Урок у 10 класі, розділ «вступ. Інформація та інформаційні процеси» Тема уроку: «Інформація та інформаційні процеси». Мета уроку: освітня



Скачати 56.87 Kb.
Дата конвертації04.11.2016
Розмір56.87 Kb.
ТипУрок
УРОК У 10 КЛАСІ, РОЗДІЛ «ВСТУП. ІНФОРМАЦІЯ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ»

Тема уроку: «Інформація та інформаційні процеси».


Мета уроку:

освітня:

розвивальна:

  • розвивати логічне мислення;

виховна:

  • виховувати культуру мовлення.

Тип уроку: урок-гра.

Обладнання: запитання і завдання для учнів.

Хід уроку

  1. Оголошення теми і мети уроку

  2. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

Вчитель. Відомо, що застосування положень і принципів інформатики допомагає оптимальним шляхом приймати правильні рішення й одержувати потрібні результати. Оволодіння інформатикою розвиває «дисципліну» мислення, виробляє системний підхід до розв’язування будь-якого завдання. Для сучасної людини знання інформатики стає не менш важливим, ніж уміння рахувати, читати й писати.

Сьогодні на уроці ми пригадаємо уже вивчений вами матеріал з цієї теми. А зробимо це у вигляді гри. Для цього необхідно, щоб клас поділився на дві команди. (На дошці висить таблиця, у яку будуть записуватися результати кожного туру.) Отже, починаємо, юні інтелектуали!



І тур

Участь у цьому конкурсі бере один учасник із кожної команди. Вчитель роздає аркуші, на яких написано назву одного з пристроїв комп’ютера, учасник повинен за допомогою міміки і жестів відобразити цю річ.

Для І команди – «клавіатура».

Для ІІ команди – «мишка».

За правильну відповідь команда отримує 10 балів.

ІІ тур

Вчитель читає уривок з розділу, а учні повинні знайти три неправди у розданих капітанам карточках з текстом. У них треба записати відповідь.



Текст картки

Елементною базою комп’ютерів першого покоління (70-ті роки минулого століття) були транзистори. Для охолодження машини використовували потужні вентилятори. Програмування виконували в кодах машини. Швидкодія становила мільйон операцій за секунду. Ці машини мали невелику оперативну пам’ять.



Відповідь:

  1. Не 70-ті, а 50-ті роки.

  2. Елементною базою були вакуумні електронні лампи.

  3. Швидкодія становила тисячі операцій за секунду.

Команда, яка швидше і правильно виконала завдання, отримує 20 балів.

ІІІ тур

Вчитель читає речення. Учасники команд по черзі повинні сказати, правильне чи неправильне твердження. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами, за неправильну відповідь знімається 2 бали.



  1. Інформатика вивчає методи та засоби опрацювання інформації. (+)

  2. Один біт – це одна двійкова цифра. (+)

  3. Байт – це послідовність з 16 двійкових цифр. (–)

  4. 1 кілобайт = 1000 байт. (­­–)

  5. Перетворення інформації – це процес зміни властивостей об’єкта. (+)

  6. Частина повідомлення, яка несе корисну інформацію, називається шумом. (–)

  7. Абак винайшли у Китаї. (+)

  8. Першу універсальну ЕОМ сконструйовано у США в 1946 р. (+)

  9. Принтер – допоміжний пристрій комп’ютера. (+)

  10. Мікропроцесор – пристрій перетворення даних. (+)

  11. Для ігор використовують джойстик. (+)

  12. Сканер – друкарський пристрій. (–)

  13. Сучасний блок живлення має потужність 100 – 150 Вт. (–)

  14. 1 МГц = 1000 Гц. (–)

  15. Тактова частота вимірюється в байтах. (–)

  16. Постійна пам’ять знаходиться у модулі, який називається BIOS. (+)

  17. CMOS – це напівпостійна пам’ять. (+)

  18. SVGA – це тип адаптера. (+)

  19. Мишки є матричні, струменеві і лазерні. (–)

  20. Модем – це пристрій для перегляду зображення. (–)

IV тур. «Чорний ящик»

Комп’ютер складається з багатьох пристроїв. Один з них – основний. У чорному ящику сховано цей предмет. Якщо команда захоче скористатися підказкою вчителя, вона повинна віддати по 5 балів за кожну підказку. Правильна відповідь без підказок оцінюється у 30 балів.



Підказки:

  1. його характеристикою є тактова частота;

  2. його характеристика – швидкодія;

  3. Pentium, Duron, Athlon, Celeron.

V тур. «Моє запитання»

За п’ять хвилин команди повинні поставити одна до одної якнайбільше запитань з теми «Інформація. Інформаційні процеси».

Завдання оцінюється у 40 балів.

VI тур. «Три ознаки»

Вчитель говорить три слова, які стосуються певного пристрою комп’ютера. Команда, яка дасть правильну відповідь, отримає 30 балів.


Варіанти:

  1. Інтернет;

  2. телефон;

  3. модулятор.

Відповідь: модем.

VII тур. «Я більше знаю»

Кожна команда по черзі називає видатних людей, які зробили вагомий внесок у розвиток обчислювальної техніки. За кожного названого вченого по 2 бали.



VIII тур. «Твій шанс»

Команда, що програє має шанс наздогнати свого суперника, давши відповідь на запитання вчителя: «Чим закінчується «літо» і починається осінь?» (Літерою «о»)



IX тур. «Маю надію»

Кожна команда отримує аркуші, на яких намальовані квадрати з уписаними буквами, а збоку – стрілки. Треба розшифрувати слова у квадратах за допомогою цих стрілок.



Кожне розшифроване слово – 5 балів.

  1. Оцінювання команд

Вчитель разом із капітанами команд підраховує кількість балів, які заробили команди протягом гри. оголошується переможець. Всі учасники гри нагороджуються солодкими призами

.


  1. Підсумок уроку

Вчитель. Ми живемо в час інформаційної революції. Вона відбувається швидше ,ніж свого часу індустріальна, і поступово охоплює усі сфери життя та діяльності людей. Щоразу більше людей працює не у сфері матеріального виробництва, а в галузях опрацювання інформації. Світ нестримно прямує до комп’ютерної доби. Відбувається перехід до широкого застосування комп’ютерів у виробництві, управлінні, науці, освіті, медицині, торгівлі тощо. За допомогою гри ви повторили вивчений матеріал поринули у світ інформаційних процесів, новітніх технологій.

  1. Домашнє завдання

Написати реферат на одну з тем:

  1. «Інформація та повідомлення».

  2. «Історія розвитку обчислювальної техніки».

  3. Внесок українських учених у розвиток комп’ютеробудування.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка