ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ
З ЕЛЕМЕНТАМИ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ, РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
ТЕМА. Іменник. Слова, які називають назви предметів
Мета: Поглибити знання учнів про іменник як частину мови; формувати вміння відрізняти іменники від інших частин мови, правильно визначати морфологічні ознаки, удосконалювати навички правильного й доречного використання іменників в усному та писемному мовленні; сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.
Обладнання: підручник «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах»(с.63)
зошит з української мови, таблиця «Іменник», картки для роботи в групах, в парах, інтерактивна дошка SMART, таблиця «Стіна слів».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами повторення
Вид уроку: інтегрований урок.
Форми роботи: робота в групах гра «Хто? Що?», робота в парах, інтерактивні методи «Мозковий штурм», завдання «Позначка»
Етапи і зміст уроку
Організація учнів до уроку
Всі почули ви дзвінок –
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.
Сподіваюсь, що всі сьогодні будуть працювати старанно, наполегливо, активно та швидко.
Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.
Каліграфічна хвилинка
Діти, чудово, коли в людини розвинена культура мовлення. Але не слід забувати і про культуру письма.
На що треба звернути увагу, коли говоримо про культуру письма? ( На красиве, правильне письмо)
Зараз я вам пропоную виконати каліграфічну хвилинку – під час письма зверніть увагу на правильне поєднання букв.
ве дм мі ід дь ведмі́дь
Робота зі словниковими словами
Діти, культура письма – коли ми пишемо правильно, красиво, грамотно. Сьогодні ми запам’ятаємо правопис слова ведмі́дь. Слово поміщаємо на стіну слів.
Значення слова
Ведмідь – великий хижий звір з густою бурою, білою чи чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих горах та на Півночі.
2) Особливості правопису: в?дмідь .
3) Словосполучення: білий, вайлуватий, бурий, великий.
4) Синоніми: ведмідь, клишоногий, бурмило.
Речення.
Ведмідь любить ласувати медом.
Ведмідь живе у барлозі.
Взимку ведмеді залягають у зимову сплячку.
Склади і запиши речення зі словом ведмідь.
Повідомлення теми і мети уроку
3.1 Бесіда з учнями
-Сьогодні ми продовжимо подорож. Якою країною ми подорожуємо? (Слово). У цій країні є царство, яким керує король Іменник. Він дає назву всім предметам . Там мешкають предмети, які відповідають на питання хто? що? І царство називається «Іменник».
Мовонька і Суржик нагадають вам, які слова відносяться до іменників.
3. 2 Перегляд відеопрезентації
- Скажіть, які слова називав Суржик за малюнками ?
- На які питання вони відповідають?
- Як правильно потрібно ставити питання?
4. Пояснення нового матеріалу
4.1 Оголошення теми і завдань уроку
Тема нашого уроку. Іменник. Слова, які називають назви предметів
Ви навчитесь:
– виділяти іменники в тексті;
– творчо підходити до виконання завдань;
– збагатите словниковий запас;
Крім того, я очікую, що ви будете:
злагоджено працювати;
– правильно і чітко висловлювати свої думки;
– дотримуватися культури писемного мовлення;
– переконаєте мене, що ви любите і знаєте рідну мову.
4. 2 Робота над темою уроку
В цьому королівстві є ярмарка на якій продають різні предмети. Одного разу король купив собі: диван, тигра, телевізор, лисеня, пальто, каченя, їжака, лимон. Коли він приніс ці речі додому сказав поділити ці предмети по двох будинках.
1) Гра «Хто ? Що?»
(Учні об’єднуються в групи)
Хід гри
Гравці працюють протягом певного часу (3 - 5 хв), потім кожна група зачитує свої слова. За кожний правильно записаний іменник групі зараховується одне очко, за помилку знімається 2 очки. Знімається також очко за некаліграфічне написання.
Виписати окремо в два стовпчики слова, які відповідають на питання
Хто? Що?
2) Підведення підсумків гри
- Чи виникли труднощі, коли ви записували іменники?
Як треба ставити питання?
5. Закріплення одержаних знань і вмінь за таблицею
Слова, які відповідають на питання хто? – це назви істот – люди, тварини. А слова, які відповідають на питання що? – це назви неістот.
Слова, які називають предмети та відповідають на питання хто? що? називають іменником. Іменник – це частина мови.
1 Гра «Правда чи брехня»
Кожен ряд повинен просигналізувати почувши слово, яке відноситься до їхньої групи
1 ряд- слова - назви тварин,
2 ряд – назви людей,
3 ряд –речі.
( Вчитель називає слова, а учні сигналізують )
5. 2 Робота з текстом на картках методом «Партнерство»
- Прочитайте текст ( Учні читають текс попарно, підкреслюють іменники і звітують)
Тиха морозна ніч. З високого холодного неба зорять на землю яскраві зорі. Місяць освітлює цю казкову картину, простелює світлові стежечки на долівці і сповнює порожні кімнати химерними сутінками.
Підкресліть іменники однією рискою.
5. 3 Поставте питання до назви людей
Погляньте, це моя сім’я:
Матуся, батько, брат і я.
Також я знаю весь наш рід:
Є бабуся, є і дід,
І другий дід і дядько Клим
( ми по гриби ходили з ним)
Є тітка Віра з Воркути,
Є два двоюрідні брати.
6. Фізкультхвилинка «Подивись на небо»
6. 1 Ознайомлення з віршем Любові Відути « Їжаки – кравці» (с.63)
6. 2 Читання вірша « Їжаки – кравці»
Їжаки – кравці
Їжаки – кравці
Зшили шапки ці,
Потім з борошна
Напекли млинців.
В гарних шапочках
Красувалися,
Перед лискою
Вихвалялися.
Хвалились кравці:
Гарні шапки ці,
Але де ж то, де
З борошна млинці ?
- Що пошили їжаки?
З чого напекли млинців ?
Перед ким вони вихвалялися ?
Куди зникли млинці ?
Завдання «Позначка»(Робота в парах)
Прочитайте самостійно вірш. Разом поставте позначки над словами, що відповідають на питання хто ? що ?
Прочитайте слова з позначками.
Як ви зрозуміли значення слова кравці? (Кравець - фахівець з пошиття одягу, професія людини, яка робить, ремонтує, змінює та створює моделі одягу професійно, особливо костюми та чоловічий одяг.)
6. 4 Склади слова ( робота в парах на картках)
- На які питання вони відповідають?
- Як ці слова назвати одним словом.
ШИРТО ( шорти)
КИДЕ (кеди)
МКАЙА (майка)
ШАКПА (шапка)
ПАТЛЯТ (плаття)
7. Підсумок уроку
7. 1 Мозковий штурм
-Як називається королівство, яким ми подорожували?
-Що робить іменник?(Називає предмети)
-На які питання відповідають назви істот?
-А назви неістот?
-Що вам найбільше сподобалося?
Вчитель
Іменники справу знають –
всі предмети називають :
і великі, і не дуже,
все, що хочеш, любий друже :
і людину, і тварину,
і маленьку їх дитину.
Всяку птицю іменує -
імен йому не бракує.
Ліси, гори і долини,
ріки, моря, океани,
безкінечні земні далі,
нагороди і медалі.
Усім дають імена -
праця ж бо у них така.
Як бачите, діти, іменники називають усі предмети, що нас оточують.
8. Завдання додому
Скласти речення зі словами лисиця, бабуся і олівець, підкреслити у цих реченнях іменники.
Поділіться з Вашими друзьями: |