжно вимовляємо звук «В-В-В», одночасно погладжуємо  верхню губу від центру до кутів рота;

б) промовляємо звук «З-З-З», одночасно погладжуємо нижню губу.


Буратіно: - Можемо рушати далі!
5. Третя зупинка – країна Легенія (На екрані – легені)

Логопед 1: - Подивіться на мапу. Куди ми відправимося далі?

Буратіно: - Здається, я знаю, куди ми потрапили! З повітряної трубки повітря потрапляє у легені.
Логопед 2: - Пригадайте, де нам краще і легше дихається? (Картинки на екрані: море, ліс). Перед тим як робити дихальні вправи, згадаємо про правильну поставу при диханні.
Вправи для постави

(Ритміко – гімнастичний етюд з гімнастичними палицями)
Логопед 1: - Про правильну поставу наші друзі нам нагадали, тепер можна переходити до дихальних вправ.
Комплекс дихальних вправ

  1. Налаштування.

Логопед 2: - Я нагадаю вам правила дихання:
      Чисте повітря глибоко вдихаємо –

      Вдихаємо носом, рот закриваємо.

    Плечі нізащо не піднімаємо,

      Дихать животиком допомагаємо.


2. «Кулька» (На екрані - кулька)

Вдих – як кулька став живіт,

Видих – кульки зник і слід.

    В.П. – долоні на животі: вдих – живіт надуваємо, видих – живіт втягуємо.


3. «Цуценя» (На екрані - цуценя)

Ми – веселі цуценята,

Все на світі прагнем знати.

    В.П. – руки на поясі, дивимось перед собою (вправо, вліво) – 2-3 рази шумно

понюхати повітря, видих – довільний.
4. «Киця» (На екрані - кошеня)

У кицьки є лапки,

На лапках – царапки.

     В.П. – руки зігнуті в ліктях, долоні від себе, короткі шумні вдихи

носом з одночасним стискуванням долоньок в кулачки.


5. «Баян» (На екрані – баян)

Еспандер Марк у руки взяв,

Наче баяніст заграв.

     В.П. – руки перед грудьми «з’єдната», притиснути одна до одної вертикально - від долонь до ліктів:

     1 – руки в сторони – вдих,

     2 – руки у вихідне положення перед груддю – видих.
Логопед 1: - Зараз ми перевіримо, у кого самі сильні і здорові легені. (Діти надувають повітряні кульки.)

Гра – змагання «Володар легень»

                                               Раз, два, три, чотири, п’ять -                      

                                               Починаєм надувать.

                                               Раз, два, три, чотири, п’ять -

                                               Перестали надувать.
Логопед 2: - Молодці, діти! Підходить до закінчення наша подорож Країною Здоров’я по органам дихання. Пропоную вам показати чи добре ви підготувались до найхолоднішої пори року – зими.

Ритміко-ритмічна вправа «Сніжинки»
Логопед 1: - Яке найвеселіше зимове свято? Щоб його добре зустріти учні підготували цікаві музичні номери.

Гра шумового оркестру«Ялинка»

Танок з метелками «Віхола»
6. Підсумок.

Логопед 2: - Нам час відправлятися додому!

- Ви запам’ятали, де ми сьогодні подорожували?

                  - Назвіть органи дихання, які запам’ятали.
Логопед 1: - Нагадайте, як треба піклуватися про органи дихання, щоб зберегти їх здоровими? (Відповіді дітей детей за малюнками; на екрані Поради лікаря «Правила здорового дихання»)

                      *  Не можна дихати забрудненим повітрям



* Необхідно провітрювати приміщення

* Не нюхати незнайомих речовин

                      * Берегти себе від застуди

                      * Дихати через ніс



*Робити вологе прибирання

*Більше гуляти на свіжому повітрі
 Буратіно: - Спасибі вам, діти, тепер і я знаю, як бути здоровим і як піклуватися про органи дихання.
Логопед 2: - До нових подорожей!
Каталог: uploads -> editor -> 1744 -> 92408 -> sitepage 218 -> files
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
files -> Видатний український філософ Г
92408 -> «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»» педрада – відкритий урок завдання: повторити й осмислити поняття
92408 -> Педрада – відкритий урок

Скачати 44.32 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка