Урок з української мови: навчання грамоти( мова). 1 Б клас. Вчитель Галущенко В. А



Дата конвертації20.11.2018
Розмір0.52 Mb.
#65412
Загальноосвітня школа І ступеня №37

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

Відкритий урок з української мови: навчання грамоти( мова).

1 – Б клас. Вчитель Галущенко В.А.



Навчання грамоти: мова.

Тема. Письмо великої букви П («пе»), слів з нею. Розвиток мовлення.

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися - організовувати свою навчальну діяльність, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання,вчити порівнювати, робити висновки; загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися; здоров'язбережувальна (життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю) – слухати пояснення вчителя, а у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування); предметні - вчити дітей писати велику букву П («пе»), закріплювати вміння з’єднувати букви у словах, виконувати звуко-складові моделі, списувати з друкованого шрифту; роз­вивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей ціннісне ставленнядо мистецтва,охайність, старанність, дисциплінованість, бажання допомагати батькам.



Обладнання: каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових моделей, трафарети, зошит із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», малюнок М.Соколова «Город», картина К.Білокур «Овочі та фрукти», аудіозапис.

Хід уроку



  1. Організаційний момент. (Музична хвилинка)

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку.

Девіз уроку: Не кажи «Не вмію» , а кажи: «Навчусь»



II. Розгорнуте повторення вивченого матеріалу. Розвиток мовлення.

  1. Розвиток навички читання.

Робота в парі «Учитель – учень» (читання за складовими таблицями) –самооцінка, взаємооцінка: хто краще читав?

На долоньках відпочинь – подивись у далечінь.



  1. Колективна робота за алфавітом.

    1. показ і називання вивчених букв, що позначають голосні звуки (доведіть)

    2. показ і називання букв, що позначають приголосні звуки (доведіть)

— Яку рукописну букву ми вчилися писати на минулому уроці?

— Який звук вона позначає на письмі? Наведіть за трафаретом. Відкрийте зошити і за зразком напишіть 1 букву, порівняйте зі зразком, якщо так як на зразку - пишемо до кінця рядка.



  1. Сюжетно - рольова гра «На городі»

- Сьогодні на уроці ми побуваємо на … Впізнайте слово за звуками г,о,р,о,д,і. Я - склад , ви- голосний звук го-ро- ді. Здивуйтеся : На городі? Наголошений склад -?

Колективний висновок: у слові стільки складів, скільки голосних звуків.

4. Споглядання – назва творів мистецтва.( На долоньках відпочиваємо і уявляємо город.)

- Допоможуть малюнок художника Соколова та картина Катерини Білокур.

Як би ви назвали малюнок? Картину? Що в них спільне, схоже.

Допоможемо мамі зварити борщ і зберемо овочі, які дружать зі звуком п.

5. Інтерв’ю: - Що взяли у кошик? Чому? (помідор, капуста, картопля, перець)

- Де стоїть звук п?

- Який він : твердий чи м’який?

6. Робота над загадкою у зошиті (читають читаючі учні)

Є сусідонька в морквиці,

худорлява, білолиця.

Добре знають борщ і юшка,

Що сусідку звуть (петрушка).

Показ петрушки і моркви - порівняння.

Звуковий аналіз складів пе ка (показ фішками)

Складання речення за схемами._________ _________. ________ __________ ___ ______.

Петрушка росте. Петрушка росте на городі.

- Як пишемо перше слово в реченні?

Фізкультхвилинка (за відео «Ходить гарбуз по городу»

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні будемо вчитися писати велику букву П («пе»), поєднувати її з іншими літерами. Також повторимо правила вживання великої літери.



V. Вивчення нового матеріалу

1. Показ зразка великої рукописної букви.

2. Порівняння друкованої й рукописної букви П («пе»)

3. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку й розміщувати зошит під час письма

1) Правила сидіння за партою

— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступ­нею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розгля­дання плаката.)

2) Розміщення зошита на парті

— Відкрийте зошит, покладіть перед собою, лівою рукою при­тримуйте його.

3) Вправи для розвитку м’язів руки

3.1. Коливайте ручкою, утримуючи її вказівним і великим пальця­ми; вказівним і середнім та ін.

3.2. Обертайте ручку пальцями правої руки.

3.3. Поставте ручку кулькою на парту, тримаючи за протилежний кінець, потім спустіться пальцями до кульки.

3.4. Зробіть колові оберти кистю.

4) Як тримати ручку під час письма

— Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримайте тільки трьома пальцями — великим, вка­зівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказів­ного пальця від кінця ручки.

4. Пояснення принципів написання елементів букви.

Велика буква П («пе») складається з трьох елементів: двох до­вгих прямих, заокруглених внизу, і прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення.

— Пишемо під рахунок раз-і, два-і, і-три.

5. Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, за трафаретом, в зошиті.

— У яких вивчених буквах зустрічалися подібні елементи?

6. Письмо букви П («пе») у повітрі збільшеної, на дошці, за трафаретом.

Алгоритм написання великої букви П («пе»)



7. Письмо буквосполучення та складів з великою буквою П («пе»)

Пл Па Пи слова Пилип (показ з коментуванням)

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

8. Письмо речень Павло і Пилип у полі. Поліна коло липи. (перевірка написаного - читання по складах)


  • Поясніть вживання великої літери.

9. Розвиток діалогічного мовлення . Сюжетно рольова гра «Будьмо знайомі»

Автор. Зустрілися дві букви.

Буква п. Ти хто?

Буква П. Я буква Пе.

Буква п. І я буква пе

Буква П. Бути цього не може! Це я буква Пе

Буква п. Не ти, а я пе.

- Діти , помиріть наші букви. (Колективний висновок – навчитися правильно вживати ці букви на письмі.



VIII. Підсумок уроку

— Яку букву вчилися писати?



  • Який звук вона позначає на письмі? Ви сьогодні гарно працювали, дякую вам за урок.

( Вручення букв - розмальовок)

Розфарбовування друкованої букви П рукописними: малою і великою.
Каталог: uploads -> editor -> 3355 -> 112198 -> sitepage 25 -> files
112198 -> Урок позакласне читання) ІІ семестр 64 години
112198 -> Звіт роботи циклового методичного об'єднання ІІ вчителів початкових класів за 2010 -2015 н р
112198 -> Семінар для директорів навчальних закладів Система планування роботи навчального закладу
112198 -> Сучасний компетентнісно зорієнтований урок. Який він?
112198 -> Проблеми наступності початкової та основної школи Підготувала директор
112198 -> 1. Урок як система Для того, щоби вивчення було найбільш ефективним
files -> «хліб усьому голова»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка