Урок з всесвітньої історії



Дата конвертації03.11.2018
Розмір4.42 Mb.
ТипУрок
  • Урок з всесвітньої історії
  • 10 клас
  • Волотка Ольга Сергіївна
  • вчитель історії та правознавства
  • Краматорської загальноосвітньої
  • школи І-ІІІ ступенів № 30
  • Бесіда за запитаннями:
  • 1.Якими були форма правління і державний устрій Італії?
  • 2.На боці якого воєнно-політичного блоку воювала Італія у Першій світовій війні?
  • 3.Наведіть факти, що характеризують участь Італії у Першій світовій війні.
  • 4.Назвіть характерні риси тоталітарних режимів.
  • 5.Наведіть приклади країн та їх керівників, де існували тоталітарні режими.
  • Багато вважають, що фашизм - це щось на зразок радикального націоналізму і расизму. Багато вважають, що фашизм придумав Гітлер. Багато вважають, що фашизм, концтабори і гестапо - синоніми. Багато вважають, що фашизм мертвий.
  • Всі вони сильно помиляються.
  • Урок з всесвітньої історії
  • 10 клас
  • Очікувані результати:
  • по ходу уроку та після нього ви зможете:
  • Пояснювати і застосовувати нові поняття та терміни;
  • встановити і проаналізувати взаємозв’язок між наслідками війни і причинами встановлення фашистської диктатури;
  • визначити основні ідеї фашизму;
  • дати характеристику і власну оцінку діяльності Б. Муссоліні;
  • описати прояви фашизації Італії;
  • показати на карті результати територіальних домагань Італії;
  • висловлювати свою думку щодо неминучості воєн;
  • зіставляти факти, критично аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, брати участь у дискусії.
  • Основні терміни та поняття:
  • альтернатива
  • диктатура
  • дуче
  • корпорації
  • лібералізм
  • мілітаризм
  • соціалізм
  • узурпація
  • фасції.
  • Основні дати:
  • 1920-1921 рр. – «Червоне дворіччя»,
  • 1922 р. -­ прихід фашистів до влади в Італії,
  • 1929 р. -­ утворення держави Ватикан,
  • 1935­-1936 рр. ­- італо-ефіопська війна,
  • 9 травня 1936 р. – проголошення Італії імперією,
  • 1939 р. ­- "Сталевий пакт" між Італією та Німеччиною.
  • Проблемне питання:
  • «Чи була альтернатива встановленню фашистської диктатури в Італії?»
  • План уроку:
  • Наслідки Першої світової війни.
  • Б. Муссоліні. Встановлення фашистської диктатури.
  • Основні риси фашизму. Фашизація країни.
  • Орієнтуємось в історичному просторі
  • Віктор Еммануїл III
  • Король Італії
  • Час на посаді:
  • 29 липня 1900 —
  • 9 травня 1946
  • Історія одного
  • диктатора

Народився 29 липня 1883 року , в Довіа.

  • Народився 29 липня 1883 року , в Довіа.
  • Батько був кузнем, а мати —вчителем початкової школи.
  • Після закінчення гімназії в 1901 році отримав диплом викладача початкових класів.

В 1903 році Беніто вступив до Італійської соціалістичної партії (ІСП). Служив у армії, був викладачем .

  • В 1903 році Беніто вступив до Італійської соціалістичної партії (ІСП). Служив у армії, був викладачем .
  • На початку 1910-х роках він активно приймав участь в акціях соціалістичного руху.
  • Займався журналістикою, декілька разів був арештований.

1914 р. – почалась Перша світова війна

  • 1914 р. – почалась Перша світова війна
  • В начале 1-й мировой войны Муссолини призывал к вступлению Италии в войну на стороне Антанты. В связи с этим он был исключен из партии и оставил пост редактора газеты ИСП «Аванти».
  • После вступления Италии в войну (1915) Муссолини был призван в армию, участвовал в военных действиях, был ранен

1915 р. – початок служби в італійській армії

  • 1915 р. – початок служби в італійській армії
  • 1917- демобілізація в чині старшого капрала

1919 р. – м. Мілан

  • 1919 р. – м. Мілан
  • “Фашіо ді комбаттіменто”

1921 р. – вибори до парламенту. Фашисти здобувають 35 місць.

  • 1921 р. – вибори до парламенту. Фашисти здобувають 35 місць.
  • Курс на захоплення влади . Створення сквадрів.
  • “Або нас добровільно допустять до управління , або ми захопимо владу….”
  • 29.10.1922- король призначає Муссоліні прем'єр - міністром

28 жовтня 1922 року фашисти організували демонстративний «Марш на Рим», внаслідок чого італійський король Віктор Мануїл ІІІ запросив Беніто Муссоліні сформувати новий уряд. 31 жовтня 1922 року Муссоліні став наймолодшим прем'єр-міністром в історії Італії. Запровадив жорстку цензуру та змінив виборчі методи так, що протягом 1925—1926 років зміг зібрати в своїх руках диктаторські повноваження та розпустити всі інші партії.

  • 28 жовтня 1922 року фашисти організували демонстративний «Марш на Рим», внаслідок чого італійський король Віктор Мануїл ІІІ запросив Беніто Муссоліні сформувати новий уряд. 31 жовтня 1922 року Муссоліні став наймолодшим прем'єр-міністром в історії Італії. Запровадив жорстку цензуру та змінив виборчі методи так, що протягом 1925—1926 років зміг зібрати в своїх руках диктаторські повноваження та розпустити всі інші партії.

Фашизм - від слова fasces (Фасції - зв'язка прутів, яку несли ліктори перед римськими магістратами і яка була символом державної влади).

  • Фашизм - від слова fasces (Фасції - зв'язка прутів, яку несли ліктори перед римськими магістратами і яка була символом державної влади).
  • Організувався фашизм 23 березня 1919 року, коли в Мілані пройшла зустріч фашистської партії. У 1921 р. проходить до парламенту ставши членом правого крила. 7 листопада 1921 р. Італійський союз боротьби перетворений в Національну фашистську партію.
  • Герб фашистської партії

ОДНОПАРТІЙНІСТЬ І

  • ОДНОПАРТІЙНІСТЬ І
  • ЗНИЩЕННЯ ОПОЗИЦІЇ.
  • «Парламент – це чума, що отруюює кров нації.Її треба знищити. » Опозиційні партії закриті, критики режиму арештовані.
  • Створена таємна поліція ( ОВРА) та Особливий трибунал. «Наша програма проста.
  • Ми хочемо управляти Італією»

  • УЗУРПАЦІЯ ВЛАДИ.
  • Вищий орган влади – Велика фашистська рада.
  • Всі закони та рішення приймаються на мітингах фашистів.
  • Два державних гімни –
  • короля і фашистів.

“Уряд – це я”. З 1929 р. – Дуче очолює 8 із 13 міністерств.

  • “Уряд – це я”. З 1929 р. – Дуче очолює 8 із 13 міністерств.
  • Поеми і пісні.
  • Кінофільми і скульптури.
  • “Італійці , будьте спокійні .Я буду вести вас все вище і далі..”

“Новий моральний і фізичний тип італійця”

  • “Новий моральний і фізичний тип італійця”
  • Дитячі і молодіжні організації-Італійська лікторська молодь.
  • Вирішення “римського питання “.
  • Латеранська угода 1929р.

Масові ритуали - “фашистські весілля”

  • Масові ритуали - “фашистські весілля”
  • Сім’я – основа суспільства.
  • Шкільні програми в
  • дусі фашизму.

Стадіони і палаци спорту

  • Стадіони і палаци спорту
  • Особистий приклад - Дуче
  • “фашистські суботи”

1934 р. – курс на створення кооперативної держави - альтернатива демократії і

  • КОРПОРАЦІЇ
  • КЕРІВНИЦТВО
  • РЕГУЛЮВАЛИ
  • 1934 р. – курс на створення кооперативної держави - альтернатива демократії і
  • соціалізму.
  • 22 національні
  • корпорації.
  • Корпоративна держава.
  • В 1930 р. фашисти законодавчо закріпили функції національної Ради корпорацій. Її основний документ - «Хартія праці».
  • Всього було створено 22 корпорації за напрямками - зерно, ліс, металургія, будівництво, туризм та інші. В керівництві в рівних кількостях були присутні представники власників, профспілок, кооперативів, фашистської партії .
  • Главою всіх корпорацій вважався сам Муссоліні, тому критика корпорацій розглядалась як його особисто, а значить всієї корпоративної, а отже фашистської держави.

“Щоб нація залишалась здоровою, вона повинна воювати…”

  • “Щоб нація залишалась здоровою, вона повинна воювати…”
  • 1936 - захоплення Ефіопії
  • 1939 – Албанії

1939 - Сталевий пакт

  • 1939 - Сталевий пакт
  • 1940 – вступ Італії у Другу світову війну
  • Вересень 1943 – відставка і арешт
  • Вересень 1943- квітітень 1945 - республіка Сало
  • 28.04.45 – арешт і
  • розстріл італійськими
  • партизанами
  • Проблемне питання:
  • «Чи була альтернатива встановленню фашистської диктатури в Італії?»

Я вважаю, що ...

  • Я вважаю, що ...
  • (висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору)
  • тому, що ...
  • (наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції)
  • наприклад ...
  • (наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони зміцнять вашу позицію)
  • тому ...
  • (узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто, це заклик прийняти вашу позицію).

Муссоліні завжди залишився фанатичним прихильником прямої дії, що не обмежувалась ніякими моральними перепонами.

  • Муссоліні завжди залишився фанатичним прихильником прямої дії, що не обмежувалась ніякими моральними перепонами.
  • Формули й теорії, за його переконаннями, мали значення лише після здійснення акту насильства, слугували його виправданню, а пріоритет дії завжди був абсолютним та універсальним.
  • «Колесо історії повертається лише кров'ю»
  • Ж. Дотторі.
  • «Портрет дуче». 1933.

Опрацювати §16, відповісти на питання (обовязково)

  • Опрацювати §16, відповісти на питання (обовязково)
  • Вивчити дати, нові поняття (обовязково)
  • Виконати завдання І та ІІ на стор.168 (достатній рівень)
  • Твір-мініатюра за темою на вибір «Місце Муссоліні в історії», « Чому Італія стала першою з країн Європи, в якій фашистській партії вдалося прийти до влади?», «Особливості італійського фашизму», «Етапи фашизації Італії. Структура управління державою, що була створена фашистами», «Неофашизм сьогодення» (високий рівень)
  • Випереджальне завдання для творчої групи учнів: підготувати повідомлення про Мустафа Кемаль Ататюрка, Сунь Ясена, Махатму Ганді. (індивід. завд.)

Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка