Урок-тренінг 15 самовиховання характеру мета Ознайомлення учнів з чинниками



Дата конвертації16.11.2018
Розмір49.5 Kb.
ТипУрок
Урок-тренінг 15

САМОВИХОВАННЯ ХАРАКТЕРУ

Мета

Ознайомлення учнів з чинниками, від яких залежить характер людини, ознаками доброго характеру. Тренінг навичок самооцінки, планування і досягнення мети.



Результати навчання

Наприкінці заняття учні:



  • пояснюють, від чого залежить характер людини;

  • називають ознаки доброго характеру;

  • аналізують вигоди від удосконалення характеру;

  • демонструють уміння ставити перед собою мету і досягати її.

Обладнання і матеріали

Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, стікери.



Що підготувати заздалегідь

Плакат «Риси характеру» для мозкового штурму.

Картки з ознаками доброго характеру (підручник, с. 162).

Ксерокопію с.113 цього посібника розрізати на частини за кількістю учасників, щоб кожен отримав один афоризм.

Ксерокопії вірша Ліни Костенко «Між іншим» для кожного учня (с. 114 цього посібника).

Домашнє завдання

Підручник, § 15. Зошит, 51—61.



Орієнтовний план тренінгу

Зворотний зв'язок

10 хв.

Актуалізація нової теми, стартові завдання

5 хв.

Обговорення метафори

5 хв.

Бесіда «Добрий характер»

5 хв.

Практична робота «Самооцінка характеру»

10 хв.

Підсумкові завдання, завершення тренінгу

10 хв.

Зворотний зв'язок

Привітайте учнів. Запропонуйте пригадати, що вони вивчали на попередньому уроці.

З попередньої теми учні мали домашнє завдання — скласти календарний план для раціонального використання часу. Самопрезентація цього плану з коментарями учнів про труднощі у його складанні та вигоди від використання.

Руханка — святкування успіху. Учні стають у коло, руки кладуть на плечі сусідам ліворуч і праворуч та, стрибаючи на правій нозі, виголошують: «Хай сьогодні нам щастить!» Підстрибуючи на лівій нозі: «Хай нам завтра пощастить!» На обох ногах: «Хай завжди усім щастить!»



Актуалізація нової теми, стартові завдання

Скажіть, що виконання домашнього завдання довело, що всі учні — відповідальні і творчі особистості, кожен із них має безліч чудових рис характеру. Дайте визначення терміна «характер» (підручник, с. 160).

Роздайте стікери (по 5 штук для кожного) та запропонуйте учням написати на кожному по одній позитивній або негативній рисі характеру.

Учні по черзі зачитують свої стікери, оцінюють їх як позитивні чи негативні та прикріплюють їх на плакаті «Риси характеру» в одній з колонок: ставлення до себе, ставлення до інших людей, ставлення до праці, ставлення до речей.



Обговорення метафори

Інформаційне повідомлення: «Від чого залежить характер людини» (підручник, с. 160—161).

Прочитайте історію Мілтона Х. Еріксона: «Кінь на дорозі».

Запитання для обговорення:

Чи погоджуєтесь ви з позицією гуманістів щодо виховання дітей?

Якщо ні, яка ваша думка з цього приводу?

Бесіда: «Добрий характер»

Вступне слово: «В юності люди шукають взірці для наслідування, намагаються бути схожими на своїх друзів, батьків, молодіжних кумирів. Тому важливо навчитися відрізняти позитивні риси характеру від негативних, щоб обирати гідні моральні орієнтири».

За допомогою карток назвіть ознаки доброго характеру (підручник, с. 162) та поясніть, що вони означають.

Прочитайте вірш Ліни Костенко «Між іншим», роздайте його ксерокопії учасникам.



Запитання для обговорення:

Про які риси доброго характеру авторки можна дізнатися з цього твору?

Чому ви так думаєте? (наприклад, вона викликає довіру, бо щиро говорить про себе і свої почуття, демонструє повагу: «Люди, будьте взаємно ввічливі»...)

Практична робота: «Самооцінка характеру»

Запропонуйте учням оцінити деякі риси свого характеру за допомогою анкет Дарела Франкена (підручник, с. 187—194, зошит, с. 5—59).



Підсумкове завдання

Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учасникам сказати, що їх найбільше здивувало під час виконання практичної роботи, та які риси свого характеру вони б хотіли удосконалити.

Вправа «Афоризми». Роздайте учням по одному афоризму з наступної сторінки і запропонуйте по черзі зачитати їх.

_____________________________



Домашнє завдання

Започаткувати проект самовиховання (підручник, с. 168, зошит, с. 60—61).



Учні мають скласти словесний портрет реальної людини чи літературного персонажа, про якого можна сказати, що в нього добрий характер і він може бути взірцем для наслідування.
Афоризми до теми

  1. Добрий характер — багатство на все життя (Гезлітт)

  2. Твердий характер має поєднуватися з гнучким розумом (Вовенарг)

  3. Людина без характеру – наче годувальниця без молока, солдат без зброї чи мандрівник без грошей (Петьє)

  4. Людина, яка не може керувати собою, нездатна керувати іншими (Пенн)

  5. Чиста совість не боїться бути на людях, а нечисту лякає і самотність (Сенека)

  6. Живи у злагоді зі своєю совістю, і хай люди кажуть усе, що їм заманеться (Сервантес)

  7. Обов’язок — це любов до того, що сам наказуєш собі (Гете)

  8. Свобода означає відповідальність. Ось чому багато людей бояться її (Бернард Шоу)

  9. Досить вважати себе рабом, щоб бути ним (Ален)

  10. Рабство може принизити людей настільки, що вони починають любити його (Вовенарг)

  11. Здатність червоніти – найбільш характерна і найбільш людська з усіх людських властивостей (Дарвін)

  12. Що таке цинік? Людина, яка знає ціну всьому, але не знає цінності (Уайльд)

  13. Хоча в пошуках прекрасного ми подорожуємо по всьому світу, ми повинні мати його в собі, інакше нам його ніколи не відшукати (Емерсон)

  14. Досить миті, щоб стати героєм, але необхідне ціле життя, щоб стати гідною людиною (Брюла)

  15. Хто прагне багато чого досягти, той має ставити високі вимоги (Гете)

  16. Бажання – батько думки (Шекспір)

  17. Щоб дійти до мети, треба насамперед іти (Бальзак)

  18. У житті слід намагатися випереджати не інших, а самого себе (Бекон)

  19. Якщо я бачив далі інших, то це тому, що стояв на плечах велетнів (Ньютон)

  20. Хто не любить свободи та істини, може стати людиною могутньою, але великим він ніколи не буде (Вольтер)

  21. Великі люди – це зміст книги людства (Геббель)

  22. Якщо ти розгніваний, порахуй до десяти, перш ніж говорити; якщо ти сильно розгніваний, порахуй до сотні (Джефферсон)

  23. Звертайтеся до благородних спонукань (Дейл Карнегі)

  24. Ніжними словами і добротою можна на волосинці вести слона (Сааді)

  25. Там, де всі горбаті, прекрасна фігура стає потворною (Бальзак)

  26. Прекрасне не потребує додаткових прикрас – над усе його прикрашає саме відсутність їх (Гердер)

  27. Споглядання краси пробуджує дуже сильне почуття співпереживання і любові до людей (Кавабата)

  28. Цінуй гроші рівно настільки, наскільки вони на те заслуговують: вони гарні слуги і кепські хазяї (Дюма – син)

  29. І друзів, і недругів треба судити рівною мірою (Менандр)

  30. Вкрай безглуздо засуджувати те, чого не знаєш (Публілій Сір)

Каталог: files -> user Irene 304 -> projects
files -> Про вступний іспит та реферат при вступі до аспірантури Інституту соціології нан україни
files -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
files -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
files -> Принципи реалізації наукової діяльності університету: активна участь у формуванні та
files -> Портфоліо вчителя
projects -> Урок-тренінг 14 краса І здоров’я мета
projects -> Урок-тренінг 12 соціальна безпека мета
user Irene 304 -> Особливості навчально-виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2012/13 навчальному році Додаток до листа монмолодьспорту від 01. 06 2012 р. №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових
projects -> Урок-тренінг 15 уміння вчитися мета


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка