Урок у 8 класі з української літератури Продзвенів уже дзвінок



Скачати 12.19 Kb.
Дата конвертації03.06.2017
Розмір12.19 Kb.
ТипКнига

Відкритий урок у 8 класі з української літератури

Продзвенів уже дзвінок –

Розпочнемо наш урок!



Ти мусиш нам співця назвати,

Адже умів лиш він один

Рабів німих так захищати.

А хто так оспівав, як він,

Садок вишневий коло хати?

Дмитро Білоус

Тарас Григорович Шевченко

(1814 - 1861)

«Минають дні,минають ночі».

Роздуми автора про плинність,скороминучість життя людини на землі,

про її долю.

ТЕМА УРОКУ

Епіграф уроку

О думи мої!О славо злая!

За тебе марно я вчужому краю

Караюсь,мучусь…але не каюсь!

Т.Г.Шевченко

Могила матері Хата дяка, де

вчився i наймитував

Тарас Шевченко

Будинок. Маєток пана

Енгельгардта,

в якому козачкував

Т. Шевченко.

Експрес-тест «Незакінчені речення»

Закінчіть подані речення:
  • Тарас Шевченко народився у ...
  • Дитинство провів у …
  • Батьки Шевченка були …
  • Подругу дитинства Тараса звали …
  • Сестру Тараса звали ...
  • У поміщика Енгельгарда Тарас служив …
  • Т. Шевченка викуплено з кріпацтва та звільнено за гроші
  • Книга Тараса Шевченка, в якій було зібрано поетичні твори, називалася ...
  • 10 років поет перебував на ...
  • Помер Т.Шевченко 10 березня 1861 року, його було поховано .
  • Перезахоронено на …
  • Чернеча гора зараз називається …
  • 9 березня 2014 року відзначатимемо …





Прослуховування аудіозапису поезії Т.Г.Шевченка

«Минають дні,минають ночі»



Словникова робота

Кайдани – залізні ланцюги з кільцями,що їх заклепують або замикають на руках чи ногах арештованого,в’язня.

Волочусь – іти,їхати,бігти,

слідом за ким – небудь.

Метафора – це художній засіб,який полягає в перенесенні ознак одного предмета чи явища на інші.

Лірика - один із трьох родів літератури,поряд з епосом і драмою,в якому з особливою виразністю виявляється емоційне ставлення автора до зображуваного.

Різновиди лірики



Пейзажна – поет змальовує картини природи,висловлює переживання й думки,викликані спогляданням.

Інтимна – ідеться про інтимні почуття й переживання людей.

Громадянська – митець порушує важливі суспільні питання.

Філософська – вірші-роздуми над питанням буття і смерті,про всеосяжне осмислення митцем світу,ролі і місця ліричного героя в ньому,готовності особи до самопожертви,для блага народу.

Медитативна – висловлено роздуми про побачене і пережите самим автором,народом,сучасниками.

Метод – прес

− До якого виду лірики можна віднести поезію «Минають дні,минають ночі»?

− Доведіть,що ця поезія відноситься до філософської лірики.

Тема: роздуми поета над важкою долею

своєю і пригнобленого люду.



Ідея: засудження пасивності народу,який

«спить на волі» і не прагне

позбавити себе кайданів.

Основна думкаСтрашно впасти у кайдани,

Умирать в неволі,

А ще гірше –спати,спати,

І спати на волі.



Жанр:філософська лірика.

Робота в групах

I – а група

Знайдіть у вірші метафори та повтори.

II – а група

Знайдіть у вірші риторичні запитання та повтори.

Паспорт віршів

1. Назва поезії - «Минають дні,минають ночі»

2. Рік написання - 1845

3.Місце написання - В’юнище

4. Тема поезії - роздуми про скороминущість життя людини

5. Ідея поезії - активна громадянська позиція

6. Вид лірики - філософська лірика

7. Образ - долі

8. Настрій поезії - мінорний

9. Актуальність - байдужа до всього людина несе зло поезії нині в суспільстві

1.Тестов опитування за твором «Минають дні,минають ночі».

1. Ліричний герой поезії прагне жити:

2. Віршований розмір поезії :

3. У поезії Т.Шевченко звертається до :

4. Найстрашніше для героя поезії :

5. Чим хоче жити поет?

6. Дана поезія написана у В’юниці:

7. За жанровою спрямованістю ця поема належить до лірики :

8. Пора року,зазначена у творі :

9. Визначте римування поезії :

10. Закінчення поезії :

Тестове опитування за твором «Минають дні,минають ночі».

1. Ліричний герой поезії прагне жити :

2. Віршований розмір поезії:

3. У поезії Т.Шевченко звертається до :

4. Найстрашніше для героя поезії :

5. Чим хоче жити поет?

6. Дана поезія написана у В’юниці :

  • За жанровою спрямованістю ця поема

  • належить до лірики:

    8. Пора року,зазначена у творі:

    9. Визначте римування поезії :

    10. Закінчення поезії :



Метод – мікрофон

1. Ким для вас є Шевченко?

2.На уроці для мене найцікавішим було…

Міні – дискусія

1. Із почутого,обговореного на уроці зробіть висновок,хто творцем долі людської?



2. Вона залежить від самої людини,її оточення чи від обставин?

Молодці!
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 12.19 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка