Урок з англійської мови для 7(11) класу за темою «the history of film industry. Hollywood» з курсу «Країнознавство сша»



Дата конвертації19.11.2018
Розмір81 Kb.
#64916
ТипУрок

Учитель англійської мови та літератури, учитель вищої категорії, старший вчитель Рябощук Ю.П.

Урок з англійської мови для 7(11) класу за темою «THE HISTORY OF FILM INDUSTRY. HOLLYWOOD» з курсу «Країнознавство США».






Урок англійської


мови для 7 (11) класу

Дата проведення уроку 21.10.2013

Тема уроку THE HISTORY OF FILM INDUSTRY. HOLLYWOOD

Мета уроку:

  • розвиток та закріплення лексичного матеріалу за темою “THE HISTORY OF FILM INDUSTRY. HOLLYWOOD;

  • розвиток навичок підготовки до ЗНО з використанням найсучасніших ресурсів;

  • розвиток комунікативних навичок учнів за темою THE HISTORY OF FILM INDUSTRY. HOLLYWOOD, створення комунікативної атмосфери на уроці;

  • формування соціокультурної компетенції на уроках іноземної мови, ознайомлення з культурною спадщиною іншої країни;

  • розширення інформаційного поля в сфері мистецтва; розвиток інтересу учнів щодо цінностей світової кінематографічної культури;

  • засвоєння учнями істотних фактів, норм і цінностей іншої національної культури; формування в учнів позитивного ставлення до культурної спадщини народу, мова якого вивчається; формування естетичного сприйняття реалій країни, мова якої вивчається.

  • порівняння досягнень сучасної кінематографічної індустрії України та США;

Обладнання:

________________________________ХОД УРОКУ_________________________________________



  1. Організаційний момент.

  2. Повідомлення теми й мети уроку.

  3. Мотивація навчальної діяльності.

  4. Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять. Вступні вправи (поєднання із поглибленням та вивченням нового матеріалу).

  5. Відтворення та закріплення знань та вмінь за темою THE HISTORY OF FILM INDUSTRY. HOLLYWOOD”. Тренувальні вправи.

  6. Використання знань у стандартних умовах. Творчі вправи.

  7. Підсумки уроку.

  8. Домашнє завдання.

____________________________________________________________________________________


  1. Вступне слово вчителя.


Today are going to talk about film industry. Look at the words, phrases and pictures and guess what exactly we are going to discuss. (open answers). Do you think it’ll be interesting for you? Why? Why not? What do you think the aims of the lesson are?

Hollywood is the most famous place in the world for making blockbuster feature films. It’s where movie-stars earn multi-million dollar paychecks, it’s where aspiring actors hope to make it, and make it big…one day. It’s where directors create their masterpieces and where producers hope to push their latest pitch. It’s the dream factory where thousands of people work to produce fantasies that millions of others will buy. But where did this dream factory come from and how did it come into existence? Was Hollywood always around? Or was it accidently washed onto the shores of California a couple of centuries ago? Who knows? Well, we’re going to find out.



  1. Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять. Вступні вправи (поєднання із поглибленням та вивченням нового матеріалу).

Vocabulary “Cinema”

Listening: Student’s presentation: “The history of Kinetoskope”

Writing: Listen to the presentation and choose the best answer.



  1. Відтворення та закріплення знань та вмінь за темою THE HISTORY OF FILM INDUSTRY. HOLLYWOOD”. Робота з активною лексикою уроку, робота з текстами та виконання вправ з метою покращення навичок підготовки до ЗНО.

Reading:

    1. What is ‘Hollywood’? Read the text below. Match choices (A-H) to (1-5). There are three choices you don’t need to use.

    2. WHY DO WE CALL ACADEMY AWARDS “OSCARS”? Read the texts below. For the empty spaces choose the correct answer (A, B, C or D).

    3. The Big Studios. Read the text below. Choose from (A-H) the one which best fits each space (1-6). There are two choices you do not need to use.

  1. Використання знань у стандартних умовах. Творчі вправи.

Vocabulary “Film”:

coming attraction - the advertisement for a new movie that tries to make people interested in seeing it;

a write-up - a review of a product, movie, restaurant or other kind of entertainment;

to live up to someone’s expectations - to be as good as someone thought something would be;

to give something two thumbs up - to show that you thought a movie was excellent

Writing: Complete the sentences with the words and phrases you have chosen in previous exercise.

Speaking: Look at the posters and the paragraphs. Match choices (A-F) to (1-5). There is one choice you don’t need to use. Discussion. Look at the pictures and answer the questions.


    1. Have you seen any of these films in the photos?

    2. Did you like them? Why? Why not?

    3. What sort of films are they (thriller, romance, horror, comedy, war film or western)?

d. What sort of films do you like best? Why?

Watching a video:

Before watching. Ex. 1. Read the questions and answer them. You’ll check your answers when you watch the video.

Look at the pictures and tell us what it and who the main characters are? What is the story about? Do you think it’s possible to make a good movie without the help of modern technology and special effects? (open answers).

While watching. Ex. 2. Listen to the video and complete the sentences with words from Ex.1.



After watching. Ex. 3. Answers to the questions.

  1. What emotions was her voice shaking with?

  2. What happens in the end of the story? Why?

  3. What’s the main idea of the movie?

Student’s presentation. “Silent Era. Charlie Chaplin”. Students listen to the presentation and complete the sentences with the words given.

  1. Підсумки уроку.

  2. Домашнє завдання.

  1. Prepare a short presentation about Film Industry in Ukraine. Be ready to talk about Odessa film studio, which is one of the most famous and significant studios in our country and silent era celebrities.

  2. Complete BBC LEARNING ENGLISH QUIZ.





Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка