Урок Трудове навчання Тема. Згинання та вирізування паперу. Загальні



Дата конвертації20.11.2018
Розмір39 Kb.
#65744
ТипУрок
Урок 5. Трудове навчання

Тема. Згинання та вирізування паперу. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Силуетна витинанка «Ажурний метелик»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними видами листівок, з витинанками як видом мистецтва; закріплювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність під час роботи, терпіння, відчуття пре­красного.

Обладнання: зразки виробів; кольоровий картон; білий папір; ножиці; лінійка; клей; простий олівець; різні види листівок.

Хід уроку



I. Організаційний момент

Дзвоник вже сигнал нам дав —

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте —

Працювати починайте!

2. Перевірка готовності до уроку

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо роботу з папером, а саме — будемо прикрашати листівку.

— Згадаємо на уроці про властивості паперу та традиційну українську силуетну витинанку.

2. Вступна бесіда

— На уроках трудового навчання ми вже знайомилися з папером.

— Який буває папір?

— Які матеріали використовували для письма до появи паперу?

— У наш час папір став універсальним матеріалом. Його використовують не лише для видання книжок, журналів і газет. На ньому друкують листівки й альбоми, малюють олівцем і аквареллю, з нього виготовляють учнівські зо­шити, використовують у медицині, у різних видах промисловості.

Робота за підручником (с. 24–26).

Немов відтворення серпанку

З паперу вирізані всі

Ось перед вами витинанки

Зразки чудової краси

-Прослухайте казку про те, як з’явилася витинанка.

Казка про те, як зявилася витинанка

Якось увечері, в одному українському селі, сиділа під хатою дівчина і мріяла про свого коханого, який давно пішов у далеку країну і не повернувся.

Минала хвилина за хвилиною та й настала ніч, але дівчина не помічала цього. Раптом затріпотів біля неї голуб і сів на коліна. Дівчина не сполохалася, бо то був їхній голуб. Він прилетів здалеку. Його брав із собою хлопець – коханий дівчини. Приніс голуб на клаптику паперу звісточку. Вона сповіщала, що хлопець живий-здоровий і незабаром повернеться в село.Дівчинадовго думала: “Яку б відповідь дати?” Потому зайшла до хати, взяла ножиці та папір і почала витинати узор. І як розгорнула папір, то побачила гарну-прегарну витинанку. Вона і незчулася, як це в неї просто вийшло. Прив’язала витинанку-звісточку до голуба, і він поніс її в далекий край коханому. Коли ж коханий повернувся додому, він мав цю витинанку з собою, і як заходив у села, то всім показував її. Люди дивувались чарівному узору. І там, де хлопець проходив, усі почали витинати таку ж красу.Так в Україні з’явилися витинанки.

— Витинання — техніка обробки паперу, тканини, шкіри, що полягає в ажурному вирізуванні за допомогою ножиць або ножа.

Витинанки виготовляють із тонкого, але міцного паперу, його складають удвічі, учетверо, ушестеро. Після цього на утвореному трикутнику малюють ескіз виробу і вирізують. Прорізи слід робити по краях складеного паперу, але таким чином, щоб між окремими надрізами залишалися невеличкі пере­мички, інакше виріб розпадеться на окремі частини.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Відгадайте, яку витинанку ми виготовлятимемо?

Квітку я зірвать хотіла

Квітка раптом полетіла (метелик)

— Перш ніж братися за створювання самої листівки, потрібно все добре обмірковувати.

Листівка може бути одинарною та подвійною. Заготовку листівки можна зробити вертикально або горизонтально.

— Які матеріали нам необхідні для виготовлення листівки?

— З чого почнемо роботу?

— Як правильно виконати згинання картону, щоб одержати якісну заготівку?

— Які форми називають симетричними?

— Ми будемо прикрашати листівку силуетною формою «Ажурний метелик».

Робота за підручником (с. 28–29)

1. Білий папір складаємо навпіл.

2. Від згину малюємо половину ескізу для витинанки.

3. Вирізуємо обидві сторони.

4. Не розгортаючи силует, згинаємо кожне крило навпіл і вирізуємо візерунок. Не забуваємо нанести та вирізати візерунок на тулубі метелика.

5. Розгортаємо та клеїмо на кольоровий папір або картон. (Картон може бути однакового розміру з витинанкою або більше.)

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

Фізкультхвилинка



ІІІ. Практична робота учнів

IV. Виставка та оцінювання робіт учнів

Подивіться, які чудові листівки ви сьогодні виготовили! Всі дуже постарались, адже ви зробили листівки для своїх близьких людей. Що ж нам залишилося зробити? Правильно, підписати їх.



V. Підсумок уроку

Декламування вірша «Що в метелика на крилах?»

Що в метелика на крилах?

Сонце золоте!

Що в метелика на крилах?

Небо голубе!

Що в метелика на крилах?

Там веселка кольорова!

Що в метелика на крилах?

Роздивіться гарно, діти,

Кращого нема на світі!!!



Перегляд притчі «Мудрець і метелик».

— Чи сподобалося вам виготовляти листівки?

— Чого навчилися сьогодні на уроці?

— Кому ви подаруєте свою листівку?


Література:

1.Толмачова М. В. Трудове навчання. 3 клас (за підручником В. К. Сидоренка, Н. В. Котелянець, О. В. Агєєвої). — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 95, [1] с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка