Урок з трудового навчання (дівчата) 5 класу. Старший вчитель Печенюк Алла Федорівна, школи №6, м. Шепетівки, Хмельницької області



Дата конвертації05.11.2018
Розмір69 Kb.
Відкритий урок з трудового навчання (дівчата) 5 класу.

Старший вчитель Печенюк Алла Федорівна, школи № 6, м. Шепетівки, Хмельницької області.
Тема. Виготовлення виробу. Прикріплення деталей аплікації до основи.

Практична робота « Приметування деталей аплікації до основи»

Мета уроку: ознайомити учнів зі способами з’єднання деталей виробів,систематизувати й розширити знання про види ручних швів, дати уяву про технологію виконання ручних швів, які використовуються для прикріплення аплікації на основу, їх графічне зображення, навчити прикріплювати деталі на основу, розвивати моторику рук,акуратність під час виконання ручних робіт, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами,закріплювати навички правильної та безпечної роботи.

Обладнання, матеріали та наочність: зразки швів, аплікації, тканина для основи, деталі аплікації, голки, нитки, ножиці, інструкції з БЖ під час ручних робіт, таблиці.

Об’єкт праці: виріб з аплікацією з тканини.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Структура уроку


  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація опорних знань та вмінь

  3. Мотивація навчальної діяльності

  4. Повідомленя теми,мети,завдань уроку

  5. Вивчення нового матеріалу

  6. Практична робота

  7. Закріплення нових знань та вмінь

  8. Підсумки заняття

  9. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів, підготовленість їх до уроку.



  • Створення позитивного емоційного настрою

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок із чудовим настроєм,але все ж таки хочу запропонувати вам оцінити його за допомогою « смайликів». Оберіть і підніміть той,що найбільше відповідає вашому настрою. Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого піднесеного настрою? (Відповіді учнів.) А що потрібно, щоб поганий настрій змінився на гарний? (Отримати позитивні емоції від вдалих відповідей, досягти успіху у роботі, радість від праці та її оцінювання тощо.)

Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі,яку виконують за бажанням, а не в тій, що роблять за вказівкою. Таку можливість ви маєте,адже кожен із вас на попередньому уроці вже обрав для виготовлення виріб із аплікацією з тканини,що вам до вподоби, та налаштувався на успіх у роботі. Повірте, що це вам під силу.



ІІ. Актуалзація опорних знань та вмінь учнів

Пропоную вам пригадати технологічну послідовність виготовлення нашого виробу та проаналізувати,яку частину роботи вже виконано й що потрібно робити далі. При виготовлені виробів які способи з’єднань ви використовували, від чого це залежало?



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Міні-практикум

Учитель демонструє вироби і пропонує учням сказати, яким способом з’єднані деталі у виробі. Після обговорень діти роблять висновок: для виготовлення будь-якого виробу необхідно знати способи з’єднань деталей і технологію їх виконання.



ІV. Повідомлення теми,мети й завдань уроку

Тема нашого уроку - «Прикріплення деталей аплікації до основи»



Завдання уроку

  • засвоїти знання про способи з’єднань деталей з різних конструкційних матеріалів;

  • ознайомитись з прийомами виконання шва «уперед голкою», його графічним зображенням;

  • виконувати й прикріпляти деталі аплікації.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Способи з’єднання деталей виробу.

Міні-тренінг (робота в групах)

Виберіть способи з’єднань деталей з металу, деревини, пластику, скла тощо.

Учитель організовує обговорення відповідей учнів, корегує їх (у разі потреби).

«Мікрофон»


  • Яким способом можна прикріпити деталі аплікації на основу

Підбиття підсумків «Мікрофону».

Гра «Що зайве в названому переліку?»

Склеювання, з’єднання цвяхами, з’єднання заклепками, різання, зшивання нитками, з’єднання липучками.

Висновок учителя, що вибір способу з’єднань деталей залежить від виду конструкційних матеріалів, а деталі з тканини найчастіше нашиваються на основу.

Робота з підручником (Ознайомлення з професією швачки, ст.129.)

2. Технологія прикріплення деталей аплікації на основу

Розповідь учителя


Картка. Корисні поради



  • Нитку для роботи не відривайте й тим паче не відкушуйте зубами. Відрізайте її ножицями не впоперек, а під гострим кутом — такий кінець легше просунути у вушко голки. Часто це роблять іще й так: спочатку просовують нитку у вушко, а потім відрізають — у цьому випадку вона більш слухняна під час роботи: не сплутується, не скручується.

  • Якщо хочете шити швидко, не всиляйте в голку нитку, що має довжину понад 60-70 см. Адже недарма є дуже влучне прислів’я: «Довга нитка — ледача дівчинка».

  • Кожний шов починають із закріплення нитки. Найпростіше — зав’язати вузлик на кінці. Але професійні кравчині вважають, що закріплювати нитку на тканині необхідно інакше — без вузлика.
Для закріплення деталей аплікації на тканині використовуються різні машинні та ручні шви.

Учитель пропонує учням ознайомитися з корисними порадами під час виконання ручних швейних робіт



  • Бесіда

— Які поради ви вважаєте найкориснішими? Чому?

  • Міні-тренінг

Учитель організовує перевірку знань правил безпечної роботи з ножицями, голками, шпильками, використовуючи дидактичні картки.

Картка 1

Заповніть пропуски в реченнях.

  1. Не можна користуватися ... (іржавими й тупими) голками та шпильками.

  2. Голки й шпильки слід зберігати в ... (гольниці).

  3. Ножиці потрібно передавати ... (кільцями) уперед.

Картка 2

  1. Зламані голки й шпильки необхідно ... (викинути в смітник).

  2. Не можна брати голки в ... (рот).

  3. Ножиці слід зберігати із ... (зімкнутими лезами).



  • Розповідь учителя

Для з’єднання вручну застосовують різні ручні шви: шов «уперед голку», «назад голку», «петельний».

Шов «уперед голку», або зметувальний, уважають найпростішим. Швом «уперед голку» деталі аплікації тимчасово прикріплюють на основу. Така попередня підготовка дозволяє правильно розташувати деталі аплікації, проконтролювати їх розташування.



Графічне зображення шва «уперед голку»

Учитель знайомить учнів з технологією виконання шва «уперед голку».



Технологія виконання шва «уперед голку»:

  1. Стібки прокладають справа наліво.

  2. Довжина стібка — від 5 мм до 2 см залежно від призначення шва;

  3. Стібки на лицьовому й виворітному боках мають однакову довжину.

Методичні рекомендації

Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, доцільно зорганізувати проведення міні-практикуму.



  • Міні-практикум (індивідуально)

Матеріали й інструменти: зразки шва «уперед голку», тканина, голка, нитки, ножиці.

  • Фізкультхвилинка.

Завдання. Виконати зразок шва «уперед голку».

Учитель надає необхідну допомогу, контролює дотримання правил безпечної роботи, виконання санітарно-гігієнічних вимог.



  1. Практична робота.

Прикріплення деталей аплікації на основу

Матеріали й інструменти: нитки, синтепон або тонкий поролон (у разі потреби), голки, шпильки, ножиці, підготовлені деталі аплікації, основа аплікації.

Обладнання: праска, дошка для прасування.

Хід роботи

  1. Розкладіть деталі аплікації на основі згідно з рисунком.

  2. У разі потреби під певні деталі підкладіть синтепон або тонкий поролон.

  3. Прикріпіть деталі аплікації до основи шпильками.

  4. Приметайте деталі швом «уперед голку» дрібними стібками. (Використовуйте нитки контрастного кольору.)

  5. Пропрасуйте аплікацію, крім деталей, під які покладено синтепон.

Самоконтроль: перевірте правильність прикріплення деталей (відсутність перекосів, стягування тканини), відповідність задуманій композиції, стібки шва дрібні, тканина повністю перекриває синтепон.

Під час роботи вчитель контролює дотримання технології виконання шва, правил безпечної роботи й санітарно-гігієнічних вимог, звертає увагу учнів на критерії якості виконання шва (вигляд лицьового й виворітного боків, однакова довжина стібків).



  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів

  • Рефлексія (робота в групах)

Учитель просить учнів проаналізувати роботу на уроці й відповісти на запитання.

  1. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

  2. Чого навчилися?

  1. Підсумки заняття

Учитель оцінює результати роботи учнів, демонструє кращі роботи, аналізує типові помилки учнів, виставляє оцінки.

  1. Домашнє завдання

Підготувати заготовки аплікації, нитки, голки, ножиці.
Каталог: doc -> files -> news -> 451
451 -> Леся Українка
451 -> Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). «Брати Лев’яче Серце»
451 -> Заповідь любові
451 -> Тема. Здоров’я і харчування. Харчування школяра
451 -> Урок алгебра 10 клас Тема уроку: Функції, їх графіки І властивості. Тип уроку: Узагальнення І систематизація знань учнів
451 -> Уроку предмет: Економіка Тема уроку: Раціональна поведінка виробника та мета його діяльності у сфері громадського харчування
451 -> Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Проектування готовності вчителя до інноваційної діяльності Виконавець: Ріпний Микола Петрович
451 -> Урок 1 Тема уроку: Спорт. Французи та спорт. Мета уроку
451 -> Права дитини. Закон і реальність


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка