Урок української мови у 2 класі з елементами літературного читання, розвитку зв’язного мовлення



Скачати 164.96 Kb.
Дата конвертації19.07.2020
Розмір164.96 Kb.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ

З ЕЛЕМЕНТАМИ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ, РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

ТЕМА. Іменник. Слова, які називають назви предметів

Мета: Поглибити знання учнів про іменник як частину мови; формувати вміння відрізняти іменники від інших частин мови, правильно визначати морфологічні ознаки, удосконалювати навички правильного й доречного використання іменників в усному та писемному мовленні; сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.

Обладнання: підручник «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах»(с.63)

зошит з української мови, таблиця «Іменник», картки для роботи в групах, в парах, інтерактивна дошка SMART, таблиця «Стіна слів».



Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами повторення

Вид уроку: інтегрований урок.

Форми роботи: робота в групах гра «Хто? Що?», робота в парах, інтерактивні методи «Мозковий штурм», завдання «Позначка»

Етапи і зміст уроку

Організація учнів до уроку

Всі почули ви дзвінок –

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

Сподіваюсь, що всі сьогодні будуть працювати старанно, наполегливо, активно та швидко.



Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.

Каліграфічна хвилинка

Діти, чудово, коли в людини розвинена культура мовлення. Але не слід забувати і про культуру письма.

На що треба звернути увагу, коли говоримо про культуру письма? ( На красиве, правильне письмо)

Зараз я вам пропоную виконати каліграфічну хвилинку – під час письма зверніть увагу на правильне поєднання букв.



ве дм мі ід дь ведмі́дь

Робота зі словниковими словами

  • Діти, культура письма – коли ми пишемо правильно, красиво, грамотно. Сьогодні ми запам’ятаємо правопис слова ведмі́дь. Слово поміщаємо на стіну слів.

  1. Значення слова

Ведмідь – великий хижий звір з густою бурою, білою чи чорною шерстю, що живе у дрімучих лісах, високих горах та на Півночі.

2) Особливості правопису:  в?дмідь .

3) Словосполучення: білий, вайлуватий, бурий, великий.

4) Синоніми: ведмідь, клишоногий, бурмило.

  1. Речення.

Ведмідь любить ласувати медом.

Ведмідь живе у барлозі.

Взимку ведмеді залягають у зимову сплячку.

  1. Склади і запиши речення зі словом  ведмідь.

Повідомлення теми і мети уроку

3.1 Бесіда з учнями

-Сьогодні ми продовжимо подорож. Якою країною ми подорожуємо? (Слово). У цій країні є царство, яким керує король Іменник. Він дає назву всім предметам . Там мешкають предмети, які відповідають на питання хто? що? І царство називається «Іменник».

Мовонька і Суржик нагадають вам, які слова відносяться до іменників.

3. 2 Перегляд відеопрезентації

- Скажіть, які слова називав Суржик за малюнками ?

- На які питання вони відповідають?

- Як правильно потрібно ставити питання?



4. Пояснення нового матеріалу

4.1 Оголошення теми і завдань уроку

Тема нашого уроку. Іменник. Слова, які називають назви предметів



Ви навчитесь:

виділяти іменники в тексті;

– творчо підходити до виконання завдань;

– збагатите словниковий запас;



Крім того, я очікую, що ви будете:

злагоджено працювати;

– правильно і чітко висловлювати свої думки;

– дотримуватися культури писемного мовлення;

– переконаєте мене, що ви любите і знаєте рідну мову.

4. 2 Робота над темою уроку

В цьому королівстві є ярмарка на якій продають різні предмети. Одного разу король купив собі: диван, тигра, телевізор, лисеня, пальто, каченя, їжака, лимон. Коли він приніс ці речі додому сказав поділити ці предмети по двох будинках.



1) Гра «Хто ? Що?»

(Учні об’єднуються в групи)



Хід гри

Гравці працюють протягом певного часу (3 - 5 хв), потім кожна група зачитує свої слова. За кожний правильно записаний іменник групі зараховується одне очко, за помилку знімається 2 очки. Знімається також очко за некаліграфічне написання.

Виписати окремо в два стовпчики слова, які відповідають на питання

Хто? Що?


2) Підведення підсумків гри

- Чи виникли труднощі, коли ви записували іменники?



  • Як треба ставити питання?


5. Закріплення одержаних знань і вмінь за таблицею

Слова, які відповідають на питання хто? – це назви істот – люди, тварини. А слова, які відповідають на питання що? – це назви неістот.

Слова, які називають предмети та відповідають на питання хто? що? називають іменником. Іменник – це частина мови.


  1. 1 Гра «Правда чи брехня»

Кожен ряд повинен просигналізувати почувши слово, яке відноситься до їхньої групи

1 ряд- слова - назви тварин,

2 ряд – назви людей,

3 ряд –речі.

( Вчитель називає слова, а учні сигналізують )

5. 2 Робота з текстом на картках методом «Партнерство»

- Прочитайте текст ( Учні читають текс попарно, підкреслюють іменники і звітують)

Тиха морозна ніч. З високого холодного неба зорять на землю яскраві зорі. Місяць освітлює цю казкову картину, простелює світлові стежечки на долівці і сповнює порожні кімнати химерними сутінками.

Підкресліть іменники однією рискою.



5. 3 Поставте питання до назви людей

Погляньте, це моя сім’я:

Матуся, батько, брат і я.

Також я знаю весь наш рід:

Є бабуся, є і дід,

І другий дід і дядько Клим

( ми по гриби ходили з ним)

Є тітка Віра з Воркути,

Є два двоюрідні брати.

6. Фізкультхвилинка «Подивись на небо»

6. 1 Ознайомлення з віршем Любові Відути « Їжаки – кравці» (с.63)

6. 2 Читання вірша « Їжаки – кравці»

Їжаки – кравці

Їжаки – кравці

Зшили шапки ці,

Потім з борошна

Напекли млинців.

В гарних шапочках

Красувалися,

Перед лискою

Вихвалялися.

Хвалились кравці:

Гарні шапки ці,

Але де ж то, де

З борошна млинці ?

- Що пошили їжаки?

З чого напекли млинців ?

Перед ким вони вихвалялися ?

Куди зникли млинці ?



Завдання «Позначка»(Робота в парах)

Прочитайте самостійно вірш. Разом поставте позначки над словами, що відповідають на питання хто ? що ?

Прочитайте слова з позначками.

Як ви зрозуміли значення слова кравці? (Кравець - фахівець з пошиття одягу, професія людини, яка робить, ремонтує, змінює та створює моделі одягу професійно, особливо костюми та чоловічий одяг.)



6. 4 Склади слова ( робота в парах на картках)

- На які питання вони відповідають?

- Як ці слова назвати одним словом.

ШИРТО ( шорти)

КИДЕ (кеди)

МКАЙА (майка)

ШАКПА (шапка)

ПАТЛЯТ (плаття)



7. Підсумок уроку

7. 1 Мозковий штурм

-Як називається королівство, яким ми подорожували?

-Що робить іменник?(Називає предмети)

-На які питання відповідають назви істот?

-А назви неістот?

-Що вам найбільше сподобалося?



Вчитель

Іменники справу знають –

всі предмети називають :

і великі, і не дуже,

все, що хочеш, любий друже :

і людину, і тварину,

і маленьку їх дитину.

Всяку птицю іменує -

імен йому не бракує.

Ліси, гори і долини,

ріки, моря, океани,

безкінечні земні далі,

нагороди і медалі.

Усім дають імена -

праця ж бо у них така.

Як бачите, діти, іменники називають усі предмети, що нас оточують.



8. Завдання додому

Скласти речення зі словами лисиця, бабуся і олівець, підкреслити у цих реченнях іменники.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка