Урок з української мови, 3 клас Тема. Повторення вивченого за розділом



Дата конвертації22.11.2018
Розмір74.5 Kb.
#66053
ТипУрок



Урок з української мови, 3 клас

Тема. Повторення вивченого за розділом «Слово»

Мета: повторити і перевірити знання та уміння учнів про синоніми, антоніми, багатозначні слова, пряме і переносне значення слів; учити зосереджено працювати при виконанні завдань; удосконалювати навички грамотного письма; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, вміння узагальнювати; виховувати пізнавальний інтерес, бажання вчитися.

Обладнання: підручник (ст. 94 – 95), дошка, каліграфічні картки, прислів’я, таблиця «Значення слова», предметні малюнки, кросворд, загадка, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
План уроку


  1. Організаційний момент (0,5 хв.)

  2. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)

  3. Повідомлення теми і завдань уроку (1 хв.)

  4. Повторення раніше вивченого матеріалу (7 хв.)

  5. Відтворення і закріплення теоретичних знань з мови (14 хв.)

  6. Узагальнення і систематизація знань (14 хв.)

  7. Підсумок уроку (1 - 2 хв.)

  8. Домашнє завдання (0,5 хв.)


Хід уроку


  1. Організаційний момент

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде! (А. Костецький)


  1. Перевірка домашнього завдання


Фронтальне опитування за вправою 218 (І,ІІ)

  • У якому значенні – прямому чи переносному – у тексті вжито вислів «носи вгору задерли»?

  • У якому значенні вжито вислів «ні вперед, ні назад»?

  • Поясніть значення прислів’я: На язиці медок, а на серці льодок. Про яку людину так говорять?




  1. Повідомлення теми і завдань уроку




  • Сьогодні на уроці ми повторимо свої знання і перевіримо уміння за

розділом «Слово».
Завдання нашого уроку:

  1. Повторити, що таке синоніми, антоніми і багатозначні слова.

  2. Вчитися добирати синоніми і антоніми до слів.

  3. Вчитися пояснювати значення багатозначних слів.

  4. Перевірити знання за розділом «Слово».




  1. Повторення раніше вивченого матеріалу




    1. Каліграфічна хвилинка

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Лл лл лі ла З з зи им

Літо збирає, а зима з’їдає.


    1. Робота над прислів’ям




  • Як ви розумієте зміст прислів’я?

  • Знайдіть у прислів’ї слова, вжиті у переносному значенні. (Збирає, з'їдає.) Поясність їх значення. (Відповіді учнів.)




    1. Гра-вправа «Знайди помилки»

- Прочитайте речення, записані на дошці.



  1. Соловї зимують в африці.

  2. Стався до землі з любовю!

  • Чи зрозуміло, яке завдання потрібно виконати? (Знайти і виправити помилки.)

  • У записаних реченнях 3 помилки. Знайдіть їх. Поясніть правопис слів. (Соловї, в Африці, з любовю).

Учні виправляють помилки в реченнях, записаних на дошці.

  • Знайдіть у реченнях багатозначне слово. (Земля.) Поясніть значення цього слова. (третя від сонця планета; верхній шар кори нашої планети, ґрунт; територія, яка перебуває в чиєму-небудь володінні.)




  1. Відтворення і закріплення теоретичних знань з мови




  1. Бесіда «Пригадай»




  • Що таке синоніми? (Слова, близькі за значенням.)

  • Для чого вони вживаються? (Синоніми вживаються у тексті, щоб уникнути повторів, а також для зв’язку речень.)

  • Наведіть приклади слів-синонімів. (Відповіді учнів.)



  1. Малюнковий диктант

- Доберіть синоніми до слів за малюнками.

Прапор (стяг), діти (учні, школярі); дім (хата, будинок), сім’я (родина), пароплав (корабель, судно), дзеркало (люстерко).


  1. Робота над віршем.

Є слова, як день і ніч, -

Прямо протилежні.

От я обачливий, скажім,

А ти необережний.

Слова великий і малий,



Сідати і вставати,

Холодний теплий, добрийзлий

І як же їх назвати?



(Антоніми)

- Отже, що таке антоніми? (Слова, протилежні за значенням.)

- Для чого вони використовуються? (Антоніми використовуються для порівняння, протиставлення предметів і явищ, їх ознак та дій.)


  • Назвіть слова-антоніми з прослуханого вірша.




  1. Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі,

Вітер дерева колише, гойдає,

То вліво, то вправо хитає.

То вперед, то назад,

То вниз перегинає.

А учні тихенько сідають,

Українську мову вивчають.


  1. Узагальнення і систематизація знань




      1. Робота з підручником

Вправа 219 (усно 1, 2)




      1. Гра-вправа «Розгадай кросворд»

- До поданих слів доберіть антоніми і впишіть у кросворд.




  1. Відпочивати - працювати.

  2. Слабкий - сильний.

  3. Сідати - вставати.

  4. Кінець - початок.

  5. Високо - низько.

  6. День - ніч.

  7. Поразка - перемога.

  8. Сумувати - радіти.





      1. Робота над загадкою

- Відгадайте загадку.

Ти побачиш їх і в морі,

І в небесному просторі.



(Зірки)

  • Поясніть всі існуючі значення цього слова. (1 – небесне тіло, 2 – морська тварина, 3 – видатний артист.)

  • Як називається слово, яке має багато значень? (Багатозначне.)

  • Складіть з кожним речення: І група – перше значення, ІІ – друге, ІІІ – третє (усно).




      1. Самостійна робота


І варіант

1. Прочитай текст. Обведи слова, вжиті у переносному значенні.



Клен цілу зиму спав. Та ось до клена доторкнулося лагідне сонечко. Прокинувся клен, зітхнув і розгорнув плечі.

    1. До поданих слів добери і запиши синоніми.

Іти - …, сміливий - …, літера - … .

    1. До поданих слів добери і запиши антоніми.

Довгий - …, говорить - …, великий - … .
ІІ варіант

1. Прочитай текст. Обведи слова, вжиті у переносному значенні.



Клен цілу зиму спав. Та ось до клена доторкнулося лагідне сонечко. Прокинувся клен, зітхнув і розгорнув плечі.

  1. До поданих слів добери і запиши синоніми.

Говорити - …, мужній - … , приятель - … .

  1. До поданих слів добери і запиши антоніми.

Назад - …, відкривати - …, низький - … .


  1. Підсумок уроку




  • Підіб’ємо підсумки нашого уроку. Отже, доберіть синоніми до слів аероплан (літак), шлях (дорога, путь) .

  • Доберіть антоніми до слів розмовляти (мовчати), багатий (бідний).

  • Що ви можете сказати про слова лист, ручка, коса? (Вони мають багато значень, тому називаються багатозначними.)

  • Чи сподобався вам урок? Чим саме? Що нового ви дізналися? (Відповіді учнів.)




  1. Домашнє завдання

Знайти і записати в зошит 3 – 4 прислів’я, в яких є слова-антоніми.



Каталог: uploads -> editor -> 950 -> 70549 -> sitepage 78
editor -> Конкурс «Учитель року 2016»
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
sitepage 78 -> Обладнання: ілюстрації до казки, фонозапис казки «Рукавичка», маски тварин. Форма проведення


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка