Урок Трудове навчання Тема. Ознайомлення з матеріалами, інструментами та правилами безпечної праці



Дата конвертації26.10.2018
Розмір40.5 Kb.
ТипУрок
Урок 1. Трудове навчання

Тема. Ознайомлення з матеріалами, інструментами та правилами безпечної праці.

Ознайомлення з рельєфом та барельєфом. Виготовлення барельєфа «Морські мешканці»

Мета: ознайомити учнів з правилами організації робочого місця, правилами безпеки життя, з підручником з трудового навчання; формувати навички безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність у роботі, терпіння, почуття прекрасного.

Обладнання: ілюстрації із зображенням природних форм; підручник з трудового на­вчання;

Хід уроку



I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Повідомлення теми та мети уроку

- На уроках трудового навчання ми будемознайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємосьїхвластивості, будемо ,засвоюватинайпростішітехнологічніприйомипраці.Навчимосяпрацюватисамостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.



2. Вступна бесіда (за матеріалами підручника, с. 4–6)

— Природа дуже гарна та різноманітна. Навіть у найбільш звичних тво­ріннях природи багато чудового та повчального. Справжній майстер спостерігає за природою та бере багато ідей з неї. У природи можна багато чого на­вчитися. Людина здавна спостерігала за природою та створила багато предметів побуту, машин та ме­ханізмів, подібних до об’єктів природи.

Але в природі ще існує багато таємниць, і розкрити їх зможе лише той, хто вміє спостерігати. Справжній майстер повинен знати матеріали, їх влас­тивості, добре володіти інструментами, планувати роботу, втілювати майстер­ність та фантазію у своїх виробах.

3. Ознайомлення з підручником

— Розгорніть підручник. Роздивіться зразки витворів, які ми виготовлятимемо разом із вами. Перегортаючи сторінки, ознайомтеся з умовними позначками, які використовуються в підручнику. Далі познайомимось з майстрами підручника, які завжди будуть з нами: Шишечкою, Голочкою, Дро­тинкою, Папірчиком, Глинчиком.

— Розгорніть підручник на с. 4. Розгляньте малюнки. Що ви бачите на цих малюнках?

— Які форми природи схожі на форми нашого побуту?

Фізкультхвилинка



4. Розповідь учителя

Ознайомлення із правилами безпеки на уроках трудового навчання

5.Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із, з рельєфом та барельєфом. Будемо виготовляти рельєф «Морські мешканці».

—Я пропоную вам здійснити подорож на морське дно.

Безумовно, морське дно — це красиве, неповторне, дивовижне місце, сповнене цікавинок і таємниць.

На дні

Тиша та спокій



У морі на дні...

З мулу капуста

Морська пророста...

На неймовірній

Такій глибині

Зліва та справа —

Повсюди вода!

Тут у зеленій

Безодні, завжди

Рибки всілякі

Красиві живуть,

Плавають зграйки

Туди та сюди,

Воду солону

Потрішечки п’ють.

В морі є леви

Морські, їжаки...

Можна зустріти

Тут навіть кита...

Дно — гарне місце.

Туди залюбки

Сам я спустився б,

Якби... не вода...

1)Розповідь учителя

Робота за підручником (с. 8–9).

1) Скульптура як вид образотворчого мистецтва.

Скульптура — це вид образотворчого мистецтва, пов’язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

На відміну від графіки та живопису, де предмети зображені на площині, можуть лише здаватися нам об’ємними, скульптура має реальну форму в про­сторі.

Мистецтво скульптури обирає своїм об’єктом переважно людину, іноді — тварину і значно рідше — натюрморт.

2) Види скульптури.

— Існують два види скульптури:



кругла — яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф — об’ємне зображення на площині.

Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків. І з якого боку ми б не дивилися на неї, вона виглядатиме по-різному. Точка, з якої ми споглядаємо скульптуру, називається ракурсом.

Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку. Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину, тому таке зо­браження ще називають об’ємною картиною.

Розрізняють такі види рельєфу:



  • горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;

  • барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;

  • контррельєф, якщо рельєф заглиблений у площину.

Рельєфні зображення часто використовують у декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні.

3) Робота з пластиліном.

Пластилін (італ. plastіlіna — ліпний) — матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошка глини з додаванням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають усиханню. Буває різнобарвним. Слугує для виготовлення фігур ескізів для скульптурних робіт, невеликих моделей, виробів малих форм.

— Сьогодні на уроці ми згадаємо прийоми роботи з пластиліном, правила, яких слід дотримувати під час роботи з пластиліном.

— Отже, що таке пластилін?

— З чого він виготовлений?

— Як із ним працювати?

— Пластилін — це матеріал, створений людиною з білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб надати пластиліну певного кольору, використовують спеціальні барвники.



Фізкультхвилинка

6. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

— На уроці ми будемо виготовляти рельєф «Морські мешканці».



Робота за підручником (с. 10)

1. Підготуйте основу з картону розміром не більше 15×15.

2. Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (2–3 мм) зеленого або синього кольору.

3. З різнокольорового пластиліну зробіть рибок, водорості та інших меш­канців морського дна.

4. Виготовлених рибок та водорості слід міцніше притискати до основи.

5. За допомогою стеки можна зробити різну фактуру поверхні.



2) Повторення правил безпеки під час роботи.

ІІІ. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт учнів

ІII. Підсумок уроку

— Про що дізналися на уроці?

— Що можна виготовити на уроках трудового навчання?

— Які правила безпеки під час роботи запам’ятали?
Джерела:

Толмачова М. В. Трудове навчання. 3 клас (за підручником В. К. Сидоренка, Н. В. Котелянець, О. В. Агєєвої). — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 95, [1] с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).




Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка