Урок з тема. Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів



Сторінка1/4
Дата конвертації28.11.2017
Розмір0.57 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4
Вивчення фольклору – підготовка до серйозного діалогу з творами літератури.

Урок З

Тема. Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

Коштовні перлини.

Розмова без приказки як м 'ясо без солі.

Прислів'я народів Африки.



Мета: показати місце прислів’їв та приказок у фольк­лорі; формувати в учнів знання про їхні жанрові особли­вості; вчити розрізняти малі жанри фольклору; працювати з літературознавчим словничком; розвивати об­разне мислення та навички компаративного (порівняльно­го) аналізу прислів'їв і приказок різних народів світу; розви­вати навички зв'язного мовлення; вчити працювати з афоризмами, розкривати їхній зміст; вчити об'єктивно оцінювати роботу однокласників; збагачувати духовний світ дитини істинами народної мудрості.

Обладнання: : матеріали для проведення вправи "Знай­ди помилку!", презентація, картки для учнів, таблиця «Малі жанри фольклору»

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. Актуалізація навчальної діяльності.

1. Бесіда за матеріалами попереднього уроку.

1.1 Робота в мікрогрупах. (Слайди 1-3) Презентація №2

1 група Розгадати кросворд «Види мистецтва»

2 група Кросворд «Перевір себе»

3 група «Знайди помилку»
Картка №1

Кросворд №1 «Види мистецтва»



ЗАВДАННЯ: пригадайте відомі вам види мистецтва і впишіть у відповідні клітинки.


Картка №2 Кросворд «Перевір себе».






По горизонталі: 1. Завдяки йому твори зарубіжних письменників можна читати рідною мовою. 2. Мистецтво слова. 3. Твори, які мають колективного автора.

По вертикалі: 4. Твори, виконані автором. 5. Без цього не обійтися в художній літературі.
Картка №3. «Знайди помилку»

Національна література – сукупність усіх національних літератур.

Всесвітня література – література певного народу.

Оригінал – текст, на який роблять переклад.

Переклад – твір, з якого роблять переклад.

Епіграф – влучний вислів, афоризм, який подають наприкінці художнього твору або після його частин, щоб не підкреслювати тему або основну думку, не налаштовувати читача на їх сприйняття.

Афоризм – коротке судження, що не містить глибокої думки.

Фольклор – література конкретної нації або та, що існує за межами країни.

Зарубіжна література – народна мудрість.

Спікери мікрогруп ознайомлюють клас з результатами своєї роботи.


1.2. Диктант «Закінчи речення» (слайд 5)

1.Художні твори, відтворені іншою мовою називаються…

2.Дійова особа літературного твору -

3. Твір, який ми читаємо тією мовою, якою він був написаний, називається...

4.Якщо ми читаємо німецькі, французькі, російські, арабські тощо казки українською мовою, це означає, що ми знайомимося з ними (читаємо їх) у…

5.Ми не можемо «побачити» або «почути» літературний твір так само просто як витвори живопису, скульптури, музики, тому що він складається із …

6.Надзвичайна сила, здатна творити дива із звичайними словами називається..

7.Він майстерно володіє словом, - так говорять про талановитого…

8.Назвіть повсякденне (1) і художнє (2) мовлення. Порівняйте: 1. За моїм вікном стоїть вкрита снігом береза. 2. Біла береза за моїм вікном під пухнастим снігом спить холодним сном.

9. Подвійний аркуш паперу, який з’єднує кришку палітурки з самою книжкою – це…

10. Якщо відкрити форзац підручника, можна роздивитись на ньому ….

11.Усну творчість народу, усі види народного мистецтва вчені назвали англійським словом…

12. Усну народну творчість та літературу називають скарбницею…

Запиши і запам’ятай:

Духовний - зв’язаний з внутрішнім психічним життям людини, моральним світом її.

Мораль – система норм і принципів поведінки людей у ставленні один до одного та до суспільства. Повчання, настанови, поради.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вчитель. Діти! Про книгу складено дуже багато прислів'їв та приказок.


  • Поясніть зміст прислів’ів та приказок (слайд 6)

Навчання - сонце, а книга - віконце.
Книгу читай, розуму набирай.
Кому книга - розвага, а кому - навчання.
З книгою подружишся, розуму наберешся.
Книги читати - усе знати.
Книга - міст у світ знань.
Дім без книги - день без сонця.
Книга добру навчить, від дурного відверне.

А тепер пригадайте  прислів'я та приказки про книгу?





  • Діти  розповідають прислів'я про книгу, які записали дома у свої читацькі щоденники. Перегляд читацьких щоденників, які учні з батьками оформляли дома.

Книга для розуму, що теплий дощик для посівів. (слайд 7)


Книга для дітей, що волога для полів.
Книгу потрібно читати не очима, а розумом.
Книга тоді корисна, коли її читають.
Без хліба легше прожити, ніж без книги.
Книга - твій друг, без неї, як без рук.
Книга подібна воді - дорогу проб'є усюди.
Як ви розумієте цю приказку?


  • Літературна розминка. Молодці, багато записали приказок. А чи любите ви читати казки, відгадувати загадки? Відгадайте татарську загадку: «Білий дід - жартівник за червоне вухо – смик! Взяв за носа та й веде до хати. (Мороз). А які народні пісні знають і співають у вашій родині?

  • Твори про які ми говорили: пісні, загадки, приказки, казки мають дещо спільне. Вони належать до… (усної народної творчості) Що таке фольклор? Яким словосполученням можна замінити слово "фоль­клор "?


Каталог: download -> version
version -> Захист навколишнього середовища від забруднення мийними засобами
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка